Connect with us

Банки

Вицегувернерката Нацевска: Побрзи, поевтини и поефикасни прекугранични плаќања во евра од октомври 2025 година

Објавено

на

„Од октомври 2025 година, деловните банки од земјава ќе можат да се приклучат кон платните системи на Единствената област за плаќања во евра (СЕПА), со што се отвора патот за побрзи, поевтини и поефикасни прекугранични плаќања во евра. Народната банка активно го следи процесот на подготовка на банките за пристап кон СЕПА, којшто опфаќа правна, техничка и оперативна усогласеност со европските стандарди“, посочува вицегувернерката на Народната банка, Емилија Нацевска, во интeрвју за националниот сервис МТВ.

Придобивките за граѓаните и компаниите ќе бидат значајни – намалени трошоци, поедноставени постапки и многу пократко време за трансакциите. Парите испратени од странство, вклучително и оние од иселениците, ќе пристигнуваат во текот на истиот или следниот работен ден, со значително пониски трошоци, а банките ќе треба да им ги пренесат овие придобивки и на клиентите преку пониски надоместоци.

Заради поедноставување на процедурите, Народната банка веќе ги укина обврските за доставување документација за тековните трансакции со странство, меѓу кои и за плаќање одмор или школарина во странство, а ќе се укине и за капиталните трансакции, освен за мал број трансакции за кои постојат експлицитни законски обврски. Ова значително ќе го олесни онлајн и шалтерското банкарство и ќе го поттикне користењето електронски и мобилни платежни услуги. Податоците покажуваат дека електронските плаќања во земјава веќе бележат годишен раст од над 40% во 2024 година.

Исто така, се работи и на олеснување на процедурите за приливните плаќања. Целта е средствата добиени од странство, вклучително и хонорарите, да се ставаат на располагање веднаш или најдоцна следниот ден, без потреба од приложување договор или фактура, освен во специфични случаи каде што тоа е законски обврзано.

Покрај ова, не се предвидуваат ограничувања за износите коишто може да се префрлат на основа на подарок, освен лимитот од 100 илјади евра кај инстант плаќањата, а контролите за спречување перење пари и финансирање тероризам и натаму ќе се применуваат, во согласност со меѓународните стандарди.

Банки

За еден миг со НЛБ мКлик, од сега целосно дигитално, до нова кредитна картичка и зголемување на кредитен лимит

Објавено

на

НЛБ Банка воведува две нови функционалности преку својата мКлик мобилна апликација, правејќи ја мКлик апликацијата вистинска „банка на дланка“ и овозможувајќи продуктите кои досега се пласираа единствено на традиционален начин да бидат достапни до клиентите и преку дигиталните канали на Банката.

Веќе од денес, корисниците на мобилното банкарство на НЛБ Банка можат да аплицираат за кредитна картичка, како и за зголемување на кредитен лимит на постоечка картичка, едноставно преку својата мКлик мобилна апликација. Онлајн аплицирањето овозможува лесен и брз пристап до финансиски средства, без потреба од физичка посета на експозитура, освен кога клиентот треба да ја подигне новата картичка и ПИН кодот за нејзино користење, во експозитурата која тој самиот ќе ја избере. Во процесот за зголемување на лимит на кредитна картичка, клиентот го има на располагање новиот лимит веднаш по завршување на процесот.

„Ние будно ги следиме преференците на клиентите согледувајќи ја нивната сè поголема потреба да управуваат со своите финансии дигитално и со само неколку допири на својот телефон или компјутер. По неодамна воведеното електронско потпишување на кредитна документација, онлајн ажурирањето на лични податоци и низа други дигитални услуги на Банката, со оваа надградба, продолжуваме да ги носиме традиционалните банкарски услуги од експозитурите во рацете на нашите клиенти, овозможувајќи им супериорно искуство и високо ниво на безбедност.“ – истакнуваат од НЛБ Банка.

За да можат да аплицираат онлајн за кредитна картичка и/или зголемување на кредитниот лимит на постоечка картичка, клиентите треба да користат еден од мКлик пакетите со привилегија на плаќање, валиден документ за лична идентификација евидентиран во системите на Банката, активна платежна сметка и средства на истата за наплата на апликативен трошок.

Трошокот за онлајн аплицирање за кредитна картичка и/или зголемување на кредитниот лимит на постоечка картичка е ист како и во експозитурите, а сите нови апликации преку мКлик каналот, почнувајќи од денеска и во наредните три месеци, промотивно се достапни без надоместок.

Клиентите можат да ја ажурираат или преземаат мКлик мобилната апликација бесплатно од платформите PlayStore или AppStore, во зависност од оперативниот систем на корисничкиот уред. мКлик нуди едноставен пристап до сите банкарски податоците, проверка на состојба и промет на сите сметки, овозможува и вршење на интерни трансакции, плаќање на режиски трошоци и останати плаќања кон физички и правни лица, плаќање на пријател, аплицирање за кредит како и низа други придобивки. Преку неа, корисниците можат да бидат во контакт со Банката во кое било време, без разлика каде се наоѓаат – дома, на работа или во движење.

Продолжи со читање

Банки

Тим билдинг со вкус на Италија – Халкбанк преку гастрономија го зајакнува тимскиот дух

Објавено

на

Халкбанк АД Скопје уште еднаш ја потврди својата определба дека луѓето се во фокусот на сè што прави. Во организација на Синдикатот на Халкбанк, изминатиот петок се одржа креативен тим билдинг на кој вработените имаа можност да се поврзат на поинаков начин, преку заедничко готвење и дегустација на италијански специјалитети.

Настанот се реализираше со поддршка на професионалците од FJ Culinary Consultants, експерти во гастрономски мастер класови, кои ги водеа вработените низ процесот на подготвување автентични италијански јадења. Освен што научија нови техники и рецепти, учесниците имаа можност да уживаат во вкусен петочен ручек, подготвен со многу ентузијазам, креативност и тимска соработка.

Главната цел на оваа активност беше постигната – зголемување на тимската кохезија, зајакнување на меѓусебната соработка и негување на корпоративната култура заснована на човечки вредности.

Со оваа иницијатива, Халкбанк уште еднаш демонстрира дека инвестициите во човечкиот капитал и неформалните форми на едукација и тимско дружење се суштински дел од нејзината корпоративна стратегија.’

Продолжи со читање

Банки

Капитал Банка со нова атрактивна локација на експозитурата во центарот на Тетово

Објавено

на

Експозитурата на Капитал Банка во Тетово ја промени својата локација и отсега се наоѓа на нова, поатрактивна и достапна локација во строгиот центар на градот, лоцирана на Бул. Илинденска А2-2 бр.13-1. Со оваа стратешка одлука, Банката го зацврстува своето присуство и го унапредува пристапот до квалитетни банкарски услуги за постојните и идните клиенти.

Свеченото отворање на новата експозитура го изврши директорот на Секторот за работа со физички лица, Димитар Ризов, кој истакна: „Стратешка цел на банката е да бидеме лесно достапни до нашите клиенти и да им овозможиме квалитетни банкарски услуги. Со новата локација на експозитурата, продолжуваме да ја зацврстуваме позицијата на Капитал Банка како водечки финансиски партнер на физичките и корпоративните клиенти. Приоритет е секогаш да обезбедиме брза и квалитетна услуга за сите наши клиенти – од индивидуални корисници до малите и средни претпријатија“.

Новата експозитура работи секој работен ден од понеделник до петок, од 08:00 до 16:00 часот, и нуди целосна палета на банкарски производи и услуги за физички и правни лица, од класични трансакциски услуги до современи дигитални решенија.

Тимот на Капитал Банка, составен од искусни и стручни професионалци, им стои на располагање на клиентите за сите финансиски прашања, со цел обезбедување транспарентна и сигурна услуга.

Со новата експозитура, Капитал Банка уште еднаш потврдува дека вложувањето во клиентската достапност и искуство е клучна алка во нејзината долгорочна стратегија за развој.

Продолжи со читање

Популарно