Останато
Еcommerce4all.eu – бесплатна едукативна платформа за развој на прекуграничната е-трговија во ЦЕФТА

Неодамна е комплетирана – ecommerce4all. eu – првата регионална платформа за е-трговија која претставува информативен центар е-трговија во ЦЕФТА регионот.
Платформата се развиваше од страна на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија – АЕТМ, како главен имплементатор на платформата, во соработка со останатите асоцијации за е-трговија во регионот. Целта на оваа веб платформа, која е бесплатна за сите и има информативен и едукативен карактер е да ја зголеми конкурентноста на бизнисите за прекугранична е-трговија во ЦЕФТА пазарите (Северна Македонија, Србија, Босна и Херцеговина, Албанија, Косово, Црна Гора и Молдавија).
Според информациите во 5-то издание на истражувачкиот труд „ТОП 500 прекугранични е-продавници во Европа“, издадено во март 2023 година, прекуграничната е-трговија во Европа вредела 179,4 милијарди евра во 2022 година, што претставува раст од 4,8% во споредба со претходната година.
Европските онлајн продавници оствариле рекордно висок промет од 105,5 милијарди евра со прекугранично продавање, што е зголемување од 5,5% во споредба со 2021 година.
Развивањето на прекуграничната е-трговија во ЦЕФТА регионот е еден од приоритетите на ЕУ и на владите од регионот, а истовремено и голем предизвик за компаниите кои сакаат да го шират својот бизнис на други пазари со е-трговија т.е онлајн продажба. До сега не постоеше едно место на кое компаниите може да се информираат за сите аспекти поврани за е-трговијата во другите пазари и во главно можностите за преку-граничната е-трговија.
Веб платформата, која е прва од ваков вид, претставува уникатен ресурсен и едукативен центар кој на едно место содржи информации за сите клучни аспекти за започнување и водење на бизнис со е-трговија на едно место, структурирани во 5 модули – податоци за е-трговија, регулатива во е-трговија, е-плаќање, достава и успешни приказни од регионот. Секој од овие модули содржи релевантни информации специфични за конкретниот ЦЕФТА пазар, како и упатства, прирачници, документи поврзани со темата и видео презентации достапни и на англиски јазик и на локалните јазици од секој од овие пазари.
На веб платформата може да се погледне како да се основа бизнис со е-трговија низ неколку едноставни чекори, каков е процесот на една онлајн трансакција и кој учествува во неа, колку се безбедни онлајн трансакциите, кои се правата за заштита на онлајн потрошувачите во секој од овие пазари, кои поштенски оператори се достапни во секој ЦЕФТА пазар, кои се процедурите за увоз и извоз на производи во е-трговија, кои се успешни приказни од е-трговијата за секој ЦЕФТА пазар и можат да се најдат многу други информации и ресурси.
“Е-трговијата, како брзо растечка гранка која е интегрален дел од дигиталната економија нуди остварлива можност за проширување на бизнисите со е-трговија на други пазари и и искористување на потенцијалот на регионот. Сè уште има бројни предизвици што треба да се надминат и иако ЦЕФТА пазарите се сè уште во рана фаза на развој на е-трговијата во споредба со ЕУ, заедничките напори и соработката меѓу земјите би можеле да ја забрзаат регионалната е-трговија. АЕТМ има за цел да ги поддржи интересите на компаниите за е-трговија и на сите засегнати компании и организации, да придонесе кон зголемување на знаењето за е-трговија и да ги намали и елиминира бариерите кои го ограничуваат растот и развојот на индустријата. Регионалната веб платформа ecommerce4all.eu, е насочена токму кон зголемување на знаењето за е-трговија како во нашата земја, така и во останатите пазари од ЦЕФТА, но и кон подобрување на меѓународната соработка која го промовира регионалниот и локалниот економски развој.” – изјави Д-р Нина Ангеловска, Претседателка на АЕТМ.
Развојот на платформата „Ecommerce4All“ е поддржан од проектот за надворешна трговија на Oтворениот регионален фонд имплементиран од Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) во име на Европската унија и Германското сојузно министерство за економска соработка и развој (BMZ). Главна цел е да се подобри меѓународната соработка која го промовира регионалниот и локалниот економски развој и го поддржува автономното спроведување на политиките усогласени со ЕУ, насочени кон постигнување на рамномерен регионален развој на државата.
Повеќе информации за е-трговијата во нашата земја и во регионот дознајте на линкот во продолжение: ecommerce4all.eu
Останато
Национална агенција за наплата (NAN): Една година градење доверба и финансиска дисциплина

Социјално одговорниот пристап кон финансиската дисциплина и наплатата на побарувања доби нов облик во Македонија. Национална агенција за наплата (NAN), која е дел од Flex Group, денес го одбележа првиот роденден, со осврт на резултатите постигнати во првата година од своето работење.
Основана како одговор на сè поголемите предизвици во наплатата на побарувања, NAN функционира како платформа што овозможува правна, но флексибилна и дискретна наплата, без притисоци врз клиентите и со почит кон етичките стандарди.
Компанијата започна со работа како внатрешен сервис за поддршка на наплатата во рамки на Flex Group, но за брзо време ја прошири својата дејност и кон надворешни клиенти, домашни компании кои имаат потреба од професионален и транспарентен пристап во наплатата. За само една година, NAN воспостави партнерства со една банка, неколку финансиски институции и компании од нефинансискиот сектор, уште една потврда за довербата во етичкиот модел на наплата.
Од компанијата велат дека првата година била година на позиционирање на моделот:
„Нашата цел беше да го воспоставиме процесот, да изградиме доверба и да покажеме дека наплатата може да се води на достоинствен начин, со фокус на одржување на добри деловни односи. Процесот на наплата кај нас е индивидуализиран и целосно усогласен со законските регулативи. Секој случај го третираме со високо ниво на етика, професионалност и транспарентност, како кон клиентите, така и кон должниците. Веруваме дека успешната наплата не значи само подобрување на ликвидноста, туку и создавање фер услови за отплата, со целосна заштита на личните податоци и почит кон секој учесник во процесот,“ информираат од тимот на NAN.
Покрај работата со правни и физички лица, NAN вложува и во дигитализација на процесите, автоматизирана комуникација и аналитика, со што овозможува поефикасна поддршка за клиентите и побрза наплата.
По една година работење, компанијата бележи зголемена побарувачка за услугите и позитивен тренд во повратот на средства. Иако пазарот на управување со побарувања сè уште се гради, од NAN најавуваат дека ќе продолжат со вложување во транспарентна пракса, соработка со компании од различни индустрии и отворање на нови модели за партнерства.
Останато
УЈП суспендираше инспектори поради сомнежи за поврзаност со трагедијата во „Пулс“

Управата за јавни приходи (УЈП) донесе решение за суспензија на инспектори кои се поврзуваат со трагедијата во дискотеката „Пулс“ во Кочани.
Мерката следи по објавени информации за интензивна комуникација меѓу претставници на УЈП, Државниот пазарен инспекторат (ДПИ), полициски службеници и сопствениците на објектот.
„Во тек е внатрешна контрола и проверка на наводите. Суспензијата ќе остане на сила сè додека не се утврди фактичката состојба,“ соопштија од УЈП.
Објавените комуникации отвораат сомнежи за можни коруптивни дејствија на дел од инспекторите и полициските службеници.
Државниот јавен обвинител Љупчо Коцевски потврди дека се води предистражна постапка во која, покрај УЈП, се опфатени и други институции.
Останато
Цигарите поскапeа: Ново зголемување на цените за пушачите во Македонија

Пушачите низ Македонија ќе мора да издвојат повеќе пари за цигари, бидејќи цената на сите брендови е зголемена за 10 денари по пакување. Ова е дел од редовното усогласување со акцизната политика, која предвидува постепено покачување на акцизите на тутунските производи.
Новите цени веќе се применуваат во трафиките и супермаркетите низ државата. Така, најчесто купуваните брендови, кои до вчера чинеа 120 денари, сега достигнаа цена од 130 денари. Поскапите брендови веќе надминуваат 170 денари по пакување.
Министерството за финансии потсетува дека акцизниот календар е усогласен до 2027 година и има двојна цел: да обезбеди дополнителни приходи во буџетот и истовремено да придонесе за намалување на бројот на пушачи.
Трговците забележуваат дека по секое поскапување продажбата бележи краткотраен пад, но побарувачката брзо се стабилизира. Од друга страна, дел од пушачите велат дека новите цени ги тераат сериозно да размислат за намалување или целосно откажување од цигарите.
-
Продуктипред 2 месеци
Потрошувачки кредити од Комерцијална банка со нова можност – животно осигурување со плус погодности
-
Продуктипред 2 месеци
НЛБ Банка со промотивна фиксна каматна стапка од 8,9% за сите безготовински трансакции со НЛБ haPPy картичката
-
Продуктипред 2 месеци
Промотивен потрошувачки пакет од ПроКредит Банка што „ги отвора сите врати“
-
Анализипред 2 месеци
НЛБ Банка со Apple Pay и ефектот на бранување на иновациите во финансиската индустрија
-
Продуктипред 1 месец
Apple Pay достапен и за клиентите на Комерцијална банка
-
Анализипред 2 месеци
Две од трите најголеми банки во државата со повисок даночен товар: Што носи глобалниот минимален данок?
-
Фондовипред 2 месеци
КБ Прво пензиско друштво: Разлика помеѓу пензија од втор и од трет столб
-
Анализипред 2 месеци
АНАЛИЗА: Кешот vs дигиталната ера – дали граѓаните ќе им останат верни на банкоматите?