Останато
AETM: За помалку од 7 дена собрани 45.000+ гласови за изборот нанајдобрите во македонската е-трговија, гласајте и вие!

Гласањето за најдобрите македонски е-продавници во рамки на четвртиот избор „E-commerce Awards 2024“, организиран од Асоцијацијата за е-трговија, е во полн ек. Оваа година, јавноста има можност да избира помеѓу 200 македонски е-продавници кои ги исполнуваат критериумите за учество. Најдобрите домашни е-трговци за 2024 година се натпреваруваат во 23 категории, поделени во три секции. Категориите вклучуваат:„Најпопуларна е-продавница“, „Е-продавница за храна и пијалаци на годината“,„Најдобра веб-страница за плаќање на сметки“, „Најдобра новоотворена е-продавница за 2024 година“, „Е-трговец на годината“ и други. Досега се собрани повеќе од 45.200 гласови од јавноста, што ја потврдува високата заинтересираност за изборот „E-commerce Awards 2024“.
Како да се вклучите во изборот и да ги поддржите вашите омилени е-продавници?
Гласањето е бесплатно и отворено за сите граѓани на официјалната веб-страница: www.ecommerceawards.mk. За да гласате, потребно е да внесете валидна е-мејл адреса. Во секоја категорија може да гласате само еднаш, а задолжителни категории за гласање се „е-трговец на годината“ и „најпопуларна е-продавница“ До сега се собрани повеќе од 45.200 гласови од јавноста, а гласањето од јавноста ќе трае до 10 февруари 2025 година, до 23:59 часот.
Како се одредуваат победниците?
По завршување на јавното гласање, следува гласање од стручно жири. Гласовите на публиката ќе учествуваат со 60%, а гласовите на жирито со 40% во конечниот резултат. За категоријата „најпопуларна е-продавница“ се земаат во предвид само гласовите од публиката. Победниците со најмногу гласови ќе бидат прогласени на свечен настан во март 2025 година, каде ќе им бидат доделени престижни статуетки и виртуелни беџови за да ги постават на своите веб страници. Овие признанија ќе можат да ги користат за зголемување на довербата кај купувачите и како маркетинг алатка за привлекување нови купувачи.
Зошто е важен изборот на најдобрите е-продавници?
Наградите „E-commerce Awards“ имаат клучна улога во промоцијата на позитивните практики во е-трговијата. Тие помагаат да се истакнат и наградат најдобрите е-продавници како примери за успех, иновација и професионалност. Со тоа се поттикнува здрава конкуренција која го движи секторот напред и придонесува за неговиот развој.
Дополнително, наградите ја подигнуваат свеста за значењето на е-трговијата како важен дел од економијата, што помага во борбата против сивата економија и ја зголемува довербата на потрошувачите кон е-продавниците. Оваа година наградите се организираат со поддршка на PRIME партнерот ИУТЕ, како и други партнери од приватниот сектор.
Повеќе детали за изборот може да погледнете на официјалната веб страница: https://ecommerceawards.mk/.
Берза
Среброто достигна рекордно ниво – пазарниот притисок во Лондон го поттикна историскиот раст

Цената на среброто достигна рекордни 52,89 долари за унца, надминувајќи го историскиот максимум од 1980 година. Растот е поттикнат од зголемените вложувања во сигурна актива и недостиг на ликвидност на лондонскиот пазар, што доведе до премија од над 1 долар по унца во однос на Њујорк. Истовремено, златото продолжува да расте осма недела по ред, потврдувајќи ја силната позиција на благородните метали во услови на финансиска неизвесност.
Глобалната побарувачка, особено од Индија, дополнително ја намали достапноста на сребрени прачки, а високите стапки за позајмување сребро, кои надминаа 30%, го зголемија притисокот врз инвеститорите. Аналитичарите на „Goldman Sachs“ предупредуваат дека пазарот на сребро е девет пати помал од оној на златото, што ја засилува ценовната волатилност.
Според Bank of America, цената на среброто може да достигне 65 долари за унца до крајот на 2026 година, поттикната од постојан пазарен дефицит и очекуваните пониски каматни стапки. Во момент кога Федералните резерви најавуваат ново олабавување на монетарната политика, инвеститорите остануваат насочени кон благородните метали како стабилно засолниште во неизвесна економска клима.
Бизнис
ТРОЈЦА ЛАУРЕАТИ ЈА ДОБИЈА НОБЕЛОВАТА НАГРАДА ЗА ЕКОНОМИЈА

Овогодишната Нобелова награда за економија им беше доделена на Џоел Мокир, Филип Агион и Питер Хјуит, за нивниот истражувачки придонес во разбирањето на економскиот раст управуван од иновации. Едната половина од наградата ја доби Мокир „за идентификување на предусловите за одржлив раст преку технолошки напредок“, додека другата половина ја делат Агион и Хјуит „за теоријата за одржлив раст преку креативно уништување“.
Според Шведската академија на науките, овогодишните лауреати ја истакнуваат суштината на иновациите како движечка сила на економскиот напредок. Технологијата брзо се развива и создава нови производи и производствени методи кои ја заменуваат старите, во постојан циклус на иновација. Овој процес е основата за одржлив економски раст, што директно се одразува на подобар животен стандард, здравје и квалитет на животот.
Историски контекст: од стагнација до индустриска револуција
Како што објаснуваат експертите, економскиот раст не бил секогаш само по себе разбирлив или автоматски. „Стагнацијата била норма во поголемиот дел од човечката историја. И покрај важните откритија, кои понекогаш воделе до повисоки приходи и подобри услови за живот, растот секогаш на крајот се стабилизирал“, наведува академијата.
Џоел Мокир ја користел историјата како клучен извор за разбирање на одржливиот раст. Тој покажал дека за иновациите да генерираат самогенерирачки економски процес, потребно е не само да се знае дека нешто функционира, туку и да се разбере научниот принцип зад тоа. Недостатокот на научни објаснувања пред индустриската револуција го отежнувал градењето врз претходни откритија. Мокир исто така нагласува дека општеството мора да биде отворено за нови идеи и да дозволува промени за да се овозможи долгорочен раст.
Креативното уништување: двигател на современиот пазар
Филип Агион и Питер Хјуит се фокусирале на механизмите што лежат зад одржливиот раст преку концептот на креативното уништување. Во својот труд од 1992 година, тие развиле математички модел кој објаснува дека кога на пазарот ќе се појави нов и подобар производ, компаниите што нудат постари технологии или производи губат. Иновацијата е „креативна“ бидејќи создава нови можности, но и „деструктивна“ бидејќи ги преминува и заменува постоечките решенија.
Агион и Хјуит покажуваат дека оваа динамика создава конфликти кои мора да се управуваат конструктивно. Без поддршка за процесот на креативно уништување, постоечките компании и интересни групи можат да блокираат иновации, што го успорува економскиот раст.
Импликации за финансискиот сектор и банкарството
Работата на лауреатите има директни импликации за банкарскиот и финансискиот сектор:
- Поддршка на иновации – Банкарските институции и инвестициските фондови треба да обезбедат механизми кои овозможуваат раст на нови компании и технологии, дури и ако тоа значи краткорочни загуби за постоечките играчи.
- Управување со ризикот од „деструктивни“ иновации – Инвеститорите и менаџерите мора да ги разберат долгосрочните придобивки од трансформацијата на пазарот и да ги прифатат промените како неизбежен дел од економскиот развој.
- Финансиска стабилност и раст – Иновациите го зголемуваат продуктивноста и создаваат нови пазари, што во комбинација со ефикасни финансиски системи ја поддржува стабилноста и одржливиот економски раст.
Како што истакна Џон Хаслер, претседател на Комитетот за наградата за економски науки: „Работата на лауреатите покажува дека економскиот раст не може да се зема здраво за готово. Мораме да ги поддржиме механизмите што лежат во основата на креативното уништување, за да не се вратиме во стагнација.“
Нобеловата награда за економија 2025 година ја потврдува суштинската улога на иновациите и научните истражувања во креирањето на долгорочен економски напредок. За банкарскиот сектор, ова значи и понатамошна стимулација на инвестициски стратегии кои ја поддржуваат трансформацијата на пазарот и создавањето нови финансиски можности.
Бизнис
Е-ФАКТУРИТЕ СТАНУВААТ РЕАЛНОСТ!? – УЈП и Стопанската комора во заедничка мисија за успешна имплементација на системот е-фактура

Делегација на Управата за јавни приходи, предводена од директорката Елена Петрова, оствари средба со претседателот Бранко Азески и претставници на Стопанската комора на Северна Македонија на која биле презентирани активностите и динамиката за воведување на системот за е-фактурирање, како една од клучните реформи во процесот на дигитализација на даночниот систем.
Како што соопштија од УЈП, на состанокот двете страни се согласиле за интензивна соработка и активно вклучување на ресурсите и капацитетите на Комората, со цел навремено информирање и подготовка на компаниите за практична примена на новиот систем.
„Соговорниците оценија дека проектот има значајно влијание врз македонското стопанство, преку унапредување на деловната транспарентност, намалување на административните трошоци и ефикасна борба против сивата економија. Управата за јавни приходи останува доследна на својата определба за јакнење на партнерскиот однос со даночните обврзници, кои се рамноправни чинители на даночниот систем и клучни носители на економскиот развој“, стои во соопштението од УЈП.
-
Продуктипред 2 месеци
Apple Pay достапен и за клиентите на Комерцијална банка
-
Банкипред 2 месеци
Добре дојде во светот на Bonus Box – новата програма за лојалност од Комерцијална банка
-
Банкипред 1 месец
Фатих Шахпаз е новиот генерален директор на Халкбанк АД Скопје?
-
Бизниспред 2 месеци
Ексклузивна соработка помеѓу Flex Pay и Ria Money Transfer – брзи и сигурни парични трансфери сега достапни во Flex Pay и филијалите на Flex Credit
-
Банкипред 2 месеци
Промотивно со НЛБ Visa кредитните картички, 5,9% фиксна каматна стапка
-
Банкипред 2 месеци
Орлин Ваташки e нов член на Управниот одбор на УНИБанка АД Скопје
-
Банкипред 2 месеци
Билал Суџубаши по осум години на чело на Халкбанк АД Скопје заминува на нова функција
-
Банкипред 2 месеци
Хрисула Кутуди е нов генерален извршен директор и претседател на Управниот одбор на Стопанска банка АД – Скопје