Connect with us

Бизнис

АЕТМ: Кон домашните е-трговци во 2023 година се слеале 453.6 милиони евра- годишен раст од 15%

Објавено

на

Анализа на бројот и вредноста на онлајн трансакциите

Согласно најновите објавени податоци за безготовински платежни трансакции на виртуелните места на продажба во 2023 година на Народната Банка на Република Северна Македонија, вредноста на вкупните трансакции направени кон интернет продавниците од Македонци дома и во странство, како и од иматели на странски картички изнесува 39,929.2 милиони денари или 649.3 милиони евра, односно бележи пораст од 18% во однос на 2022 година. Притоа, вредноста на направените вкупни е трансакции од физички лица изнесува 455.6 милиони евра и има пораст од 18.7%, додека правните лица оствариле пораст од 16.3% во однос на 2022 година. Доминира учеството на физичките лица во направените вкупни трансакции со 70.2%. Се зголемува и бројот на вкупните онлајн трансакции, но со помал интензитет на пораст односно 15.2% во однос на 2022 година. Кај правните лица бројот на реализираните вкупни е трансакции се зголемува за 8.7%, додека кај физичките лица за 17.1% во однос на минатата година. Просечната вредност на направените онлајн трансакции во 2023 година изнесува 33.7 евра и е за 2.3% поголема од 2022 година. При тоа растот на просечната вредност е поголем кај правните лица каде што просечната трансакција се зголемува за 6.8% и изнесува 45.6 евра, додека кај физичките има минимален пораст (1.05%) и изнесува 30.3 евра.

Во структурата на вкупната вредност на направените онлајн трансaкции во 2023 година се забележува намалување на учеството кон домашни е-трговци од 72% во 2022 година на 70% во 2023 година, на сметка на зголемениот раст на вредноста на направените е- трансакции кон странски е-трговци. Имено, во 2023 година вкупната вредност на направени е-трансакции кон домашни е-трговци направени и од домашни и од странски купувачи изнесува 453.6 милиони евра што преставува пораст од 15.2% во однос на претходната година. Македонците во странство со платежни картички на виртуелни продажни места оствариле трансакции во вредност од 195.6 милиони евра што преставува раст од 25.3% во однос на 2022 година.

Што се однесува до структурата на бројот на направените е-трансакции според потеклото на картичката и местото на направената трансакција кон домашните е-трговци Македонци и странци со своите картички оствариле 76% од трансакциите, додека во странство Македонците оствариле 24% од трансакциите. Тоа ни укажува на поголема просечна вредност која е направена кон странски е-трговци односно 42.9 евра. При тоа физичките лица оствариле просечна вредност по трансакција од 32.6 евра додека правните од 129 евра.

Понуда во е-трговија – Е-продажни места

Во 2023 година, согласно подaтоците на Народната банка има вкупно 1703 виртуелни места на продажба, што претставува зголемување од 105 нови е-продажни места или 6.5% пораст. Што се однесува до активни е-продажни места, од вкупните 75% биле активни, односно 1293 имале барем една трансакција во текот на 2023 година. Асоцијацијата за е-трговија неодамна направи унпаредување на регистарот на е-трговци, кој претставува единствен регистар на онлајн продажни места кој се обновува во соработка со 5те банки кои нудат процесирање на е-трансакции. Регистарот содржи и категоризација, односно може да се прегледаат сите активни е-трговци и може да се пребаруваат е-трговците.

“Вредноста на онлајн трансакциите бележи годишен раст од 18% во 2023 година. Вредноста реализирана кон домашни е-трговци (со домашни и странски картички) бележи раст од 15% и изнесува 453.6 милиони евра. Асоцијацијата за е-трговија минатата година придонесе за зајакнување на домашната понуда во е-трговија и тоа преку две иницијативи беа помогнати 65 микро, мали и средни компании да започнат да продаваат онлајн и да ги зајаканат своите дигитални вештини. И оваа година продолжуваме со бројни активности кои ќе придонесат за проширување и зајакнување на понудата во е-трговија, унапредување на дигиталните вештини, намалување на сивата економија и зајакнување на довербата во онлајн купувањето. Преку активности како што е регистарот на е-трговци, беџот за верификувани е-трговци и информативно-едукативните кампањи за јавноста влијаеме на поголема информираност, свесност и само-заштита на граѓаните со што придонесување и за унапредување на страната на побарувачката” – вели Претседателката на АЕТМ, д-р. Нина Ангеловска.

Бизнис

Соларна енергија за бизнисите

Објавено

на

Во време кога енергетската одржливост игра се поголема улога, настанот „Соларна енергија за бизниси“ предизвика огромен интерес и обедини над 70 претпријатија од различни сектори, и тоа од преработувачката индустрија, услужни дејности, до компании од енергетска дејност. Настанот овозможи стручна презентација за инсталација на соларни и батериски системи, презентации на Фероинвест и Батери Еволушн кои нудат целосни услуги за овие два система, како и презентација на кредитната линија на Европската Инвестициска Банка (EIB7) за финансирање на вакви проекти.

Настанот, чиј домаќин е Стопанската комора на Северна Македонија, во имплементација на одговорниот консултантски тим (adelphi, IPC и iC consulenten) и поддржан од кредитната линија EIB7, имаше за цел да ги поттикне локалните бизниси да се пренасочат кон обновливи извори на енергија и да го намалат нивниот јаглероден отпечаток. Учесниците се запознаа со најсовремените фотоволтаични и батериски технологии на македонскиот пазар, и разменија искуства со експертите за соларна енергија од локалните производители.

Фероинвест, како водечки производител во Македонија, презентираше соларни решенија дизајнирани за специфичните енергетски потреби и оперативни барања на компаниите, додека компанијата Батери Еволушн се фокусираше на системи за складирање енергија, кои стануваат сè поважни за локалните бизниси.

Воедно, учесниците имаа можност да добијат одговори на важни прашања: „Како да се избегнат типични грешки и ризици при инсталирање соларни системи и фотоволтаици“, „Кој е вистинскиот систем за складирање енергија за веќе постоечки соларен систем?“, и „Како да се аплицира за финансирање од Европската Инвестициска Банка (EIB7)?“.

Кредитната линија EIB7, имплементирана во соработка со Развојна Банка на СМ и локалните комерцијални банки, е наменета за подобрувања на енергетската ефикасност и проекти за обновлива енергија за микро, мали и средно-капитализирани компании и нуди атрактивни услови за финансирање како што се повластени каматни стапки, опција за грејс период и долги рокови за исплата.

Заинтересираните инвеститори можат да аплицираат за EIB7 во една од петте партнерски банки: Комерцијална банка, НЛБ банка, ПроКредит банка, Стопанска банка и Шпаркасе банка. Кредитната линија EIB7 изнесува 100 милиони евра, има за цел да влијае на намалување на јаглеродниот отпечаток и да овозможат раст на малите бизниси кои ќе бидат отпорни на климатските промени.

Претседателот на Групацијата за обновливи извори на енергија при СКСМ, Тодор Анѓушев на отворањето на настанот истакна задоволство што бројот на членки во Групацијата секојдневно се зголемува. Тој ги поздрави инвестициите во сите видови на обновливи извори на енергија кои се градат со јасен план, како еден начин за зголемување на домашно производство на електрична енергија и поголема енергетска независност на земјата.

“Растот на изградба на фотоволтаици, носи зголемено производство на електрична енергија, но и предизвик за дебаланс на енергетскиот систем и големи разлики на цени во различно периоди од денот. Токму затоа, сега е време да зборуваме за изградба и инсталирање на батериски системи за складирање на енергија, кои ќе донесат сигурност на инвеститорите, како и постабилни и пониски цени на електрична енергија во текот на денот за индустријата, но и за домаќинствата во иднина. Се надеваме дека институциите брзо ќе постапуваат и за кратко време ќе се регулираат сите аспекти за воведување на батериско складирање на електрична енергија и со поголем капацитет во интерес на целото општество и електро-енергетскиот систем”, нагласи Тодор Анѓушев.

Александро Василевски од Батери Еволушн изјави: „Нашата долгорочна определба е да ја зголемиме одговорноста кон животната средина, преку обезбедување на иновативни решенија за батерии и системи за складирање на енергија. Северна Македонија е сончева земја со просечно 300 сончеви денови годишно и сакаме да им помогнеме на бизнисите да постигнат целосна енергетска независност, истовремено намалувајќи го нивниот јаглероден отпечаток“.

Продолжи со читање

Бизнис

Триглав повторно доби висок кредитен рејтинг „А“ од S&P

Објавено

на

Агенцијата за кредитен рејтинг S&P Global Ratings (во натамошниот текст: S&P или агенцијата) го потврди кредитниот рејтинг на финансиска моќ и кредитниот рејтинг на издавач „А“ со стабилна среднорочна прогноза за Групација Триглав, а со тоа и за нејзината матична компанијата Заваровалница Триглав и членката на групацијата, Позаваровалница Триглав Ре. Сите поединечни елементи на овогодинешниот кредитен рејтинг достигнуваат исто ниво како и минатата година, а рејтингот се базира исклучиво на проценката на самостојниот кредитен профил на групацијата.

Деловниот ризик на Групација Триглав повторно беше оценет како силен, а профилот на финансиски ризик беше проценет како многу силен од агенцијата за кредитен рејтинг S&P. Овогодинешната проценка беше спроведена од S&P врз основа на ажуриран модел на капитал, кој вклучува ревидирани критериуми за анализа на капитализацијата, приспособена според ризикот на осигурителните компании. Според новиот модел, капитализацијата на Групацијата останува на многу високо ниво и покажува висок вишок над минималниот потребен капитал, дури и во екстремни сценарија (99,99% ниво на доверба).

Покрај робусната капитализација, агенцијата наведува и други клучни предности на групацијата, истакнувајќи ја нејзината лидерска позиција на пазарот во регионот и во Словенија, нејзиното добро диверзифицирано осигурително портфолио, поддржано од широко разгранета продажна мрежа и висока препознатливост на брендот. Групацијата управува со своето инвестициско портфолио конзервативно, истовремено ефикасно ограничувајќи ја својата изложеност на пазарни ризици.

Стабилната среднорочна прогноза за кредитен рејтинг ги одразува очекувањата на S&P дека групацијата ќе ја задржи својата висока и робусна капитализација. Агенцијата очекува групацијата да има добри резултати оваа година, што верува дека веќе е потврдено со резултатите од овогодинешниот прв квартал. Не се предвидува негативно влијание врз работењето на групацијата во 2024 година како резултат на прекинот на дополнителното здравствено осигурување во Словенија. Во иднина, се очекува групацијата да продолжи да остварува профитабилен раст врз основа, меѓу другото, на понатамошна диверзификација на понудата и остварените приходи, како што е наведено во нејзината деловна стратегија.

Целосното соопштение на S&P е објавено на веб-страницата www.triglav.eu/en во делот Односи со инвеститорите.

Продолжи со читање

Бизнис

Витаминка прва во Македонија седигитализира со Microsoft – Dynamics 365 Finance and Operation

Објавено

на

Витаминка е првата компанија во Македонија која во сите процеси, производство, набавка, магацини, продажба и финансии, го имплементира ЕРП решението од Microsoft – Dynamics 365 Finance and Operation. Со ова Витаминка е на пат кон целосна дигитализација на работата, од влез на суровина до излез на готов производ и нивно складирање.

Инвестицијата во најновите технологии е значаен чекор напред и придонесува за подобрување на оперативната ефикасност, модернизација на операциите, унапредување на производниот процес, подобро корисничко искуство и можности за раст и следење на иновативните светски трендови.

Витаминка е компанија каде што воведувањето на иновативни решенија и примената на нови технологииотсекогаш се гледале како инвестиција во раст и развој. На овој начин, со модернизација и следење на новите технолошки решенија, ги имплементираме најдобрите практики и ја унапредуваме работата во еден синхронизиран и ефикасен систем, докажан и користен од големи интернационални компании во светот. Отвораме можности за компанијата но и за пазарот и индустријата, затоа што дигитализација во оваа индустрија е неопходна, обезбедува сигурност и гаранција на она што излегува како готов производ“, истакна Сашо Наумоски, генерален извршен директор на Витаминка.

Дигитализацијата на оперативното работење е жив процес кој постојано се унапредува и менува, а ова решение е платформа на која може да се работи и да се биде во постојан тек со овие промени. 

Комплексноста на нашата компанија е тоа што истата располага со 9 производствени погони, 18 производни линии лоцирани на 3 физички одделени локации низ земјата, а тоа бараше сеопфатно софтверско решение што ќе доведе до унифицирање на процесите и обезбедување на податоци и анализа на истите, кои се неопходни за понатамошни одлуки и правци во работењето на компанијата. Овој систем е рамка во која компаниитеформираат стандарди и прилагодување на работата и процесите, што го прави идеален избор за бизниси кои постојано растат и инвестираат во иновации. Перспективата од овој систем е веќе видлива и отвора големо поле за работа и иновација на компаниските процеси“, вели Васко Наумоски, ИТ менаџер во Витаминка и одговорен за имплементација на Dynamics 365 системот.

Имплементацијата на овој ЕРП систем Витаминка ја спроведе со партнер компанијата на Microsoft, Axapta Masters, лидер во областа на Microsoft D365 решенија во Македонија.

„Оваа значителна трансформација на компанијата ќе ѝобезбеди не само економска предност и финансиска стабилност на долгорочен план, туку ќе овозможи и понатамошна платформа за развој во процесот на автоматизација и следење на иновативните светски решенија во нашата област. Со Axapta Masters, Витаминка го отвори патот кон нови успеси и висини во својата успешна македонска бизнис приказна“, истакна директорот на Axapta Masters – Игор Трпковски. 

На линкот е достапно видео за примената на ЕРП решението од Microsoft – Dynamics 365 Finance andOperation од Витаминка.

Продолжи со читање

Популарно