Connect with us
no baners

Останато

Овие 7 вештини ќе бидат најбарани до 2030 година

Објавено

на

Каков ќе биде светот за пет или повеќе години? Промените ни доаѓаат многу побрзо од оние што ги прават очекувани, па и проценката е потешка, но Форбс дава интересни предвидувања. Се проценува дека 85 проценти од луѓето кои работат сега, во 2030 година ќе работат работи кои сега не постојат!?

Дали ќе се справиме со разорното влијание на климатските промени? Или зголемената потрошувачка и зголемувањето на свеста ќе значат дека светот во 2030 година ќе биде позелен и почист отколку што е денес?

Бернардо Мар од Форбс преку своја анализа пренесува што ќе посакаат првите дипломци во следната деценија на нивните биографии доколку сакаат да ги импресионираат работодавците.

Доживотно учење и креативно размислување

Денешната брза дигитална трансформација значи дека индустриите постојано се менуваат и дека алатките или технологиите што во денешно време се врвни, во иднина ќе бидат застарени. Со рутински и секојдневни задачи со кои лесно се справуваат машините и вештачката интелигенција, од нас се очекува да се справиме со нови и невообичаени задачи, а тоа значи постојано да учиме и да бидеме во чекор со променливиот свет околу нас.

Способноста да се стекне ново знаење и да се користи за развој на нови способности и компетенции ќе биде една од најважните вештини додека се појавуваат нови индустрии.

Исто така креативното размислување. Измислувањето нови начини на работа, имагинативно решавање на проблемите и откривањето како работите можат да се променат на подобро, сето тоа ќе биде важно за многу работни места во 2030 година, бидејќи веројатно нема да бидат преземени од вештачката интелигенција. Тоа значи дека оние кои се способни да размислуваат „надвор од кутијата“ ќе бидат неопходни за развој на иновативни решенија.

Дигитална писменост

Повеќе од половина од работните места што ќе ги работиме во 2030 година ќе бараат разбирање на дигиталната технологија. Ова значи дека луѓето кои се способни ефективно да користат дигитални алатки и платформи за да ги решат проблемите и да создаваат вредност, ќе бидат сè повеќе барани. Оние на кои им недостасува дигитална писменост ќе бидат во сериозна неповолна положба кога станува збор за конкуренција за работни места и деловни можности до 2030 година, без оглед на тоа кој пат во кариерата ќе го изберат.

Вештачка интелигенција и автоматизација

Вештачката интелигенција (AI) и автоматизацијата ќе направат револуција во многу индустрии од сега до 2030 година. Проширената работа вклучува развој на способност за користење на автоматизација за подобрување на сопствените вештини и способности. Ова може да вклучува учење како да користите вештачка интелигенција за да ги автоматизирате рутинските и секојдневните елементи од вашата работа, ослободувајќи го вашето време за да се концентрирате на посложени или човечко-центрични работни задачи.

Одржливост

Светот ќе ги постигне своите зелени цели и ќе избегне климатска катастрофа само ако компаниите значително инвестираат во уредување на нивните операции. Ова значи минимизирање на отпадот, рециклирање каде што е можно, префрлување на зелени извори на енергија и намалување на загадувањето.

До 2030 година ќе се очекува сите компании да учествуваат во ова, бидејќи тоа е нивна улога и одговорност. Каква и да е вашата работа, ако им покажете на потенцијалните работодавци дека ќе го направите на почист и позелен начин од другите кандидати, ќе имате предност.

Критичко размислување

Светот ни фрла многу информации, а одвојувањето на вредното од ирелевантното – или уште полошо, погрешно – е витална вештина за иднината. Ова значи развивање на способноста за анализа и проценка на податоците, од мислења до планови и користење на вештини за критичко расудување за да се утврди дали одредени информации имаат вредност или се нешто што треба да го отфрлиме.

Управување со податоци

Секоја индустрија станува се повеќе водена од податоци, а светот континуирано создава побогати, поразновидни и пообилни податоци. До 2030 година, се очекува буквално сите да разберат како податоците влијаат на нашите улоги и одговорности. Како и каде да ги најдеме информациите што ни се потребни и кои алатки можеме да ги користиме за да ги анализираме, од нас се очекува да ги разбереме правилата и прописите што треба да ги следиме за да работиме со податоците фер и етички. Учењето како да се користи протокот на информации за да се заврши работата поефикасно и поефективно ќе биде високо на листата на вештини што работодавците високо ќе ги ценат во 2030 година.

Лидерски способности

Поединците кои се способни да ги покажат овие лидерски квалитети секогаш ќе бидат барани – и сега и во 2030 година.

Доброто лидерство ја вклучува самата човечка способност да ги идентификува силните и слабите страни со цел да го истакне најдоброто кај луѓето. Без разлика дали управувате со мал проект, тим, оддел или цел бизнис, лидерските вештини се надоврзуваат на многу други вештини за кои разговаравме овде – решавање проблеми, емоционална интелигенција, креативност – за да ги водат другите кон заедничката цел на деловниот успех. Поважно, ова значи дека постигнувањето успех е направено на начин што им овозможува на сите на работа да растат, да се развиваат и да напредуваат – да се чувствуваат важни и вклучени.

Останато

Групацијата 4iG именува извршен директор и заменик-извршен директор на OНЕ Македонија

Објавено

на

4iG, водечка телекомуникациска и ИТ-групација во Централна и Источна Европа, именува двајца високи извршни директори да ја водат гринфилдинвестицијата во Северна Македонија, OНE Mакедонија Телекомуникации ДООЕЛ. Овој потег претставува важен чекор во подготовката на Групацијата да учествува на националниот тендер за фреквенции и да воведе трет мобилен оператор со целосна услуга на македонскиот пазар.

Брано Ѓуровиќ е назначен за главен извршен директор на OНЕ Македонија. Ѓуровиќ е искусен извршен директор со повеќе од две децении богато искуство во телекомуникацискиот и технолошкиот сектор низ целиот Западен Балкан и пошироко. Како поранешен извршен директор на OНЕ Албанија, тој успешно ја водел трансформацијата на бизнисот по преземањето, обезбедувајќи подобри перформанси, проширена покриеност и дигитално интегрирано корисничко искуство. Претходно, тој бил комерцијален директор во ОНЕ Црна Гора, а пред тоа работел во Ericsson, Microsoft и други регионални даватели на услуги, каде што бил одговорен за стратегиите за дигитализација, B2B менаџмент на регионално ниво и национални инфраструктурни проекти.

Северна Македонија претставува стратешки важен нов пазар за групацијата 4iG. Растечката побарувачка во земјата, квалификуваната работна сила и дигиталните амбиции се добро усогласени со нашите долгорочни цели. На пазарот не  влегуваме со слогани, туку со докажан оперативен модел и силна посветеност на квалитетна услуга. Нашата цел е да направиме модерни, безбедни и инклузивни телекомуникациски услуги достапни за сите, обезбедувајќи конкретни придобивки за секој граѓанин“ – изјави Брано Ѓуровиќ, извршен директор на OНЕ Mакедонија.

Габор Алтман е именуван за заменик-извршен директор на OНЕ Mакедонија. Алтман има повеќе од 25 години искуство во раководење на телекомуникациски компании, развој на инфраструктура и дигитални иновации. Тој имал извршни позиции во неколку големи телекомуникациски компании и системски интегратори, каде што раководел со програми за трансформација, проекти за подготовка за 5G и модернизација на корисничките услуги. Алтман е познат по изградбата на ефикасни организациски структури и проширувањето на гринфилд инвестициите со дисциплиниран и брз пристап, што го прави идеален избор за динамичниот пазар во Северна Македонија. Тој повторно се враќа на македонскиот пазар, носејќи претходно искуство од неговата работа во Македонски Телеком во Скопје, каде што од 2008 до 2012 година извршувал повеќе високи комерцијални позиции.

Ова е ретка можност, да се дизајнира телекомуникациска компанија од следната генерација од самиот почеток, со целосен локален фокус и стратешка поддршка. Со поддршка од Групацијата 4iG и со почит кон македонскиот пазар и институциите, подготвени сме да започнеме со градење од првиот ден. Исто така, ми претставува особено задоволство што се враќам во Скопје, каде што имав можност да работам пред повеќе од десет години, искуство кое продолжува да ја обликува мојата професионална перспектива“, изјави Габор Алтман, заменик-извршен директор.

Групацијата 4iG веќе има основано локално правно лице и се подготвува да учествува на тендерската постапка за фреквенции, распишана од Агенцијата за електронски комуникации (АЕК). Нивното влегување на пазарот во Северна Македонија не претставува само комерцијална експанзија, туку и долгорочна стратешка инвестиција во дигиталната иднина на земјата.

Работејќи под брендот OНЕ во Албанија и Црна Гора, Групацијата 4iG опслужува над 2,2 милиони индивидуални и 400 000 деловни корисници и активно гради безбедни мрежи со високи перформанси низ целиот Западен Балкан. Со богато искуство во воведување инфраструктура подготвена за 5G и усогласена со ЕУ, компанијата има уникатна позиција да ги поддржи целите на Северна Македонија за поголема конкуренција, инклузија и дигитални иновации.

Продолжи со читање

Останато

Најмасовната еколошка акција – „Генералка викенд“ годинава со рекордни 55.627 волонтери и над 645.000 кг собран отпад

Објавено

на

Рекордно учество од 55.627 волонтери и повеќе од 645 илјади килограми собран отпад на територија на сите општини во земјава – ова се резултатите од годинешнава, петта јубилејна еколошка акција „Генералка Викенд“ која се одржа од 9 до 11 мај. Во тридневната акција беа вклучениповеќе од 600 владини и невладини организации и институции, со логистичка и партнерска поддршка од голем број компании, обединети во заедничка цел за почиста и поздрава Македонија.

Главен стратешки партнер на „Генералка Викенд“, четвртагодина по ред е Пивара Скопје, а поддршка има и од официјалните партнери: Пакомак, Нула Отпад, Шпаркасебанка, ЕВН Македонија, Макстил, Бучим Боров Дол, Саубермахер и Костал. Акцијата, која е во организација на Мен енд маунтен беше поддржана и од ЗЕЛС и Црвениот крст на Р.С. Македонија.

Според резултатите ова е најмасовната и најуспешната еко-акција во земјава.

„Ја поздравувам иницијативата „Генералка викенд“ како најмасовна волонтерска акција. Ние како Влада и како Министерство за животна средина и просторно планирање ги поддржуваме сите акции во кои се покажува силна иницијатива, јака волја, инклузивност и желба да бидеме дел од промените со кои ќе се овозможи подобра иднина за нас и за следните генерации. На нашиот пат кон Европа, треба да се однесуваме европски. Министерството за животна средина и просторно планирање активно работи на воспоставување на системот на интегрирано и одржливо управување со отпадот“, изјави Министерот за животна средина Изет Меџити.

Во рамки на акцијата беше организирана и едукативната иницијатива „Генералка Викенд -ЕКО ЧАС“, реализирана во партнерство со Министерството за образование и наука и УНИЦЕФ. Во неа беа вклучени повеќе од 36.000 ученици и 1.900 наставници, кои низ различни активности во своето опкружување придонесоа за почиста животна средина, а резултатите од нивниот труд беа презентирани во училиштата.

Почнувајќи од 2021 година, па досега, во еко акцијата„Генералка Викенд“ учествувале над 100.000 волонтери, а собран е повеќе од 1,5 милиони килограми отпад“.

“Континуитетот и растот на „Генералка Викенд“ низ годиниве се доказ дека ваквите еко-иницијативи може да имаат сериозно позитивно влијание во општеството. Резултатите постигнати во изминативе пет години покажуваат дека кога ќе се здружат граѓаните, институциите и бизнис секторот промената е неизбежна. Вредноста на оваа акција не е само во бројките туку во градењето свест – бидејќи ова не е прашање само на чиста околина туку и на создавање култура на одговорност и грижа. Оваа акција во целост ги поддржува заложбите на Пивара Скопје за одржлив развој“, вели Снежана Савиќ – Димовска, Директорка на секторот за корпоративни политики и одржливост на Пивара Скопје.

Врз основа на меморандумот во траење од 10 години, кој Министерство за земјоделство, шумарство и водостопанство и Национални шуми го потпишаа со „Мен енд Маунтен“ во 2022 година, договорено е секоја година по завршувањето на„Генералка Викенд“ во ноември да се реализира вториот дел од волонтерската акција наречена „Сончева Гора“ што е акција за пошумување. Според договорот, на секои 10 килограми собран отпад државата посветува по едно дрво од годишните планови за пошумување. Како резултат на „Генералка Викенд“ 2025 година, согласно договорот со Министерството за земјоделство и Национални шуми на есен ќе биде засадена следната СОНЧЕВА ГОРА посветенана сите учесници во оваа храбра и инспиративна иницијатива.

„Нашето земјоделство е директно зависно од квалитетот на природните ресурси, а секоја активност што го заштитува животниот простор влијае и на подобрувањето на квалитетот на производите што ги добиваме од природата. Ние сме посветени на продолжување на поддршката за вакви иницијативи кои имаат долгорочен ефект на општеството и животната средина“ – изјави Борче Серафимовски, Државен Секретар во Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство.

Во рамките на овие акции за пошумување, само во изминативе четири години беа засадени над 125.000 садници на различни голи локации: околу езерото Младост во Велес, селото Ќојлија во општина Петровец, во близина на мегалитската опсерваторија Кокино и во општина Старо Нагоричане.

По повод петгодишниот јубилеј на „Генералка Викенд“ од 17 јуни започнува патувачка изложба – „5 години Генералка Викенд“, која ќе биде поставена во сите ЕУ Хаус центри во земјата. Патувачката изложба ќе започне во Тетово, а потоа ќе патува во Струга, Битола, Струмица, Велес, Крива Паланка, и ќе заврши во Скопје, во ноември годинава.

„ГЕНЕРАЛКА ВИКЕНД е доказ дека со посветеност и преданост можеме заедно да создадеме чуда. И покрај сите проблеми во нашата земја, луѓето покажуваат дека имаат моќ за обнова. Благодарност до волонтерите и луѓето во општините“, се заблагодарија Гордана Софија и Ханес Јеклод Мен енд Маунтен.

„Генералка Викенд“ е најголемата и најмоќна граѓанска еко акција во земјава, која ги поврзува институциите, граѓаните, младите, компаниите и медиумите во заедничка мисија – живот во чиста, здрава и зелена Македонија.

Продолжи со читање

Останато

Отворена современа читална за студентите при Медицинскиот факултет во Скопје, донација на Стопанска банка

Објавено

на

Стопанска банка АД-Скопје официјално предаде во употреба нова современа читална на Медицинскиот факултет во Скопје, простор за учење и вршење дополнителни истражувања од областа на медицината, наменет за студентите и специјализантите во текот на студиите. Читалната во рамките на Клиничкиот центар зафаќа површина од 120 метри квадратни, уредена со модуларен мебел, со што претставува инспиративен простор за учење и надградување на медицинските лица.

Читалната ја предадоа во употреба членовите на управниот одбор на Стопанска банка, Диомидис Николетопулос и Бојан Стојаноски. На отворањето на новиот простор за учење присуствуваа и деканот на Медицинскиот факултет во Скопје, Светозар Антовиќ, продеканите на овој факултет, професори, доктори, но и претставници на студентите кои најмногу ќе го користат овој простор.   

Со своите активности, Стопанска банка е насочена кон унапредување на условите во локалната заедница, на секој начин. Ни претставува огромно задоволство што правиме нешто за иднината на една земја, односно вложуваме во професионалната надградба на идните медицински кадри, кои се едни од најзначајните професионалци за секоја земја. Секогаш сме подготвени да излеземе во пресрет на потребите на Медицинскиот факултет, со кој имаме партнерска соработка, продолжувајќи ја посветеноста на здравјето на луѓето од заедницата” – истакна Диомидис Николетопулос, претседател на управниот одбор на Стопанска банка. 

Деканот на Медицинскиот факултет, Светозар Антовиќ, се заблагодари за донацијата, истакнувајќи задоволство од долгорочната соработка со Стопанска банка. 

Студентите на Медицинскиот факултет добија современа читална што ќе ја користат многу генерации студенти. Овој простор наменет за нив е неопходен за долгиот процес на едукација на идни врвни медицински кадри, какви што продуцира нашиот факултет, со што на долг рок го унапредуваме медицинскиот кадар и создаваме одржливост на здравствениот систем. Стопанска банка со оваа донација уште еднаш потврдидека е наш партнер од кој добиваме максимална поддршка за различни проекти за студентите и Институтите со кои се унапредуваат условите во здравствениот сектор, за што сме бескрајно благодарни” – рече Антовиќ. 

Со отворањето на читалната, Стопанска банка ги заокружи неколкуте донации на Медицинскиот факултет во Скопје, реализирани по повод големиот јубилеј, 80 години постоење на Банката. Покрај создавање на читалната, Стопанска банка донираше врвна технологија за Институтот за патологија, односно специјализиран скенер за патохистолошки препарати кој со помош на вештачка интелигенција и напреден медицински софтвер помага попрецизно и побрзо да се анализираат медицински примероци. Оваа врвна опрема се користи и во едукациски цели на Медицинскиот факултет, помагајќи за високо профилирање на идните стручни кадри.

Продолжи со читање

Популарно