Connect with us
no baners

Останато

Нина Ангеловска избрана за прв претседател на Балканската Алијанса за е-трговија

Објавено

на

Асоцијациите за е-трговија на Северна Македонија, Србија, Босна и Херцеговина и Албанија, потпишаа Меморандум за формирање на Балканска Алијанса за е-трговија која ќе се залага за олесување и унапредување на регионалната е-трговија. Формирањето на Балканската алијанса беше поддржaнo од Отворениот регионален фонд за Југоисточна Европа – Надворешна трговија, спроведен од Германското друштво за меѓународна соработка (ГИЗ), поддржан од Германија и ЕУ, во чии канцеларии беше потпишан меморандумот.

Претседателката на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија, Нина Ангеловска Станков, беше изгласана за прв Претседател на Балканската Алијанса за е-трговија (анг. BECA – Balkan eCommerce Alliance). Ангеловска заедно со тимот на АЕТМ како прв претседател ќе ја предводи работата во првата година. Асоцијацијата за е-трговија на Македонија е воедно прво формирана асоцијација во регионот, со најголемо искуство и подготовеност, а изборот на Ангеловска го поддржаа сите Асоцијации.

Петте Асоцијации за е-трговија од Балканот, потписници на меморандумот се основачи и членки на Управниот одбор на Балкaнската алијанса за е-трговија и тоа  од  Асоцијацијата за е-трговија во Србија – Иван Танасковиќ, Асоцијацијата за е-трговија во Албанија – Валер Пиндери, Асоцијацијата за е-трговија од Босна и Херцеговина – Орхан Газибеговиќ и Асоцијација за интернет трговија „eComm“ од Босна и Херцеговина – Алма Ахмиќ  и Асоцијација за е-трговија на Македонија – Нина Ангеловска. Алијансата се состои од следните органи на управување – Собрание, Управен одбор, Претседател на Управниот одбор и на Собранието, главен координатор и национални координатори за секоја земја.

Е-трговијата како интегрален дел на дигиталната економија може да одигра значајна улога за економскиот раст на регионот. Сите земји гледано сами за себе се фрагментирани и мали пазари, а за да може да се отклчи потенцијалот потребно е да можеме да ги гледаме сите земји како еден интегриран пазар. Меѓу главните предизвици се скапата прекугранична испорака, царински давачи и процедури, административни потешкотии и неунифицирани правила и прописи. Веќе долго време се прават напори за поместување, но прогресот оди многу бавно. Воопшто сите земји од регионот се најниско рангирани споредено со европските кога станува збор за е-трговија. Единствно со холистички пристап и здружени сили можеме да направиме прогрес. Верувам дека Балканската алијанса за е-трговија може да одигра значајна улога во трасирањето на патот кон подобра иднина за развој на е-трговија на Балканот и верувам дека за многу брзо време ќе стане препознаена како „глас на е-трговијата“ на Балканот. Ќе ми претставува задоволство да ја водам Алијансата на самите почетоци при поставување на основите за просперитетна работа и благодарна сум на довербата.“ – изјави д–р Нина Ангеловска, Претседателката на АЕТМ и BECA.

Активностите на BECA ќе бидат насочени кон создавање на подобра иднина на прекуграничната е-трговија на Балканот, преку креирање политики поврзани со е-трговија и лобирање за промени, но исто така ќе се работи и на решавање на различни предизвици од синџирот на е-трговија. Ова вклучува решавање на прашања поврзани со царинските такси, административни пречки, заеднички стратегии за испорака, регулаторни рамки и многу повеќе. Алијансата ќе служи и како основа за споделување информации, знаења, мислења и практики помеѓу членките.

Основачките асоцијации веќе имаат воспоставено одлична меѓусебна соработка, а со здружувањето во BECA очекуваат дека само со здружени сили може да се оствари прогрес и раст на регионалната е-трговија. Еден од најзачајните иницијативи за региононалната е-трговија е платформата ecommerce4all.eu (ресурсен и информативен центар за водење е-трговија во ЦЕФТА), која се лансираше преку проект поддржан од ГИЗ а имплементиран од Асоцијацијата за е-трговија на Македонија, а во соработка со сите асоцијации. Во рамки на овој проект, беше развиен модул наменет за првиот Регионален беџ за доверба во е-трговија, кој ќе продолжи да се развива во рамки на Балакнската алијанса за е-трговија.

„Формирањето на Балканската алијанса за е-трговија е резултат на неодложните барања за унифицирана застапеност на секторот за е-трговија на Балканскиот регион. Преку своите членки – Асоцијациите за е-трговија, Алијансата ги застапува потребите на околу 450 компании и ќе има за цел да го искористи трговскиот потенцијал во ЦЕФТА регионот и ЕУ. Алијансата, исто така, се стреми да промовира бизнис вмрежување, да го олесни споделувањето на знаењето и се залага за градење на екосистем погоден за бизнисите и на национално и на регионално ниво.” – изјави Флоријан Брутинг, раководител на компонентата за е-трговија во Отворениот регионален фонд за Југоисточна Европа – надворешна трговија.

Инаку, на Балканот до сега не постоеше едно регионално тело чиј домен е токму прекуграничната е-трговија и нејзинот развој, а во иднина, BECA ќе биде отворена за членови и од останатите Балкански земји и регионот.

Останато

Национална агенција за наплата (NAN): Една година градење доверба и финансиска дисциплина

Објавено

на

Социјално одговорниот пристап кон финансиската дисциплина и наплатата на побарувања доби нов облик во Македонија. Национална агенција за наплата (NAN), која е дел од Flex Group, денес го одбележа првиот роденден, со осврт на резултатите постигнати во првата година од своето работење.

Основана како одговор на сè поголемите предизвици во наплатата на побарувања, NAN функционира како платформа што овозможува правна, но флексибилна и дискретна наплата, без притисоци врз клиентите и со почит кон етичките стандарди.

Компанијата започна со работа како внатрешен сервис за поддршка на наплатата во рамки на Flex Group, но за брзо време ја прошири својата дејност и кон надворешни клиенти, домашни компании кои имаат потреба од професионален и транспарентен пристап во наплатата. За само една година, NAN воспостави партнерства со една банка, неколку финансиски институции и компании од нефинансискиот сектор, уште една потврда за довербата во етичкиот модел на наплата.

Од компанијата велат дека првата година била година на позиционирање на моделот:

Нашата цел беше да го воспоставиме процесот, да изградиме доверба и да покажеме дека наплатата може да се води на достоинствен начин, со фокус на одржување на добри деловни односи. Процесот на наплата кај нас е индивидуализиран и целосно усогласен со законските регулативи. Секој случај го третираме со високо ниво на етика, професионалност и транспарентност, како кон клиентите, така и кон должниците. Веруваме дека успешната наплата не значи само подобрување на ликвидноста, туку и создавање фер услови за отплата, со целосна заштита на личните податоци и почит кон секој учесник во процесот,“ информираат од тимот на NAN.

Покрај работата со правни и физички лица, NAN вложува и во дигитализација на процесите, автоматизирана комуникација и аналитика, со што овозможува поефикасна поддршка за клиентите и побрза наплата.

По една година работење, компанијата бележи зголемена побарувачка за услугите и позитивен тренд во повратот на средства. Иако пазарот на управување со побарувања сè уште се гради, од NAN најавуваат дека ќе продолжат со вложување во транспарентна пракса, соработка со компании од различни индустрии и отворање на нови модели за партнерства.

Продолжи со читање

Останато

УЈП суспендираше инспектори поради сомнежи за поврзаност со трагедијата во „Пулс“

Објавено

на

Управата за јавни приходи (УЈП) донесе решение за суспензија на инспектори кои се поврзуваат со трагедијата во дискотеката „Пулс“ во Кочани.

Мерката следи по објавени информации за интензивна комуникација меѓу претставници на УЈП, Државниот пазарен инспекторат (ДПИ), полициски службеници и сопствениците на објектот.

Во тек е внатрешна контрола и проверка на наводите. Суспензијата ќе остане на сила сè додека не се утврди фактичката состојба,“ соопштија од УЈП.

Објавените комуникации отвораат сомнежи за можни коруптивни дејствија на дел од инспекторите и полициските службеници.

Државниот јавен обвинител Љупчо Коцевски потврди дека се води предистражна постапка во која, покрај УЈП, се опфатени и други институции.

Продолжи со читање

Останато

Цигарите поскапeа: Ново зголемување на цените за пушачите во Македонија

Објавено

на

Пушачите низ Македонија ќе мора да издвојат повеќе пари за цигари, бидејќи цената на сите брендови е зголемена за 10 денари по пакување. Ова е дел од редовното усогласување со акцизната политика, која предвидува постепено покачување на акцизите на тутунските производи.

Новите цени веќе се применуваат во трафиките и супермаркетите низ државата. Така, најчесто купуваните брендови, кои до вчера чинеа 120 денари, сега достигнаа цена од 130 денари. Поскапите брендови веќе надминуваат 170 денари по пакување.

Министерството за финансии потсетува дека акцизниот календар е усогласен до 2027 година и има двојна цел: да обезбеди дополнителни приходи во буџетот и истовремено да придонесе за намалување на бројот на пушачи.

Трговците забележуваат дека по секое поскапување продажбата бележи краткотраен пад, но побарувачката брзо се стабилизира. Од друга страна, дел од пушачите велат дека новите цени ги тераат сериозно да размислат за намалување или целосно откажување од цигарите.

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2023 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange