Connect with us

Осигурување

АСО реши 48% повеќе претставки во корист на осигуреници, најчесто се жалат на штети покриени со Европски извештај

Објавено

на

Вкупниот број на поднесени претставки од незадоволни осигуреници лани достигна 267 е зголемен за 30 отсто во споредба со 2021 година. Овој податок е јасен индикатор дека граѓаните се почесто ја препознаваат Агенцијата за супервизија на осигурување како заштитник на нивните права од осигурувањето, што е приоритет и трајна заложба на менаџментот на ова регулаторно тело. Најголемиот број претставки поднесени против една осигурителна компанија изнесува 43. Од нив АСО во корист на осигуреници решил 22 претставки. Заради тежината на еден сторен прекршок утврден преку поднесена претставка од осигуреник, менаџментот на АСО изрече парична казна за една осигурителна компанија.

Агенцијата за супервизија на осигурување (АСО) реши 62 претставки во корист на осигуреници кои минатата година се пожалиле на квалитетот на услугите што ги добиваат од осигурителните компании. Бројот на претставки решени во корист на осигурениците лани е за 48 отсто повисок од истиот во претходната 2021 година.

Најголем број од сите позитивно решените претставки, вкупно 21, се од областа на заштита на правата на осигурување покриени со Европски извештај за незгода. Овој тип на осигурително покритие се користи за надоместување на материјални штети со вредност до 500 евра при сообраќајни незгоди.

Заради масовноста на задолжителното осигурување од автомобилска одговорност токму за ова осигурување лани се поднесени 94 поплаки од незадоволни осигуреници. Од нив 60 поплаки се за штети кои биле покриени со Европски извештај за незгода. На штети покриени со полициски записник од настаната сообраќајна незгода се пожалиле 24 осигуреници и тоа е речиси на половина од бројот на поплаки за полициски записник добиени во 2021 година. Од поднесените 24 претставки АСО решил 10 во корист на осигурениците.

Најголем раст на бројот на претставки лани има за штети покриени со осигурување имот. Поднесени се вкупно 57 поплаки што е за 1,7 пати повеќе во однос на 2021 година. Во значајна мерка растот на претставки се должи на штети кои ги предизвика земјотресот во Битола на почетокот на 2022 година.

Кај најбрзорастечката класа – дополнителното односно приватно здравствено осигурување, кое го имаат повеќе од 100.000 граѓани, лани биле поднесени само 21 претставка. Од нив во корист на осигуреници АСО решил 5 претставки.

Според причините заради која се поднесуваат, најбројни се претставките во кои осигуреници се жалат на основата по која осигурителните компании ги утврдувале надоместоците за штета. Лани се поднесени 111 вакви претставки што е за 40 отсто повеќе од претходната споредбена година. Од нив, во корист на осигурениците, АСО решил 31 претставка.

Најголем раст на поплаките според причината за поднесување има кај претставките за начинот на кој компаниите ги обработуваат штетите. За овој период се поднесени 43 такви претставки што е за 1,7 пати повеќе од 2021 година. Од тие 43 поднесени претставки АСО решил 15 во корист на осигуреници.

За две од 16 осигурителни компании лани не била поднесена ниту една претставка. И двете работат осигурување живот. Најголемиот број претставки поднесени против една осигурителна компанија изнесува 43. Од нив АСО во корист на осигуреници решил 22 претставки.

Од вкупно 267 поднесени претставки лани решени се 204. Во процес на решавање се 12, подносителите самоволно повлекле 23 претставки. АСО констатирал дека без основ за постапување се 28 поднесоци.

Од сите поднесени претставки граѓани поднеле 223 поплаки, а правни лица поднеле 44 претставки.

Претставка до АСО се поднесува ако осигуреникот не е задоволен од одговорот на осигурителната компанија за оштетното побарување или не добил одговор во рок од 30 дена. АСО не разледува анонимни претставки или случаи за кои се води судска или друга постапка. Претставката се поднесува на е-маил pretstavki@aso.mk

 

Агенцијата за супервизија на осигурување (АСО) е независно регулаторно тело кое го регулира пазарот за осигурување, врши надзор над работата на осигурителните субјекти, се грижи за заштита на правата на осигурениците и придонесува за финансиска едукација и вклученост на населението.

Осигурување

Големи промени во движењето на пазарот на осигурување, пазарот на осигурување бележи тренд на раст кај животното но и осигурувањето на неживот

Објавено

на

Согласно резултатите од објавените месечни извештаи од страна на Агенцијата за супервизија во осигурувањето во текот на изминатиот квартал, наведените показатели укажуваат на позитивно и стабилно движење со осигурителниот сектор. Повторно на самиот врв се наоѓа Триглав осигурување живот и оваа лидерска позиција ја добива според бројот на нова полисирана премија. 

Свеста за осигурителна заштита кај нашите граѓани во последните неколку години е на се повисоко ниво, а осигурителните компании како опција за клиентите своите производи ги прават се подостапни до нивните потреби и барања.

Трендот на раст е повторно присутен и тоа во сите класи на осигурување, а најизразено е зголемувањето на бројот на ново склучени полиси кај компаниите за осигурување на живот но воедно и раст кај бројот на исплатени штети.

Додека неживотните осигурувања најчесто се склучуваат од потреба за заштита на имотот, домот или автомобилската одговорност, животното осигурување се повеќе е препознаено како еден од најсигурните и најатрактивните начини за инвестирање и оплодување на финансиските средства.

Кај осигурувањето на живот за првиот квартал годинава забележан е раст на бруто полисираната премија од 21,9% во однос на минатата година, додека кај неживотното осигурување растот кај бруто полисираната премија изнесува 17,4%. 

Според првично објавените податоци за првиот квартал од 2024 година, збирот на месечната реализација на бруто премија во доменот на неживотните осигурувања изнесува скоро 3,5 милијарди денари, при што продолжува трендот на раст кај здравственото осигурување и осигурувањето на имот. Во сегментот на неживотно осигурување има промена и на пазарниот лидер со преземањето на лидерската позиција од страна на Осигурување Македонија со пазарно учество од 13,0%, на местото на ланскиот лидер Еуролинк.  

Во однос на движењето по компании, во првиот квартал од годината во сегментот на осигурување на живот, Кроациа Осигурување Живот бележи континуирано намалување на пазарното учество, па така и со овој квартал има пад на уделот на пазарот од ланските 28,8% на 26,1%, додека најголемо нагорно придвижување има кај пазарното учество на Триглав Осигурување Живот кој од ланските 18,8% го зголеми пазарното учество на 26,4%, со што стана втора компанија за осигурување на живот. 

Гледајќи ги овие резултати можеме да заклучиме дека генерално секторот за осигурување од година во година бележи раст по сите показатели, според број на склучени договори за осигурување, бруто полисирана премија но и исплата на штети.

Интересно е да се спомене дека Триглав Осигурување Живот во овој квартал повторно бележи најголем раст на пазарниот удел и е лидер по нова бруто полисирана премија па од минатогодишните 81,2 милиони денари оваа година се искачи на цели 163,2 милиони денари, односно од учество во пазарниот удел на нова премија полисирана од сите компании за осигурување на живот кај нас висина од 38,0% порасна до 50,1%. 

Сублимираниот пресек за неведениот период од првите 3 месеци од оваа година, укажува на зголемена  свесност кај граѓаните и компаниите за осигурување и потврда дека  се повеќе ги користат поволностите од осигурителните компании подеднакво кај сите класи на осигурување, а најнагласено е кај осигурувањето од автоодговорност и осигурување на живот и дефинитивно е за очекување дека овие класи дополнително ќе се зголемуваат и во иднина.

Продолжи со читање

Осигурување

Агенцијата за супервизија на осигурувањето го оцени како неоправдан чекор зголемувањето на цените на полисите за автоодговорност на осигурителните компании

Објавено

на

Агенцијата за супервизија на осигурување ја известува јавноста дека зголемувањето на цената на полисите за задолжително автомобилско осигурување е неоправдан чекор на осигурителните компании.

По добиените известувања од осигурителните компании дека ќе ја зголемат цената направени се актуарски пресметки за проверка.  По извршените актуарски пресметки утврдено е дека зголемувањето на цената, со дадените образложенија, не е оправдано.

Поради тоа АСО го информираше и достави предлог до Министерството за финансии, во рамки на неговите законски надлежности, да иницира изготвување и донесување нова тарифа на премии за задолжително осигурување од автомобилска одговорност. И со тоа да го ограничи износот на режискиот додаток што ќе овозможи намалување на цената на полисите за задолжително осигурување од автомобилска одговорност.

Продолжи со читање

Осигурување

Бројот на осигурани возила достигна 700.000, секое трето возило има зелена карта

Објавено

на

Сопствениците на возила во 2023 година вложиле 87 милиони евра во oсигурување од автомобилска одговорност. Во вкупните вложувања зелената карта учествува со 21 милиони евра. Сите цени за задолжителното автомобилско осигурување и за зелена карта ги регулира државата. АСО, Министерството за финансии и осигурителната индустрија работат на подготовките на процесот за либерализација на цените што е и еден од условите во пристапните преговори за членство во ЕУ.(повеќе…)

Продолжи со читање

Популарно