Connect with us

Останато

Ananas свечено го одбележа лансирањето во Македонија

Објавено

на

Отворањето на Аnanas во Македонија претставува најголемиот онлајн проект кој е поддржан од Делта Холдинг, со цел да се обезбеди супериорно онлајн шопинг искуство за корисниците од целиот регион. Како што беше најавено, Аnanas.rs, лидерот во областа на е-трговија на српскиот пазар, ја започна својата регионална експанзија, а првиот чекор кон таа цел е лансирањето на Аnanas.mk. На настанот присуствуваа Мирослав Мишковиќ, претседател на Делта Холдинг, и потпретседателите на групацијата, како и локалните соработници и партнери на Аnanas.mk.

Свеченоста ја отвори Нина Ангеловска, директор за меѓународен развој во Аnanas. По тој повод, таа истакна дека Ananas.mk ќе продолжи да поставува стандарди во областа на е-трговијата и да им овозможува најдобро искуство на купувачите и партнерите, а истовремено изрази благодарност до сите партнери кои се приклучија од самиот почеток на работењето на македонскиот пазар и кои го увидоа потенцијалот на Ananas за раст на бизнисот и продажбите.

Ако некој може да го смени онлјан купувањето, односно да го донесе до ниво како што го знаеме само во развиените земји цврсто верувам дека тоа е Ананас. Верувам дека ќе направиме револуција во е-трговијата во регионот, а посебно задоволство ми е што токму првата земја од планот за експанзија е Македонија. Верба секако не е доволна ако не е проследена со јасна визија и планови и поддржана со ресурси и луѓе – а тоа го имаме.“ – истакна Ангеловска.

На присутните им се обрати и Денис Ампов, Country Manager на Ananas.mk, кој истакна дека напорната работа и посветеност на тимот овозможија успешно лансирање на платформата. Ампов изрази уверување дека Ananas.mk ќе стане клучен играч во областа на онлајн трговијата и ќе придонесе за раст и развој на дигиталната економија, вработувањето и економијата во земјата.

Постоиме само три месеци и веќе имаме 100.000 производи на платформата и повеќе од 160 партнери веќе продаваат преку Ananas.mk. Посетите од ден на ден се зголемуваат, а ‘Kлик! Бум! Трас!’ – веќе сите го знаат. Сè околу нас е Ananas, или ќе биде – тоа е нашата визија! Убеден сум дека со поддршката од колегите од Србија и нивното досегашно искуство и научени лекции кои ќе ги примениме тука, ќе успееме да имаме и побрз прогрес и раст на македонскиот пазар.“ – истакна Ампов.

Лансирањето на Ananas.mk претставува почеток на нова ера во е-трговијата во Македонија и ја потврдува посветеноста на компанијата за создавање успешни деловни можности за партнерите и корисниците. Аnanas ќе продолжи да го шири своето присуство и да придонесува за растот на локалната економија, нудејќи производи и услуги со висок квалитет преку својата платформа.

Берза

Среброто достигна рекордно ниво – пазарниот притисок во Лондон го поттикна историскиот раст

Објавено

на

Цената на среброто достигна рекордни 52,89 долари за унца, надминувајќи го историскиот максимум од 1980 година. Растот е поттикнат од зголемените вложувања во сигурна актива и недостиг на ликвидност на лондонскиот пазар, што доведе до премија од над 1 долар по унца во однос на Њујорк. Истовремено, златото продолжува да расте осма недела по ред, потврдувајќи ја силната позиција на благородните метали во услови на финансиска неизвесност.

Глобалната побарувачка, особено од Индија, дополнително ја намали достапноста на сребрени прачки, а високите стапки за позајмување сребро, кои надминаа 30%, го зголемија притисокот врз инвеститорите. Аналитичарите на „Goldman Sachs“ предупредуваат дека пазарот на сребро е девет пати помал од оној на златото, што ја засилува ценовната волатилност.

Според Bank of America, цената на среброто може да достигне 65 долари за унца до крајот на 2026 година, поттикната од постојан пазарен дефицит и очекуваните пониски каматни стапки. Во момент кога Федералните резерви најавуваат ново олабавување на монетарната политика, инвеститорите остануваат насочени кон благородните метали како стабилно засолниште во неизвесна економска клима.

Продолжи со читање

Бизнис

ТРОЈЦА ЛАУРЕАТИ ЈА ДОБИЈА НОБЕЛОВАТА НАГРАДА ЗА ЕКОНОМИЈА

Објавено

на

Овогодишната Нобелова награда за економија им беше доделена на Џоел Мокир, Филип Агион и Питер Хјуит, за нивниот истражувачки придонес во разбирањето на економскиот раст управуван од иновации. Едната половина од наградата ја доби Мокир „за идентификување на предусловите за одржлив раст преку технолошки напредок“, додека другата половина ја делат Агион и Хјуит „за теоријата за одржлив раст преку креативно уништување“.

Според Шведската академија на науките, овогодишните лауреати ја истакнуваат суштината на иновациите како движечка сила на економскиот напредок. Технологијата брзо се развива и создава нови производи и производствени методи кои ја заменуваат старите, во постојан циклус на иновација. Овој процес е основата за одржлив економски раст, што директно се одразува на подобар животен стандард, здравје и квалитет на животот.

Историски контекст: од стагнација до индустриска револуција

Како што објаснуваат експертите, економскиот раст не бил секогаш само по себе разбирлив или автоматски. „Стагнацијата била норма во поголемиот дел од човечката историја. И покрај важните откритија, кои понекогаш воделе до повисоки приходи и подобри услови за живот, растот секогаш на крајот се стабилизирал“, наведува академијата.

Џоел Мокир ја користел историјата како клучен извор за разбирање на одржливиот раст. Тој покажал дека за иновациите да генерираат самогенерирачки економски процес, потребно е не само да се знае дека нешто функционира, туку и да се разбере научниот принцип зад тоа. Недостатокот на научни објаснувања пред индустриската револуција го отежнувал градењето врз претходни откритија. Мокир исто така нагласува дека општеството мора да биде отворено за нови идеи и да дозволува промени за да се овозможи долгорочен раст.

Креативното уништување: двигател на современиот пазар

Филип Агион и Питер Хјуит се фокусирале на механизмите што лежат зад одржливиот раст преку концептот на креативното уништување. Во својот труд од 1992 година, тие развиле математички модел кој објаснува дека кога на пазарот ќе се појави нов и подобар производ, компаниите што нудат постари технологии или производи губат. Иновацијата е „креативна“ бидејќи создава нови можности, но и „деструктивна“ бидејќи ги преминува и заменува постоечките решенија.

Агион и Хјуит покажуваат дека оваа динамика создава конфликти кои мора да се управуваат конструктивно. Без поддршка за процесот на креативно уништување, постоечките компании и интересни групи можат да блокираат иновации, што го успорува економскиот раст.

Импликации за финансискиот сектор и банкарството

Работата на лауреатите има директни импликации за банкарскиот и финансискиот сектор:

  1. Поддршка на иновации – Банкарските институции и инвестициските фондови треба да обезбедат механизми кои овозможуваат раст на нови компании и технологии, дури и ако тоа значи краткорочни загуби за постоечките играчи.
  2. Управување со ризикот од „деструктивни“ иновации – Инвеститорите и менаџерите мора да ги разберат долгосрочните придобивки од трансформацијата на пазарот и да ги прифатат промените како неизбежен дел од економскиот развој.
  3. Финансиска стабилност и раст – Иновациите го зголемуваат продуктивноста и создаваат нови пазари, што во комбинација со ефикасни финансиски системи ја поддржува стабилноста и одржливиот економски раст.

Како што истакна Џон Хаслер, претседател на Комитетот за наградата за економски науки: „Работата на лауреатите покажува дека економскиот раст не може да се зема здраво за готово. Мораме да ги поддржиме механизмите што лежат во основата на креативното уништување, за да не се вратиме во стагнација.“

Нобеловата награда за економија 2025 година ја потврдува суштинската улога на иновациите и научните истражувања во креирањето на долгорочен економски напредок. За банкарскиот сектор, ова значи и понатамошна стимулација на инвестициски стратегии кои ја поддржуваат трансформацијата на пазарот и создавањето нови финансиски можности.

Продолжи со читање

Бизнис

Е-ФАКТУРИТЕ СТАНУВААТ РЕАЛНОСТ!? – УЈП и Стопанската комора во заедничка мисија за успешна имплементација на системот е-фактура

Објавено

на

Делегација на Управата за јавни приходи, предводена од директорката Елена Петрова, оствари средба со претседателот Бранко Азески и претставници на Стопанската комора на Северна Македонија на која биле презентирани активностите и динамиката за воведување на системот за е-фактурирање, како една од клучните реформи во процесот на дигитализација на даночниот систем.

Како што соопштија од УЈП, на состанокот двете страни се согласиле за интензивна соработка и активно вклучување на ресурсите и капацитетите на Комората, со цел навремено информирање и подготовка на компаниите за практична примена на новиот систем.

„Соговорниците оценија дека проектот има значајно влијание врз македонското стопанство, преку унапредување на деловната транспарентност, намалување на административните трошоци и ефикасна борба против сивата економија. Управата за јавни приходи останува доследна на својата определба за јакнење на партнерскиот однос со даночните обврзници, кои се рамноправни чинители на даночниот систем и клучни носители на економскиот развој“, стои во соопштението од УЈП.

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2023 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange