Connect with us
no baners

Банки

[Конференција INFINTECH 2025]: AI of the Tiger – Борба за клиенти во 2025 година

Објавено

на

На конференцијата INFINTECH 2025, еден од најдинамичните панели беше посветен на иднината на клиентското искуство во банкарството под наслов „AI of the Tiger – Battling for Customers in 2025“. Под модераторство на Владимир Бошковиќ, CMO во НЛБ Комерцијална Банка, експерти од регионот и Европа дискутираа за тоа како банките можат да останат конкурентни и човечки во време кога технологијата и вештачката интелигенција сè повеќе го дефинираат односот со клиентите.

Во дискусијата учествуваа Лила Чанај од Тирана Банк, Игор Давчевски од НЛБ Банка Скопје и Сониа Виеира од Старлинг Банка.

Панелот започна со заедничка констатација дека дигиталната трансформација во банкарството одамна ја надмина технолошката димензија. Како што истакна модераторот Бошковиќ, ова повеќе не е прашање на дигитална револуција, туку на еволуција на културата и начинот на размислување.

Лила Чанај нагласи дека успешната промена започнува од внатре – од луѓето во организацијата, а не само од новите алатки. Таа истакна дека не станува збор за уште еден ИТ-проект, туку за бизнис-приказна што започнува со јасна визија и верба дека новите модели можат да создадат подобро искуство за клиентите. Тирана Банк веќе работи на интеграција на агилни методологии и дигитални канали кои овозможуваат клиентот да отвори сметка или да аплицира за кредит за неколку минути, но сепак ја задржува можноста за личен контакт, особено кога станува збор за доверба и чувствителни услуги.

Сониа Виеира сподели пример од британската банка Starling, е основана со идеја банкарството повторно да им служи на луѓето. Благодарение на сопствено развиена технологија и AI-решенија, банката денес има над четири милиони клиенти и е меѓу најпрофитабилните дигитални банки во Европа. Таа нагласи дека вештачката интелигенција не треба да ја заменува човечката интеракција, туку да ја поддржува со податоци и персонализирани препораки. Според неа, банките треба да изградат дигитални платформи кои ќе им овозможат на клиентите да се чувствуваат разбрани, а не обработени. Таа додаде дека регионалните банки ќе мора или самостојно да градат технолошка основа, или да воспостават партнерства со финтек-компании, доколку сакаат да останат конкурентни на глобално ниво.

Игор Давчевски ја нагласи разликата меѓу пазарите во Западна Европа и Балканот, објаснувајќи дека технологијата напредува, но довербата кај клиентите расте побавно. Според него, луѓето сè уште сакаат да видат човек зад екранот. Давчевски истакна дека НЛБ Банка инвестира во хибриден модел кој комбинира дигитални решенија и лична поддршка, при што AI се користи за оптимизација на процесите, но човечкиот фактор останува централна точка на искуството.

Главниот оперативен директор на НЛБ Банка Скопје, Игор Давчевски, го истакна значењето на усогласувањето со регулативата и промените во внатрешната организација како предуслов за иновации.

Кој, ако не банките, ќе ги почитува регулативите? Познати сме по довербата, од една страна, и по очекувањата на регулаторите да бидеме усогласени. Она што се промени е тоа што правилата на игра се сменија во последно време, би рекол од 2009 година, од финансиската криза, кога регулаторите значително ги зголемија своите капацитети за проверка на нашата усогласеност и нè принудија да ја воспоставиме познатата втора линија на одбрана“, изјави Давчевски.

Тој нагласи дека банките морале да ги зајакнат внатрешните контроли и да го променат начинот на работа, преминувајќи од централизирани тимови кон мали, агилни тимови кои развиваат MVP (minimum viable product) производи.

Мора да создадете MVP, да го тестирате во пилот-фаза, а потоа да работите на неговата стабилност и скалабилност. Ако тоа не го направите, ќе тежнеете кон совршенство и никогаш нема да го лансирате производот — или пак ќе го лансирате повторно, со многу компликации поврзани со усогласеноста“, заклучи тој.

Панелот заврши со заклучок дека битката за клиентите во 2025 година нема да се добие со најсовремената технологија, туку со најавтентичниот пристап. Банките што ќе успеат се оние кои ќе ја комбинираат моќта на вештачката интелигенција со топлината на човечката комуникација. Како што истакна Вијеира, довербата е највредната валута во банкарството – без неа, ниту еден алгоритам не може да донесе лојалност.

Банки

СТАБИЛНОСТ И СИГУРНОСТ НА МОНЕТАРНИОТ СИСТЕМ – Девизните резерви на Македонија продолжуваат да растат!

Објавено

на

Според најновите податоци на Народната банка, девизните резерви на крајот на октомври 2025 година изнесуваат 4.843,2 милиони евра, што претставува зголемување од 120,5 милиони евра во споредба со претходниот месец.

Овој пораст ја потврдува стабилната надворешна позиција на економијата и способноста на монетарните власти да одржуваат сигурна и ликвидна девизна позиција во услови на глобални економски предизвици.

Најголем дел од резервите се пласирани во хартии од вредност (71,1%), потоа следуваат монетарното злато (15,9%) и валутите и депозитите (13%), што ја одразува конзервативната и диверзифицирана стратегија на управување со резервите.

Стабилноста на девизните резерви останува клучен фактор за довербата во денарот, поддршката на финансиската стабилност и отпорноста на македонската економија.

Продолжи со читање

Банки

40 кошаркарски табли за 40 години НЛБ Банка – Донација за основните училишта по повод Месецот на штедење

Објавено

на

НЛБ Банка и оваа година, по 14-ти пат, го одбележа Месецот на штедење со низа активности посветени на најмладите, со цел да ја поттикне нивната финансиска едукација и да ја зголеми свеста за важноста од штедењето уште од најрана возраст.

Во рамките на активностите по повод Месецот на штедење, а во чест на значајниот јубилеј – 40 години успешно работење, Банката реализираше донација на 40 нови кошаркарски табли за основни училишта ширум земјава. Иницијатива е дел од активностите со кои НЛБ Банка во текот на годината го одбележува својот 40-годишен јубилеј и континуирано придонесува за подобри услови за спорт и рекреација на најмладите во училишните дворови.

Месецот на штедење за нас е секогаш посебен период во кој се трудиме да ја приближиме важноста од штедењето и финансиската писменост на најмладите. Оваа година, кога одбележуваме 40 години успешно работење, посакавме да оставиме симболичен, но значаен белег во заедницата со донација на 40 кошаркарски табли за 40 основни училишта низ земјата. Веруваме дека тие во училишните дворови не се само спортска опрема, тие се место каде децата учат да соработуваат, да сонуваат и да веруваат во себе. Токму таму се градат првите тимови, првите победи и трајните пријателства.“ – изјави Тони Стојановски, претседател на Управниот одбор на Банката.

Во текот на месецот беа одржани и едукативни настани за најмладите штедачи, каде децата преку игра, забава и дружење со омилените маскоти Тиби и Штуки се запознаа со тајните на штедењето, одговорното користење на парите и финансиската култура.

Како општествено одговорна институција која веќе четири децении е синоним за стабилност, доверба и посветеност, НЛБ Банка продолжува да инвестира во подобра иднина преку поддршка на заедницата, поттикнување на здрави финансиски навики и градење генерации кои ќе растат со трајни вредности.

Продолжи со читање

Банки

Владимир Тренески ќе го предводи корпоративното банкарство на Стопанска банка АД – Скопје

Објавено

на

Стопанска банка АД – Скопје со задоволство го објавува назначувањето на г-дин Владимир Тренески за Генерален директор за корпоративно банкарство и член на Управниот одбор на Банката, со мандат од 1 година.

„Стопанска банка АД – Скопје ја информира јавноста дека согласно одлуката за именување од страна на Надзорниот одбор бр. 84/2025 од 31.07.2025 година и добиената согласност односно Решението на Извршниот одбор на Народна банка на Република Северна Македонија бр. 15-29578/7 од 31.10.2025 година, г-дин Владимир Тренески се именува за Генерален директор за корпоративно банкарство и член на Управен одбор на Банката, со мандат од 1 година“, соопштува Банката преку Македонска берза.

Г-дин Тренески носи речиси 30 години искуство во банкарството, минувајќи ги сите хиерархиски нивоа во Банката, вклучувајќи раководни позиции како Сениор менаџер за корпоративно банкарство, Раководител на корпоративно банкарство, управување со ризици, одобрување на кредити и мрежа на филијали.

Како Генерален директор за корпоративно банкарство, г-дин Тренески ќе ја води стратегијата на Банката во корпоративниот сегмент, со фокус на проширување на пазарниот удел, унапредување на односите со клиентите и одржување високи стандарди за квалитет. Неговото длабоко разбирање на пазарот, потребите на клиентите и организациската култура на Банката ќе продолжи да биде клучен двигател на растот и угледот на Банката во корпоративниот сегмент.

Неговото лидерство ќе биде од суштинско значење и за спроведување на корпоративниот дел од трансформациската програма на Банката – поедноставување на процесите за кредитирање, зголемување на оперативната ефикасност и обезбедување на прилагодени финансиски решенија кои ги задоволуваат растечките потреби на компаниите низ целата земја.

Г-дин Тренески е дипломиран економист од Економскиот факултет во Скопје а има завршено и бројни програми за професионален развој на INSEAD Франција, NBG Атина и други реномирани меѓународни институции.

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2023 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange