Останато
Алијансата за родова еднаквост на работното место со впечатлива кампања го одбележа месецот на жената
По повод 8-ми март, Меѓународниот ден на жената, и воедно, месецот на жената, Алијансата за родова еднаквост на работното место – ГЕА, која се залага за еднаквост на работното место, изработи креативна кампања насловена “Мит наспроти Факт”, со цел разоткривање на погрешните размислувања или митови кои се јавуваат на оваа тема, и истакнување на реалноста за родовата еднаквост во Северна Македонија и предизвиците со кои се соочуваат одредени поединци.
За потребите на кампањата беа користени статистики кои се базирани на истражувања и студии од Државниот завод за статистика, Светскиот Економски Форум, Светската Банка и Европскиот институт за родова еднаквост, токму со цел да се разбијат некои од митовите кои се јавуваат кога станува збор за родовата еднаквост на работното место преку впечатливи креативи и реклами на социјалните медиуми на GEA.
Кампањата заврши со настан каде што беа присутни околу 60 гости, меѓу кои и г-ѓа Елизабета Ѓоргиевска, Сопруга на Претседателот на Република Северна Македонија, Шефот на кабинетот од Министерството за труд и социјална работа – Наташа Димеска, членови на Советот на Алијансата за родова еднаквост на работното место – ГЕА, соработници, партнери, поддржувачи на ГЕА и претставници од бизнис секторот, кои имаа можност да се придружат кон реализирање на крајната цел на кампањата – подигнување на свеста за состојбата и фактите за родовата еднаквост на работното место во Северна Македонија и Европа преку интерактивен квиз и меѓусебно дружење за споделување на позитивни примери поврзани со најдобрите практики за постигнување родова еднаквост на работното место.

Свое поздравно обраќање на настанот имаше претседателката на ГЕА, Нина Ангеловска, која што изјави: “Мит е дека родова еднаквост постои, мит е дека родовата еднаквост на работното место е постигната во развиените земји, а дека недостига во земјите во развој, мит е дека е женска борба и дека мажите немаат улога. Фактите покажуваат дека не е така, односно со статистичките бројки се побиваат митовите, каде што јасно се гледа дека родовата еднаквост не е постигната и жените се платени помалку, помалку се застапени во управувањето итн. Со овие митови и факти кои се дел од кампањата се надеваме дека ќе ја доближиме вистината за состобјата повеќе до сите. Затоа, една од задачите на Алијансата е да ја креваме свеста и да поттикнеме дискусија во која ќе бидат вклучени што повеќе мажи, бидејќи родовата еднаквост не е само женско прашање, тоа е социјален и економски императив..”
На настанот беа доделени две специјални признанија – на г-ѓа Елизабета Ѓоргиевска, Сопруга на Претседателот на Република Северна Македонија за континуираната поддршка и посветеност за подигнување на свеста за родовата еднаквост во Република Северна Македонија и на г-ѓа Јованка Тренчевска за придонесот и посветеноста за реализација на кампањата „Гласна и храбра“ за економското зајакнување на жените во Република Северна Македонија, како и призанија на партнерите и поддржувачите на ГЕА за својот придонес во промовирањето на родова еднаквост на работното место во Република Северна Македонија.

Г-ѓа Елизабета Ѓоргиевска, сопругата на претседателот на Република Северна Македонија изрази поддршка за работата на Алијансата за родова еднаквост со оглед на тоа дека третира тема која е важна и во работата на Кабинетот на претседателот. Таа истакна дека кога жените имаат еднаков пристап до можностите за вработување, има и повеќе можност и за економски раст, а се користи и целосно талентот во едно општество. Родовата еднаквост е важна, не само во однос на пазарот на труд, туку и во сите сфери на општеството затоа што кога им овозможуваме поголем напредок и учество на жените, тогаш има и правичност и социјална правда и поголем учинок на компаниите и институциите. Во таа насока г-ѓа Ѓоргиевска додаде дека борбата за родова еднаквост мора да продолжи со заеднички ангажман и на државните институции, бизнис и граѓанскиот сектор, како и на секој поединец.
Алијансата е насочена кон создавање инклузивна култура каде што и жените и мажите се еднакво вреднувани за нивниот уникатен придонес во работната средина, што ќе создаде нови начини, синергии и платформи за решавање на критичните прашања кои влијаат на развојот на жените на работното место. Алијансата за родова еднаквост на работното место е т.н. commitment maker за Родова еднаквост при UN Women и работи кон целта за одржлив развој #SDG5 – Родова Еднаквост.

Инаку, Алијансата е формирана со поддршката од Мastercard, Eurolink и Casys како главни партнери, Филип Морис Тутунски Комбинат Прилеп, Пивара Скопје и A1 Македонија како партнери, Roche, Сава Осигурување, Сава Пензиско и Евроинс Осигурување како поддржувачи, а е отворена за сите кои сакаат да се вклучат и да ја поддржат нејзината работа и да придонесат кон поголема родова еднаквост на работното место.
Повеќе информации за Алијансата за родова еднаквост на работното место можат да се погледнат на следниот линк: https://genderequalityalliance.org/.
Останато
„Finance Talks by EOS“: Дигитализацијата ќе поткине развој на нови услуги базирани на потребите на корисниците
Дигитализацијата на финансискиот сектор е клучен процес за креирање на одржлива платформа за раст, а развојот и имплементацијата на нови дигитални алатки и иновации ќе продолжи целосно да го менува обликот на финансиските услуги. Мобилните апликации ќе станат главна алатка во финансискиот сектор и во нивен развој треба најмногу да се инвестира, беше констатирано на годинешното издание на „Finance Talks by EOS“.
Преку дигитални алатки и користење на вештачка интелигенција за 20% се намалиле загубите на финансиските институции. Истовремено за 15% се зголемиле приходите како резултат на дигитални алатки, креирани за персонализиранифинансиски услуги.
Извршната директорка на EOS Матрикс за Македонија и Косово, д-р Катерина Бошевска поттикна дискусија за водечките теми во глобалната финансиска индустрија, поврзани со дигиталната трансформација.
„Сведоци сме на клучни промени во финансискиот сектор, кои се поттикнати од дигитализацијата, употребата на вештачката интелигенција и иновациите. Овие процеси креираат многу нови можности, но истовремено се соочуваме со нови предизвици за чие решавање е важнa соработката помеѓу сите чинители, особено на мал пазар како што е нашиот. Ние мораме да ја спроведуваме дигиталната трансформација на секторот со забрзано темпо, но и да ги оптимизираме трошоците за овој процес согласно можностите на пазарот. Оттука, размената на искуствата и силната соработка ќе биде основа за иден дигитален развој, кој ќе мора да ги задоволи сѐпоголемите очекувања на корисниците“, истакна Бошевска.

На панелот учествуваа Евангелија Калуптси, генерална директорка за трансформација и стратегија и член на Управен одбор на Стопанска банка АД Скопје, Александар Џорџевиќ, член на Управниот одбор на Шпаркасе Банка АД Скопје, Дане Крстевски, директор за информатичка технологија во Народна банка на Р.С. Македонија и Владо Митев, главен извршен директор на софтверската компанија IWConnect.
Во своето излагање Калуптси истакна дека дигитализацијата е трансформативен процес кој ги менува работите од корен. „За овој процес да биде успешен, неминовно е луѓето да се подготват, да бидат информирани и да се вклучат во неговата имплементација, бидејќи без соодветна поддршка од луѓето нема да можеме да ја завршиме трансформацијата до крај“, додаде Калуптси.
Според податоците, само 6% од луѓето добиле кредит преку он-лајнпроцедура, што е многу малку. Џорџевиќ потенцираше дека треба да се интензивира работата на полето на дигитализација, а тоа, покрај другото, значи дека треба да го промениме целиот концепт што го познаваме денес. „Тоа е целта и за тоа треба да работиме. Мораме да го промениме начинот на размислување и начинот на делување“, додаде тој.
Народната банка во поглед на дигитализацијата работи на две нивоа, односно на внатрешна и надворешна дигитализација. Крстевски истакна дека се работи за софистициран процес за кој се потребнисоодветни човечки ресурси, технологија и инвестиции, што на мал пазар е предизвик.

„Треба да ги симплифицираме процесите и да ги адаптираме на нашиот пазар и потреби, за да инвестираме паметно во тоа што треба. Исто така, важна е соработката помеѓу сите чинители, помеѓу банките и институциите, особено во одредени области како што е електронската сигурност“, истакна Крстевски.
Митев потенцираше дека процесот на дигитализација е многу егзактна наука од технички аспект, но голем предизвик е едукацијата и создавањето на соодветна култура кај луѓето, за кои се наменети овие услуги.
„Дигитализацијата создаде нови постулати во процесите, а тоа се брзина, сигурност, доверливост и персонализација. Ова се најважните категории, кои понатаму ќе се развиваат согласно барањата на пазарот“, додаде тој.
Во рамките на „Finance Talks by EOS“ беше констатирано дека скоро 80% од финансиските институции користат вештачка интелигенција за заштита и препознавање на измами и злоупотреби. Безбедноста на системите останува клучен императив во процесот на дигитализација, но мора да продолжат и инвестициите во иновации и развој на пазарот.
Останато
УЈП започна засилени проверки на приливи од странство остварени од 2020 година досега
Управата за јавни приходи (УЈП) започна процес на системска проверка на сите приливи од странство што ги оствариле физичките лица во периодот од 2020 година до денес.
Информацијата ја потврдуваат и даночни советници, кои велат дека по објавите во медиумите и директната комуникација со граѓани, УЈП веќе испраќа решенија за наплата на данок за непријавени приходи од странство.
Според објавеното, контролата има за цел да утврди дали граѓаните кои во изминатите години оствариле приход од странство навистина го пријавиле тој приход и поднеле пресметка до УЈП, како и дали соодветно го платиле овој данок.
Од УЈП веќе се испраќаат решенија за наплата на данок за непријавени приливи од 2020 година. Дел од граѓаните веќе добиле известувања дека им е утврден долг по основ на непријавен приход, а во следните денови се очекува засилена активност на институцијата.
Даночните советници најавуваат дополнителни објаснувања и упатства за тоа како точно треба да се пријават приходите од странство кои подлежат на оданочување со данок на личен доход, со цел граѓаните навремено да постапат и да избегнат казни и камати.
Останато
МФ: Граѓански обврзници може да се запишат во сите деловни банки во земјата
Граѓански обврзници од третата емисија, за која Министерството за финансии веќе го објави проспектот, може да се запишат во сите деловни банки во земјава.
Граѓаните што сакаат да запишат обврзници и да учествуваат на аукцијата тоа можат да го направат во филијалите на банките ширум земјата.
Рокот за запишување обврзници од оваа емисија е до 10 декември 2025 година.
Граѓаните може да запишат минимален износ од 10.000 денари, колку што е износот на една обврзница. Проспектот е објавен на износ од 100 милиони денари. Граѓанските обврзници се со рок на доспевање 2 години, а каматната стапка изнесува 4,5% годишно. Датумот на достасување на обврзниците е 19 декември 2027 година. Каматата за првата година достасува за исплата на 19 декември 2026 година, а за втората на 19 декември 2027 година.
-
Продуктипред 2 месециШтедливи и еколошки домови преку Зелениот финансиски инструмент, помош со поврат на 30 отсто од средства за заем за физички лица
-
Осигурувањепред 1 месецОд клик до осигурителна полиса – онлајн без чекање
-
Банкипред 2 месециОваа есен штедете паметно со Промо депозитот на Халкбанк
-
Берзапред 2 месециОГРОМЕН ПАД НА ЦЕНАТА НА ЗЛАТОТО – најголем во последните 12 години
-
Бизниспред 1 месецКолкава е минималната сума што ќе ја добијат работниците по основ на регрес за годишен одмор попознат како К-15!?
-
Анализипред 2 месециАНАЛИЗА: Што ги мотивира граѓаните да штедат во банка – каматите или сигурноста на заштедите?
-
Банкипред 2 месециДевет месеци на раст, иновации и одговорно работење – НЛБ Банка го потврдува статусот на доверлив партнер!
-
Банкипред 2 месециКомерцијална банка со добивка од 4,25 милијарди денари во првите девет месеци од 2025 година






