Connect with us

Домашни банки

Поддршка на малите и средни бизниси: Императив за одржлив економски развој

Објавено

на

Малите и средни претпријатија (МСП) се столбот на економијата за секоја земја ширум светот. Нивната важност се темели на тоа што тие создаваат работни места, поттикнуваат иновации и придонесуваат за економски раст. Кај сите брзорастечки економии во светот учеството на малите и средни претпријатија во бруто-домашниот производ и вкупната вработеност е круцијално. Малите и средните претпријатија во развиените земји учествуваат со повеќе од 50% во вкупната вработеност и бруто-домашниот производ. Развојот на малите и средни претпријатија значи зајакнување на конкурентноста и претприемништвото, што пак директно влијае на подобрувањето на ефикасноста, продуктивноста и степенот на иновации во економијата на една земја.

Како витален дел од економијата потребно е, пред сé, малите и средни бизниси да бидат поддржувани од банките. Секторот на микро, мали и средни претпријатија се столбот на македонската економија. Истовремено, домашните МСП се најголеми работодавци, со 80% од сите вработувања во приватниот сектор, со што се истакнува нивната клучна улога во поттикнувањето на економскиот раст и развој.

Од друга страна пак, поддршката на МСП може да им помогне да банките да ги диверзифицираат своите кредитни портфолија, а со тоа и да ја намалат својата изложеност на ризик. Накратко срочено – поддршката кон малите и средни претпријатија е вин-вин ситуација и за банките и за економијата во целост.

Како банките ги поддржуваат малите и средни претпијатија?

Целта на поддршката која банките ја нудат за МСП е да им овозможат соодветен сет од решенија и професионална поддршка, со што овие субјекти би добиле еднакви можности да усвојуваат иновативни начини за подобрување, растење и развивање на нивните бизниси. Имајќи ја предвид важноста на МСП за развојот на сéвкупната економија, како и специфичните потреби на овие претпријатија за капитал, банките имаат развиено посебни механизми за заеми, кредитни линии и други финансиски услуги.

Како ПроКредит банка ги поддржува домашните МСП?

Како развојно ориентирана банка, главниот фокус на ПроКредит е на малите и средни бизниси, претпријатија кои ја движат економијата напред. Во период од 20 години, ПроКредит поддржа 4.000 македонски компании, поткрепувајќи го бизнис секторот со 60.000 кредити со вкупен волумен од ЕУР 2,2 милијарди со што придонесе кон креирање на нови вработувања. Дури 90% од кредитното портфолио на банката се токму инвестиции за поддршка на мали и средни претпријатија.

Како поддршка на таквите претпријатија, банката нуди кредитни линии прилагодени кон потребите на своите клиенти. Имено, ПроКредит има јасно дефинирана политика за финансирање, цврсто посветена на поттикнување на бизниси кои активно придонесуваат во областа на одржливиот развој. Во таа насока, преку организација на работилници, ПроКредит посветено инвестира и во едукација на клиентите за предностите од инвестиции во обновливи извори на енергија, дополнително нудејќи атрактивни грантови со поддршка на Европската банка за обнова и развој.

Како пионер во дигитализацијата, ПроКредит беше првата банка во нашата земја која воведе безшалтерско работење, со што помогна во процесот на дигитализација на целиот бизнис сектор. ПроКредит банка е позитивен пример во нашето општество, кога станува збор за поттикнување позитивен раст и обезбедување просперитетна иднина за сите засегнати страни.

Со поддржување и промовирање на мали и средни бизниси, ПроКредит Банка и понатаму продолжува да дава свој придонес кон економската интеграција и балансираниот економски развој на земјата преку обезбедување модели на финансиска поддршка соодветна за тековните трендови и потребите на бизнисите. Со тоа малите и средните претпријатија можат да се фокусираат на инвестиции и долгорочни планови, што е многу значајно, бидејќи таквите вложувања придонесуваат кон развојот и создавањето на работни места во Македонија, а така се создава вистински напредок.

Домашни банки

Нова деловна стратегија на НЛБ Групацијата – Повеќе од три милиони клиенти, двојно поголем биланс и една милијарда евра добивка до 2030 година

Објавено

на

НЛБ Групацијата до 2030 година ќе стане водечка банкарска Групација во регионот, со повеќе од три милиони клиенти, двојно поголем биланс и добивка од една милијарда евра. Ова е основата на новата, амбициозна деловна стратегија на НЛБ Групацијата, која вчера беше претставена на вториот по ред „НЛБ Ден на инвеститорите“ во Љубљана, пред повеќе од 200 странски инвеститори, финансиски експерти, аналитичари, претставници на клучни регионални компании и медиуми.

Развиена како одговор на променливото банкарско опкружување, претстојните предизвици, но и новите можности, стратегијата предвидува до 2030 година НЛБ Групацијата да стане лидер во сегментот на мали и средни претпријатија, истовремено играјќи водечка улога во областа на финансирањето на енергетската транзиција, каде обемот на ваквите заеми ќе изнесува 3,2 милијарди евра.

Голем акцент е ставен и на дигитализацијата и вештачката интелигенција, а една од стратешките цели е учеството на мобилните плаќања да надмине 80 проценти, во чија реализација НЛБ Групацијата има намера да инвестира меѓу 170 и 200 милиони евра во наредните пет години.

Заклучок на вториот „Ден на инвеститорите“ на НЛБ е дека како најголема банкарска Групација со седиште и ексклузивен стратешки фокус на Југоисточна Европа, го препознава големиот потенцијал на овој регион. Затоа новите стратешки цели се амбициозни, но реални.

За потсетување, на вчерашниот „Ден на инвеститорите“ во Љубљана, НЛБ Групацијата ги објави и трите најдобри регионални идеи за подобро општество од проектот „Рамка за помош“, за кои Групацијата обезбеди вкупен награден фонд од 100.000 евра. Оваа сезона баравме иновативни проекти од регионот кои го подобруваат и збогатуваат нашето општество и решаваат различни предизвици. Добивме вкупно 272 апликации од сите пазари каде што работи НЛБ Групацијата, а меѓународното жири избра три регионални победници за кои сметаше дека најмногу можат да помогнат да се надминат предизвиците во општеството, системските нееднаквости и да придонесат кон благосостојба на поединци.

Продолжи со читање

Домашни банки

НЛБ Групацијата ги објави победниците на регионалниот проект „Рамка за помош“

Објавено

на

НЛБ Групацијата ги објави трите најдобри регионални идеи за подобро општество од проектот „Рамка за помош“, кој четврта година по ред се спроведува на сите пазари каде е присутна Групацијата. За проектите одлучуваше интернационално жири составено од експерти со богато искуство во областа на претприемништвото и одржливоста, пришто беа избрани оние проекти за кои жирито сметаше дека најмногу можат да помогнат да се надминат предизвиците во општеството, системските нееднаквости и да придонесат кон благосостојба на поединци. За поддршка на најдобрите идеи, НЛБ Групацијата обезбеди вкупен фонд од 100.000 евра.

Регионален победник во проектот „Рамка за помош“ за оваа година е Krožnik app – иновативно софтверско решение кое помага да се намалат ефектите од два големи проблеми во општеството: гладта и фрлањето на храна. Станува збор за апликација која ги поврзува корисниците со рестораните, кафетериите, пекарите и останатите локали на кои им останува вишок храна на крајот од денот. Апликацијата покажува листа на расположливи состојки и оброци од компании близу корисникот, по намалени цени, групирани во посебни пакети. Корисниците можат да ги истражат овие листи и да одберат продуктна група базирана на нивните преференци. Победничката идеја доби парична награда од 50.000 евра.

Второто место ѝ припадна на српската компанија Inclusio, која разви апликација што им помага на луѓето со разни инвалидитети и доби финансиска поддршка од 30.000 евра. Апликацијата има две компоненти, едната за лицата со попреченост, а другата за вработени кај даватели на услуги, на пример банки, супермаркети и сл. Откако лицето со попреченост ќе влезе во просториите, апликацијата го известува давателот на услугата, а нивниот персонал веќе знае каков вид на помош е потребна.

Решението Zuno Gomes на црногорската компанијa Alicorn, апликација за гејмификација на наставниот метод во образовниот процес, го освои третото место и доби парична награда од 20.000 евра.

Изборот на проекти за оваа година беше спроведен преку отворен конкурс од 29 јануари до 10 март, на кој организации од регионот имаа можност да пријават сопствен проект насочен кон решавање на социјално-општествените проблеми во заедницата и поттикнување на одржливоста. На конкурсот се пријавија 272 организации од сите земји каде е присутна НЛБ Групацијата, а само во Македонија пристигнаа 70 апликации, од кои локална комисија ги одбра најдобрите 10 одржливи идеи во земјава.

Десетте финалисти НЛБ Банка Скопје ги наградува со парична поддршка во износ од 60.000 денари и бесплатната Visa картичка, а истите добија и медиумска поддршка и презентација на дигиталните канали на Банката и медиумските партнери на проектот. Овие 10 решенија беа и дел од 60-те регионални финалисти кои влегоа во завршната селекција.

Инаку годинава, учеството во проектот „Рамка за помош“ беше отворено за компании, трговци-поединци и физички лица кои самостојно вршат деловна дејност, кои даваат можности за одржливи идеи и проекти со социјална нота, без разлика на индустријата. 

Продолжи со читање

Домашни банки

Стопанска банка АД Скопје со зголемена добивка за 17% во првиот квартал на 2024 година

Објавено

на

Стопанска банка АД Скопје во првиот квартал од 2024 година продолжи со остварување солидни резултати и висока профитабилност.

Добивката пред оданочување и резервации во анализираниот период изнесува 1.345.050 илјади денари, што е 17 % повеќе споредено со претходната година. Задржувајќи го високо прудентниот пристап во однос на управување со квалитетот на кредитното портфолио, во истиот период Банката издвои исправка на вредност на финансиските средства и посебна резерва за вонбилансна изложеност, на нето-основа, во износ од 387.330 илјади денари. Со тоа, добивката на Банката пред оданочување на 31.03.2024 година изнесува 957.720 илјади денари и во однос на истиот период од минатата година е повисока за 23 %. Во најголем дел, ова е резултат на зголемените приходи по сите основи поради зголемувањето на обемот на деловните активности.

Нето-приходите од камати изнесуваат 1.565.359 илјади денари и се зголемени за 21% во однос на истиот период од минатата година, како резултат на кредитните активности и вложувањето на вишокот ликвидни средства во првокласни инструменти.

Нето-приходите од провизии и надоместоци изнесуваат 213.431 илјади денари и се зголемени за 3% во однос на анализираниот период во 2023 година, што се должи на зголемен обем на активности, односно зголемен обем на испорачани услуги на клиентите, од кои најмногу во делот на услугите во платниот промет и картичното работење.

Вкупната актива на Банката во анализираниот период изнесува 129.303.255 илјади денари.

Капиталот и резервите изнесуваат 26.626.451 илјади денари, што претставува зголемување за 3% во однос на крајот на 2023 година. Дополнително, Банката пренамени износ од 2.460.000 илјади денари од задржаната добивка од претходни години во добивка ограничена за распределба на акционерите во иднина, со што се зголемија сопствените средства и стапката на адекватност на капиталот, која на 31.03.2024 година изнесува 19%.

Во следниот период се очекува продолжување на деловните активности во согласност со дефинираниот деловен план на Банката со целосна ориентираност кон поддршка на клиентите, прудентно управување со ризиците и одржување на високата стабилност, сигурност и ефикасност во сите сегменти од нејзиното работење. Исто така, Банката продолжува со реализација на започнатите проекти, пред сè, во делот на дигитализацијата, како и подготовка на понуда на нови услуги. Секако, фокусот останува на редовното и ефикасно извршување на основните деловни активности, одржување на лидерското пазарно учество од околу 27% во сегментот на кредитирање на населението, со фокус за натамошно зголемување на пазарното учество во делот на кредитирање на компаниите.

Оваа година Стопанска банка прославува 80 години од основањето и следствено целиот натамошен период ќе биде исполнет со многубројни новитети и изненадувања на задоволство на нашите клиенти и соработници, но и на пошироката заедница.

Продолжи со читање

Популарно