Connect with us

Останато

Овие 7 вештини ќе бидат најбарани до 2030 година

Објавено

на

Каков ќе биде светот за пет или повеќе години? Промените ни доаѓаат многу побрзо од оние што ги прават очекувани, па и проценката е потешка, но Форбс дава интересни предвидувања. Се проценува дека 85 проценти од луѓето кои работат сега, во 2030 година ќе работат работи кои сега не постојат!?

Дали ќе се справиме со разорното влијание на климатските промени? Или зголемената потрошувачка и зголемувањето на свеста ќе значат дека светот во 2030 година ќе биде позелен и почист отколку што е денес?

Бернардо Мар од Форбс преку своја анализа пренесува што ќе посакаат првите дипломци во следната деценија на нивните биографии доколку сакаат да ги импресионираат работодавците.

Доживотно учење и креативно размислување

Денешната брза дигитална трансформација значи дека индустриите постојано се менуваат и дека алатките или технологиите што во денешно време се врвни, во иднина ќе бидат застарени. Со рутински и секојдневни задачи со кои лесно се справуваат машините и вештачката интелигенција, од нас се очекува да се справиме со нови и невообичаени задачи, а тоа значи постојано да учиме и да бидеме во чекор со променливиот свет околу нас.

Способноста да се стекне ново знаење и да се користи за развој на нови способности и компетенции ќе биде една од најважните вештини додека се појавуваат нови индустрии.

Исто така креативното размислување. Измислувањето нови начини на работа, имагинативно решавање на проблемите и откривањето како работите можат да се променат на подобро, сето тоа ќе биде важно за многу работни места во 2030 година, бидејќи веројатно нема да бидат преземени од вештачката интелигенција. Тоа значи дека оние кои се способни да размислуваат „надвор од кутијата“ ќе бидат неопходни за развој на иновативни решенија.

Дигитална писменост

Повеќе од половина од работните места што ќе ги работиме во 2030 година ќе бараат разбирање на дигиталната технологија. Ова значи дека луѓето кои се способни ефективно да користат дигитални алатки и платформи за да ги решат проблемите и да создаваат вредност, ќе бидат сè повеќе барани. Оние на кои им недостасува дигитална писменост ќе бидат во сериозна неповолна положба кога станува збор за конкуренција за работни места и деловни можности до 2030 година, без оглед на тоа кој пат во кариерата ќе го изберат.

Вештачка интелигенција и автоматизација

Вештачката интелигенција (AI) и автоматизацијата ќе направат револуција во многу индустрии од сега до 2030 година. Проширената работа вклучува развој на способност за користење на автоматизација за подобрување на сопствените вештини и способности. Ова може да вклучува учење како да користите вештачка интелигенција за да ги автоматизирате рутинските и секојдневните елементи од вашата работа, ослободувајќи го вашето време за да се концентрирате на посложени или човечко-центрични работни задачи.

Одржливост

Светот ќе ги постигне своите зелени цели и ќе избегне климатска катастрофа само ако компаниите значително инвестираат во уредување на нивните операции. Ова значи минимизирање на отпадот, рециклирање каде што е можно, префрлување на зелени извори на енергија и намалување на загадувањето.

До 2030 година ќе се очекува сите компании да учествуваат во ова, бидејќи тоа е нивна улога и одговорност. Каква и да е вашата работа, ако им покажете на потенцијалните работодавци дека ќе го направите на почист и позелен начин од другите кандидати, ќе имате предност.

Критичко размислување

Светот ни фрла многу информации, а одвојувањето на вредното од ирелевантното – или уште полошо, погрешно – е витална вештина за иднината. Ова значи развивање на способноста за анализа и проценка на податоците, од мислења до планови и користење на вештини за критичко расудување за да се утврди дали одредени информации имаат вредност или се нешто што треба да го отфрлиме.

Управување со податоци

Секоја индустрија станува се повеќе водена од податоци, а светот континуирано создава побогати, поразновидни и пообилни податоци. До 2030 година, се очекува буквално сите да разберат како податоците влијаат на нашите улоги и одговорности. Како и каде да ги најдеме информациите што ни се потребни и кои алатки можеме да ги користиме за да ги анализираме, од нас се очекува да ги разбереме правилата и прописите што треба да ги следиме за да работиме со податоците фер и етички. Учењето како да се користи протокот на информации за да се заврши работата поефикасно и поефективно ќе биде високо на листата на вештини што работодавците високо ќе ги ценат во 2030 година.

Лидерски способности

Поединците кои се способни да ги покажат овие лидерски квалитети секогаш ќе бидат барани – и сега и во 2030 година.

Доброто лидерство ја вклучува самата човечка способност да ги идентификува силните и слабите страни со цел да го истакне најдоброто кај луѓето. Без разлика дали управувате со мал проект, тим, оддел или цел бизнис, лидерските вештини се надоврзуваат на многу други вештини за кои разговаравме овде – решавање проблеми, емоционална интелигенција, креативност – за да ги водат другите кон заедничката цел на деловниот успех. Поважно, ова значи дека постигнувањето успех е направено на начин што им овозможува на сите на работа да растат, да се развиваат и да напредуваат – да се чувствуваат важни и вклучени.

Останато

Успешни приказни во градежништвото и архитектурата

Објавено

на

Клубот на Млади Инженери од минатата година организира серијал од настани “КMI Talks”, на кои се презентираат успешни бизнис приказни, идеи и иновации кои потекнуваат од нашата држава. На вчерашниот настан кој се одржа во Скопје, имавме можност да слушнеме за искуствата на неколку успешни компании од областите на градежништвото и архитектура и нивниот развој во модерното време на дигитализација.

Еден од говорниците беше Кирил Лазаров-Магистер по градежништво од областа на геотехниката, проект менаџер, сопственик на градежната компанија БИТЕМ. Кирил ги мотивираше младите да се посветат на образованието и едукацијата во нашата држава, да се трудат за стекнување искуство и да не се откажуваат при првиот предизвик.

“Почетоците на работењето на БИТЕМ беа доста тешки, се соочив со многу предизвици, секогаш со сомнеж дали ќе успееме или не. Дали ќе го најдеме сопственото место на пазарот, како ќе најдеме вработени, како ќе ги убедиме потенцијалните вработени да дојдат на работа во нова компанија, која освен желба, план и ентузијазам за работа во дадениот момент не располагаше со ништо друго.

Јас лично во тој контекст вложив многу. Во тој период работев и по 15 часа дневно секој ден, вложив се што знаев и умеев и се што ми беше на располагање за да БИТЕМ успее и се најде на врвот помеѓу најдобрите компании во Македонија и регионот. Иако и во тој момент имав изградено личен и професионален интегритет, како менаџер во голема градежна компанија, не секој имаше доверба во мене во моментот кога решив сам да работам во сопствена компанија.

Можноста да имате колеги, менаџери, претпоставени или сопственици на компанија од кои може многу да научите е можеби најважната работа при првото вработување по напуштање на образовните клупи. Секако, останува на секој од вас да ги прифати и реализира насоките кои ги добива и да ги искористи во своја полза, за личен и професионален раст и развој на сопствената професионална кариера. Живееме во време каде премногу се акцентира материјалното, секој се бори за што поголема плата, меѓутоа барем додека сме млади, при првите вработувања предуслов не треба да ни биде платата. Најважно е да се избере добра компанија, професионална средина, колеги, соработници и ментори од кои може да се учи. Знаењето секако е најголемиот капитал кој ќе го имате. Платата и материјалните придобивки и добра од работата неминовно ќе следат“.

Денес БИТЕМ прерасна во компанија со околу 100 вработени, од кои голем дел се млади инженери, ентузијасти кои растат професионално паралелно со компанијата.

Продолжи со читање

Бизнис

АЕТМ: Кон домашните е-трговци во 2023 година се слеале 453.6 милиони евра- годишен раст од 15%

Објавено

на

Анализа на бројот и вредноста на онлајн трансакциите

Согласно најновите објавени податоци за безготовински платежни трансакции на виртуелните места на продажба во 2023 година на Народната Банка на Република Северна Македонија, вредноста на вкупните трансакции направени кон интернет продавниците од Македонци дома и во странство, како и од иматели на странски картички изнесува 39,929.2 милиони денари или 649.3 милиони евра, односно бележи пораст од 18% во однос на 2022 година. Притоа, вредноста на направените вкупни е трансакции од физички лица изнесува 455.6 милиони евра и има пораст од 18.7%, додека правните лица оствариле пораст од 16.3% во однос на 2022 година. Доминира учеството на физичките лица во направените вкупни трансакции со 70.2%. Се зголемува и бројот на вкупните онлајн трансакции, но со помал интензитет на пораст односно 15.2% во однос на 2022 година. Кај правните лица бројот на реализираните вкупни е трансакции се зголемува за 8.7%, додека кај физичките лица за 17.1% во однос на минатата година. Просечната вредност на направените онлајн трансакции во 2023 година изнесува 33.7 евра и е за 2.3% поголема од 2022 година. При тоа растот на просечната вредност е поголем кај правните лица каде што просечната трансакција се зголемува за 6.8% и изнесува 45.6 евра, додека кај физичките има минимален пораст (1.05%) и изнесува 30.3 евра.

Во структурата на вкупната вредност на направените онлајн трансaкции во 2023 година се забележува намалување на учеството кон домашни е-трговци од 72% во 2022 година на 70% во 2023 година, на сметка на зголемениот раст на вредноста на направените е- трансакции кон странски е-трговци. Имено, во 2023 година вкупната вредност на направени е-трансакции кон домашни е-трговци направени и од домашни и од странски купувачи изнесува 453.6 милиони евра што преставува пораст од 15.2% во однос на претходната година. Македонците во странство со платежни картички на виртуелни продажни места оствариле трансакции во вредност од 195.6 милиони евра што преставува раст од 25.3% во однос на 2022 година.

Што се однесува до структурата на бројот на направените е-трансакции според потеклото на картичката и местото на направената трансакција кон домашните е-трговци Македонци и странци со своите картички оствариле 76% од трансакциите, додека во странство Македонците оствариле 24% од трансакциите. Тоа ни укажува на поголема просечна вредност која е направена кон странски е-трговци односно 42.9 евра. При тоа физичките лица оствариле просечна вредност по трансакција од 32.6 евра додека правните од 129 евра.

Понуда во е-трговија – Е-продажни места

Во 2023 година, согласно подaтоците на Народната банка има вкупно 1703 виртуелни места на продажба, што претставува зголемување од 105 нови е-продажни места или 6.5% пораст. Што се однесува до активни е-продажни места, од вкупните 75% биле активни, односно 1293 имале барем една трансакција во текот на 2023 година. Асоцијацијата за е-трговија неодамна направи унпаредување на регистарот на е-трговци, кој претставува единствен регистар на онлајн продажни места кој се обновува во соработка со 5те банки кои нудат процесирање на е-трансакции. Регистарот содржи и категоризација, односно може да се прегледаат сите активни е-трговци и може да се пребаруваат е-трговците.

“Вредноста на онлајн трансакциите бележи годишен раст од 18% во 2023 година. Вредноста реализирана кон домашни е-трговци (со домашни и странски картички) бележи раст од 15% и изнесува 453.6 милиони евра. Асоцијацијата за е-трговија минатата година придонесе за зајакнување на домашната понуда во е-трговија и тоа преку две иницијативи беа помогнати 65 микро, мали и средни компании да започнат да продаваат онлајн и да ги зајаканат своите дигитални вештини. И оваа година продолжуваме со бројни активности кои ќе придонесат за проширување и зајакнување на понудата во е-трговија, унапредување на дигиталните вештини, намалување на сивата економија и зајакнување на довербата во онлајн купувањето. Преку активности како што е регистарот на е-трговци, беџот за верификувани е-трговци и информативно-едукативните кампањи за јавноста влијаеме на поголема информираност, свесност и само-заштита на граѓаните со што придонесување и за унапредување на страната на побарувачката” – вели Претседателката на АЕТМ, д-р. Нина Ангеловска.

Продолжи со читање

Останато

Започнува GrowBiz Стартап 2024 – Менторска програма за започнување на сопствен бизнис во Македонија

Објавено

на

Невладината организација ЛинкАкрос продолжува и оваа година со програмата GrowBiz Стартап, за менторска поддршка на претприемачи кои сакаат да започнат свој бизнис во Македонија.

Програмата почнува со бесплатен настан за нови и потенцијални претприемачи кој ќе се одржи на 2ри април во Скопје на којшто говорници од САД и Македонија ќе споделат на темата „Од сон до успешен бизнис – 7 прашања што треба да ги одговорите за да избегнете неуспех“.

Клеј Бутемер, извршен директор на ЛинкАкрос изјави: „GrowBiz Стартап нуди уникатна можност за нови претприемачки во Македонија да добијат бизнис ментори од САД и Македонија кои ќе им помогнат да започнат успешен бизнис, бизнис што е пазарно-ориентирано и водено од позитивни вредности, бизнис што ќе создаде вистинска вредност и за претприемачот и за општеството.“

Оваа програма за прв пат започна во 2022 година, и преку неа повеќе од 35 претприемачи од Македонија и Албанија ја развиле својата бизнис идеја со помош на менторските тимови.

Подетални информации за програмата и линк за регистрација за бесплатниот настан „Од сон до успешен бизнис“ се достапни на веб страната https://growbiz.mk/od-son-do-uspesen-biznis.

Продолжи со читање

Популарно