Connect with us

Интервјуа

Интервју | МАРИЈА РИСТОВСКА: Ecommerce4all.eu ги обединува е-трговците во регионот

Објавено

на

Разговараме со Марија Ристовска, проектен менаџер во Асоцијацијата за е-трговија на Северна Македонија, која ќе сподели повеќе детали за новата регионална платформа за е-трговија – Ecommerce4all.eu. Оваа платформа, која неодамна беше официјално комплетирана, веќе има големо значење за пазарите во ЦЕФТА регионот, обезбедувајќи корисни информации и ресурси за сите заинтересирани за онлајн продажба и купување. Достапна на седум јазици и со обемен опфат на теми, Ecommerce4all.eu има за цел да ги зајакне е-трговците и да ја олесни нивната работа низ различни пазари.

Преку ова интервју ќе откриеме кои се главните придобивки од платформата, како е создадена и што може да понуди на сегашните и идните е-трговци и е-купувачи, како и кои се предизвиците што ги надминале за време на процесот на реализација.

Банкарство: Мора да признаеме дека ова е една од ретките веб платформи кај нас која е посветена на зајакнување на регионот, во овој случај зајакнување на регионалната е-трговија. Aјде накратко да ја објасниме ecommerce4all.eu – што може да се најде на неа и кои се бенефитите од платформата?

Марија Ристовска: Да, www.ecommerce4all.eu пред некое време беше целосно комплетирана и сега е достапна за сите кои сакаат повеќе да ја запознаат е-трговијата во 7-те пазари на CEFTA: Македонија, Србија, Босна и Херцеговина, Црна Гора, Албанија, Косово и Молдавија. Платформата овозможува  да се запознаете so начините за креирање и водење на е-продавница, регулативите кои важат во CEFTA пазарите, да се запознаете со регионалните успешните еCommerce приказни, да најдете информации за е-плаќањата, информации за сите курирски служби на овие пазари и многу други корисни информации, податоци и документи поврзани со е-трговија.

    Земено сè заедно, www.ecommerce4all.eu е првата регионална веб платформа која дава целосен и детален преглед во регионалната е-трговија. Поделена е во 6 модули, кои ги обратуваат најважните сегменти за правилно водење на бизнис во е-трговијата. Секој од модулите: „Податоци за е-трговија“, „Регулатива во е-трговија“, „Успешни приказни“, „Е-плаќање“, „Достава“ и „Регионален Беџ за доверба“ се креирани да послужат како појдовна точка во работењето во е-трговијата и да им дадат подобар увид на сегашните и идните е-трговци, но и е-купувачите, во работите кои тие ги или не ги знаеле. Но, она што е уште поважно за двете категории на корисници на платформата (е-трговци и е-купувачи) е што покрај информации за сопствениот пазар, можат да дознаат и многу информации и за останатите пазари од регионот, кои се преведени на англиски јазик. 

    Банкарство: Колку време ја подготвувавте платформата и кој сè беше вклучен во нејзиното создавање?

    Марија Ристовска: Целосната реализација на платформата – од истражување, прибирање на информации, развој, оптимизирање, преведување на 7 јазици и сè останато што следува со креирање на еден комплексен проект – траеше 2 години и во неа беа беа вклучени регионални асоцијации за е-трговија и организации кои синхронизирано работеа во нејзиното создавање. Со проектна поддршка на Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ), ние, Асоцијацита за е-трговија на Македонија го имплементиравме овој проект во заедничка корелација со: eCommerce Asocijacija Srbije, Asocijacija za internet trgovinu “eComm” u Bosni i Hercegovini, Albanian E-commerce Association

      eCommerce Association in Bosnia and Herzegovina, STIKK, Privredna Komora Crne Gore и AmCham Moldova

      Во креирањето на платформата детално ги разгледувавме и обработувавме проблемите и препреките со кои се соочуваат е-трговците, е-купувачите и сите тие кои сакаат да започнат бизнис во е-трговија и заедно со останатите асоцијации и организации создадовме платформа која дава преглед во многу од сегментите кои ја сочинуваат е-трговијата.  

      Банкарство: Често е-трговците и тие што сакаат да станат е-трговци имаат проблем со наоѓање на релевантни информации и податоци за домашниот пазар, но уште потешко за регионалните пазари. Како на нив може ecommerce4all.eu да им помогне во овој случај? 

      Марија Ристовска: Она што го нуди www.ecommerce4all.eu за сегашните и идните е-трговци е голем број на релеванти податоци, информации и ресурси за домашната е-трговија во секој пазар поединечно. Кога зборуваме за податоци, мислиме на интерактивни графици кои прикажуваат корисни податоци кои се поделени во 5 секции: „Бизнис факти“, „Индикатори за подготвеност за е-трговија“, „Користење на интернет, е-купувачи и дигитални вештини“, „Категории на онлајн купување“ и „Интернет активности“. 

        Исто така, на веб платформата се достапни и над 50 закони, прирачници, документи и ресурси поврзани со е-трговија на CEFTA пазарите. Потоа, може да најдат информации за банките кои што нудат имплементација на платежен процесор, информации за безбедноста и процесите при е-плаќање, информации за правилно постапување при увоз и извоз, достапните компании за достава, нивните информации, услуги и цени на услугите. 

        Но, она што е поважно за е-трговците кои планираат регионално проширување на својот бизнис, е тоа што сите овие информации може да ги најдат и за пазарот на кој го планираат тоа проширување. На пример, е-трговец од Македонија кој планира регионално проширување во Србија или Босна и Херцеговина, може да ги види регулативите за е-трговија кои важат во тие пазари, може да одберат со која банка или организација ќе соработуваат за да го имплементираат својот платежен процесор, со која курирска служба ќе соработуваат, кои производи најмногу се трошат на избраниот пазар, колкава е куповната моќ на е-купувачите и колку често тие купуваат и многу други информации со кои подетално ќе се запознаат со пазарот и полесно ќе се пригодат на условите на тој пазар. 

        Банкарство: Но, тука мора да ги споменеме и е-купувачите, кои исто така имаат проблем во наоѓање на информации особено во ситуации на онлајн измами и заштита на своите потрошувачки права. Што на нив може да им понуди ecommerce4all.eu? 

        Марија Ристовска: Често до нас како Асоцијација за е-трговија на Македонија стигнуваат дописи и поплаки од измамени купувачи при купување онлајн (најчесто од социјални мрежи и од нерегистрирани е-трговци). И онлајн купувачите кои биле измамени често не знаат како можат да ги остварат своите прават или кон кој надлежен орган да се обратат. Но, исто така, голем број од е-купувачите не се запознаени со соствените права кога купуваат онлајн. На пример, не се запознаени со максималниот број на денови за испорачување на претходно нарачан производ, кој е максималниот број на денови за враќање на производ и враќање на средства, кој ги сноси трошоците за враќање на производ и тн. Поради тоа, на www.ecommerce4all.eu создадовме прирачник: „Заштита на правата на потрошувачите во С. Македонија” кој е наменет за онлајн купувачите и во кој тие можат да најдат информации за тоа каде да се обратат при случај на онлајн измама, кој врши надзор на работата на е-трговците, како да ја проверат веродостојноста на е-трговците, на што треба да внимаваат кога купуваат онлајн, кои се роковите во кои можат да вратат производ и многу други информации кои се однесуваат само за нив. Покрај овие информации, тие можат подетално да се запознаат со процесот на е-плаќање и да добијат увид во безбедноста на онлајн трансакциите и воедно, можат да се запознаат и со процесот на отворање на е-продавница, доколку се заинтересирани да започнат со онлајн продажба.

          Банкарство: Сигурно секој пазар има свој highlight во е-трговијата. Кој е highlight-от за македонскиот пазар според податоците кои се достапни на платформата? 

          Марија Ристовска: Тоа што податоците на Светска банка го покажаа и на кои што сме особено горди е тоа што во рангирањето за “Ease of doing business rank” односно за тоа колку е лесно да се води бизнис на одреден пазар и каква е климата за водење на бизнис, Македонија е рангирана на #17 место, односно е најповолен пазар за водење бизнис во регионот. Исто така, вкупната стапка на данок и придонес (% од добивката) е најдобра во Северна Македонија во однос на останатите ЦЕФТА пазари.

            Интервјуа

            ИНТЕРВЈУ | SMART FINANCE: Со обезбедување на неповратни грантови за нашите клиенти ја зголемуваме нивната финансиска ефикасност и профитабилност

            Објавено

            на

            Започнувајќи како приказна што ќе создаде вистинска вредност за клиентите да успеат да развијат успешен бизнис модел, компанијата Smart Finance веќе три години успешно функционира на нашиот пазар во полето на консултанството и финансиите.

            Со фокус на креативност, експертиза и професионализам, тимот на Smart Finance нуди решенија за раст и развој на бизнисите на своите клиенти. Ова вклучува оптимизација на финансиското работење, пристап до неповратни грантови и субвенции, како и проектно финансирање во областа на недвижности.

            Во интервјуто, Стојан Ѓуровски како СЕО и Марија Солева Илиевска како Managing Partner ги споделуваат досегашните успеси на компанијата и идните планови за раст и иновации. Тие ги истакнуваат ангажманите на компанијата за поддршка на самите почетоци, поддршка во растот на клиентите и стремежот кон постигнување на финансиска независност и успешен бизнис модел.

            Банкарство: Smart Finance е компанија која постои и функционира на пазарот повеќе од три години. Дали може да ни кажете нешто повеќе за Smart Finance, кој беше мотивот за основање на компанијата?

            Стојан Ѓуровски: Smart Finance е компанија која успешно функционира на пазарот веќе три години.

            Мотивот за основање на компанијата произлезе од потребата за иновација на финансиските услуги, но и од желбата да се креира долгорочно партнерство со клиентите, да ги поддржиме во нивните финансиски стратегии и потреби. Со своето искуство стекнато во банкарскиот сектор, конкретно во делот на корпоративни клиенти, забележуваме висок степен на нереализирани грантови од страна на компаниите во Македонија, кои остануваат неискористени поради недоволната информираност или поради сложениот процес на аплицирање. Ова ја открива потребата за креирање на среднорочни и долгорочни стратегии и бизнис анализи кои ќе им овозможат на компаниите да ги искористат овие неповратни грантови. Неповратните грантови се најдобар извор за финансирање на бизнисите, освен што ја зголемуваат довербата на инвеститорите, истите даваат и поголема флексибилност во однос со управувањето на финансиите и покрај тоа, средствата добиени од грант се неповратни.

            Овие карактеритстиките кои со себе си ги носат неповратните грантови се моќен инструмент за развој и поддршка на бизнисите.

            Целта на Smart Finance е да ги обезбеди потребните информации и совети на своите клиенти, давајќи им можност да ги искористат грантовите на најефикасен начин. Она по што се издвојува Smart Finance е желбата за успех, бидејќи успехот на клиентите е и наш успех, се стремиме кон тоа да бидеме партнер кој ќе им помогне на клиентите да ги остварат финансиските планови и да постигнат финансиска стабилност.

            Банкарство: Кои се основните консултантски услуги што ги нуди вашата компанија и како се разликуваат од услугите на вашите конкуренти, која е вашата конкурентска предност, односно зошто клиентите би требало да се одлучат за соработка со Вашата компанија?

            Стојан Ѓуровски: Нашиот тим во Smart Finance е специјализиран во повеќе области, нуди широк спектар консултантски услуги, вклучувајќи неповратни грантови и субвенции, проектно финансирање, недвижности, надворешен финансиски менаџер и due diligence.

            Она што несомнено нè издвојува од конкуренцијата е нашиот персонализиран пристап кон секој клиент. Нашата конкурентска предност лежи во високиот степен на експертиза и искуство на нашиот тим, како и во тоа што секој клиент за нас е индивидуален предизвик, а не само уште еден проект. Посветени сме на идејата за креирање на иновативни решенија кои ги задоволуваат потребите на нашите клиенти и ги надминуваат нивните очекувања. Па затоа, ако клиентите сакаат да имаат партнер кој ќе ги разбере и поддржи на нивниот финансиски пат, тогаш соработката со нас е нивниот вистински избор!

            Банкарство: Мотото на Вашата компанија е: “Осигурајте си успешна финансиска приказна со наша помош”! Може ли накратко да ни објасните како изгледа процесот на едуцирање и консултирање на клиентите и какви придобивки ќе имаат од користењето на услугите на Smart Finance?

            Стојан Ѓуровски: Процесот на едуцирање и консултирање на клиентите во Smart Finance започнува со детално разбирање на потребите на клиентот, неговите цели и финансиски ставови. Ги идентификуваме предизвиците на клиентите, а потоа, нашите финансиски консултанти создаваат персонализирана стратегија, која ги води клиентите кон успешно постигнување на нивните финансиски цели. Придобивките од користењето на услугите на Smart Finance се многубројни.

            Прво, клиентите имаат први пристап до информaциите за расположливите грантови, што ќе им помогне во зголемување на нивната финансиска ефикасност и профитабилност. Во исто време, нашите финансиски консултанти обезбедуваат стабилна и професионална поддршка, што им овозможува на клиентите да се фокусираат на своите основни деловни активности.

            На крај, со заедничка соработка, клиентите можат да си обезбедат успешна финансиска приказна, со нашата помош како нивен партнер за финансиски раст и развој.

            Банкарство: Значаен аспект во секојдневното работење е управувањето со ризиците. Каква е вашата стратегија за управување со ризиците и на кој начин ги анализирате и преземате чекорите за минимизирање на ризиците кои може да се појават кај одреден клиент? Како ја обезбедувате стабилноста на клиентските инвестиции на долг рок?

            Марија Солева Илиевска: Нашата стратегија за управување со ризиците започнува со детално разбирање на бизнис моделот на клиентот. Со моето искуство во работењето во областа на кредитниот ризик во Банкарскиот сектор за корпоративни ентитети, ја разбирам важноста на индивидуалниот пристап и деталната проценка на ризиците. Ова вклучува детектирање и анализа на кредитните ризици, и со клиентите работиме заедно за да дефинираме стратегии за минимизирање на ризиците, прилагодени специфично за нивните потреби и цели. Иако, секогаш постојат ризици кои не можат целосно да се минимизираат, ние се фокусираме врз база на ризиците да ги одбереме најдобрите можни решенија со цел да донесеме издржана инвестициска одлука.

            Дополнително, правиме евалуација на компаниите, користиме различни модели за оценување на компаниите и нивната потенцијална стабилност на долг рок, што ни помага да ги одредиме најдобрите инвестициски планови и стратегии за нашите клиенти.

            Со оваа целосна и прецизна анализа и управување со ризиците, ние целосно се ангажираме да обезбедиме стабилност и успешност на инвестициите на нашите клиенти на долг рок.

            Банкарство: Живееме во ера на иновации и секојдневни иновативни решенија и производи. Дали планирате да воведете некој новитет во секојдневното работење? Кои се најважните трендови и иновации во областа на финансиските технологии што вашата компанија ги следи и како ги интегрирате во вашите услуги?

            Марија Солева Илиевска: Живееме во време каде дигитализацијата е главен двигател, а нашата компанија се адаптира кон овој тренд. Ги следиме најновите трендови и иновации, напредните дигитални услуги во областа на финансиите и внимателно ги интегрираме во нашите услуги.

            Возбудени сме да најавиме дека во тек е развој на иновативна паметна платформа која ќе биде апсолутно нова и не само за Македонија туку и за целиот Балкански регион. Без да откриваме многу детали, можеме само да потврдиме дека оваа платформа ќе им ги олесни на клиентите сите аспекти од нивните бизнис процеси и потреби.

            Преку нашата нова платформа, клиентите ќе имаат пристап до напредни алатки и функционалности кои ќе им помогнат да ги оптимизираат своите потреби, да просперираат во своите деловни активности. Оваа иновативна платформа е само еден од начините преку кои сме подготвени да го подобриме и направиме искуството на нашите клиенти подобро и поефикасно.

            Банкарство: Кои се најголемите предизвици со кои се соочуваат компаниите денес и Smart Finance помага во нивното надминување?

            Стојан Ѓуровски: Компаниите се соочуваат со низа предизвици денес, особено во однос на пристапот до финансии, грантови и ефикасноста на процесите. Во Smart Finance, ние ја разбираме комплексноста на процесите и сме тука да помогнеме во нивното надминување.

            Што се однесува до пристапот до грантови, програмите за доделување на грантови често имаат строги критериуми и упатства кои мора да се исполнат. Нашата компанија нуди поддршка за компаниите при изработката на анализа на бизнис модел, среднорочни и долгорочни стратегии, развивање на сопствен бизнис и финансиски план, како и подготовка на сите придружни материјали. Нашиот тим од експерти во нивната област внимателно и прецизно ги комплетираат апликациите со минимален ангажман од страна на клиентите, обезбедувајќи дека секој аспект од апликацијата е стратешки претставен за да се максимизираат шансите за успех.

            Ова е само еден начин преку кој им помагаме на нашите клиенти да ги надминат предизвиците во инвестирањето и финансиското управување. Нашата компанија е посветена на обезбедување на комплетни финансиски решенија и поддршка, што им овозможува на клиентите да се фокусираат на своите основни деловни активности, додека ние се грижиме за нивните финансии.

            Продолжи со читање

            Интервјуа

            Интервју | АНТОНИО АРГИР: Групацијата НЛБ прерасна во регионален пионер во областа на напредните дигитални плаќања

            Објавено

            на

            Во денешниот дигитален пејзаж кој брзо се развива, точката во која се вкрстуваат финансиите и технологијата го обликува начинот на кој спроведуваме трансакции. Еден од пионерите во оваа област е г-дин Антонио Аргир, искусен експерт со длабоко разбирање на дигиталните платежни системи.

            Со фокус на теми како што се Apple Pay, Google Pay, NLB Smart POS и поширокиот спектар на дигитализација, Аргир носи богатство на знаење и детален увид во овие дејности.

            Во ова ексклузивно интервју, навлеговме во нијансите на овие трансформативни технологии, истражувајќи го нивното влијание врз потрошувачите, бизнисите и иднината на финансиските екосистеми.

            Во продолжение разговараме со г-дин Антонио Аргир, член на УО на НЛБ Групација, одговорен за управување со групацијата, плаќања и иновации.

            Банкарство: Неодамна НЛБ го имплементираше Apple Pay во Словенија. Кажете ни малку повеќе за опциите што Apple Pay им ги нуди на клиентите? 

            Антонио Аргир: Така е, ние сме исклучително горди што на крајот на февруари во Словенија ја овозможивме услугата Apple Pay за корисниците на НЛБ. Реакциите кои ги добиваме од клиентите се многу позитивни, бидејќи клиентите навистина со нетрпение ја очекуваа оваа услуга. Со овозможувањето на Apple Pay, НЛБ дополнително ја зајакна својата позиција како дигитално напредна банка. Сепак, ова не е единствената иновација што ја воведовме во НЛБ Групацијата во последната година. 

            Дефинитивно би го споменал и воведувањето на услугата Google Pay, воведувањето на новата повеќеканална дигитална банка Клик која овозможува исто корисничко искуство на сите уреди, односно и на паметните телефони и на компјутерите, и последно, но не и најмалку важно, лансирањето на NLB Smart POS решението кое овозможува паметно користење на телефоните и како ПОС терминал. Со сите решенија што ги нудиме, клиентите секогаш ги имаме во нашиот фокус. На нашите клиенти сакаме да им го понудиме најдоброто корисничко искуство кое можат да го добијат на пазарот. 

            Оценувам дека НЛБ Групацијата во последниот период навистина презеде решителни чекори на патот кон обезбедување на најдобро корисничко искуство за своите клиенти на сите пазари каде што работи, вклучително и во Македонија. Амбицијата на НЛБ е секако многу поголема и поширока. Сакаме што поскоро да ја овозможиме услугата Apple Pay и на другите пазари, секако и во Македонија. Желбата е слична како во случајот со услугата Google Pay, кога практично НЛБ Групацијата прва ја донесе глобално популарната услуга на пазарите во Северна Македонија, Црна Гора и Босна и Херцеговина. 

            Со Google Pay докажавме колку е значајна улогата на НЛБ Групацијата и каква системска позиција имаме во однос на глобалните технолошки компании, како и на локалните пазари каде што работиме. Така, слично на Google Pay, сакаме да ја направиме услугата Apple Pay достапна за сите наши клиенти во регионот кој го нарекуваме наш дом. НЛБ Групацијата сака на клиентите да им ги понуди најнапредни решенија за дигитално банкарство, а во исто време да обезбеди најдобро корисничко искуство, кое е безбедно и доверливо. 

            Apple Pay е чекор на овој пат, бидејќи со услугата Apple Pay можете брзо, лесно и безбедно да плаќате со НЛБ картичките директно со вашиот iPhone или други уреди на Apple. Можете да плаќате и на ПОС терминали и онлајн. Користењето на Apple Pay е многу лесно, бидејќи клиентите едноставно го доближуваат својот iPhone или Apple Watch поблиску до терминалот за плаќање. Кога плаќате онлајн и преку апликации, информациите како што се вашето име и презиме и адреса се пополнуваат автоматски. Apple Pay користи безбедносни карактеристики вградени во вашиот Apple уред, вклучувајќи Face ID и Touch ID, кои се дизајнирани така што само вие можете да одобрувате плаќања.

            Банкарство: Дали е достапна дигитализацијата на платежните картички за сите брендови (Mastercard/Visa) и дали крајниот корисник има некакви почетни трошоци, т.е. цена по трансакција? 

            Антонио Аргир: Во Словенија, НЛБ Групацијата обезбедува Apple Pay услуги и за Visa и за Mastercard картички. Истата амбиција ја имаме и за останатите пазари каде што работи НЛБ Групацијата. Apple Pay е достапен бесплатно за нашите клиенти, нема дополнителни трошоци за клиентите кои користат ја користат оваа услуга. 

            Банкарство: Кога реално може да очекуваме Apple Pay во Македонија? Дали Apple Pay моментално се имплементира во НЛБ Банка Скопје? 

            Антонио Аргир: Имплементацијата на услугата Apple Pay се одвива истовремено за останатите членки на НЛБ Групацијата. Се надеваме дека и другите банки од нашата Групација, за кои Банкарт обезбедува услуги за обработка на картички и банкомати, ќе можат да воведат Apple Pay за релативно краток временски период. Услов за имплементација на услугата е секако присуството на Apple Pay на секој пазар, што е исклучиво одговорност на Apple. Apple Pay сè уште не е достапен на пазарите во Северна Македонија, Босна и Херцеговина и Косово, па НЛБ Групацијата води интензивни разговори со Apple со цел што поскоро да ги отвори овие пазари за нивните производи. Врз основа на успешната имплементација во Словенија, сметам дека сме на добар пат да го донесеме Apple Pay и во Македонија.

            Банкарство: Дали мислите дека имаме потенцијал да го користиме овој паричник во Македонија? Колку корисници со iPhone реално може да се очекува да ги дигитализираат своите картички преку Apple Pay, имајќи предвид дека во Македонија во септември 2023 година се дигитализирани само 29.000 дебитни и 14.000 кредитни картички? 

            Антонио Аргир: Групацијата НЛБ е регионален пионер во областа на напредните дигитални плаќања. Уверен сум дека има голем потенцијал за раст на мобилните плаќања како на македонскиот, така и на другите регионални пазари. Овој вид на плаќање носи многу предности за клиентите, но и за продавачите и последно, но не и најмалку важно за државата, бидејќи го намалува уделот на сивата економија.

            Токму поради ова, сметам дека земјите исто така треба да преземат поактивен пристап кон промовирање на дигиталните и безготовински плаќања, бидејќи уделот на овие плаќања во регионот е далеку под европскиот просек. По воведувањето на услугата Google Pay, а сега и услугата Apple Pay и со тоа подобреното корисничко искуство, бројот на дигитализирани картички меѓу корисниците на НЛБ во Словенија расте исклучително брзо. Од воведувањето на Google Pay минатиот јуни, бројот на дигитализирани картички меѓу корисниците на НЛБ во Словенија се зголеми за повеќе од четири пати до крајот на 2023 година, а тој број сè уште расте. 

            Податоците за Apple Pay се уште поимпресивни, бидејќи корисниците на НЛБ дигитализираа повеќе од 30.000 картички само во првата недела. Подобреното корисничко искуство и популарноста на Google Pay меѓу корисниците на НЛБ во Словенија се докажува со фактот дека уделот на бесконтактните плаќања со мобилни и паметни часовници е двојно поголем од минатогодишниот просек. Сè уште немаме податоци по воведувањето на Apple Pay, но врз основа на бројот на дигитализирани картички, претпоставуваме дека процентот на плаќање преку мобилен и паметен часовник значително ќе се зголеми. Истовремено, неопходно е да се истакне и фактот дека во овој период обемот (износот) на трансакциите на клиентите на НЛБ направени со паметен телефон или паметен часовник исто така е повеќе од двојно зголемен. Сигурни сме дека ќе бидеме сведоци и на сличен тренд на брз раст на дигитализираните картички и трансакциите направени со овие картички и во Македонија.

            Банкарство: Имајќи предвид дека ова интервју го спроведовме партнерски со АЕТМ Скопје, следното прашање е поврзано со нивното делување. Асоцијацијата за е-трговија преку своето делување се стреми да ги едуцира клиентите за бенефитите кои ги нуди е-плаќањето и дигитализацијата. Како ја оценувате работата на АЕТМ кога е во прашање овој сегмент на плаќања?

            Антонио Аргир: Да потсетам дека НЛБ Банка Скопје е прва банка која на македонскиот пазар овозможи процесирање на плаќањата преку електронска трговија, практично уште во 2008 година, а денес банката има преку 50% пазарно учество во остварен волумен кога станува збор за онлајн плаќањата. На клиентите Банката им нуди стабилен, 24/7 достапен сервис за плаќање, но и низа дополнителни алатки и функционалности со цел корисниците да ги спроведат плаќањата на брз, едноставен и безбеден начин. 

            За работата на Асоцијацијата, можам да дадам само позитивни оценки. Навистина сметам дека оваа организација, од нејзиното основање во 2017 година, е непоколеблива во своите напори да го катализира растот и напредокот на секторот за е-трговија. Би рекол, слично како што НЛБ е пионер во обогатување на финансискиот пејзаж со иновативни услуги и трансформација на традиционалното банкарство, така и Асоцијацијата за е-трговија е пионер во визионерски иницијативи и постојана потрага по иновации кои имаат трансформативно влијание на дигиталната трговија.

            Преку регионалната улога која во моментов ја имам во нашата НЛБ Групација, имајќи подобар поглед и знаења за регионот, можам да кажам дека стратешките иницијативи на Македонската Асоцијација за е-трговија не само што ја поттикнаа индустријата напред, туку и поставија „златен стандард“ за сличните организации во регионот. 

            Преку своите иновативни програми и посветеност кон извонредност, тие постојано демонстрираат длабоко разбирање на динамиката на пазарот, градејќи поволна средина за раст на овој сегмент, но и на сите останати чинители кои учествуваат во процесот на е-трговија, практично поттикнувајќи еден просперитетен екосистем кој придонесува за деловен успех.

            Продолжи со читање

            Интервјуа

            Очекувања 2024 година | Д-Р ДРАГОЉУБ АРСОВСКИ, ТТК БАНКА АД СКОПЈЕ

            Објавено

            на

            На почетокот на тековната 2024 година, се обраќаме до банките во Република Северна Македонија со цел објавување на очекувањата на водечките банкари во нашата земја од аспект на предизвиците со кои ќе се соочат Банките во периодот што следи.

            За таа цел во целост ги пренесуваме ставовите и очекувањата на д-р Драгољуб Арсовски, Претседател на Управниот одбор на ТТК Банка АД Скопје.

            Банкарство: Кратка ретроспектива на изминатата 2023 година. Кои настани ја одбележаа годината, дали истата беше успешна за Вас и кои поуки ги извлековте?

            д-р Драгољуб Арсовски: На почетокот на 2024 година размислуваме за изминатата година и како и секогаш, со голем ентузијазам гледаме кон иднината.

            Предизвиците беа секојдневни, за жал, но ние, како мала Банка, успеавме да покажеме видлива финансиска отпорност, да напредуваме и да се бориме со нашата посветеност, со конкурентноста и со ефикасноста.

            ТТК Банка ги приспособи своите стратешки и финансиски цели кон макроекономското окружување. Тоа доведе до зголемување на профитабилноста, надминувајќи ги очекувањата за раст и обезбедувајќи конзистентна вредност за нашите клиенти, вработени и акционери.

            Со еден збор, 2023 година беше година на силни финансиски перформанси!

            Како активен, стабилен и етаблиран учесник на македонскиот финансиски пазар, ТТК Банка успешно го заврши процесот на зголемување на основната главнина преку скрип емисија на нови акции по пат на приватна понуда, а истовремено Банката се посвети на обезбедување различни иновативни решенија кои носат корист за Банката на долг рок.

            Во 2023 година депозитите од комитенти пораснаа за 18,8 %. Тоа е резултат на изградениот имиџ за нас како стабилен, доверлив и сигурен партнер. Изворите на средства и вкупната актива на Банката бележат пораст од 15,6 % при што e задржан и високиот квалитет на кредитното портфолио.

            Напорите за подобрување на достапноста резултираа со двојно зголемена мрежа од над 80 банкомати, отворање две нови експозитури во Скопје и во Гевгелија, како и неколку релокации во рамките на мрежата којашто брои вкупно 7 филијали и 24 експозитури.

            Без разлика дали сте во срцето на градот или на пооддалечена локација, ние ги покриваме вашите банкарски потреби.

            Во условите во кои стопанисуваме, за ТТК Банка стабилноста има посебно внимание и приоритет. За нас тоа е содржано во нашето знаење и особената посветеност на тимот кој веќе долги години ефикасно функционира во иста насока.

            Банката започна да ја зајакнува посветеноста кон начелата на ESG, преку интегрирање на концептот на одржливост во деловните процеси и производи. Воведовме наменски ЕКО-кредитни производи за физичките лица со цел да понудиме поддршка за полесна реализација на инвестициите за подобрување на енергетската ефикасност на нивните домови, за купување енергетски ефикасни производи и за купување еколошки превозни средства. Тоа долгорочно би придонело за намалување на емисиите на штетни гасови, за еколошки одржливи подобрувања на условите за живеење, заштеда на енергија, заштеда на трошоци и намалување на загадувањето.

            Посветеноста на ТТК Банка кон достојно спроведување на стратегијата за општествена одговорност придонесе кон остварување многубројни позитивни придобивки за заедницата. Изминатата година исто така реализиравме повеќе работилници за финансиска едукација за околу 600 деца од повеќе градови коишто имаа за цел да ја подигнат свеста за значењето на финансиската писменост, да ги збогатат знаењата за финансиските производи и услуги и да влијаат на создавање здрави финансиски навики.

            Банкарство: Краток коментар околу очекувањата за движењето на каматните стапки на кредитните/депозитните производи во 2024 година.

            д-р Драгољуб Арсовски: Каматните стапки се секогаш под влијание на пошироките економски услови, вклучувајќи ги стапките на инфлација, политиките на централната банка и целокупното економско здравје.

            Секоја финансиска институција поставува сопствена кредитна политика и ги одредува каматните стапки врз основа на каматната стапка на изворите на средства, регулаторните и оперативните трошоци, трошоците кои произлегуваат од изложеноста на ризик и очекуваната стапка на добивка.

            Во основата на нашето постоење е нашата посветеност кон обезбедување разновидно и сеопфатно портфолио на производи со високо конкурентни услови. Разбираме дека нашите клиенти имаат уникатни финансиски потреби и веруваме во понудата на низа решенија кои ги задоволуваат тие различни барања.

            Можеме да кажеме дека и во 2024 година ќе продолжи понудата на поволни и атрактивни каматни стапки.

            Банкарство: Колку домашните банки се дигитализирани и дали заостануваат во овој процес во однос на банките од регионот/Европа?

            д-р Драгољуб Арсовски: Банкарската индустрија претрпува значителна трансформација заради брзиот технолошки напредок и развојните очекувања на клиентите. Приспособувањето на идните банкарски трендови станува клучно за банките да ја одржат конкурентноста и да ги задоволат постојано променливите потреби на нивните клиенти.

            Споредено со другите банки во регионот и во Европа, домашните банки се блиску до просекот во Европа, но сепак имаат простор за подобрување и, исто така, и тие би можеле да имаат корист од понатамошните инвестиции во технологијата, инфраструктурата и градењето свесност за клиентите.

            Условите на локалниот пазар, регулаторните рамки и технолошката инфраструктура влијаат на темпото и природата на дигиталната трансформација во банкарскиот сектор.

            Нашите онлајн платформи (електронското банкарство ТТК е-bank и мобилната апликација ТТК m-bank) обезбедуваат беспрекорно и безбедно банкарско искуство за нашите клиенти и ја зацврстија нашата позиција како банка којашто е силно посветена да понуди најповолни услови во дигиталното банкарство, сè уште без трошоци за активирање и за користење. Промовираме подобрено и ново ниво на искуство за нашите корисници, без временски и просторни ограничувања. Корисниците на ТТК Банка веќе имаат можност за тековен увид во состојбата на сметките, имаат можност да вршат плаќања со поголема брзина и со пониски трошоци и да орочуваат средства без доаѓање во банка.

            ТТК Банка останува отворена и ќе продолжи да инвестира во новите технологии за дополнително подобрување на безбедноста и пристапноста за нашите ценети клиенти.

            Континуираното иновирање и развојот на дигиталното банкарство, подобрувањето на квалитетот на услугата и искуството на корисниците остануваат императив со фокус на унапредување на продуктивноста и контролата на трошоците.

            Банкарство: Наведете еден новитет што ТТК Банка АД Скопје ќе го имплементира во 2024 година и што очекувате од имплементација на истиот? Што можеме да очекуваме од ТТК Банка во 2024 година?

            д-р Драгољуб Арсовски: ТТК Банка останува посветена на приспособување на динамиката на пазарот и развојните потреби на клиентите. Во таа насока продолжуваме со активно унапредување на понудата на производи и услуги со фокус на проширување на поволностите на понудата на кредитните производи за физички лица, платежните картички, осигурителните производи и пакетите производи со атрактивни, конкурентни и поволни услови дизајнирани да ја подобрат финансиската благосостојба и да ги поттикнат поединците да ги постигнат своите финансиски цели.

            Иднината на банкарството е дигитална и ТТК Банка е целосно посветена да ја води оваа трансформација во насока на остварување на целите за развој на пристапи во продажбата, развој на производи и услуги и развој на дистрибутивните канали. Целиме кон беспрекорно, интуитивно и безбедно искуство преку развој на дигиталните канали што одговара на барањата на современиот клиент.

            Согледувајќи ги околностите, ние веќе се позиционираме проактивно. Се фокусираме кон стабилно и профитабилно оперативно работење. Предвидуваме реален и остварлив раст во сите сегменти на работењето.

            Зголемувањето на кредитното портфолио преку квалитетни пласмани е една од стратешките цели на ТТК Банка па оттука предност имаат клиентите со добар бонитет и квалитетни претприемнички идеи сo развоен потенцијал. Банката е секогаш подготвена да ја поддржи нивната ефикасност и успешност преку понуда на соодветни индивидуални решенија и производи, а сè со цел создавање стабилно и долгорочно партнерство.

            2024 година ја започнавме со неколку активни промоции за кредитни производи за физички лица: атрактивните потрошувачки кредити со ниска фиксна каматна стапка во првите две години почнувајќи од 4,80% годишно, хипотекарните кредити со фиксна каматна стапка во првите три години од 4,00% годишно, супер станбениот кредит со фиксна каматна стапка во првите пет години од 3,20% годишно, односно со фиксна каматна стапка во првите десет години од 3,70% годишно без трошоци за одобрување и останати поволности.

            Банката останува посветена и на иницијативите на одржливост и понудата на еколошки производи и одржливи банкарски решенија во согласност со нашата посветеност кон одговорноста за животната средина. Зелените опции за финансирање и еколошките дигитални иницијативи ќе бидат составен дел од нашата банкарска понуда.

            Активно продолжуваме да ја спроведуваме стратегијата на општествено одговорна компанија преку реализација на спонзорства, донации како и организирање и поддршка на настани и проекти кои ќе придонесат за развој на посреќна и поуспешна заедница.

            Продолжи со читање

            Популарно