Останато
Иуте Македонија: Интегритет, усогласеност и управување со ризици – темели на одржливиот раст
Во динамично и строго регулирано финансиско опкружување, Иуте Македонија поставува јасен пример за тоа како ефективното корпоративно управување преку воспоставени функции на усогласеност со прописи и управување со ризици претставува основа за долгорочна стабилност и раст. Компанијата работи во целосна усогласеност со локалните и меѓународните регулативи, применувајќи интерни политики и процедури кои го следат темпото на глобалните трендови во финансиските услуги. Овој пристап обезбедува не само исполнување на законските обврски, туку и поставување на цврст, транспарентен и одговорен деловен модел кој ја зголемува довербата на клиентите, вработените и партнерите.
Усогласеност со прописи – повеќе од законска обврска
„Во Иуте Македонија, усогласеноста е дел од нашата корпоративна култура. Секој нов производ, услуга или процес минува низ детална правна и регулаторна проверка, за да се гарантира дека сме во согласност со сите применливи прописи. Веруваме дека превенцијата и континуираното усовршување се клучни за намалување на ризиците и заштита на сите засегнати страни: клиентите, сопствениците и самата компанија. Во нашето секојдневно работење Иуте мора да се усогласува со законот за финансиски друштва, врз основа на кој нѝ е издадена дозволата за работа, но и со законите за заштита на лични податоци, спречување на перење пари, заштита на потрошувачи при договори за потрошувачки кредити и многу други. Затоа овој тим се грижи сите процеси да бидат усогласени со овие прописи, но и етички исправни. Усогласеноста гради доверба. Не се работи само за избегнување казни, туку за креирање на долгорочна стабилност и сигурност,“ вели Татјана Давчев, Директор за правни работи и усогласеност со прописи.

Компанијата исто така има воспоставен систем на редовни обуки за вработените, при што ниту еден нов вработен не може активно да започне со работа додека не помине воведни обуки со секоја организациона единица, како и механизми за пријавување и справување со потенцијални прекршувања, што овозможува брза реакција и целосна транспарентност.
Управување со ризици – стратегија за одржливост
„Ризиците постојат во секој бизнис, но клучот е како ги идентификуваме, проценуваме и контролираме. Кај нас, управувањето со ризици е интегрирано во сите деловни процеси – од кредитното одобрување, до оперативните активности и технолошките решенија. На тој начин, ние не само што ги минимизираме негативните влијанија, туку и создадовме флексибилен систем кој може брзо да се прилагоди на пазарните промени. Управувањето со ризикот помага во донесување паметни одлуки. Не е поентата да се избегнува секој ризик, туку да се знае кои ризици се вредни за преземање,“ посочува Бојан Богоев, Директор на сектор ризици.

Иуте Македонија користи современи аналитички алатки и методологии за процена на ризици, кои овозможуваат проактивно донесување на одлуки и зголемување на отпорноста на компанијата. Тимот за управување со ризици обезбедува навремена анализа, предвидување и управување со тие ризици, со цел да се заштити компанијата и клиентите.
Ревизија – гаранција за интегритет и ефикасност
„Целта на внатрешната ревизија, како независна функција во компанијата, е да овозможи објективно уверување и да врши советодавна улога преку кои ќе се унапредат воспоставените процеси и контроли. Нашиот придонес во остварување на организациските цели е имплементација на систематски пристап за оцена и подобрување на организациското управување и контролните процеси. Едни од најважните компоненти за одржување на висок степен на интегритет и транспарентност се објективното известување и прикажување на реалната состојба, наместо шаблон проверки на разни формалности. Оваа поставеност е клучна за градење на доверба – како внатре во компанијата, така и кон клиентите и регулаторите,“ вели Никола Димчев, Внатрешен ревизор.

Клучот е во поврзаноста на овие три функции. Кога соработуваат, разменуваат информации и користат заеднички алатки, управувањето станува вистинска додадена вредност.
Корпоративно управување – темел на довербата
Иуте Македонија ја третира корпоративната одговорност како стратешки приоритет. Тимот се води од принципите на транспарентност, отчетност и етичко работење, со јасно дефинирани улоги, одговорности и механизми за контрола.
„Веруваме дека доброто корпоративно управување е предуслов за стабилен и одржлив раст. Тоа значи не само почитување на прописите, туку и воспоставување на култура во која интегритетот е водилка во секоја одлука,“ истакнуваат од компанијата.
Со вакви практики, Иуте Македонија покажува дека усогласеноста и корпоративното управување не се административни формалности, туку суштински двигатели на стабилноста, репутацијата и конкурентноста на пазарот. Овој пристап ѝ овозможува на компанијата да остане посветен партнер за клиентите и одговорен играч во финансискиот сектор.
Овој текст е изработен од Иуте Македонија. Сите изнесени мислења и информации се соопштени од страна на нарачателот.
Останато
„Finance Talks by EOS“: Дигитализацијата ќе поткине развој на нови услуги базирани на потребите на корисниците
Дигитализацијата на финансискиот сектор е клучен процес за креирање на одржлива платформа за раст, а развојот и имплементацијата на нови дигитални алатки и иновации ќе продолжи целосно да го менува обликот на финансиските услуги. Мобилните апликации ќе станат главна алатка во финансискиот сектор и во нивен развој треба најмногу да се инвестира, беше констатирано на годинешното издание на „Finance Talks by EOS“.
Преку дигитални алатки и користење на вештачка интелигенција за 20% се намалиле загубите на финансиските институции. Истовремено за 15% се зголемиле приходите како резултат на дигитални алатки, креирани за персонализиранифинансиски услуги.
Извршната директорка на EOS Матрикс за Македонија и Косово, д-р Катерина Бошевска поттикна дискусија за водечките теми во глобалната финансиска индустрија, поврзани со дигиталната трансформација.
„Сведоци сме на клучни промени во финансискиот сектор, кои се поттикнати од дигитализацијата, употребата на вештачката интелигенција и иновациите. Овие процеси креираат многу нови можности, но истовремено се соочуваме со нови предизвици за чие решавање е важнa соработката помеѓу сите чинители, особено на мал пазар како што е нашиот. Ние мораме да ја спроведуваме дигиталната трансформација на секторот со забрзано темпо, но и да ги оптимизираме трошоците за овој процес согласно можностите на пазарот. Оттука, размената на искуствата и силната соработка ќе биде основа за иден дигитален развој, кој ќе мора да ги задоволи сѐпоголемите очекувања на корисниците“, истакна Бошевска.

На панелот учествуваа Евангелија Калуптси, генерална директорка за трансформација и стратегија и член на Управен одбор на Стопанска банка АД Скопје, Александар Џорџевиќ, член на Управниот одбор на Шпаркасе Банка АД Скопје, Дане Крстевски, директор за информатичка технологија во Народна банка на Р.С. Македонија и Владо Митев, главен извршен директор на софтверската компанија IWConnect.
Во своето излагање Калуптси истакна дека дигитализацијата е трансформативен процес кој ги менува работите од корен. „За овој процес да биде успешен, неминовно е луѓето да се подготват, да бидат информирани и да се вклучат во неговата имплементација, бидејќи без соодветна поддршка од луѓето нема да можеме да ја завршиме трансформацијата до крај“, додаде Калуптси.
Според податоците, само 6% од луѓето добиле кредит преку он-лајнпроцедура, што е многу малку. Џорџевиќ потенцираше дека треба да се интензивира работата на полето на дигитализација, а тоа, покрај другото, значи дека треба да го промениме целиот концепт што го познаваме денес. „Тоа е целта и за тоа треба да работиме. Мораме да го промениме начинот на размислување и начинот на делување“, додаде тој.
Народната банка во поглед на дигитализацијата работи на две нивоа, односно на внатрешна и надворешна дигитализација. Крстевски истакна дека се работи за софистициран процес за кој се потребнисоодветни човечки ресурси, технологија и инвестиции, што на мал пазар е предизвик.

„Треба да ги симплифицираме процесите и да ги адаптираме на нашиот пазар и потреби, за да инвестираме паметно во тоа што треба. Исто така, важна е соработката помеѓу сите чинители, помеѓу банките и институциите, особено во одредени области како што е електронската сигурност“, истакна Крстевски.
Митев потенцираше дека процесот на дигитализација е многу егзактна наука од технички аспект, но голем предизвик е едукацијата и создавањето на соодветна култура кај луѓето, за кои се наменети овие услуги.
„Дигитализацијата создаде нови постулати во процесите, а тоа се брзина, сигурност, доверливост и персонализација. Ова се најважните категории, кои понатаму ќе се развиваат согласно барањата на пазарот“, додаде тој.
Во рамките на „Finance Talks by EOS“ беше констатирано дека скоро 80% од финансиските институции користат вештачка интелигенција за заштита и препознавање на измами и злоупотреби. Безбедноста на системите останува клучен императив во процесот на дигитализација, но мора да продолжат и инвестициите во иновации и развој на пазарот.
Останато
УЈП започна засилени проверки на приливи од странство остварени од 2020 година досега
Управата за јавни приходи (УЈП) започна процес на системска проверка на сите приливи од странство што ги оствариле физичките лица во периодот од 2020 година до денес.
Информацијата ја потврдуваат и даночни советници, кои велат дека по објавите во медиумите и директната комуникација со граѓани, УЈП веќе испраќа решенија за наплата на данок за непријавени приходи од странство.
Според објавеното, контролата има за цел да утврди дали граѓаните кои во изминатите години оствариле приход од странство навистина го пријавиле тој приход и поднеле пресметка до УЈП, како и дали соодветно го платиле овој данок.
Од УЈП веќе се испраќаат решенија за наплата на данок за непријавени приливи од 2020 година. Дел од граѓаните веќе добиле известувања дека им е утврден долг по основ на непријавен приход, а во следните денови се очекува засилена активност на институцијата.
Даночните советници најавуваат дополнителни објаснувања и упатства за тоа како точно треба да се пријават приходите од странство кои подлежат на оданочување со данок на личен доход, со цел граѓаните навремено да постапат и да избегнат казни и камати.
Останато
МФ: Граѓански обврзници може да се запишат во сите деловни банки во земјата
Граѓански обврзници од третата емисија, за која Министерството за финансии веќе го објави проспектот, може да се запишат во сите деловни банки во земјава.
Граѓаните што сакаат да запишат обврзници и да учествуваат на аукцијата тоа можат да го направат во филијалите на банките ширум земјата.
Рокот за запишување обврзници од оваа емисија е до 10 декември 2025 година.
Граѓаните може да запишат минимален износ од 10.000 денари, колку што е износот на една обврзница. Проспектот е објавен на износ од 100 милиони денари. Граѓанските обврзници се со рок на доспевање 2 години, а каматната стапка изнесува 4,5% годишно. Датумот на достасување на обврзниците е 19 декември 2027 година. Каматата за првата година достасува за исплата на 19 декември 2026 година, а за втората на 19 декември 2027 година.
-
Продуктипред 2 месециШтедливи и еколошки домови преку Зелениот финансиски инструмент, помош со поврат на 30 отсто од средства за заем за физички лица
-
Анализипред 2 месециАНАЛИЗА: Кој е кој во финансискиот сектор во Македонија
-
Осигурувањепред 1 месецОд клик до осигурителна полиса – онлајн без чекање
-
Банкипред 2 месециОваа есен штедете паметно со Промо депозитот на Халкбанк
-
Берзапред 2 месециОГРОМЕН ПАД НА ЦЕНАТА НА ЗЛАТОТО – најголем во последните 12 години
-
Анализипред 1 месецАНАЛИЗА: Што ги мотивира граѓаните да штедат во банка – каматите или сигурноста на заштедите?
-
Бизниспред 1 месецКолкава е минималната сума што ќе ја добијат работниците по основ на регрес за годишен одмор попознат како К-15!?
-
Бизниспред 2 месециГолема наградна игра на Иуте Македонија – Со Иуте секогаш повеќе







