Банки
[Конференција INFINTECH 2025]: AI of the Tiger – Борба за клиенти во 2025 година
На конференцијата INFINTECH 2025, еден од најдинамичните панели беше посветен на иднината на клиентското искуство во банкарството под наслов „AI of the Tiger – Battling for Customers in 2025“. Под модераторство на Владимир Бошковиќ, CMO во НЛБ Комерцијална Банка, експерти од регионот и Европа дискутираа за тоа како банките можат да останат конкурентни и човечки во време кога технологијата и вештачката интелигенција сè повеќе го дефинираат односот со клиентите.
Во дискусијата учествуваа Лила Чанај од Тирана Банк, Игор Давчевски од НЛБ Банка Скопје и Сониа Виеира од Старлинг Банка.
Панелот започна со заедничка констатација дека дигиталната трансформација во банкарството одамна ја надмина технолошката димензија. Како што истакна модераторот Бошковиќ, ова повеќе не е прашање на дигитална револуција, туку на еволуција на културата и начинот на размислување.
Лила Чанај нагласи дека успешната промена започнува од внатре – од луѓето во организацијата, а не само од новите алатки. Таа истакна дека не станува збор за уште еден ИТ-проект, туку за бизнис-приказна што започнува со јасна визија и верба дека новите модели можат да создадат подобро искуство за клиентите. Тирана Банк веќе работи на интеграција на агилни методологии и дигитални канали кои овозможуваат клиентот да отвори сметка или да аплицира за кредит за неколку минути, но сепак ја задржува можноста за личен контакт, особено кога станува збор за доверба и чувствителни услуги.
Сониа Виеира сподели пример од британската банка Starling, е основана со идеја банкарството повторно да им служи на луѓето. Благодарение на сопствено развиена технологија и AI-решенија, банката денес има над четири милиони клиенти и е меѓу најпрофитабилните дигитални банки во Европа. Таа нагласи дека вештачката интелигенција не треба да ја заменува човечката интеракција, туку да ја поддржува со податоци и персонализирани препораки. Според неа, банките треба да изградат дигитални платформи кои ќе им овозможат на клиентите да се чувствуваат разбрани, а не обработени. Таа додаде дека регионалните банки ќе мора или самостојно да градат технолошка основа, или да воспостават партнерства со финтек-компании, доколку сакаат да останат конкурентни на глобално ниво.
Игор Давчевски ја нагласи разликата меѓу пазарите во Западна Европа и Балканот, објаснувајќи дека технологијата напредува, но довербата кај клиентите расте побавно. Според него, луѓето сè уште сакаат да видат човек зад екранот. Давчевски истакна дека НЛБ Банка инвестира во хибриден модел кој комбинира дигитални решенија и лична поддршка, при што AI се користи за оптимизација на процесите, но човечкиот фактор останува централна точка на искуството.
Главниот оперативен директор на НЛБ Банка Скопје, Игор Давчевски, го истакна значењето на усогласувањето со регулативата и промените во внатрешната организација како предуслов за иновации.
„Кој, ако не банките, ќе ги почитува регулативите? Познати сме по довербата, од една страна, и по очекувањата на регулаторите да бидеме усогласени. Она што се промени е тоа што правилата на игра се сменија во последно време, би рекол од 2009 година, од финансиската криза, кога регулаторите значително ги зголемија своите капацитети за проверка на нашата усогласеност и нè принудија да ја воспоставиме познатата втора линија на одбрана“, изјави Давчевски.
Тој нагласи дека банките морале да ги зајакнат внатрешните контроли и да го променат начинот на работа, преминувајќи од централизирани тимови кон мали, агилни тимови кои развиваат MVP (minimum viable product) производи.
„Мора да создадете MVP, да го тестирате во пилот-фаза, а потоа да работите на неговата стабилност и скалабилност. Ако тоа не го направите, ќе тежнеете кон совршенство и никогаш нема да го лансирате производот — или пак ќе го лансирате повторно, со многу компликации поврзани со усогласеноста“, заклучи тој.
Панелот заврши со заклучок дека битката за клиентите во 2025 година нема да се добие со најсовремената технологија, туку со најавтентичниот пристап. Банките што ќе успеат се оние кои ќе ја комбинираат моќта на вештачката интелигенција со топлината на човечката комуникација. Како што истакна Вијеира, довербата е највредната валута во банкарството – без неа, ниту еден алгоритам не може да донесе лојалност.
Банки
Стопанска банка финансиски ќе поддржи нови 16 инклузивни проекти како дел од седмото издание на „Сонуваме.Менуваме“
Нови 16 здруженија и асоцијации на лица со попреченост ќе добијат грантови од Стопанска банка АД – Скопје за реализација на проекти кои ја поттикнуваат инклузијата и ги подобруваат условите за нив во заедницата. Стопанска банка ги објави добитниците на грантовите во вкупна вредност од 30.000 евра, како дел од годинешното издание на општествениот проект на Банката, „Сонуваме.Менуваме“ vol.7 кој од 2016 година ја подигнува јавната свест за поголема инклузија на лицата со попреченост и помага во градењето на подобро општество за сите.
Оваа година на јавниот повик на Стопанска банка се пријавија 28 здруженија и асоцијации од земјава кои аплицираа со конкретни проекти. Посебно формирана комисија во Банката ги оценуваше пристигнатите проекти, при што се вреднуваше бројот на лица што ги опфаќа проектот, дали овозможуваат континуирана работа со лицата со попреченост преку нови едукативни, инклузивни или физиотерапевтски методи или пак овозможува нивна поголема слобода при движењето и извршувањето на секојдневните активности. Комисијата селектираше 16 проекти кои ќе добијат финансиска поддршка од Банката за нивна реализација.

„Им благодариме на сите здруженија и асоцијации кои испратија барања и одговорија на повикот. Нѐ радува фактот што со годинешниот буџет достигнуваме 150.000 евра донирани во проекти кои значително го подобруваат секојдневието на лицата со попреченост“ – истакнуваат од Стопанска банка.
Преку платформата „Сонуваме.Менуваме“, во оваа и претходните години, Стопанска банка финансиски има поддржано реализација на околу 80 инклузивни проекти. „Сонуваме.Менуваме“ продолжува да биде платформа преку која Банката промовира инклузија на лицата со попреченост во општеството преку кампања, инклузивни музичко театарски претстави и донации.
Музичко-театарските претстави за деца кои се значаен и видлив дел од оваа општествено-одговорна кампања, покрај во Скопје, се прикажуваат годинава во Велес и во Битола, ширејќи ја на интересен и приемчив начин пораката за значењето на инклузијата.
Банки
Во чест на Меѓународниот ден на лицата со попреченост, Халкбанк со хумана донација: Електрични колички за поголема независност на лицата со попреченост
Во чест на Меѓународниот ден на лицата со попреченост, Халкбанк АД Скопје реализираше значајна општествено одговорна активност, донирајќи електрични инвалидски колички на SOS Vita, здружение кое активно обезбедува поддршка, грижа и подобрување на квалитетот на живот на лицата со попреченост.
Со оваа донација, Халкбанк испраќа јасна порака за важноста на инклузијата и еднаквите можности, овозможувајќи им на корисниците поголема самостојност, мобилност и полесно секојдневно функционирање.

Оваа иницијатива претставува дел од континуираните активности на Банката во насока на поддршка на ранливите категории и унапредување на општествената благосостојба.
Халкбанк продолжува да инвестира во заедницата и да создава позитивни промени преку конкретни и долгорочни проекти.
Банки
4 Декември е меѓународен ден на банките: Признание за довербата, стабилноста и развојот
Меѓународниот ден на банките се одбележува секој 4 декември, ден прогласен од Обединетите нации во 2019 година со цел да се препознае клучната улога на банките во економскиот развој, финансиската стабилност и општествениот напредок. Овој ден служи како потсетник за значењето на безбедните, транспарентни и достапни финансиски услуги кои претставуваат темел без кој модерните економии не можат да функционираат.
Како се одбележува во Европа и светот?
Во Европа, одбележувањето на Меѓународниот ден на банките најчесто е фокусирано на финансиска едукација, дигитална трансформација и заштита на потрошувачите. Банкарските здруженија и централните банки организираат панели, конференции и јавни дебати за улогата на банкарскиот сектор во развојот на економијата, како и за новите трендови – инстант плаќањата, дигиталните иновации и сајбер-безбедноста.
Во некои земји се организираат и отворени денови во банките, каде граѓаните имаат можност поблиску да се запознаат со банкарските услуги, да добијат совети за лично финансиско планирање и да се информираат за програмите за поддршка на претприемачите.
На глобално ниво, Обединетите нации и меѓународните финансиски институции ја нагласуваат важноста на финансиската инклузија, со посебен акцент на поддршка на малите бизниси, одржливи проекти и зајакнување на пристапот до финансии во земјите во развој.
Што претставува денот?
Денот е признание за:
Улогата на банките во стабилноста на финансискиот систем;
Поддршката што ја даваат на компаниите, семејствата и инвеститорите;
Инвестициите во дигитализација и иновативни решенија;
Одговорноста што ја имаат кон потрошувачите и заштитата на нивните права.
Одбележувањето на Меѓународниот ден на банките е можност да се потсетиме дека современата економија се потпира на силен, стабилен и инклузивен банкарски сектор кој создава вредност за целото општество.
-
Осигурувањепред 2 месециДигитализацијата во осигурувањето: SignPlus како пример за модерно и безбедно е-потпишување
-
Продуктипред 2 месециХалкбанк со Промо депозит по повод месецот на штедење
-
Банкипред 2 месециХалкбанк со промотивна понуда за потрошувачки кредит
-
Анализипред 2 месециАНАЛИЗА: Кој е кој во финансискиот сектор во Македонија
-
Продуктипред 1 месецШтедливи и еколошки домови преку Зелениот финансиски инструмент, помош со поврат на 30 отсто од средства за заем за физички лица
-
Банкипред 2 месециАлта Банка успешно го заврши преземањето на Стопанска Банка а.д. Битола
-
Банкипред 2 месециДенес е клучниот ден за Стопанска банка Битола – ќе успее ли Алта банка да влезе на македонскиот банкарски пазар?
-
Фондовипред 2 месециКБ Прво пензиско друштво: Моќта на долгорочната инвестиција







