Connect with us

Банки

Величковски од Народната банка: Се врши ограничување на висината на надоместоците меѓу давателите на платежни услуги за плаќањата со платежни картички на ПОС-уредите

Објавено

на

„Новиот Закон за платежни услуги и платни системи им овозможува повисока заштита како на граѓаните, така и на фирмите. Тој предвидува јасно информирање на граѓаните пред потпишувањето рамковен договор со давателите на платежни услуги за условите и висината на надоместокот за нивното користење. За првпат се врши и ограничување на висината на надоместоците коишто давателите на платежните услуги меѓусебно си ги наплаќаат за користењето на платежните картички, издадени од еден давател на ПОС-уреди, а поставени кај трговците од друг давател, како трошок што влијае врз конечната цена на услугите за плаќањата. Висината на овие надоместоци постепено ќе се намалува и на почетокот на 2025 година не ќе смее да биде повисока од 0,2% од вредноста на платежната трансакција извршена со дебитна, односно од 0,3% кај кредитна платежна картичка. Со ова ограничувањето ќе се изедначи со она што се применува во ЕУ во моментов. Тоа понатаму би влијаело и врз цената којашто ја плаќаат трговците за користењето на ПОС-уредите.“ Ова го посочи директорот на Дирекцијата за платни системи при Народната банка, Игор Величковски, во гостување за „Блумберг Адрија“.

Величковски истакнува дека условите под кои им се нудат платежните услуги на корисниците, а особено на граѓаните, треба да бидат разбрани од нив на едноставен начин.

„За таа цел, рамковниот договор за платежни услуги којшто го потпишуваат давателот на платежни услуги и граѓанинот, како потрошувач, ќе биде во стандардизирана форма со задолжителен сет информации. Пред потпишувањето, давателот треба да го информира граѓанинот за условите под кои може да ги користи неговите платежни услуги, како и да му даде информација за висината на надоместоците за најчесто користените услуги. По склучувањето на рамковниот договор, давателот е должен, најмалку еднаш годишно, да му достави на потрошувачот извештај за надоместоците коишто му ги наплатил за користењето на платежните услуги“, објаснува директорот понатаму.

Директорот на Дирекцијата за платни системи при Народната банка посочува и дека новата регулаторна рамка ги зема предвид и интересите на фирмите, бидејќи се врши и ограничување на висината на надоместоците коишто ги наплатува давателот кој ја издал платежната картичка од давателот кој го поставил ПОС-уредот кај трговецот. Се очекува дека ова ќе ги намали трошоците за давателите кои поставуваат ПОС-уреди кај трговците, што понатаму би довело до намалени надоместоци и за трговците. Намалените надоместоци, пак, би ги поттикнале трговците кон поставување нови ПОС-уреди, што на крајот би придонесло за поголемо користење на платежните средства на платежните сметки на граѓаните, како и за намалување на готовинското плаќање.

Банки

Стопанска банка објавува оглас за продажба на преземен имот во Скопје

Објавено

на

Стопанска банка АД Скопје објави оглас (реф. бр. 2-04/2025) за продажба на преземен имот – стан во населбата Чаир, во Комплекс Принц, на ул. Лазар Трпковски бр. 88, стан 1, кат К1. Станот има вкупна површина од 84 м², со почетна цена од 84.000 евра.

Заинтересираните купувачи можат да поднесат писмени понуди до 17 април 2025 година, до 16:00 часот, во архивата на Стопанска банка АД Скопје, на ул. 11 Октомври бр. 7, 1000 Скопје. Понудите треба да бидат во затворен плик со назнака „Понуда за купување на недвижен имот – реф. бр. 2-04/2025“.

Повеќе информации за имотот и условите за продажба се достапни на официјалната веб-страница на банката.

Продолжи со читање

Банки

Шпаркасе Банка ќе ја реновира Експозитура Централа во Охрид

Објавено

на

Почнувајќи од 14 април 2025 година, експозитурата Централа Охрид на Булевар „Македонски Просветители“ бр. 19 ќе влезе во фаза на реновирање. Во овој период, експозитурата ќе работи со намален капацитет, но со јасна цел – подобрување на квалитетот на услугите и создавање на поудобно банкарско искуство за клиентите.

Во меѓувреме, граѓаните ќе можат непречено да ги користат експозитурите Медицински Центар и Мини Маркет, кои продолжуваат со работа во полн капацитет. За зголемена удобност и ефикасност, банката потсетува дека секојдневните банкарски активности можат да се извршуваат и преку новата мобилна апликација S-Banka, која овозможува брзи и безбедни трансакции, без потреба од посета на експозитура.

Од банката апелираат за разбирање и трпение додека трае процесот на унапредување, со ветување дека новиот, реновиран простор ќе донесе повисоко ниво на услуга и модерен пристап кон клиентите.

Наш приоритет е клиентите секогаш да добиваат најдобра услуга. Реновирањето на експозитурата е само еден од чекорите што ги преземаме за да обезбедиме поудобно, побрзо и понапредно банкарско искуство,“ велат од банката.

Клиентите се охрабруваат да ја преземат апликацијата S-Banka и да ги искористат нејзините бројни функционалности додека трае обновата.

Продолжи со читање

Банки

ВАЖНО ИЗВЕСТУВАЊЕ ОД НЛБ БАНКА: Лажен профил го злоупотребува логото на Банката – ВНИМАВАЈТЕ НА ИЗМАМИ‼

Објавено

на

НЛБ Банка АД Скопје ги информира своите клиенти и пошироката јавност дека на социјалните мрежи е забележан лажен профил под името „Narodna banka“, кој објавува содржини во кои се злоупотребени името, логото и визуелниот идентитет на НЛБ Банка. Во објавата лажно се претставува наводна поврзаност со Банката, што претставува обид за измама и доведување во заблуда на граѓаните.

НЛБ Банка категорично демантира каква било поврзаност со овој лажен профил и апелира до сите граѓани да бидат исклучително внимателни при следење на информации на социјалните мрежи, особено кога се работи за содржини што нудат банкарски услуги, бараат лични податоци или ветуваат парични надоместоци.

Сите официјални соопштенија и информации од НЛБ Банка се објавуваат исклучиво преку официјалната веб-страница www.nlb.mk, како и преку верификуваните профили на Банката на социјалните мрежи.

Во случај да наидете на сомнителна објава или профил кој лажно се претставува како поврзан со НЛБ Банка, пријавeте до Банката или до надлежните институции, а дополнително избегнувајте било каква комуникација со такви профили.

Заштитата на безбедноста и довербата на клиентите е врвен приоритет на НЛБ Банка.

Продолжи со читање

Популарно