Connect with us

Останато

Инфраструктура на националната Пошта ќе стане „Една точка за услуги“ на 333 локации во државата

Објавено

на

Инфраструктурата на националната Пошта ќе се користи за да се обезбедат услуги од администрацијата за граѓаните на 333 локации во државата. Сегашната „Една точка за услуги“ што функционира само на пет локации (Скопје, Куманово, Битола, Охрид и Тетово) ќе се прошири низ целата држава, со користење на просторните и кадровските капацитети на Поштата. За шест месеци се планира во подружниците на Пошта веќе да има налепница со информација за граѓаните дека им се на располагање услуги од администрацијата.

“„Една точка за услуги“ реално опслужуваат многу малку процеси. Направивме анализа. Заедно со АД Пошта на 333 места на ниво на државава ќе ги отвориме овие точки во кои нема да креираме нова инфраструктура, туку инфраструктурата на Пошта, и човечка и физичка. Таму ќе бидат опслужени сите граѓани на ниво на земјава со услугите што им се нудат”, изјави министерот за информатичко општество и администрација Азир Алиу.

Сега, појасни министерот, се трошат многу ресурси за постојните пет точки, плаќање за кирија, струја, вработени. Тие ќе се затворат и сите такви места ќе функционираат во рамки на Пошта.

„Решението е да се отворат 333 точки без да инвестира многу. Направивме работна група со АД Пошта на РСМ за брзо да се воспостават тие точки. Веќе работиме на тоа. Пошта има канцеларии во секој дел на државата, имаат вработени и добра интернет конекција, но немаат добро обучен кадар за да ги нудат сите услуги „Една точка за услуги“  и шалтер на кој ќе пишува ЕТУ. Со мала  инвестиција со еден чекор ќе се доближиме до секој граѓанин за да може да има пристап до сите услуги”, дополни Алиу.

Во тек се анализи за потребните промени на законските решенија, бидејќи сегашниот закон пропишува пристап до „Една точка за услуги“ (ЕТУ) да имаат само вработените во МИОА. Во законот ќе се дополни дека таков пристап ќе имаат и вработени во АД Пошта на РСМ.

Овој проект, според министерот, ќе помогне финансиски на АД Пошта на РСМ, која кубури со финансии. – Имаме вин-вин ситуација, доближување до сите сервиси за граѓаните со многу малку пари за обука на вработените и налепници со информација дека се нуди таква услуга. Ќе ги обучиме вработените во АД Пошта, посочува Алиу.

На првиот брифинг со медиумите од назначувањето на функцијата, Алиу најави дека приоритет во работата ќе му биде дигитализацијата на услугите која, како што оцени, е на ниско ниво.

„Се работи интензивно за да може секој ден да ставиме по една нова дигитална услуга. Моментално работиме на 150 такви и се надевам дека набрзо ќе почнеме да ги промовираме”, рече Алиу, потенцирајќи дека една од причините зошто тие услуги не се искористени е неинформираноста на граѓаните.

Сегашните 96 дигитални услуги се користат многу малку, а според Алиу, администрацијата не  е обучена доволно за дигитализацијата.

„Со дигитализацијата ќе ги подобриме услугите кон граѓаните и ќе ја намалиме ниската корупција со којашто денес граѓаните или треба да имаат некој познат или да се снајдат на друг начин во којшто ќе стигнат брзо и ефикасно до документот што им треба”, изјави Алиу.

Приоритет му е и интероперабилноста, со која сега се опфатени само 22 од вкупно 1135 институции на ниво на државава.

„Ако влезат уште 10 тоа ќе биде плус, дигитализацијата на процесите ниту почнала ниту ќе заврши со мене, односно ќе биде процес во којшто ќе треба да се вложи многу”, посочува Алиу.

Коментирајќи ги проблемите со кои се соочуваат граѓаните за користење и на сегашните дигитални можности, како што се честите падови на системите, Алиу потсети дека  со програмата што ја најави неодамна МИОА „Дигитална ера“ ќе се формира агенција за дигитализација којашто ќе ги решава  проблеми, со посебен фокус на кибер безбедноста со што ќе биде чадор за заштита на сите институции. За да може да ги примени политиките за дигитализацијата со неа нема да раководи МИОА, туку Кабинетот на премиерот за да се исклучи ризикот од одбивање на политиките што ќе се бара да се применат.

Останато

ХРВАТСКА НАЈАВУВА ГОЛЕМА ДАНОЧНА РЕФОРМА – ќе се воведува данок за празни танови и викендици

Објавено

на

Во Хрватска во 2025 година ќе има даночни реформи во данокот за недвижнини.

Од 2025 година ќе се воведе данок на недвижен имот во кој не се живее, а се издава на краткорочна основа за време на туристичката сезона. Нема да го плаќаат оние кои живеат во имотот или го издаваат на долгорочна основа.

Хрватскиот министер за финансии Марко Приморац истакна дека дополнителен данок нема да плаќаат оние кои живеат во имотот или кои имотот го издаваат под закуп повеќе од 10 месеци годишно. Сите останати треба да го добијат новиот закон.

„Оние кои ќе ги изнајмуваат недвижностите помалку од 10 месеци, или оние за кои наемот ќе биде краткорочен или ќе биде празна, тогаш ќе се плаќа поголем данок“, изјави Марко Приморац.

Хрватските медиуми пренесува дека данокот за недвижности ќе се движи од 1 до 10 евра по метар квадратен, и ќе го одредува единицата за локална самоуправа. Тоа значи дека сопственик на викендица од 100 квадрати, годишно може да плаќа и до 1000 евра данок.

Ова доаѓа како резултат на тоа што 40 проценти од 2 милиони станбени единици во Хрватска се празни.

Продолжи со читање

Останато

Во тек е исплата на парите од “Мој ДДВ” – граѓаните ќе ги имаат парите на своите сметки до крајот на неделава!

Објавено

на

Исплатата на средствата за тримесечјето април-јуни веќе се реализира и се очeкува целосната исплата да заврши до крајот на оваа недела, извести УЈП.

„Управата за јавни приходи подготви налози за исплата за близу 450 илјади граѓани, а денес на повеќето од нив веќе им се исплатени средствата.

Исплатата продолжува и во наредните денови од оваа недела се до целосна реализација кон граѓаните кои имаат уреден запис за трансакциска сметка во самата апликација.

Апелираме до граѓаните кои имаат грешен запис за трансакциска сметка или воопшто немаат запис за трансакциска сметка, најбрзо да ја внесат точно својата лична трансакциска сметка за да може да им биде извршен повратот!“, соопшти УЈП.

Продолжи со читање

Останато

Прекин на услугите на УЈП на 29 и 30 август

Објавено

на

Управата за јавни приходи информира дека спроведува активности за надградба на системите е-ПДД и е-Даночни услуги.

Поради извршување на овие активности, почнувајќи од 29.08.2024 година (четврток) од 16:30 часот, системите е-ПДД и е-Даночни услуги нема да бидат во функција. Во овој период, можни се и прекини во работењето на апликацијата МојДДВ

По завршувањето на активностите, УЈП навремено ќе информира.

Апелираат до сите корисници на овие системи да ги завршат своите итни и неодложни обврски поради најавениот прекин.

Продолжи со читање

Популарно