Connect with us
no baners

Останато

Овие 7 вештини ќе бидат најбарани до 2030 година

Објавено

на

Каков ќе биде светот за пет или повеќе години? Промените ни доаѓаат многу побрзо од оние што ги прават очекувани, па и проценката е потешка, но Форбс дава интересни предвидувања. Се проценува дека 85 проценти од луѓето кои работат сега, во 2030 година ќе работат работи кои сега не постојат!?

Дали ќе се справиме со разорното влијание на климатските промени? Или зголемената потрошувачка и зголемувањето на свеста ќе значат дека светот во 2030 година ќе биде позелен и почист отколку што е денес?

Бернардо Мар од Форбс преку своја анализа пренесува што ќе посакаат првите дипломци во следната деценија на нивните биографии доколку сакаат да ги импресионираат работодавците.

Доживотно учење и креативно размислување

Денешната брза дигитална трансформација значи дека индустриите постојано се менуваат и дека алатките или технологиите што во денешно време се врвни, во иднина ќе бидат застарени. Со рутински и секојдневни задачи со кои лесно се справуваат машините и вештачката интелигенција, од нас се очекува да се справиме со нови и невообичаени задачи, а тоа значи постојано да учиме и да бидеме во чекор со променливиот свет околу нас.

Способноста да се стекне ново знаење и да се користи за развој на нови способности и компетенции ќе биде една од најважните вештини додека се појавуваат нови индустрии.

Исто така креативното размислување. Измислувањето нови начини на работа, имагинативно решавање на проблемите и откривањето како работите можат да се променат на подобро, сето тоа ќе биде важно за многу работни места во 2030 година, бидејќи веројатно нема да бидат преземени од вештачката интелигенција. Тоа значи дека оние кои се способни да размислуваат „надвор од кутијата“ ќе бидат неопходни за развој на иновативни решенија.

Дигитална писменост

Повеќе од половина од работните места што ќе ги работиме во 2030 година ќе бараат разбирање на дигиталната технологија. Ова значи дека луѓето кои се способни ефективно да користат дигитални алатки и платформи за да ги решат проблемите и да создаваат вредност, ќе бидат сè повеќе барани. Оние на кои им недостасува дигитална писменост ќе бидат во сериозна неповолна положба кога станува збор за конкуренција за работни места и деловни можности до 2030 година, без оглед на тоа кој пат во кариерата ќе го изберат.

Вештачка интелигенција и автоматизација

Вештачката интелигенција (AI) и автоматизацијата ќе направат револуција во многу индустрии од сега до 2030 година. Проширената работа вклучува развој на способност за користење на автоматизација за подобрување на сопствените вештини и способности. Ова може да вклучува учење како да користите вештачка интелигенција за да ги автоматизирате рутинските и секојдневните елементи од вашата работа, ослободувајќи го вашето време за да се концентрирате на посложени или човечко-центрични работни задачи.

Одржливост

Светот ќе ги постигне своите зелени цели и ќе избегне климатска катастрофа само ако компаниите значително инвестираат во уредување на нивните операции. Ова значи минимизирање на отпадот, рециклирање каде што е можно, префрлување на зелени извори на енергија и намалување на загадувањето.

До 2030 година ќе се очекува сите компании да учествуваат во ова, бидејќи тоа е нивна улога и одговорност. Каква и да е вашата работа, ако им покажете на потенцијалните работодавци дека ќе го направите на почист и позелен начин од другите кандидати, ќе имате предност.

Критичко размислување

Светот ни фрла многу информации, а одвојувањето на вредното од ирелевантното – или уште полошо, погрешно – е витална вештина за иднината. Ова значи развивање на способноста за анализа и проценка на податоците, од мислења до планови и користење на вештини за критичко расудување за да се утврди дали одредени информации имаат вредност или се нешто што треба да го отфрлиме.

Управување со податоци

Секоја индустрија станува се повеќе водена од податоци, а светот континуирано создава побогати, поразновидни и пообилни податоци. До 2030 година, се очекува буквално сите да разберат како податоците влијаат на нашите улоги и одговорности. Како и каде да ги најдеме информациите што ни се потребни и кои алатки можеме да ги користиме за да ги анализираме, од нас се очекува да ги разбереме правилата и прописите што треба да ги следиме за да работиме со податоците фер и етички. Учењето како да се користи протокот на информации за да се заврши работата поефикасно и поефективно ќе биде високо на листата на вештини што работодавците високо ќе ги ценат во 2030 година.

Лидерски способности

Поединците кои се способни да ги покажат овие лидерски квалитети секогаш ќе бидат барани – и сега и во 2030 година.

Доброто лидерство ја вклучува самата човечка способност да ги идентификува силните и слабите страни со цел да го истакне најдоброто кај луѓето. Без разлика дали управувате со мал проект, тим, оддел или цел бизнис, лидерските вештини се надоврзуваат на многу други вештини за кои разговаравме овде – решавање проблеми, емоционална интелигенција, креативност – за да ги водат другите кон заедничката цел на деловниот успех. Поважно, ова значи дека постигнувањето успех е направено на начин што им овозможува на сите на работа да растат, да се развиваат и да напредуваат – да се чувствуваат важни и вклучени.

Останато

Од локално до европско – Лидл отвора нови можности за македонското земјоделство

Објавено

на

„Потрошувачите денес имаат поголеми барања, а ние во Лидл секогаш се трудиме да ги исполниме нивните критериуми за побезбедна, поздрава и поквалитетна храна. Преку соработката со Лидл и македонските компании добиваат можности за сертификација на своите производи со Global GAP и GRASP сертификатите, а со тоа и да ги пласираат своите производи подобро на европските пазари“ изјави Милена Драгијска-Денчева, извршен претставник на Лидл на денешниот настан организиран за развој, извоз и сертификација на локалното производство на овошје и зеленчук,што се одржа во Скопје. 

Иако Лидл сè уште не ги отворил своите маркети во Северна Македонија, влијанието врз локалната економија е веќе мерливо. Само во 2024 година, повеќе од 5.500 палети сертифицирано македонско овошје и зеленчук беа извезени преку европската мрежа на Лидл. Овој извонреден резултат докажува дека македонските производители имаат капацитет да ги исполнат строгите меѓународни стандарди како Global GAP и GRASP. 

Лидл Северна Македонија, во соработка со Стопанската комора на Северна Македонија, Германското друштво за меѓународна соработка (GIZ), Швајцарската програма за зголемување на пазарната вработливост (ИМЕ) и „Макфреш“, организираа конференција за подигнување на стандардите на земјоделството преку сертификацијата со Global GAP и GRASP. Стандардите беа презентирани од страна на експертите во областа Васил Трпевски и Зорица Смилевска, а беа присутни претставници на релевантни институции како проф. д-р Сузана Јордановска, директорка на Државната фитосанитарна лабораторија (ДФЛ), повеќе од 100 компании и претставници од земјоделскиот сектор, со што се создаде значајна платформа за промоција на безбедноста на храната, подготвеноста за извоз и одржливите земјоделски практики.

Јан-Аксел Фос, заменик-амбасадор на Амбасадата на Сојузна Република Германија во Скопје, изјави дека „германската влада со децении наназад, го поддржува македонскиот земјоделско-прехранбен сектор во усогласување со Заедничката земјоделска политика на ЕУ, барањата за безбедност и квалитет на производите, како и воспоставување на пазарни врски. Веруваме дека овој сектор игра важна улога во економскиот развој на земјата, a со отворањето на ЛИДЛ, што ќе биде најголемата германска инвестиција во секторот, македонските производители добиваат директна и конкретна бизнис можност за проширување кон европскиот пазар“.

Михал Харари, заменик-шеф на мисијата во Амбасадата на Швајцарија во Северна Македонија, истакна дека „преку швајцарската програма ИМЕ, воспоставивме успешни модели и примери на локални компании кои ги подобрија своите производи, стекнаа сертификати барани од различни извозни пазари и успеаја да се интегрираат во глобалните синџири на снабдување. Партнерството со Лидл нè носи чекор понатаму, обезбедувајќи можности за повеќе компании да пристапат до синџирот и пазарите на Лидл, а со тоа да достигнат поголем обеми раст.“

Соработката на Лидл, ИМЕ и ГИЗ е изразена преку проектот „Подготвени за снабдување“ 
(„Fit for Supply“), со кој Лидл ќе овозможи поддршка на земјоделските производи, ИМЕ ќе кофинансира до 50% од трошоците за сертификација, а ГИЗ ќе обезбеди консултантска експертиза. Со стратешки инвестиции, меѓународна соработка и јасна посветеност кон конкретни резултати, Лидл докажува дека македонските производи припаѓаат не само на локалните полици – туку и на европските трпези.

Продолжи со читање

Криптовалути

Binance со рекорден раст: Достигната бројка од 275 милиони корисници, исто колку Netflix

Објавено

на

Binance го надмина рекордот од 275 милиони корисници, што е речиси на исто ниво со Netflix, една од најпознатите платформи во светот. За разлика од видео стримингот, криптото не е ниту целосно мејнстрим, иако е на сигурен пат. 

За нешто помалку од осум години, Binance прерасна од идеја во една од најшироко користените финансиски платформи во светот. Колку за пример, на повеќето компании им требаат децении за да го достигнат ова ниво, користејќи ги традиционалните платформи кои се градат на веќе познати однесувања и постоечки системи, додека Binance изгради нешто ново од темел и го прошири со огромна брзина.

Имено, Binance доби 80 милиони нови корисници само од јануари 2024 година – тоа се приближно 156 000 регистрации секој ден, или околу 1,8 нови корисници секоја секунда.

На почетокот на 2019 година, PayPal – по речиси две децении во играта – ја премина истата граница. Тоа беше значаен момент за платформата што помогна во воведувањето на ерата на дигиталните плаќања. Но, подемот на PayPal беше вкоренет во САД, еден од најразвиените и дигитално поврзаните пазари во светот. Тоа го олесни движењето на парите што луѓето веќе ги разбираа – долари, евра, пезоси – преку системи на кои веќе им веруваа.

Binance, од друга страна, не само што го подобруваше начинот на движење на парите туку воведуваше сосема нов вид пари. Крипто не доаѓаше со централна банка или со експлицитен, сеопфатен прирачник. Binance бараше од луѓето повторно да размислат што би можеле да бидат парите – да истражуваат, да учат, да веруваат, а потоа да дејствуваат. Понатаму, Binance најде привлечност на пазарите кои честопати беа занемарени од традиционалните финансии – места каде што пристапот до глобалниот финансиски систем не беше стандардно решение, туку пробив.

Алатка за секојдневниот живот

Binance Pay постепено ја претвора крипто-валутата од инвестиција во нешто многу попрактично: алатка за секојдневниот живот.

Месецов, Binance Pay се интегрираше со Pix, националниот систем за плаќање на Бразил. Ова значи дека Бразилците сега можат да вршат плаќања во реално време од крипто во реална валута директно од апликацијата Binance – лесно како плаќање со готовина.

Binance Pay оди и подалеку од практичноста. На пример, минатата година, Binance Pay помогна да се спаси живот со овозможување на прекуграничен медицински трансфер помеѓу Франција и Алжир – заобиколувајќи ги банкарските доцнења во време кога секоја секунда беше важна. Кога поплавите го опустошија Рио Гранде до Сул, Binance Payпомогна во испораката на итна помош, доставувајќи средства до погодените заедници побрзо отколку што традиционалните системи можеа да управуваат.

Без разлика дали станува збор за намирници или за надминување на криза, вредноста на крипто-валутата повеќе не е само теоретска. Таа е реална, сигурна и веќе прави разлика – од секојдневниот живот до моментите што се најважни.

Споредбата со Твитер (X)

Twitter (сегашно X) достигна 275 милиони корисници околу својата осма година, исто како Binance. Но, природата на тој број раскажува две многу различни приказни. На социјалните платформи како Twitter, луѓето скролаат, објавуваат и се ангажираат со содржина. 

На Binance, луѓето вршат трансакции. Тие купуваат, продаваат, испраќаат и складираат вистинска вредност. Луѓето го вложуваат не само своето време, туку и своите средства во Binance. Тоа е подлабок ангажман и бара повисоки влогови.

Оваа разлика е клучна. Кога 275 милиони луѓе се приклучуваат на социјална мрежа, тоа ја мери културната релевантност. Кога 275 милиони луѓе се приклучуваат на финансиска платформа, тоа сигнализира верба воплатформата, производот и иднината на парите. 

Продолжи со читање

Останато

Иновација во образованието: ПроКредит Банка и Економскиот факултет при УКИМ ги подготвуваат студентите за иднината

Објавено

на

Со цел да се намали јазот меѓу академската настава и реалните потреби на пазарот на труд, ПроКредит Банка и Економскиот факултет при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје реализираа заеднички мултидисциплинарен проект во кој учествуваа над 150 студенти. Преку овој иновативен образовен модел, студентите добија можност да работат на реални предизвици од банкарската пракса, под менторство на универзитетски професори и експерти од банкарскиот сектор.

Проектот, кој се спроведуваше во текот на цел семестар, вклучи студенти од различни насоки кои, во рамки на своите предмети, работеа во тимови на практични задачи поврзани со иновации, дигитализација, маркетинг стратегии и одржливост. Тие беа менторирани од проф. д-р Мијалче Санта, проф. д-р Стојан Дебарлиев, проф. д-р Димитар Јовевски и експерти од ПроКредит Банка, што овозможи директно спојување на академското знаење со применета пракса.

На завршниот настан, кој се одржа во просториите на ПроКредит Банка, студентските тимови ги презентираа своите решенија пред жири составено од менаџерскиот тим на банката и професори од факултетот. Најуспешните тимови беа наградени, а дел од студентите добија можност за практична работа и потенцијално вработување во банката.

Од ПроКредит Банка посочуваат дека оваа соработка претставува долгорочна стратешка иницијатива со која се создаваат генерации студенти што се подготвени за предизвиците на модерниот деловен свет.

Горди сме што сме прва банка која го воведе овој формат на соработка со Економскиот факултет. Веруваме дека оваа иницијатива ќе биде поттик и за други институции да го модернизираат својот пристап кон образованието. Нашата цел е младите да добијат реална шанса за развој на професионални вештини и брз деловен напредок,“ велат од ПроКредит Банка.

Проф. д-р Мијалче Санта го оцени проектот како исклучително корисен:

Одлично искуство и партнерство. Целта беше да се понуди интегрирано решение на конкретни проблеми – и таа цел беше успешно постигната. Вака создаваме кадар кој од првиот ден на работното место е подготвен да создава вредност,“ истакна тој.

Како следен чекор, ПроКредит Банка најавува отворање на современ, технолошки опремен хаб во рамки на Економскиот факултет, каде што студентите ќе можат да работат на проекти, да соработуваат и да ги презентираат своите решенија во стимулативна и креативна средина. Овој простор ќе претставува нов чекор во практичната настава и унапредување на образовниот процес.

Продолжи со читање

Популарно

no baners