Бизнис
ЈУБИЛЕЈНО 20. ИЗДАНИЕ СО ЈУБИЛЕЕН РЕКОРД – Повеќе од 13.000 љубители на трчањето од 55 земји ќе трчаат низ скопските улици на 6ти октомври
Најголемата спортска манифестација во Македонија, Виз Ер Скопски маратон, го надмина својот рекорд од 2019 година од пред-пандемичниот период за број на пријавени тркачи. Рекордот претходно беше постигнат во 2019 година на тогашното издание на маратонската манифестација.
Оваа недела, 6ти октомври 2024, во рамките на своето јубилејно 20то издание, ќе учествуваат рекорден број љубители на трчањето. На стартот во недела се очекува да се појават 13.440 натпреварувачи од 55 земји, кои ќе ги исполнат улиците на главниот град со позитивна енергија и ќе ја потсетат јавноста дека навистина, – трчањето може да те промени.
Пријавените тркачи со своето учество на Виз Ер Скопскиот маратон мапираат земји од целиот свет. Со својата дводецениска традиција, Виз Ер Скопски маратон стана симбол на сплотеност и неверојатен спортски дух.
Покрај традиционалната маратонска трка (42.195 км), на Виз Ер Скопски маратон како и секоја година ќе се трча и полумаратон (21.097 км), штафетен маратон, како и трката за рекреативци на 5км, како најмасовната трка од сите.
На денешната прес конференција, свои обраќања имаа Кире Синадиновски, Спортски директор на Виз Ер Скопски маратон, Зоран Стојановиќ, Претседател на Сојуз на Спортови на Скопје, Гордана Николовска – Генерален секретар на Сојуз на спортови – Скопје и Борко Ристовски – Министер за спорт.
„По 20-ти пат се одржува Виз Ер Скопскиот маратон, најмасовниот спортски настан кај нас, кој што Скопје и Македонија ги става на светската тркачка мапа. Овој настан не би можел да биде одржан без помош на Министерството за внатрешни работи, на Министеството за спорт, кое што покажа исклучително разбирање, Министерство за одбрана, Црвениот крст на град Скопје, Службата за итна медицинска помош и спонзорите. Оваа година има рекорден број учесници.“ изјави Зоран Стојановиќ, Претседател на Сојуз на спортови на Скопје.
Организаторите потсетуваат за претстојното Виз Ер Маратон Експо, кое ќе трае од 04.-05.10.2024 (петок-сабота) во СЦ Јане Сандански во Скопје.
„Од името на министерството можам да изразам едно задоволство што оваа година ќе бидеме дел од Скопскиот маратон. Не знам како било во минатото, но можам да кажам дека овој маратон ќе ја има поддршката, бидејќи гради исти вредности што ние сакаме да ги вметнеме во нашата држава. Иако се работи за рекреативен настан, она што нас како министерство ни е од интерес е што врзувате многу луѓе и има многу учесници. Негуваме исти вредности по кои сака да се води и Министерствто за спорт и да бидеме пример во општеството и можам јавно да кажам дека маратонот ја има нашата целосна поддршка. Се надевам дека и годинашниот маратон ќе биде успешен како и сите досегашни и стоиме на располагање за сѐ она што можеме да го помогнеме.“ изјави Министерот за спорт, Борко Ристовски.
Дали ќе се срушат нови рекорди оваа година на Виз Ер Скопскиот маратон, ќе открие неделното утро.
„Оваа година имаме рекорден број на учесници 13.440 од 55 земји, со што е надминат бројот од 2019 година кога имавме 12.450. Ова е многу поголем број учесници во споредба со минатата година, кога учествуваа 11.400 учесници и нѐ радува што интересот е огромен, како кај нашите тркачи, така и кај странските. Во сите четири трки, рекреативната трка од 5 км, маратонот, полумаратојот и штафетниот маратон е зголемен бројот на учесници во однос на минатите изданија. Можам да најавам дека ќе учествуваат неколку елитни натпреварувачи од Кенија и се надевам дека ќе бидат срушени рекордите на патеките. Оваа година имаме мала измена на патеките во однос на минатите години, но стартот останува на исто место, пред Собранието на Република Македонија. Тркачите на маратонот, полумаратонот и штафетниот маратон ќе трчаат накај населбата Хром, по улицата Теодосиј Гологанов, по што кај Хром ќе свртат полукружно, се враќаат назад во центарот на градот, каде продолжуваат покрај Тутунски комбинат, на Трета македонска бригада, по што ќе свртат лево, по улицата Васко Карангелевски, кај Мајчин Дом, па потоа по Булевар Србија десно, тука вртат полукружно, по што се враќаат на Тобако 2 и по Булеварот Јане Сандански, се враќаат повторно на Трета македонска бригада и завршуваат на Порта Македонија, на плоштадот во Скопје. Ова е првиот круг за полумаратонот, додека маратонците уште еднаш ќе го свртат истиот круг. Додека патеката за трката на 5 км, стартот е исто пред Собранието, по што натпреварувачите трчаат во правец на населбата Аеродром, односно кај Тутунски комбинат вртат лево, по Трета македонска бригада и кај Супермаркетот Тинекс свртуваат полукружно и се враќаат повторно назад на плоштад Македонија, каде што е целта.“ изјави Кире Синадиновски, спортски директор на Виз Ер Скопски маратон.
Голема помош на целосната организација даваат и сите пријавени 600 волонтери, кои ќе бидат вклучени традиционално во реализацијата на овогодинешното јубилејно издание, но секако и сите поддржувачи и покровители на овој голем настан.
„Оваа година имаме и Маратон Експо, при што од утре почнува издавањето на стартни пакети. Воведуваме и новина, каде што секој учесник треба да дојде со QR кодот што му е испратен на мејл, за да си го подигне стартниот пакет. Очекувам дека и покрај најавите за променливи временски услови во недела, дека сепак ќе имаме добро време и дека ќе имаме успешна трка.“ дополни Синадиновски.
Организаторите уште еднаш ги повикуваат сите во недела да ги бодрат тркачите и да ја споделат позитивната енергија на јубилејното издание на можеби омилениот спортски настан во државата.
„Оваа година е јубилејно 20 издание, првите две изданија беа одржани во 97 и 98, но од 2007 година се возобнови Скопскиот маратон, тогаш како полумаратон, трка на 5 км и детска трка, каде што имавме околу 700 натпреварувачи. Низ годините, Сојузот на спортови на Скопје, поддржуван од Јавните претпријатија и од тогашната Агенција за млади и спорт и Делгацијата на ЕУ помогнаа да се подигне рекреацијата и масовното трчање на едно високо ниво. Оваа година имаме 13.440 натпреварувачи, при што за прв пат имаме приближен број на женски и машки учесници, односно околу 48 проценти се жени, а околу 52 отсто се мажи. Ова е глобален проблем, но Сојузот на спортови на Скопје преку своите програми успеа да мотивира да се пријават повеќе жени и да има повеќе учесници од повеќе старосни категории. Покрај рекреативниот карактер на манифестацијата, со текот на годините се натпреваруваа и врвни маратонци, а имавме дури и учесник на Олимписките игри во маратонската дисциплина. Се радувам што имаме и голема поддршка од медиумите и дури 60 проценти од спорстките новинари се директни учесници во маратонските и полумаратонскитев трки и посакувам и оваа година да видиме што поголем број новинари на стартот на трките. Исто така, ги повикувам сите оние што не се во можност да трчаат годинава, да се појават долж патеката и да ги бодрат натпреварувачите“, изјави Гордана Николовска – Кузмановска од Сојуз на Спортови – Скопје.
Главен покровител на Виз Ер Скопски маратон 2024 е Министерството за спорт, а покровители се Град Скопје и Делегацијата на ЕУ во Скопје.
Повеќе информации за 20. Виз Ер Скопскиот маратон можат да се најдат на официјалната веб страница: http://skopskimaraton.com.mk/.
Бизнис
Минт Кредит – Роденденска акција што носи подарок
Време е за нови можности и убави изненадувања, затоа што Минт Кредит слави роденден, а кога се слави роденден – подароците се задолжителни. Овој пат, Минт Кредит те изненадува со специјален роденденски Mint Store ваучер покрај брзата финансиска поддршка.
Избери износ што ти одговара и добиј подарок:
- Кредит до 30.000 МКД – ваучер од 1.000 МКД
- Кредит до 60.000 МКД – ваучер од 2.000 МКД
- Кредит до 300.000 МКД – ваучер од 3.000 МКД
Брзо, едноставно и без компликации:
- ✔️ Минимум 12 рати рок на отплата
- ✔️ Онлајн апликација од каде било
- ✔️ Одобрување за само 10 минути
Искористи ја роденденската акција и добиј повеќе вредност со секоја апликација финансиска поддршка плус Mint Store ваучер за шопинг.
Минт Кредит – Кога вредноста е двојна, изборот е јасен.
Аплицирај на Минт Кредит!
За повеќе информации јави се контактирај се на 15 107, или во една од нашите канцеларии.
*Подарокот важи за одобрени и исплатени кредити.
ПР објава
Бизнис
Кога грижата станува традиција: петта акција на КБ Прво пензиско друштво АД Скопје со кампањата „Замени и засади“
КБ Прво пензиско друштво АД Скопје ја реализираше по петти пат својата еко-акција во рамки на кампањата „Замени и засади“, која се одржа на 12 декември 2025 година во идиличниот амбиент на планинскиот центар „Гризли“,масив Јасен – Козјак.
Настанот претставува значаен чекор во континуираните заложби на Друштвото да создава позитивно, мерливо влијание врз животната средина преку одржливи и општествено одговорни иницијативи.
Целта на кампањата е да се поттикне членството во задолжителниот и доброволниот фонд на КБ Прво да го замени зелениот плик за пензиска заштеда со извештај по електронска пошта, за што во негово име Друштвото ќе засади по едно дрво.
Во текот на акцијата, тимот на КБ Прво засади нова шумска површина – простор кој од овој момент ќе биде препознатлив по таблата со официјалното име на Друштвото, означувајќи го како „Шумата на КБ Прво“.
Во акцијата, како наши деловни соработници свој придонес дадоа и вработените на Комерцијална банка АД Скопје, Шпаркасе банка АД Скопје и ТТК Банка АД Скопје.
Овој симболичен и траен белег ја претставува долгогодишната определба на Друштвото да придонесува зазачувување на природата.
Акцијата ја потенцира важноста на тимската одговорност, солидарноста и колективниот ангажман во креирање подобра иднина. Секој член на тимот даде личен и значаен придонес, со што уште еднаш се нагласи вредноста на заедничкото делување и корпоративната култура која стои зад мисијата на „Замени и засади“.
КБ Прво продолжува да ја јакне својата улога како лидер во ESG иницијативите во пензискиот сектор, вложувајќи во активности што создаваат долгорочни придобивки и одразуваат вистинска грижа за заедницата и природата.
Со оваа акција, Друштвото уште еднаш ја потврди својата посветеност кон општествено одговорно работење и создавање трајни вредности за сегашните и идните генерации.
Супервизор на капитално финансирано пензиско осигурување е Агенцијата за супервизија на капитално финансирано пензиско осигурување (МАПАС) www.mapas.mk тел. 02/ 32 24 229
Галерија:





Бизнис
Black Friday 2025: Рекордна глобална онлајн потрошувачка
Оваа година Black Friday 2025 сруши рекорди и ја разниша глобалната трговија. За само еден ден се потрошени 79 милијарди долари онлајн, раст од 6 проценти во однос на 2024. Cyber Monday додаде уште 17.3 милијарди, а целата Cyber недела надмина 52 милијарди глобално. Накратко, интернетот гореше.
Кога ќе ги прочитате тие бројки, лесно е да помислиш дека светот никогаш не бил порасположен за купување. Но бројките и статистиките како и секогаш открија уште една вистина.
Black Friday 2025 – Купуваме помалку, но плаќаме повеќе
Иако оваа година вкупната вредност порасна, бројот на нарачки падна за 2%. Во исто време, просечната вредност по нарачка скокна за 7%. Тоа значи дека луѓето не полнеа кошнички со десет работи како порано. Oдбираа внимателно, купуваа помалку, но секој избор вредеше повеќе. Луѓето не купуваат повеќе. Луѓето купуваат паметно.
Но, бројките кријат нешто уште поважно:цените пораснаа, инфлацијата си го прави своето. Инфлацијата не замина на одмор само затоа што стоеше голем „Black Friday-50%“ банер. Сите го почувствувавме тоа. Од телевизори до зимски јакни, од играчки до телефонски уреди – цените на се беа повисоки.
И тука започнува интересниот дел.
Додека бројките зборуваа за „рекорди“, има еден податок што ја открива вистинската приказна. BNPL (“Buy Now, Pay Later”), или купувањето на рати финансираше поголем дел од потрошувачката од било кога, и тоа се случува насекаде во светот.
Глобалниот херој на Black Friday 2025: Kупување на рати
Купувањето на рати порасна насекаде. Оваа година повеќе луѓе од кога било решија да купат на рати. Затоа што платите што ги земаме не растат толку брзо колку што растат нашите обврски. Затоа што не сакаме празничната магија да ја платиме со јануарска и февруарска грижа.
Светот го прифати овој феномен со раширени раце:
- Азија Пацифик сега држи 36% од целокупниот глобален приход од купување на рати.
- Европа расте најбрзо меѓу малите трговци, со 17% раст кај купувањето на рати.
- Латинска Америка и Блискиот Исток одат со троцифрени стапки и не забавуваат.
Каде и да погледнете, потрошувачите го избраа истото решение: „Ќе купам, ќе си планирам, ќе платам паметно.“ И знаете што се случи кога луѓето конечно добија избор што не ги казнува?
Ониe што плаќаа на рати потрошија 72% повеќе по нарачка од оние што плаќаа однапред. Не затоа што беа непромислени. Туку затоа што чувствуваа контрола. Чувствуваа дека конечно можат да планираат (четири мали рати се полесни од еден голем удар).
А што се случи кај нас во Mint Store?
Во текот на ноември, купувањето на рати победи на сите фронтови. Кратко кажано: каде и да се купува онлајн, Потрошувачите ги делат плаќањата. Во Mint Store го забележавме истиот тренд што Европа, Латинска Америка, и пошироко го забележаа овој ноември:
- Просечна вредност на кошничка со плаќање на рати: €133.60 (8.222 мкд)
- Просечна вредност со еднократно плаќање: €56.06 (3450 мкд)
- Стапка на конверзија кога се нуди плаќање на рати: глобален раст од 68%
Ова не е маркетиншко преувеличување – ова се реални податоци од нашите клиенти. И тие ни кажуваат една работа. Луѓето сакаат слобода. Сакаат флексибилност, и сакаат свој ритам на плаќање што не им го руши буџетот по празниците.
Значи, не е точно дека потрошувачите се „немаат пари“. Вистината е многу поедноставна: Потрошувачите сакаат контрола, а ратите ја даваат токму таа контрола.
Зошто сето ова е толку важно?
Замислете: едно просечно семејство во Македонија во декември би потрошило од буџетот за:
- Подароци за децата
- Tехника за дома
- Нова јакна (за децата, за родителите)
- Можеби телефон за подарок
Трошоците растат, и секогаш растат баш кога сакате да создадете убави моменти. Токму затоа ја изградивме Mint Store спрема потребите на нашите клиенти: 0% камата на производи купени на 4 рати, без скриени трошоци, инстант одобрувања, и планови скроени според вашите потреби и планови.
Mint Store е тука да ви понуди можност да го купите тоа што го сакате, но да го плаќате така што нема да го почувствувате како дополнителен товар.
Mint Store – Иднината на онлајн купувањето
Black Friday 2025 покажа една работа јасно: иднината на купувањето не е „плати сега“ или „не купувајте“. Иднината е платете како што Ви одговара. А, рекордната потрошувачка оваа година всушност беше прослава на контролата кај потрошувачите – овозможена од купувањето на рати.
Доколку се уште го барате вистинскиот подарок пред празниците, разгледајте ги нашите акциски понуди и поделете ја секоја нарачка на лесни плаќања. Без камата (на 4 рати), без трикови. Зашто најпаметниот начин да се победи празничната сезона во 2025 (и 2026) не е да трошите помалку, туку да трошите попаметно.
ПР објава
-
Продуктипред 2 месециШтедливи и еколошки домови преку Зелениот финансиски инструмент, помош со поврат на 30 отсто од средства за заем за физички лица
-
Осигурувањепред 1 месецОд клик до осигурителна полиса – онлајн без чекање
-
Берзапред 2 месециОГРОМЕН ПАД НА ЦЕНАТА НА ЗЛАТОТО – најголем во последните 12 години
-
Бизниспред 1 месецКолкава е минималната сума што ќе ја добијат работниците по основ на регрес за годишен одмор попознат како К-15!?
-
Анализипред 2 месециАНАЛИЗА: Што ги мотивира граѓаните да штедат во банка – каматите или сигурноста на заштедите?
-
Банкипред 2 месециДевет месеци на раст, иновации и одговорно работење – НЛБ Банка го потврдува статусот на доверлив партнер!
-
Банкипред 2 месециКомерцијална банка со добивка од 4,25 милијарди денари во првите девет месеци од 2025 година
-
Интервјуапред 2 месециFinSight Интервју: Маја Стевкова Штериева | Комерцијална банка АД Скопје | Македонска банкарска асоцијација






