Connect with us

Банки

НЛБ Банка оствари нето добивка од 23,5 милиони евра во првите шест месеци од 2022 година

Објавено

на

Во периодот од 1.1.2023 до 30.06.2023 година, НЛБ Банка Скопје работеше согласно усвоената Деловна политика на Банката за 2023 година.

Во анализираниот период, Банката оствари нето добивка во износ од 1.451.175 илјади МКД, што претставува зголемување за 4,0% во однос на остварената нето – добивка истиот период претходната година. Зголемувањето се должи на континуирани продажни активности на кредитните продукти со посебен фокус на домаќинствата, микро, малите и средни претпријатија како и зголемен број на корисници на платните и платежни сервиси на Банката.

Во првата половина од годинава, НЛБ Банка доби три признанија од картичниот партнер Visa – една од најголемите платежни мрежи во светот и глобален бренд во дигиталните плаќања, од кои едно за исклучителни деловни перформанси и две признанија за извонредни Visa спонзорски активации: за светското првенство во фудбал во Катар, како и за последното филмско остварување на Милчо Манчевски, „Кајмак“. За донацијата наменета за настраданото население по земјотресите во Сирија и Турција, на свечената церемонија по повод 78 години од постоењето на организацијата на Црвениот крст на РСМ на НЛБ Банка и беше доделена Благодарница во знак на признание за несебичниот придонес, покажаната хуманост и солидарност. Дополнително, реномираниот финансиски магазин EMEA Finance по 7-ми пат ја избра НЛБ Банка Скопје за „Најдобра банка во Македонија за 2022 година“, што е значајна потврда за успешното работење на Банката.

Банката е системски значајна банка врз основа на Одлуката за методологијата за идентификување системски значајни банки на Народната банка на Р.С.Македонија, со силна пазарна позиција и висок пазарен удел во банкарскиот сектор на Република С.Македонија.

Биланс на состојба

Заклучно со 30.06.2023 година билансната сума изнесува 110.737.217 илјади МКД, односно се намали за 1.960.806 илјади МКД или 1,7% во однос на 31.12.2022 година.

Паричните средства и паричните еквиваленти изнесуваат 18.930.828 илјади МКД и бележат намалување од 9,2% во однос на 31.12.2022 година.

Кредитите и побарувањата од банки бележат намалување од 225 илјади МКД во однос на 31.12.2022 година.

Вкупните Кредити кај небанкарскиот сектор изнесуваат 72.119.035 илјади МКД и бележат зголемување од 1,5% во однос на 31.12.2022 година. Зголемувањето произлегува од зголемување кај кредитирањето во секторот домаќинства за 4,4% во однос на 31.12.2022 година како резултат на пораст кај потрошувачките и станбените кредити.

Вложувањата во хартии од вредност изнесуваат 15.476.813 илјади МКД и се намалени за 5,6% во однос на 31.12.2022 година поради помало вложување во државни записи.

Преземените средства врз основа на ненаплатени побарувања се намалени за 10,6% во однос на 31.12.2022 година.

Вкупните депозити (депозити на комитенти и депозити на банки) изнесуваат 89.424.891 илјади МКД и во однос на 31.12.2022 година се намалени за 1,2%.

Намалувањето се должи на намалување на тековните сметки на нефинансиските правни лица за 10,3%.

Обврски по кредити и субординирани обврски се намалени за 180.269 илјади МКД заради намалување на износ на кредити од кредитната линија РБСМ.

Акционерскиот капитал и резервите на Банката се намалени за 3,4% и изнесуваат 15.048.735 илјади МКД.

Биланс на успех

Нето каматните приходи, заклучно со 30.06.2023 година се повисоки за 25,3% споредено со претходната година, при што приходите од камати се повисоки за 25,2%, главно поради пораст на портфолиото во секторот домаќинства како и пораст на референтните стапки, додека расходите за камати се повисоки за 25,1% главно поради пораст на каматните стапки по основ на субординирани обврски, кредитни линии и депозити.

Нето приходите од провизии се повисоки за 7,1% споредено со претходната година, при што приходите од провизии се зголемени за 6,3% како резултат на зголемени приходи од реализирани трансакции со картички и картично порамнување, повисоки приходи од услуги во платен промет во земјата и странство и повисоки приходи од работење со трансакциски сметки. Расходите за провизии се зголемени за 5,4%, главно поради повисоки расходи од картично работење кон меѓународните картични системи.

Останатите некаматни приходи изнесуваат 345.619 илјади МКД и се намалени во однос на претходната година за 13,0%.

Вкупните приходи од работењето изнесуваат 2.898.072 илјади МКД и се повисоки за 14,9% во однос на претходната година најмногу поради повисоки каматни приходи.

Вкупните оперативни трошоци изнесуваат 1.221.856 илјади МКД и се зголемени за 10,4%, при што трошоците за вработени се повисоки за 21,1%, трошоците за амортизација се пониски за 1,2%, а останатите расходи од дејноста се повисоки за 3,4% во однос на истиот период претходната година.

Заклучно со 30.06.2023 година, пресметани се Исправки на вредноста на финансиските средства и вонбилансната изложеност на нето основа во износ од 42.105 илјади МКД.

Бруто добивката на Банката заклучно со 30.06.2023 година изнесува 1.612.417 илјади МКД и е зголемена за 4,0% во однос на претходната година.

Нето добивката на Банката заклучно со 30.06.2023 година изнесува 1.451.175 илјади МКД и е зголемена за 4,0% во однос на претходната година.

Банки

Континуиран растечки тренд на користењето на дигиталните канали за извршување на електронските плаќања

Објавено

на

Народната банка на Република Северна Македонија ги објави податоците од доменот на платежната статистика за третиот квартал од 2024 година, кои покажуваат постојан тренд на зголемена употреба на дигиталните канали за извршување на плаќањата во земјата. Овие податоци се особено значајни, бидејќи ја истакнуваат промената во навиките на граѓаните во насока на сѐ поголема  употреба на платежните картички при иницирање на плаќањата, како и  користење на решенијата за мобилно плаќање кај електронските кредитни трансфери (платните налози). 

Во третиот квартал од 2024 година се забележува  значителен годишен раст кај бројот и вредноста на платежните трансакции на граѓаните во трговијата во земјата. Трансакциите  со картички, издадени од домашните даватели на платежните услуги, пораснале за 10,2% по број и за 13,6% по вредност. Овој раст најмногу се должи на високиот годишен раст на бројот на плаќањата во е-трговијата во земјата, кој изнесува 29,2%, како и растот од 8,8% на плаќањата преку терминалските уред ПОС.

Покрај тоа, забележан е и годишен раст во бројот на  плаќањата на граѓаните со платни налози. Бројот на платежните трансакции се зголемил за  9,9%, а вредноста на остварените трансакции пораснала за 22,2%. Ова укажува на натамошно зголемување на употребата на дигиталните канали за иницирање на овие плаќања. Најзначајни се резултатите од употребата на апликациите за мобилно плаќање, кои покажуваат годишен раст од 50,2% во бројот на платежните трансакции споредено со истиот период од 2023 година. Во рамките на овие податоци, се истакнува податокот дека граѓаните извршиле 65% од вкупниот број електронски иницирани платни налози преку мобилните платежни апликации, што покажува дека мобилните апликации за плаќање стануваат сѐ попопуларни, бидејќи нудат побрзи и поедноставни решенија за  иницирање на платежните трансакции.

Податоците од доменот на платежната статистика за третиот квартал од 2024 година, освен што ги опфаќаат платежните трансакции на граѓаните во земјата, вклучуваат и податоци за платежните трансакции на правните лица во земјата. За повеќе информации, податоците се достапни на следнава врска.

Продолжи со читање

Банки

Стопанска банка ќе финансира 11 нови проекти за подобрување на условите во општеството за лицата со попреченост

Објавено

на

На денот кога го прослави јубилејниот 80. роденден, Стопанска банка ги објави добитниците на нови 11 грантови за асоцијации на лица со пречки во развојот како дел од шестото издание на општествено-одговорната кампања „Сонуваме.Менуваме“. Оваа долгогодишна кампања на Банката е наменета за подигнување на јавната свест за поголема инклузија на лицата со попреченост и градење подобро општество за сите.

Доделените грантови се во вкупна вредност од 30.000 евра и се наменети за реализација на различни проекти со кои се подобруваат и олеснуваат условите во општеството за лицата со попреченост. Стопанска банка, како и во годините претходно, објави јавен повик до сите асоцијации, училишта и здруженија на лица со попреченост, при што пристигнаа 26 барања.

Специјална комисија на Банката ги оценуваше сите пристигнати барања, по што избра 11 проекти кои ќе бидат реализирани во следните месеци со финансиска поддршка на Стопанска банка и со кои значително ќе се подобрат условите за секојдневна дружба, социјализација и едукација на децата со пречки во развојот низ земјата. Добитниците на грантовите и нивните проекти се објавени на веб-страницата на Стопанска банка. Преку платформата „Сонуваме.Менуваме“, во оваа и претходните години, Стопанска банка има инвестирани над 115.000 евра за реализација на повеќе од 60 инклузивни проекти.

Во рамки на шестото издание на „Сонуваме.Менуваме“ вчера се реализираа и две прикажувања на музичко-театарскиот спектакл „Необичен ден“ во кој главните ликови се омилените јунаци од „5+ Фамилија“ заедно со деца со попреченост. Со впечатлива игра на актерите и нивните пријателчиња со попреченост, колоритни костими, одлична музика и спектакуларни визуелно-сценски елементи, учесниците во „Необичен ден“ пред многубројната публика уште еднаш ја пренесоа пораката дека сите заедно треба да влијаеме на менување на свеста за значењето на инклузијата, со што ќе создаваме свет без предрасуди и поделби.

Претставата „Необичен ден“, зад која стојат Стопанска банка во соработка со ОXО продукција,  ќе се прикажува во Македонскиот народен театар (МНТ) и во јануари.

Продолжи со читање

Банки

Дигитална зона 24/7 и нов современ изглед доби Филијалата на Комерцијална банка во Струмица

Објавено

на

Филијалата на Комерцијална банка во Струмица доби нов современ изглед и дигитална зона 24/7, со што на клиентите ќе им обезбеди уште поголемо корисничко задоволство преку модерни технологии и пријатен амбиент.

Реновираната филијала во Струмица е дизајнирана за да обезбеди поефикасни и побрзи банкарски услуги во секое време.

На огромно задоволство на Комерцијална банка, на клиентите им се нудат следните услуги: 

  • Банкарство 24/7 преку банкомати за уплата и исплата на готовина и дигитални киосци.
  • Банкомат приспособен за користење од лица со посебни потреби.
  • Брза и комплетна услуга од стручни и искусни банкарски службеници.
  • Бесплатна обука за користење електронско и мобилно банкарство.
  • Персонализирано банкарство за паметни финансиски одлуки.

Дигиталната зона на Филијалата е опремена со два банкомати, од кои едниот овозможува уплата и подигање готовина, како и со дигитален киоск, кој е современо решение за плаќање сметки за јавни услуги (ЕВН, Телеком, А1, БЕГ и Телекабел) без провизија, без посета на шалтер и со картичка од која било банка. На дигиталниот киоск може да се испечати и извод од платежна сметка на физичко лице за која има претплата на Интернет банка. Влезот во дигиталната зона 24/7 е овозможен со сите банкарски картички.

Во Филијала Струмица клиентите на шалтерите ги имаат на располагање стандардните банкарски производи и услуги, како што се отворање платежна сметка во денари или во девизи, плаќање во земјата и во странство, брз трансфер на пари, менувачко работење, кредитни и депозитни производи, можност за купување удели во инвестициски и пензиски фондови и осигурителни полиси, како и e-commerce услуги. Шалтерите во Филијалата се отворени од понеделник до петок од 8 до 16 часот и во сабота од 9 до 12 часот.

Филијалата на Комерцијална банка во Струмица останува посветена на потребите на граѓаните и на компаниите во овој економски значаен и динамичен регион. Со понудата на ефикасни и модерни финансиски решенија Комерцијална банка има за цел да го поддржи економскиот раст и да остане доверлив партнер на клиентите во Струмичкиот регион.

Продолжи со читање

Популарно