Фондови
КБ Прво пензиско друштво: Грижата за клиентите секогаш е на прво место

Во деловниот свет секојдневно сме опкружени со многу индивидуи со кои применуваме најразлични видови на комуникација – дали е тоа семејството, колегите на работа, претпоставените, клиенти/членови со кои веќе подолг временски период соработуваме или пак нови потенцијални клиенти со кои сакаме да изградиме заедничка долгорочна иднина.
Со сите, ама баш со сите треба да бидеме на „висина на задачата“ или народно кажано, не правете го тоа што не сакате да Ви го прават Вам.
Кога велам „висина на задачата“, мислам на високо ниво на професионалност, навременост, точност, прецизност, концизност, подготвеност, одговорност и стручност.
Само на овој начин можеме да воспоставиме долгорочен однос и врска, да бидеме ценети и работите да се движат во вистинскиот правец и насока кон зададената цел. Квалитетната услуга на клиентите е таа која со текот на времето влијае на идните одлуки на клиентите да останат корисници, членови кај одреден понудувач на услуги.
Со врвна услуга на клиентите, компаниите можат да ги намалат трошоците за стекнување нови клиенти/членови/корисници и да развијат лојални клиенти/членови/потрошувачи. Лојалните клиенти дури им носат многу повеќе бизнис на компаниите. Тие се Вашите најдобри продавачи, тие одлично и бесплатно го рекламираат Вашиот производ или услуга.
Продажбата е неминовно локомотива во секоја компанија. Моето долгогодишно искуство во КБ Прво пензиско друштво ми овозможи градење на долгорочни релации со клиентите/членовите. Релации на меѓусебна доверба, посветеност, искреност и високо ниво на професионалност и стручност.
Секогаш се трудиме на нашите клиенти/членови да им дадеме информации од прва рака. Да ги информираме навремено, точно и прецизно за законските измени од пензиската реформа, намалување на надоместоците за трошоци, за приносот од инвестициите, за вредноста на нивните сметки, со цел да имаат јасна слика и цел што треба да преземат за подобрување на нивната финансиска иднина.
Една од најважните работи во кои уживам во текот на продажбата е нашата советодавна карактеристика како дел од грижата за клиентите. Ние сме финансиски советници и имаме задача да ги насочиме да размислуваат за третото доба во кое нема да бидат продуктивни и да заработуваат дополнителен приход. Нашата улога како консултанти има за цел да им помогне, да им изгради поквалитетен животен стандард и посигурни пензионерски денови. Едуцирајќи ги им помагаме да креираат стабилна финансиска иднина.
Особено ќе ме радува моментот во иднина кога моите клиенти ќе дочекаат пензија. Ми претставува задоволство кога ќе склучам нов договор и почнувам да градам релација со младите кои за првпат се вработуваат, посакувајќи им да си дочекаат пензија.
Од оваа гледна перспектива, горд сум што сме дел од една од најуспешните реформи во нашата земја, пензиската реформа која оваа година прави јубилеј од 20 години. Нашиот тим имаше јасна цел и визија и веќе трасиран пат кон успешна финансиска сатисфакција за нашите членови. Преку континуираниот заеднички раст со нашите клиенти ќе дојдеме до посигурна и побезбедна пензиска иднина.
Знам дека не е едноставно да создадете доверба, да дојдете до голем број на клиенти и таа база да ја надградувате секојдневно. Тој пат е макотрпен процес. Довербата се гради и негува. Се учи низ самиот процес на продажба. Резултатите не доаѓаат веднаш. Многумина кои работат во оваа дејност знаат дека не е едноставно веднаш да се реализира продажба, меѓутоа со многу труд, фокус, посветеност и планска обработка успехот е неминовен.
Јас со моите клиенти/членови градам релација балансирајќи помеѓу професионалниот однос и пријателството. Во кое било време да можат да ми се јават или јас на нив, без разлика за која тема станува збор. Да ме прашаат за совет, да ми се пожалат, да ми се пофалат или да споделат убава вест. Да си честитаме роденден, именден или слава. Сметам дека овој модел на функционирање дава подобри резултати од класичен деловен однос меѓу две странки.
Моите совети за сите кои работат на ова поле е дека грижата за клиентите/членовите бара проактивна континуирана услуга која се базира на:
– Идентификување на нивните потреби, персонализација;
– Навремена комуникација – секогаш поставувајте им прашања и направете ги свесни пред да се соочат со нивните потреби, а посебно брзо решавајте ги сите забелешки и поплаки;
– Денес е многу важно да применувате најразлични канали за комуникација, меѓу кои и социјалните канали за комуникација кои денес се користат, така станувате поблизок и градите нераскинлива врска;
– Посетувајте обуки и секогаш бидете во тек со новостите, градете се како професионалец,
– Користете го фидбекот од вашите клиенти и
– Понудете им вредност.
Бидете свои, оригинални, трпеливи, флексибилни и адаптибилни. Задржете професионален изглед и однесување, покажете емпатија и проактивност. Сето тоа клиентите ќе го забележат, ценат и вреднуваат. Овие квалитети не само што помагаат во решавањето на потребите на клиентите, туку и создаваат долгорочна лојалност кон компанијата.
Ова е мојот начин на грижа за клиентите во КБ Прво, а тие секогаш ќе бидат на Прво место!
Подготвил: Мартин Јаковлески
Мартин Јаковлески е магистер по маркетинг и деловни комуникации, вработен во Сектор за продажба во КБ Прво пензиско друштво, со над 15-годишно искуство. Одговорен е за работа со деловни кленти во рамките на доброволниот пензиски фонд. Неколку години од својот професионален ангажман има работено и како новинар-репортер во Телевизија Телма.
Супервизор на капитално финансирано пензиско осигурување е Агенцијата за супервизија на капитално финансирано пензиско осигурување (МАПАС) www.mapas.mk тел.: 02/ 32 24 229
Фондови
КБ Прво пензиско друштво: Младите и пензиското осигурување – Како транспарентноста носи подобри одлуки

Пензионирањето е период од животот во кој се уживаат плодовите од долгогодишниот труд. Тоа е животен стадиум кој носи слобода и време без работни обврски, исполнето со лични задоволства и повеќе моменти со семејството.
Пензиското осигурување е клучно за осигурување на финансиска стабилност во третата доба од нашите животи. Генерално, важи тоа дека како што еден човек напредува во кариерата, така растат и неговите приходи. Како резултат на тоа, стапувањето во пензија може да значи откажување од некои задоволства кои човекот можел да си ги дозволи во текот на работниот век.
Решение за овој предизвик е доброволното пензиско осигурување со кое се обезбедува поголема материјална сигурност и одржување на животниот стандард, затоа е важно уште од рана возраст да се размислува во таа насока, сѐ со цел да се искористат придобивките од долгорочното инвестирање на личните средства и остварување на принос кој би овозможил сигурна пензија.
Доброволното пензиско осигурување е финансиски производ кој нуди флексибилност преку можноста на членот да уплаќа колкав износ сака и кога сака. Исто така, содржи и социјална компонента, придонесувајќи за подобрување на општата благосостојба поради тоа што возрасната група на лица кои ги исполнуваат условите за користење на пензиски надоместок опфаќа значителен дел од вкупната популација во државата.
Финансиска транспарентност– карактеристика на новиот пензиски систем
Воведувањето на пензиската реформа претставува фундаментална промена на пензискиот систем, а со тоа голем акцент се става на транспарентноста на работењето на пензиските фондови и јакнење на довербата во пензискиот систем.
Оттука, друштвата кои управуваат со пензиски фондови имаат обврска квартално да ги објавуваат финансиските извештаи кои претставуваат „крвна слика“ на фондовите. Поради тоа посветуваме особено внимание при подготовката на финансиските извештаи, со што се зајакнува довербата на членовите и се дава можност да донесат правилна одлука при избор на фондот во кој сакаат да членуваат.
Дополнително во насока на транспарентноста, друштвото секојдневно врши проценка на средствата на фондот и ја пресметува вредноста на сметководствената единица. Таа претставува пропорционален дел од вкупните нето средства на фондот и е основен индикатор кој го покажува растот на вкупните нето средства на фондот. Средствата од придонесите на членовите коишто се уплаќаат во фондовите се конвертираат во сметководствени единици чија вредност расте со текот на работењето на фондот.
Едноставен пример би бил следниот: Доколку членот направи уплата од 10.000 денари кога вредноста на единицата изнесува 200,00 уплатата се конвертира во 50 сметководствени единици. Но, со текот на времето вредноста на единицата пораснала на 210,00 што значи дека членот во тој момент има 10.500 денари на својата лична сметка во однос на иницијалните 10.000 денари.
Оттаму, во директна зависност од вредноста на сметководствената единица е износот на акумулирани средства на секоја лична сметка од кои пак, во голем дел зависи и висината на пензијата од задолжителниот или пензискиот надоместок од доброволниот фонд којшто членовите ќе го добиваат.
Затоа, ги поттикнувам членовите на КБ Прв отворен задолжителен пензиски фонд и КБ Прв отворен доброволен пензиски фонд да пристапат на дигиталниот сервис „Моја Сметка“ каде имаат можност да направат увид кога се уплатени нивните придонеси, колкав е износот на акумулирани средства на личната сметка и движењето на вредноста на сметководствената единица. На овој начин се создава директна врска помеѓу придонесите и пензиите со што се мотивираат членовите да носат одлуки чии бенефиции лично ќе ги почувствуваат.
Инвестиција во својата иднина: Зошто младите треба да размислуваат за пензиско осигурување?
Неретко се случува новите членови да не бидат запознаени со начинот на функционирање на пензискиот систем сè до своето прво вработување или пак до добивањето на „зелениот плик“. Од исклучителна корисност е секој што стапува во работен однос за првпат, веднаш да провери во кој задолжителен пензиски фонд е привремено распределен и во следните 3 месеци да одлучи дали ќе остане во фондот каде што е случајно распределен или ќе склучи договор за членство во друг задолжителен фонд.
Ние како друштво секогаш се трудиме да ја поттикнеме финансиската писменост, а со тоа да ја истакнеме и важноста на доброволното пензиско осигурување, кое на одреден начин претставува алтернативно штедење, особено кај помладата популација.
Младите личности, без разлика дали се во работен однос или не, имаат можност да уплаќаат одреден износ на средства во доброволниот фонд, а со тоа да го искористат потенцијалот на своите години и вкаматувањето, и да остварат експоненцијален принос. Од суштинско значење е на рана возраст да се осознае потребата од доброволното пензиско осигурување и да се стекне навика за редовно уплаќање. Со тоа се добива пазарна изложеност на долг временски период и на одреден начин им се дозволува на парите да „работат“ за нив.
Поради ова, ги охрабрувам младите да бидат дисциплинирани, особено управувајќи со личните финансии и да започнат со редовно уплаќање на средства во доброволниот фонд, затоа што времето е на нивна страна.
Супервизор на капитално финансирано пензиско осигурување е Агенцијата за супервизија на капитално финансирано пензиско осигурување (МАПАС) www.mapas.mk тел. 02/ 32 24 229
Напишано од Дарко Костовски
Авторот на текстот е дипломиран економист и дел од Секторот за сметководство и финансии на КБ Прво пензиско друштво АД Скопје, кој активно учествува во подготовката на финансиските извештаи и вреднувањето на пензиските фондови.
Фондови
Позитивни финансиски резултати за 2024 година: КБ Прво Пензиско друштво ја зацврстува лидерската позиција на пазарот

КБ Прво Пензиско друштво АД Скопје ги објави основните финансиски податоци од ревидираните финансиски извештаи за 2024 година преку соопштение на Македонска берза. Овие податоци се важни за сите заинтересирани страни, како што се инвеститорите, клиентите и партнерите, кои ги следат резултатите и финансиската стабилност на компанијата.
Во текот на 2024 година, компанијата пријави вкупни приходи од 453.945 илјади денари, што укажува на стабилен приходен раст во контекст на динамичниот пазар на пензиски фондови. Добивката пред оданочување изнесува 252.564 илјади денари, што е позитивен индикатор за оперативната ефикасност и генерирањето на профит од основните бизнис активности на компанијата.
Нето добивка по оданочување за 2024 година изнесува 226.561 илјади денари, што значи дека по оданочување, КБ Прво Пензиско друштво продолжува со позитивни финансиски резултати, создавајќи стабилни услови за понатамошен раст и развој. Од аспект на ликвидност, компанијата има негативен нето готовински тек од -1.797 илјади денари, што може да укаже на одредени инвестиции или стратегии кои привремено влијаат на краткорочната ликвидност.
Нето паричните текови од оперативните активности се позитивни, со износ од 212.693 илјади денари, што ја потврдува силната оперативна база на компанијата и способноста да генерира средства од своите основни активности. Паричните текови од инвестициони активности се позитивни и изнесуваат 25.699 илјади денари, што укажува на раст на инвестициите во долгoročни активи. Истовремено, негативниот нето паричен тек од финансиски активности, кој изнесува -188.791 илјади денари, се поврзува со активностите на задолжување и враќање на капиталот, што може да биде дел од стратегијата за подобрување на структурата на капиталот и стабилизирање на долговите.
За инвеститорите, важно е да се напомене дека нето добивката по акција за 2024 година изнесува 126 денари, додека бруто дивиденда по акција е 105 денари, што укажува на здрав профитен потенцијал и способноста на компанијата да исплати атрактивни дивиденди.
Објавувањето на овие податоци е важен чекор за одржување на транспарентноста и довербата на пазарот, а КБ Прво Пензиско друштво продолжува со стабилен курс на работа и развој на своите активности во иднина.
Фондови
Сава Пензиско друштво бележи рекордна добивка од 165 милиони денари во 2024 година

Согласно член 166-б, став 1, алинеја 1 од Законот за хартии од вредност, Сава Пензиско друштво а.д. Скопје преку соопштение на Македонска берза ги објави финансиските податоци од ревидираните финансиски извештаи за 2024 година.
Извештаите се изготвени во согласност со регулативата на Агенцијата за супервизија на капитално финансирано пензиско осигурување и Сметководствените стандарди прифатени во Република Северна Македонија за друштвата за управување со пензиски фондови. Финансиските извештаи се усвоени од Собранието на акционери на 28.03.2025 година.
Во текот на 2024 година, Сава Пензиско друштво остварило вкупни приходи во износ од 421.179.354 денари. Овие приходи се резултат на стабилно работење и успешни инвестиции на пензиските фондови кои ги управува друштвото.
Пензиското друштво бележи значителна добивка од редовното работење пред оданочување во висина од 184.962.918 денари, што одразува висока ефикасност во работењето и добро управување со средствата на клиентите. По оданочување, нето-добивката за финансиската година изнесува 165.644.129 денари.
Нето готовинскиот тек во износ од 44.531.927 денари укажува на стабилен ликвиден капацитет на друштвото и неговата способност да генерира средства кои ќе бидат искористени за понатамошни инвестиции и развој на пензиските фондови.
Покрај тоа, добивката по акција за оваа година е 7.813,00 денари, што ја потврдува добрата работа на компанијата и нејзината стабилност. За акционерите, дивидендата по акција изнесува 5.796 денари, што ја нагласува успешноста на друштвото и неговата посветеност на наградување на инвеститорите.
Сава Пензиско друштво продолжува да игра клучна улога во развојот на капитално финансираното пензиско осигурување во Република Северна Македонија, со стабилни резултати кои ја потврдуваат неговата позиција на пазарот.
- Банкипред 2 недели
Шпаркасе Банка наскоро започнува со изградба на нова Централа во Скопје
- Вработувањепред 2 месеци
Оглас за вработување во НЛБ Банка АД Скопје
- Вработувањепред 2 месеци
Оглас за вработување во Шпаркасе Банка АД Скопје
- Интервјуапред 1 месец
Интервју | ЕМИЛИЈА НАЦЕВСКА: Вклучувањето на Македонија во СЕПА отвора ново поглавје во меѓународните плаќања
- Колумнипред 2 месеци
Онлајн пристапот е лесен, но дали го чуваме доволно безбеден?
- Бизниспред 1 месец
Награди за е-трговија: Ова се најдобрите за 2024 година!
- Вработувањепред 1 месец
Оглас за вработување во Силк Роуд Банка АД Скопје
- Банкипред 1 месец
“Сите врати се отворени” со промотивниот Потрошувачки пакет од ПроКредит Банка