Connect with us
no baners

Бизнис

Конференцијата “Напредување на родовата еднаквост во глобалното лидерство” успешно се одржа во Скопје

Објавено

на

Women on Boards Adria (Жени во органи на управување Јадран) и M6 Educational Center Skopje (М6 Едукативен центар Скопје) во среда, 19 септември, организираа конференцијата “Напредување на родовата еднаквост во глобалното лидерство”. Овој настан означи втор во серијата на лични собири насочени кон промовирање на родовата различност во лидерството, со растечки број на компании и лидери кои се приклучуваат на Women on Boards Adria (WOBA) иницијативата. Настанот се потпираше на успехот на првата конференција одржана во март, која официјално ја лансираше WOBA иницијативата во Северна Македонија.

Конференцијата на WOBA привлекла внимание од лидери од различни индустрии низ Северна Македонија, демонстрирајќи го зголемениот инерција и посветеност на напредувањето на родовата еднаквост во лидерските улоги во сите сектори. Настанот беше отворен со разговор со огнено место со Роберт Бејкер (Robert Baker), истакнат глобален експерт за родова различност и поддршка на мажи за напредување на кариерата на жените и Тања Михајловска Димитриевска, главната амбасадорка за WOBA за Северна Македонија. 

Бејкер, кој е еден од најпознатите говорници за различност и инклузија во Европа и тренер за развој на кариера со повеќе од 40 години искуство во корпоративното консултирање, ја адресираше улогата на мажите во поддршката на родовата еднаквост, нагласувајќи зошто е клучно мажите да учествуваат во создавањето на родово еднакво и инклузивно работно место. Тој ги сподели своите увид на тоа зошто родовата еднаквост мора да биде приоритет на сите нивоа во општеството и како организациите можат да профитираат од поттикнувањето на родово-разнолико лидерство.

По успехот на нашиот прв настан во март 2024 година, каде што беше лансирана WOBA иницијативата за Македонија, интересот за приклучување кон ова заедничко патување постојано расте. Различноста и инклузијата играат клучна улога во обликувањето на иднината на корпоративниот свет, и горди сме што преку мрежата, активностите и партнерствата на WOBA активно ја промовираме родовата еднаквост во корпоративното управување. Заедно ги уриваат препреките што ги спречуваат жените да влезат и да напредуваат во лидерските позиции,“ рече Михајловска Димитриевска. Таа истакна дека за многу краток период, бројот на компании и членови од Северна Македонија кои се приклучија кон мрежата на WOBA и нејзината мисија за зголемување на застапеноста на жените во одборите и лидерските улоги веќе достигна 50.“

Конференцијата ја истражуваше критичната важност на различното лидерство во создавањето на одржливи промени и поттикнувањето на инклузивно донесување одлуки. Клучните дискусии се фокусираа на тоа како родово избалансираното лидерство придонесува за економски раст, општествено благосостојба и успех на организациите.

Во панелот под наслов “Стратегии за поддршка на родово избалансирано лидерство”, доц. д-р Викторија Трајков, заменик министерката за европски прашања на Северна Македонија, Мaja Кадиевска Војновиќ, поранешна вице-гувернерка на Народната банка на Северна Македонија и советник на одборот на Стопанска банка АД Битола, Катерина Бошевска, извршен директор на EOS Matrix Северна Македонија и EOS Косово и Беркан Имери, извршен директор и член на управниот одбор на Халк банка АД Скопје, разговараа за актуелната состојба на родовата различност во јавниот и бизнис сектор во Северна Македонија. Панелистите дискутираа за лидерските позиции во финансискиот сектор и улогата на владините политики во поддршката на родовата еднаквост низ индустриите.

Настанот ја потврди мисијата на WOBA да поттикне родово избалансирано лидерство и да создаде одржливи промени во индустриите и јавниот сектор во Северна Македонија. Тој ја истакна потребата за континуирана соработка помеѓу јавниот и приватниот сектор за изградба на инклузивни лидерски канали, со пошироката заедница која игра витална улога во поддршката и промоцијата на родовата еднаквост.

За Жени во органи на управување Јадран (WOBA)

Жени во органи на управување Јадран (WOBA) е регионална непрофитна иницијатива основана за зголемување на родовата различност во извршното и неизвршното лидерство. Таа служи како чадор асоцијација за промоција на родовата еднаквост на ниво на одлучување. WOBA работи со компании, влади и меѓународни институции за промовирање на поголема родова различност на ниво на одбори и C-suite во компании од јавен интерес во регионот на Адрија.

no baners

Анализи

Македонците секојдневно активни на интернет за социјални медиуми, но не и за онлајн купување, е-банкарство и плаќање

Објавено

на

Според податоците презентирани во Прегледот на Е-трговијата во Западен Балкан, 2025 година изработен од Асоцијацијата за е-трговија, користењето на интернетот во Македонија бележи силен и забрзан раст, односно во 2024 година, дури 91,1% од граѓаните користеле интернет во последните три месеци, што претставува највисок раст во регионот (+6,8 процентни поени) и ја позиционира Македонија веднаш под просекот на ЕУ-27 (92,8%). Овој резултат не е само статистика, тој е јасен сигнал дека дигиталниот потенцијал на пазарот е реален и активен. Сè повеќе граѓани се онлајн, сè почесто и сè подлабоко интегрирани во дигиталниот секојдневен живот.

Дополнително, 96,6% од нив го користат интернетот секојдневно, што ја става земјата над голем број развиени европски економии. Ова покажува дека, еднаш кога пристапот е обезбеден, интернетот станува навика, алатка и простор за комуникација, информирање и купување. Но, високата онлајн активност не значи сама по себе и силна е-трговија.

Имено, иако интернетот е секојдневие за поголемиот дел од граѓаните, само 63,2% од интернет корисниците практикуваат онлајн купување. Во развиените земји како Ирска, Холандија и Норвешка, над 90% од интернет корисниците купуваат онлајн, додека европскиот просек е 76,6%.

Прегледот на Е-трговијата во Западен Балкан, 2025 година укажува и на јасен парадокс: иако граѓаните во Македонија се многу активни онлајн, тоа не секогаш се претвора во економска активност. Користењето на интернет за комуникација односно телефонирање, видео пораки и инстант пораки го прават 97% од македонските корисници, што е повеќе во споредба со европскиот просек од 91,6%. Слично, учеството на социјални мрежи е високо застапено: 84,1% од македонските корисници ги користат, наспроти 70% од европските интернет корисници.

Сепак, кога станува збор за активности клучни за развојот на е-трговијата, Македонија значително заостанува зад Европа. Интернет банкарство користат само 43% од македонските корисници, во споредба со 72,4% на ниво на Европа. За онлајн продажба на производи интернетот го користат 13,8% од македонските корисници, додека европскиот просек изнесува 24,5%. Исто така, користењето на е-пошта е присутно кај 52,9% од македонските корисници, наспроти 86,6% од европските, што укажува на значително заостанување под европскиот просек.

„Фактот дека над 90% од граѓаните се онлајн, а речиси сите користат интернет секојдневно, покажува дека дигиталната основа за е-трговија во Македонија постои. Следниот чекор е таа масовна употреба да се претвори во економска вредност во главно преку градење доверба, зајакнување на дигиталните вештини и поддршка за онлајн бизнисите“, изјави Нина Ангеловска Станков, претседателка на Асоцијацијата за е-трговија во Северна Македонија.

Инаку, Прегледот на Е-трговијата во Западен Балкан, 2025 година е изработен од
Асоцијацијата за е-трговија и беше традиционално презентиран на 8-та регионална конференција за е-трговија. Како седмо издание од серијата, оваа публикација по втор
пат е објавена на англиски јазик и со проширен фокус кој го опфаќа целиот регион на
Западен Балкан: Албанија, Босна и Херцеговина, Косово, Црна Гора, Северна Македонија
и Србија.

Повеќе информации за „Прегледот на е-трговијата во Западен Балкан 2025“, како и можност за преземање и читање на извештајот, се достапни на следниот линк: https://ecommerce.mk/analizi-i-izveshtai/

Продолжи со читање

Бизнис

MINT Ins донира училишен прибор за учениците во ОУ „Елпида Караманди“

Објавено

на

MINT Ins продолжува со своите активности за поддршка на образованието и локалната заедница, овојпат преку донација на училишен прибор за учениците во ОУ „Елпида Караманди“.

Донацијата вклучува комплети со геометриски прибор, едукативни материјали и наставни помагала кои ќе придонесат за поквалитетна и подинамична настава, особено во делот на математиката и практичното учење. Со оваа поддршка, MINT Ins има за цел да создаде подобри услови за учење и да ги охрабри децата да го развиваат своето знаење со сигурност и љубопитност.

„Веруваме дека инвестицијата во образованието е инвестиција во иднината. Малите работи, како квалитетен училишен прибор можат да направат голема разлика во секојдневието на учениците и наставниците. Затоа со задоволство ја реализиравме оваа донација“, велат од MINT Ins.

Од ОУ „Елпида Караманди“ упатија благодарност за поддршката, истакнувајќи дека ваквите донации се значајна помош во унапредувањето на наставниот процес и создавањето позитивна средина за учење.

Во две основни училишта донирани се и клима уреди.

Оваа активност е дел од пошироката општествено одговорна стратегија на MINT Ins, насочена кон поддршка на образованието, децата и заедницата во која компанијата активно делува. Компанијата и понатаму ќе продолжи со иницијативи што носат реална вредност и долгорочно позитивно влијание.

Продолжи со читање

Бизнис

Минт Кредит – Роденденска акција што носи подарок

Објавено

на

Време е за нови можности и убави изненадувања, затоа што Минт Кредит слави роденден, а кога се слави роденден – подароците се задолжителни. Овој пат, Минт Кредит те изненадува со специјален роденденски Mint Store ваучер покрај брзата финансиска поддршка.

Избери износ што ти одговара и добиј подарок:

  • Кредит до 30.000 МКД – ваучер од 1.000 МКД
  • Кредит до 60.000 МКД – ваучер од 2.000 МКД
  • Кредит до 300.000 МКД – ваучер од 3.000 МКД

Брзо, едноставно и без компликации:

  • ✔️ Минимум 12 рати рок на отплата
  • ✔️ Онлајн апликација од каде било 
  • ✔️ Одобрување за само 10 минути

Искористи ја роденденската акција и добиј повеќе вредност со секоја апликација финансиска поддршка плус Mint Store ваучер за шопинг.

Минт Кредит – Кога вредноста е двојна, изборот е јасен.

Аплицирај на Минт Кредит!

За повеќе информации јави се контактирај се на 15 107, или во една од нашите канцеларии.

*Подарокот важи за одобрени и исплатени кредити.

ПР објава

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2023 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange