Бизнис
ИСОС и МБА склучија партнерство за развој на сметководствената професија и правилна имплементација на меѓународните сметководствени стандарди

Јакнење на меѓусебната соработка преку искористување на целокупното расположиво знаење и искуство на двете организации, во насока на поттикнување и афирмација на областите од заеднички интерес и делување, се главните цели кои треба да се остварат со Меморандумот за соработка помеѓу Институтот за сметководители и овластени сметководители (ИСОС) и Македонската Банкарска Асоцијација (МБА), што го потпишаа претседателката на ИСОС, Весна Прентоска и претседателката на МБА, д-р Маја Стевкова Штериева.
Потпишаниот Меморандум ја поставува рамката на идната соработка помеѓу двете организации преку која треба да се овозможи поддршка на процесите за натамошно унапредување и развој на сметководствената професија во нашата земја и потенцирање на нејзиното значење во банкарскиот и целокупниот бизнис сектор. Особен акцент во идната соработка ќе биде ставен и на активностите кои треба да овозможат правилна имплементација на меѓународните стандарди за финансиско известување.
„Правилната примена на најновите меѓународни стандарди за финансиско известување има големо значење за економијата, затоа што со тоа се подобрува ефикасноста и конкурентноста на деловните субјекти, а истовремено креира придобивки и за државата, затоа што овозможува подобра контрола на сите финансиски текови и намалување на даночната евазија. Домашните банки веќе ги преминуваат овие стандарди, а сега преку оваа соработка и партнерство со ИСОС, добиваат можност да ги споделат своите добри практики и искуства во оваа област и со сметководителите и финансовите менаџери во останатите деловни субјекти во земјава“, истакна претседателката на Македонската Банкарска Асоцијација, д-р Маја Стевкова Штериева.
Соработката на која со потпишаниот Меморандум меѓусебно се обврзаа МБА и ИСОС треба да се реализира преку организирање на семинари, панел дискусии и стручни работилници на кои ќе се разгледуваат практични примери и предизвиците при примената на Меѓународните сметководствени стандарди. Двете организации се договорија дека ќе формираат и заеднички работни тела кои ќе работат на навремено, ефикасно ажурирање на следните измени во меѓународните стандарди и нивна имплементација.
Искажувајќи задоволство од потпишаниот Меморандум за соработка, претседателката на Институтот за сметководители и овластени сметководители, Весна Прентоска изјави: „Ова партнерство помеѓу нашиот Институт и Македонската Банкарска Асоцијација претставува значајна поддршка на тековните процеси за развој на сметководствената професија во нашата земја. Со него ИСОС, а преку тоа и неговите членови, а тоа се сите лиценцирани професионални сметководители во нашата земја, добиваат дополнителни можности и пристап до висококвалитетно знаење и практичните искуства на банките при примената на меѓународните стандарди за финансиско известување. На ваков начин дополнително се истакнува и јакне улогата на сметководителите во целосното, точно и објективно евидентирање на деловните настани во книгите на економските агенти, што во крајна линија придонесува оваа професија да го заземе местото во општеството кое го заслужува“, заклучи Прентоска.
Бизнис
Преку-граничната е-трговија – неискористен потенцијал за Македонија и Балканот

Е-трговијата во Северна Македонија и Западен Балкан бележи континуиран раст, поттикнат особено од пандемијата, но нивото на развој останува значително под просекот на ЕУ. Потенцијалот на овие мали и фрагментирани пазари лежи во преку-граничната е-трговија, која засега е недоволно искористена. Со популација од 17,1 милиони жители и вкупен БДП (PPP) од 376,6 милијарди меѓународни долари (Светска банка, 2022), регионот има можност да создаде значителен заеднички пазар.
Според „Statista“, приходите од е-трговијата во Западен Балкан во 2029 година се проценуваат на 3,98 милијарди евра. Србија има највисока проектирана стапка на раст (CAGR) од 10,6%, додека Црна Гора најниска со 6,2%. Приходот по корисник (ARPU) е највисок во Црна Гора (1.421 евра), а најнизок во Србија (465 евра). И покрај растот, регионот не ја намалува разликата со ЕУ, при што само Србија има повисок CAGR од европскиот просек.
Сепак, преку-граничната е-трговија во Западен Балкан значително заостанува зад ЕУ. Само 4,3% од малите и средни претпријатија (МСП) во регионот учествуваат во преку- гранична е-трговија, за разлика од 8,7% во ЕУ. Во Македонија, бројот е особено низок – само 1% од МСП се вклучени во прекугранична е-трговија, додека Црна Гора се издвојува со 16%, надминувајќи го дури и просекот на ЕУ (DESI 2022 Report).
Со подобрување на логистиката и намалување на регулаторните пречки, преку-граничната е-трговија може да стане двигател за економски раст и интеграција на Западен Балкан во глобалната дигитална економија. Според „Глобалниот извештај за поштенската индустрија 2023“ на Меѓународната поштенска корпорација (IPC), е-трговијата продолжува да игра клучна улога во поштенските и логистичките услуги, додека традиционалниот поштенски приход се намалува. Извештајот покажува дека дури и минимални подобрувања во брзината и квалитетот на преку-граничната достава можат значително да го зголемат онлајн купувањето. На пример, подобрување на брзината на достава за 1% може да ја зголеми стапката на онлајн конверзија за 1,6%, додека подобрување на квалитетот за 1% може да ја зголеми за 2,2%.
„Иако има напредок, потенцијалот за раст на прекуграничната е-трговија сè уште не е искористен. Прогресот е бавен, а високите трошоци за испорака, сложените царински процедури и административните бариери се главни предизвици за компаниите да почнат со прекугранична онлајн продажба. Како резултат, 89% од е-продавниците во Западен Балкан применуваат гео-блокирање, односно не се достапни за купување од други земји надвор од домашниот пазар, согласно истражувањето направено од АЕТМ во 2022 година (Market Analysis on Geo-blocking practices in CEFTA region). Сепак позитивно е што голем дел од нив изразуваат интерес да инвестираат во воведување прекугранична онлајн продажба доколку за тоа се креираат услови, односно се адресираат предизвиците. Ние како Асоцијација за е-трговија работиме на ова поле, како и на зајакнување на регионалната соработка. Со таа цел ја формиравме и Балканската Алијанса за Е-трговија заедно со асоцијациите за е-трговија од Србија, Албанија и Босна и Херцеговина, преку која заеднички се залагаме за забрзан прогрес и создавање подобра бизнис-клима за е-трговците во целиот регион“, изјави претседателката на Асоцијацијата за е-трговија д-р Нина Ангеловска.
Гореспоменатите податоци се дел од годишниот извештај за е-трговијата во Западен Балкан, изработен од Асоцијацијата за е-трговија во своето шесто издание – „Преглед на е-трговијата во Западен Балкан, 2024 година“, поддржан од НЛБ групацијата. Ова издание, за првпат објавено на англиски јазик, има проширен фокус што ги опфаќа сите шест земји од регионот: Албанија, Босна и Херцеговина, Косово, Црна Гора, Северна Македонија и Србија. Извештајот нуди детален преглед на состојбата на е-трговијата,
трендовите и можностите за развој, како и примарно истражување за искуствата на е-
продавачите и предизвиците со е-плаќањата.
Целосниот извештај и повеќе информации се достапни на следниот линк: https://bit.ly/wbanalysis2024
Бизнис
Design Thinking: Креативниот пристап што ги менува правилата на играта за младите претприемачи

Во свет каде што неизвесноста е единствената константа, успешните претприемачи се оние што знаат да се адаптираат, тестираат идеи и брзо донесуваат одлуки. Но, како да развиеш бизнис што навистина ги решава вистинските проблеми на пазарот? Како да го намалиш ризикот од неуспех, а истовремено да бидеш иновативен?
Одговорот го нуди Design Thinking – методологија што ја користат компании како Airbnb, Google и IBM за создавање услуги и продукти кои луѓето навистина ги сакаат и им требаат. Овој пристап одамна ја надминал границата на ИТ и технолошките компании – сега се користи и во финансии, производство, малопродажба, па дури и во здравствениот сектор.
На 19 февруари, за првпат во Битола, младите претприемачи од југозападниот регион ќе имаат можност бесплатно да научат како се применува Design Thinking, во рамките на работилницата „ProBiz Superpowers“, како дел од програмата за млади претприемачи поддржана од ПроКредит Банка и ЕБОР.
Зошто Design Thinking е важен за претприемачите?
99,7% од компаниите во Македонија се мали и средни претпријатија, а нивниот опстанок и раст зависат од способноста брзо да се адаптираат на пазарните услови.
„Design Thinking не е само алатка – тоа е начин на размислување кој ти помага да разбереш што навистина сакаат клиентите. Наместо да се претпоставува, се тестира, наместо да се инвестира во нешто несигурно, се создава решение што има реална вредност“, вели Александар Стамболиев, извршен директор на Бизнис Акцелератор УКИМ-БАУ.
Никола Огненовски, портфолио менаџер на УКИМ-БАУ, додава:“Она што го гледаме е дека стартапите и малите бизниси што го применуваат Design Thinking подобро ги презентираат своите идеи, побрзо наоѓаат инвеститори и полесно освојуваат нови пазари.”
Што ќе научат учесниците?
-Како да ги препознаваат вистинските потреби на корисниците.
-Како да дефинираат проблем што вреди да се решава.
-Како да генерираат идеи што носат вредност.
-Како да креираат прототипи и да ги тестираат пред да инвестираат во нив.
-Како да користат Design Thinking во развојот на својот бизнис.
Кој може да учествува?
Млади бизнис сопственици или управителидо 35 години. Работилницата е БЕСПЛАТНА, но бројот на места е ограничен.
Детали за работилницата
Локација: Utopia Business Club, Битола
Датум: 19 февруари 2025 (14:00 – 18:00)
Линк за пријавување: Design Thinking
Претприемништвото бара нови супермоќи – подготвени сте?
Ако сакате да го развивате својот бизнис како што тоа го прават најуспешните компании, оваа работилница е вашата можност да научите како Design Thinking може да ви помогне да создадете нешто што пазарот навистина го сака.
Резервирајте го вашето место веднаш!
Програмата ЕБОР “Млади во бизнис” е поддржана од Европската Унија, Шведска преку Шведската агенција за меѓународна развојна соработка, Италија преку Централноевропската иницијатива и Луксембург преку Фондот за малите бизниси на ЕБОР.
Програмата “Млади во бизнис” во Македонија единствено се пласира преку ПроКредит Банка и им помага на малите и средните претпријатија кои се во сопственост или управувани од млади претприемачи до 35 години да пристапат до знаење, експертиза, финансии и други клучни ресурси за да ги надминат своите предизвици и да го реализираат својот потенцијал. Целта на програмата е да поттикне раст, иновации и финансиско зајакнување, со што ќе се редефинира пејзажот за малите и средни бизниси кои се двигателите на економскиот развој во земјава.
ПР објава
Бизнис
X и Visa соработуваат за воведување на нова услуга за плаќања

Илон Маск, сопственикот на платформата X (порано позната како Twitter), објави партнерство со Visa за воведување на нова услуга за плаќања наречена „X Money Account“. Оваа услуга, која се очекува да биде достапна подоцна во 2025 година, ќе овозможи корисниците да вршат плаќања во реално време преку дигитален паричник интегриран во платформата. Корисниците ќе можат да вршат peer-to-peer плаќања поврзани со нивните дебитни картички и да префрлаат средства на банкарски сметки, користејќи ја услугата Visa Direct. Првично, оваа услуга ќе биде достапна за корисниците во САД.
Ова партнерство е дел од долгорочната визија на Маск да ја трансформира X во „апликација за сè“, слична на кинеската WeChat, која нуди различни функционалности како видео разговори, пораки, стриминг и плаќања. И покрај конкурентските и регулаторните предизвици, X има за цел да интегрира различни услуги и потенцијално да се прошири на меѓународни пазари и со други партнери за плаќања.
Оваа иницијатива е дел од пошироките напори на X да создаде нови извори на приходи и да ја намали зависноста од рекламни приходи. Платформата веќе има добиено лиценци за пренос на пари во 41 држава во САД и соработува со финансиски институции како Citibank, како и со платни провајдери како Stripe и Adyen.
Со ова партнерство, X и Visa имаат за цел да понудат безбедни и брзи платни услуги, овозможувајќи им на корисниците да вршат плаќања и трансфери на средства директно преку платформата X. Оваа соработка претставува значаен чекор во еволуцијата на X кон „апликација за сè“ и може да има значително влијание врз иднината на дигиталните плаќања.
- Банкипред 3 недели
Комерцијална банка: Исплатата на пензиите за јануари започнува на 31 јануари
- Business Womanпред 2 месеци
Празничен оптимизам во пресрет на новите предизвици преку здрав раст, етичко и одговорно работење
- Банкипред 1 месец
Даниела Ѓоршевска нов член на Управниот одбор на Стопанска банка а.д. Битола
- Банкипред 3 недели
КОМЕРЦИЈАЛНА БАНКА ЈА ЗГОЛЕМИ ДОБИВКАТА ЗА НЕВЕРОЈАТНИ 40% – во 2024 година оствари добивка од рекордни 80,7 милиони евра!
- Банкипред 2 месеци
Континуиран растечки тренд на користењето на дигиталните канали за извршување на електронските плаќања
- Банкипред 3 недели
Добивката на ТТК Банка порасна за 2,9% и дојде до 1,76 милиони евра во 2024 година
- Банкипред 3 недели
Халкбанк АД Скопје: Јануарските пензии се веќе исплатени!
- Банкипред 2 месеци
Дигитална зона 24/7 и нов современ изглед доби Филијалата на Комерцијална банка во Струмица