Останато
Стриминг платформата GLEY ќе бара инвеститори преку Берза

Првата и единствена македонска стриминг платформа „Глеј“ (GLEY) се подготвува да излезе на берза. Акционерското друштво „СВОД МАСТЕР“, коe управува со стриминг платформата, на Собранието на 22 јануари 2025 година, донесе одлука да емитува иницијална јавна понуда на акции (IPO) преку Македонска берза. Ова ќе биде и првата IPO на домашната берза од компанија, која преку постојано унапредување и развој на дигиталните услуги, ја задржува својата висока конкурентност на пазар кој глобално бележи раст.
Растот на стриминг платформите во светот е рапиден, како и нивниот развој со нови решенија со што постојано привлекуваат нови инвестиции. Излегувањето на GLEY на берзата претставува можност за поддршка на првата и единствена македонска платформа која постојано иновира и покажува растечки потенцијал. Процесот за подготовка на друштвото за котирање на Берзата почна во текот на 2024 година со трансформација на „СВОД МАСТЕРДОО “ во акционерско друштво.
„Во изминатите, речиси повеќе од три години, преку континуиран раст успеавме да влеземе во повеќе од 80.000 домови, ја обединивме речиси цела македонска филмска и сериска програмска понуда, понудивме многу детски наслови синхронизирани на мајчин јазик и воспоставивме широка покриеност на уреди преку кои може да се пристапи до програмскиот каталог на GLEY, кој брои над 2600 часови програма. При крајот на минатата година, покрај претплатата, воведовме и пакети со реклами кои носат уште една можност за приход. Имаме одлична соработка со двата големи телекомуникациски оператори како дистрибутивни и продажни канали. Спремни сме за новата фаза, инвестиција во наши оригинали, програми кои ексклузивно ќе бидат достапни кај нас и зајакната набавка на детска и друга странска програма како основа за рапиден раст на претплатниците и приходите. Во потрага за финансиски средства за овој исчекор, повторно следејќи ги светските трендови, се одлучивме за уште еден пионерски чекор – емисија на нови акции, односно докапитализација на берза, нудејќи профитабилни проекти и дополнителна вредност за идните акционери, со стабилна основа за долгогодишен успех. Со ова ќе се зацврсти и лидерската позиција на GLEY во зачувување на македонската култура и јазик во дигиталниот свет“, вели Дарко Перушески, извршен директор на „СВОД МАСТЕР АД“.
Севкупниот развој и инвестиции во технологијата, придонесе бројот на корисници на GLEY во 2024 да се зголеми за над 30% во однос на 2023 година, додека во истиот период растот на приходите од претплата изнесува над 20%. Просечно до сервисот пристапуваат над 20.000 корисници месечно а само лани сервисот го користеле над 70 илјади корисници.
Компанијата очекува приходите да продолжат да растат и во 2025 година, благодарение на новите кориснички пакети, маркетинг понудата до огласувачите и развојот на проекти со партнерските телекомуникациски оператори.
GLEY е достапна на сите паметни уреди поврзани на Интернет – ТВ приемници, мобилни телефони, таблети и компјутери. Од аспект на корисничко искуство сервисот обезбедува современ интерфејс кој е лесен за користење и кој постојано се подобрува. Паралелно, платформата се постави и како чувар на македонскиот јазик со превод на целата програма на мајчин јазик со што придонесува да се зачува јазичното богатство,особено меѓу младите генерации. Компанијата инвестира во превод и сихронизација на целата детска програма на македонски и на албански јазик.
Континуираното инвестирање во платформата овозможи да ги следи светските трендови на воведување реклами во одредени пакети. Во двата претплатнички пакети „Глеј слободно“ (GLEY Free) и „Глеј основен“ (GLEY Basic), Друштвото почна да емитува реклами од огласувачи, кои добија шанса да пристапат до корисниците на нов начин. Притоа, корисниците добија бесплатен пристап до дел од програмата, која е достапна со претплата од само 166 денари месечно. Секако, тука е и пакетот „Глеј Премиум“ (Gley Premium) во кој корисниците може да пристапуваат до целата програма без реклами.
Партнерството со Македонски Телеком и А1 Македонија, како и соработки со други кабловски и телекомуникациски оператори, е дел од редовното деловно работење на GLEY. Со нив континуирано се реализираат проекти кои го прават GLEY технички и финансиски подостапен за нивните корисници.
Македонската стриминг револуција почна во ноември 2021 година, кога Друштвото официјално ја лансираше платформата GLEY. На домашниот пазар се позиционираше како партнер за развој на домашната продукција преку соработка со македонските продукциски куќи, нудејќи го најдоброто од домашната продукција, детската едукативна и забавна програма, регионалните хитови и висококвалитетна европска и холивудска продукција.
Криптовалути
Ричард Тенг, извршен директор на Binance: Вештачката интелигенција не го заменува човекот, туку го зајакнува

Осум години по своето основање, Binance останува глобален лидер во светот на криптовалутите – со речиси 280 милиони корисници и присуство во над 100 земји. Со стабилен раст и константна адаптација на нови технологии, платформата го одбележа овој јубилеј преку директна AMA (Ask Me Anything) сесија со извршниот директор на Binance, Ричард Тенг, каде што беа истакнати најважните достигнувања, но и планови за иднината.
„Сè што правиме, го правиме за нашата заедница“, изјави Тенг, додавајќи: „Таа доверба не ја земаме здраво за готово. Заедницата е срцето на Binance“.
Транспарентност и безбедност како приоритет
Тенг вели дека во време на голема нестабилност и пад на довербата во крипто-светот, Binance останала доследна на транспарентноста, секој месец објавувајќи докази за резерви со користење на напредна zk-SNARK технологија, овозможувајќи секој корисник самостојно да ги верификува средствата на платформата.
„Ние не само што зборуваме за доверба, ние ја градиме. Нашата Proof-of-Reserves иницијатива е пример за тоа што значи вистинска транспарентност“, истакна Тенг.
Во 2024 година, Binance го редизајнираше својот Pro режим за тргување, овозможувајќи персонализирано корисничко искуство, поддржано од вештачка интелигенција. Целта е јасна – поедноставување на тргувањето и подобрување на пристапноста за сите профили на корисници.
„Сакаме Binance да биде интуитивен и корисен за секого – од почетници до институционални инвеститори“, вели Тенг.
Дополнително, растот на Binance не застанува само кај индивидуалните корисници. Во минатата година, бројот на институционални клиенти пораснал за речиси 100%, со силна побарувачка за решенија како fund accounts и Binance Wealth, наменети за професионално управување со крипто средства.
„Институционалниот интерес е поголем од кога било досега – и ние сме подготвени да го поддржиме“, изјави Тенг.
Со создавањето на Secure Asset Fund вреден 1 милијарда долари, Binance испрати силна порака – безбедноста на средствата не е дискутабилна.
Платформата воведе и деветстепена анти-scam одбрана, како и интензивна соработка со надлежните институции ширум светот.
„Сакаме нашите корисници да чувствуваат дека Binance е нивниот безбеден простор“, вели Тенг и додава: „Но сакаме и да ги едуцираме, за и самите бидат отпорни на измами.“
Поглед кон иднината
Зборувајќи за иднината, Тенг потенцираше дека вештачката интелигенција ќе игра клучна улога во поддршката на трговците, како и во внатрешната оператива, но човекот ќе остане во центарот на одлучувањето.
„Вештачката интелигенција е моќен сојузник, но не и замена за човечката проценка. Ние ја користиме технологијата за да го зајакнеме корисникот, не да го замениме“, вели Тенг.
Во својата завршна порака, тој упати благодарност до сите кои ја поддржуваат
Binance во изминатите осум години:
„Ова патување не е наше, туку заедничко. Благодарност до секој од речиси 280 милиони корисници – вашата поддршка ни е двигател за секој следен чекор“.
Останато
Заедно за нови успеси на машката кошаркарска репрезентација – Комерцијална банка Генерален спонзор на МКФ

Комерцијална банка стана Генерален спонзор на Македонската Кошаркарска Федерација и обезбеди значајна поддршка за нови успеси на сениорската машка кошаркарска репрезентација.
Ова партнерство претставува повеќе од поддршка – тоа е заедничка заложба за нови спортски успеси во пресрет на претквалификациите за Светското првенство Катар 2027, за поттик на младите генерации, за нови спортски јунаци кои ги градат своите соништа под обрачите.
На официјалната средба помеѓу Хари Костов, Главен извршен директор и претседател на Управниот одбор на Комерцијална банка, и Томе Главчев, Претседател на Македонската Кошаркарска Федерација, партнерството беше официјализирано со заедничка посветеност и ентузијазам.

„Поддршката на спортот е поддршка на вредности кои се темел на секое здраво општество – дисциплина, тимска работа, истрајност и почит. Горди сме што стануваме дел од кошаркарската приказна и веруваме дека заедно ќе инспирираме нови генерации да сонуваат и да победуваат. Веќе седум децении Комерцијална банка како општествено одговорна компанија континуирано вложува во развој на заедницата со цел заедно да постигнеме уште поголем напредок и успеси на кои сите ќе се радуваме“, изјави Костов во име на Комерцијална банка.
Претседателот Главчев изрази благодарност за поддршката.
„На мое големо задоволство, како и на целата Кошаркарска Федерација, се потпиша договор за Генерално спонзорство помеѓу Македонската Кошаркарска Федерација и Комерцијална банка. За поздравување е настанот од повеќе аспекти, но морам да забележам дека по подолго време на челната спонзорска позиција застанува една македонска компанија. Би сакал да им се заблагодарам на првите луѓе од Комерцијална банка и на директорот Костов за поддршката и разбирањето кое го искажуваат со овој чин. Ние како Федерација ќе направиме сè што е во наша моќ да ја оправдаме довербата и, секако, во иднина да имаме основа за продолжување доколку има интерес“, истакна Главчев.

Како општествено одговорна компанија, Комерцијална банка останува посветена на создавање вистински вредности и охрабрување на младите генерации спортисти.
Со гордост обезбедуваме уште една значајна поддршка за македонскиот спорт, токму во годината кога со уште поголема гордост го одбележуваме големиот јубилеј: 70 години Комерцијална банка. Овој јубилеј го славиме со дела што оставаат трага – со инвестиции во иднината, во младите, во спортот и во вредностите што нè водат седум децении наназад, и ќе нè водат и понатаму.
Останато
Готовината повеќе не е крал во земјата на полноќното сонце

Дали знаевте дека готовината сè помалку се користи во Шведска, која е една од најдигитализираните земји во светот?
Шведска одамна е позната како пионер во безготовинските плаќања. Ако планирате да ја посетите ова лето, важно е да знаете дека многу продавници, ресторани и кафулиња веќе не прифаќаат готовина.
Заборавете на кешот и секогаш имајте го телефонот наполнет, или барем платежна картичка при рака.
Според податоците за 2024 година, само една од десет трансакции во Шведска е направена со готовина. Најчесто се користат платежните картички, а веднаш зад нив се мобилните апликации за плаќање.
Швеѓаните се навикнати да ги користат своите телефони буквално за сè, од банкарство и дигитална идентификација, до јавен превоз и поднесување на даночни пријави.
Нов закон што ќе стапи на сила во јуни 2025 година има за цел да го направи банкарството и платните услуги подостапни за сите.
- Банкипред 3 недели
Стопанска банка АД – Скопје назначи нов Генерален директор за финансии и член на Управниот одбор
- Продуктипред 4 дена
Apple Pay доаѓа во Македонија: Подготовките се во тек, стартот се очекува наесен
- Банкипред 1 ден
Оставка на член на Управниот одбор на Стопанска банка АД – Скопје
- Останатопред 1 недела
Промени во Надзорниот одбор на ПроКредит Банка АД Скопје
- Фондовипред 1 недела
Промени во Надзорниот одбор на КБ Прво пензиско друштво АД Скопје
- Продуктипред 2 месеци
Почни го летото со премиум поволности и поголеми бонуси со Visa Gold и Visa Classic од Комерцијална банка
- Продуктипред 1 месец
Халкбанк овозможува кредит целосно онлајн, без шалтер и документација
- Колумнипред 1 недела
Одржливиот развој не е слово на хартија, туку одлуки и активности кои банкарскиот сектор треба да ги направи