Connect with us

Останато

Нина Ангеловска избрана за прв претседател на Балканската Алијанса за е-трговија

Објавено

на

Асоцијациите за е-трговија на Северна Македонија, Србија, Босна и Херцеговина и Албанија, потпишаа Меморандум за формирање на Балканска Алијанса за е-трговија која ќе се залага за олесување и унапредување на регионалната е-трговија. Формирањето на Балканската алијанса беше поддржaнo од Отворениот регионален фонд за Југоисточна Европа – Надворешна трговија, спроведен од Германското друштво за меѓународна соработка (ГИЗ), поддржан од Германија и ЕУ, во чии канцеларии беше потпишан меморандумот.

Претседателката на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија, Нина Ангеловска Станков, беше изгласана за прв Претседател на Балканската Алијанса за е-трговија (анг. BECA – Balkan eCommerce Alliance). Ангеловска заедно со тимот на АЕТМ како прв претседател ќе ја предводи работата во првата година. Асоцијацијата за е-трговија на Македонија е воедно прво формирана асоцијација во регионот, со најголемо искуство и подготовеност, а изборот на Ангеловска го поддржаа сите Асоцијации.

Петте Асоцијации за е-трговија од Балканот, потписници на меморандумот се основачи и членки на Управниот одбор на Балкaнската алијанса за е-трговија и тоа  од  Асоцијацијата за е-трговија во Србија – Иван Танасковиќ, Асоцијацијата за е-трговија во Албанија – Валер Пиндери, Асоцијацијата за е-трговија од Босна и Херцеговина – Орхан Газибеговиќ и Асоцијација за интернет трговија „eComm“ од Босна и Херцеговина – Алма Ахмиќ  и Асоцијација за е-трговија на Македонија – Нина Ангеловска. Алијансата се состои од следните органи на управување – Собрание, Управен одбор, Претседател на Управниот одбор и на Собранието, главен координатор и национални координатори за секоја земја.

Е-трговијата како интегрален дел на дигиталната економија може да одигра значајна улога за економскиот раст на регионот. Сите земји гледано сами за себе се фрагментирани и мали пазари, а за да може да се отклчи потенцијалот потребно е да можеме да ги гледаме сите земји како еден интегриран пазар. Меѓу главните предизвици се скапата прекугранична испорака, царински давачи и процедури, административни потешкотии и неунифицирани правила и прописи. Веќе долго време се прават напори за поместување, но прогресот оди многу бавно. Воопшто сите земји од регионот се најниско рангирани споредено со европските кога станува збор за е-трговија. Единствно со холистички пристап и здружени сили можеме да направиме прогрес. Верувам дека Балканската алијанса за е-трговија може да одигра значајна улога во трасирањето на патот кон подобра иднина за развој на е-трговија на Балканот и верувам дека за многу брзо време ќе стане препознаена како „глас на е-трговијата“ на Балканот. Ќе ми претставува задоволство да ја водам Алијансата на самите почетоци при поставување на основите за просперитетна работа и благодарна сум на довербата.“ – изјави д–р Нина Ангеловска, Претседателката на АЕТМ и BECA.

Активностите на BECA ќе бидат насочени кон создавање на подобра иднина на прекуграничната е-трговија на Балканот, преку креирање политики поврзани со е-трговија и лобирање за промени, но исто така ќе се работи и на решавање на различни предизвици од синџирот на е-трговија. Ова вклучува решавање на прашања поврзани со царинските такси, административни пречки, заеднички стратегии за испорака, регулаторни рамки и многу повеќе. Алијансата ќе служи и како основа за споделување информации, знаења, мислења и практики помеѓу членките.

Основачките асоцијации веќе имаат воспоставено одлична меѓусебна соработка, а со здружувањето во BECA очекуваат дека само со здружени сили може да се оствари прогрес и раст на регионалната е-трговија. Еден од најзачајните иницијативи за региононалната е-трговија е платформата ecommerce4all.eu (ресурсен и информативен центар за водење е-трговија во ЦЕФТА), која се лансираше преку проект поддржан од ГИЗ а имплементиран од Асоцијацијата за е-трговија на Македонија, а во соработка со сите асоцијации. Во рамки на овој проект, беше развиен модул наменет за првиот Регионален беџ за доверба во е-трговија, кој ќе продолжи да се развива во рамки на Балакнската алијанса за е-трговија.

„Формирањето на Балканската алијанса за е-трговија е резултат на неодложните барања за унифицирана застапеност на секторот за е-трговија на Балканскиот регион. Преку своите членки – Асоцијациите за е-трговија, Алијансата ги застапува потребите на околу 450 компании и ќе има за цел да го искористи трговскиот потенцијал во ЦЕФТА регионот и ЕУ. Алијансата, исто така, се стреми да промовира бизнис вмрежување, да го олесни споделувањето на знаењето и се залага за градење на екосистем погоден за бизнисите и на национално и на регионално ниво.” – изјави Флоријан Брутинг, раководител на компонентата за е-трговија во Отворениот регионален фонд за Југоисточна Европа – надворешна трговија.

Инаку, на Балканот до сега не постоеше едно регионално тело чиј домен е токму прекуграничната е-трговија и нејзинот развој, а во иднина, BECA ќе биде отворена за членови и од останатите Балкански земји и регионот.

Останато

АЕТМ и ВИЗА доделуваат грантови од 1000 евра за отворање на е-продавница

Објавено

на

Асоцијацијата за е-трговија на Македонија – AETM, втора година по ред објавува Jавен повик за бесплатно отварање на е-продавници насловен „Е-трговија: Супермоќ за локалните бизниси” vol.2, кој се реализира во партнерство со компанијата Visa. Јавниот повик е отворен за сите микро, мали и средни компании, кои сè уште не ги продаваат своите производи или услуги онлајн, со цел да добијат можност да отворат дополнителен продажен канал – е-продавница во рамки на локален маркетплејс или своја е-продавница со сопствено софтверско решение, да го зголемат своето онлајн присуство, да се во тек со последните трендови во е-трговијата и да ги зајакнат дигиталните вештини поврзани со е-трговија и дигитален маркетинг.

Јавниот повик се состои од поддршка на 20 компании со вредносни пакети од 1000 евра за отворање на нов продажен канал – е-продавница и учество на еднодневен едукативен практичен семинар. Поддржаните компании ќе имаат можност да одберат да отворат нов продажен канал – е-продавница како дел од една од понудените маркетплејс платформи на Јавниот повик и да добијат маркетинг промоција со цел зголемување на е-продажбите или да отворат своја е-продавница со сопствено софтверско решение преку една од понудените IT компании на Јавниот повик. Отворањето на е-продавниците ќе се одвива во текот на месец мај и јуни 2024 година. Еднодневниот практичен семинар „Сѐ за е-трговија“ ќе се оддржува во јуни 2024 со физичко присуство, каде што ќе бидат опфатени дел од следните теми: алатки за менаџирање и одржување на е-продавница, алатки за дигитален маркетинг за е-трговија, маркетинг и рекламирање на социјалните медиуми итн. Учесниците ќе имаат можност да научат нови алатки и тактики кои ќе им помогнат во унапредување на работењето во областа на е-трговијата и зголемување на е-продажбите. По завршување на семинарот, учесниците ќе добијат сертификат за успешно завршување на програмата од Асоцијацијата за е-трговија на Македонија – АЕТМ. Едукативниот семинар ќе можат да го посетат по најмногу двајца претставници од секоја компанија.

„Зајакнувањето на понудата во е-трговија е еден од приоритетите во годишната програма на АЕТМ. Со овој повик, Асоцијацијата за е-трговија со поддршка на компанијата Visa повторно се вклучува во напорите за зајакнување на конкурентноста на микро, малите и средни компании и нивно мотивирање за подобрување и унапредување на нивното работење поврзано со е-трговија“, истакнува д-р Нина Ангеловска Станков, Претседател на АЕТМ.

“Visa е глобален лидер во областа на дигиталните плаќања, кои ги олеснуваат трансакциите помеѓу потрошувачите и трговците во повеќе од 200 земји и територии на цела планета. Поради тоа ние како компанија сме многу посветени на поддршката на малите и средни компании преку унапредување на нивното дигитално присуство и електронската продажба, со цел нивното работење да го прошират на глобалните пазари и да обезбедат долгорочна профитабилност. Исто така сакаме да се заблагодариме на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија – АЕТМ којa со наша поддршка го организира овој конкурс, заедно со пропратните едукативни семинари на оваа тема” – изјави Ана Драшковиќ, потпретседател и генерален директор на компанијата Visa за Југоисточна Европа.

Пријавените компании бесплатно учествуваат во програмата, но подлежат на процес на селекција и избор. Изборот ќе го прави комисија составена од експерти во областа на е-трговијата, која ќе ги разгледува апликациите и по однапред утврдените критериуми Јавниот повик ќе ги одбере учесниците кои ќе бидат поддржани за отворање на нова е-продавница и за зајакнување на дигиталните вештини за е-трговија и дигитален маркетинг. Жените претприемачи и младите под 29 години ќе имаат предност во оценувањето и изборот.

Пријавувањето се прави преку пополнување на кратка онлајн апликација достапна на овој линк. Пријавувањето ќе може да се направи, најдоцна до вторник, 07.05.2024 до 23:59 часот.

Oвој јавен повик се реализира со поддршка на компанијата Visa, која втора година по ред преку реализирање на иницијативи влијае на зголемување на понудата во е-трговијата.

Повеќе информации за Јавниот повик можат да се погледнат на: https://ecommerce.mk/visa-2024/ .

Продолжи со читање

Останато

Кралицата Матилда се сретна со нашиот тим кој освои бронза на Европскиот квиз на парите

Објавено

на

Нашите претставници на Европскиот квиз на парите, учениците Кирил Китевски и Кристијан Лазароски, кои го освоија третото место на овој престижен меѓународен натпревар за млади во областа на финансиската писменост, остварија средба со Нејзиното Височество, кралицата Матилда од Белгија.

Кралицата Матилда од Белгија  која присуствуваше на церемонијата на доделувањето награди на Европскиот квиз на парите, одржа интерактивна средба со првите три победнички тимови – Австрија, Чешка и нашиот тим. Средбата со кралицата Матилда беше значаен момент на признание за учениците, кој ќе биде инспирација за уште поголеми постигнувања и напредок во иднината.

Македонската банкарска асоцијација во соработка со Народната банка и Комисијата за хартии од вредност ќе  продолжи да ја поддржува и промовира финансиската едукација како клучен елемент за успешната и независна иднина на младите луѓе.

Продолжи со читање

Останато

ИСТОЧНИТЕ СОСЕДИ НА ЧЕКОР ДО ЕВРОЗОНАТА – ЕК и Бугарија ќе спроведуваат заедничка кампања за премин од левот на евро

Објавено

на

Европската комисија и Бугарија потпишаа Договор за партнерство за организација на информативни и комуникациски кампањи за премин на земјата од бугарскиот лев на еврото, како дел од подготвителните чекори за влез на Софија во Еврозоната.

Договорот го потпишаа извршниот потпретседател на Европската комисија за економија во интерес на луѓето Валдис Домбровскис, еврокомесарот за економија Паоло Џентилони и бугарската вицепремиерка и министерка за финансии Људмила Петкова.

Како што соопшти Еврокомисијата, Договорот е потврда на нејзината заложба за поддршка на организацијата на информативни и комуникациски кампањи за преминот кон еврото во Бугарија, откако земјата ќе ги исполни сите критериуми за тоа.

„Тој е и основа за подготовка и потпишување на Договор за грант, кој ќе и овозможи на Комисијата да ги кофинансира комуникациските активности за преминот кон еврото во Бугарија”, се додава во соопштението.

Продолжи со читање

Популарно