Останато
Иуте Македонија: Интегритет, усогласеност и управување со ризици – темели на одржливиот раст
Во динамично и строго регулирано финансиско опкружување, Иуте Македонија поставува јасен пример за тоа како ефективното корпоративно управување преку воспоставени функции на усогласеност со прописи и управување со ризици претставува основа за долгорочна стабилност и раст. Компанијата работи во целосна усогласеност со локалните и меѓународните регулативи, применувајќи интерни политики и процедури кои го следат темпото на глобалните трендови во финансиските услуги. Овој пристап обезбедува не само исполнување на законските обврски, туку и поставување на цврст, транспарентен и одговорен деловен модел кој ја зголемува довербата на клиентите, вработените и партнерите.
Усогласеност со прописи – повеќе од законска обврска
„Во Иуте Македонија, усогласеноста е дел од нашата корпоративна култура. Секој нов производ, услуга или процес минува низ детална правна и регулаторна проверка, за да се гарантира дека сме во согласност со сите применливи прописи. Веруваме дека превенцијата и континуираното усовршување се клучни за намалување на ризиците и заштита на сите засегнати страни: клиентите, сопствениците и самата компанија. Во нашето секојдневно работење Иуте мора да се усогласува со законот за финансиски друштва, врз основа на кој нѝ е издадена дозволата за работа, но и со законите за заштита на лични податоци, спречување на перење пари, заштита на потрошувачи при договори за потрошувачки кредити и многу други. Затоа овој тим се грижи сите процеси да бидат усогласени со овие прописи, но и етички исправни. Усогласеноста гради доверба. Не се работи само за избегнување казни, туку за креирање на долгорочна стабилност и сигурност,“ вели Татјана Давчев, Директор за правни работи и усогласеност со прописи.

Компанијата исто така има воспоставен систем на редовни обуки за вработените, при што ниту еден нов вработен не може активно да започне со работа додека не помине воведни обуки со секоја организациона единица, како и механизми за пријавување и справување со потенцијални прекршувања, што овозможува брза реакција и целосна транспарентност.
Управување со ризици – стратегија за одржливост
„Ризиците постојат во секој бизнис, но клучот е како ги идентификуваме, проценуваме и контролираме. Кај нас, управувањето со ризици е интегрирано во сите деловни процеси – од кредитното одобрување, до оперативните активности и технолошките решенија. На тој начин, ние не само што ги минимизираме негативните влијанија, туку и создадовме флексибилен систем кој може брзо да се прилагоди на пазарните промени. Управувањето со ризикот помага во донесување паметни одлуки. Не е поентата да се избегнува секој ризик, туку да се знае кои ризици се вредни за преземање,“ посочува Бојан Богоев, Директор на сектор ризици.

Иуте Македонија користи современи аналитички алатки и методологии за процена на ризици, кои овозможуваат проактивно донесување на одлуки и зголемување на отпорноста на компанијата. Тимот за управување со ризици обезбедува навремена анализа, предвидување и управување со тие ризици, со цел да се заштити компанијата и клиентите.
Ревизија – гаранција за интегритет и ефикасност
„Целта на внатрешната ревизија, како независна функција во компанијата, е да овозможи објективно уверување и да врши советодавна улога преку кои ќе се унапредат воспоставените процеси и контроли. Нашиот придонес во остварување на организациските цели е имплементација на систематски пристап за оцена и подобрување на организациското управување и контролните процеси. Едни од најважните компоненти за одржување на висок степен на интегритет и транспарентност се објективното известување и прикажување на реалната состојба, наместо шаблон проверки на разни формалности. Оваа поставеност е клучна за градење на доверба – како внатре во компанијата, така и кон клиентите и регулаторите,“ вели Никола Димчев, Внатрешен ревизор.

Клучот е во поврзаноста на овие три функции. Кога соработуваат, разменуваат информации и користат заеднички алатки, управувањето станува вистинска додадена вредност.
Корпоративно управување – темел на довербата
Иуте Македонија ја третира корпоративната одговорност како стратешки приоритет. Тимот се води од принципите на транспарентност, отчетност и етичко работење, со јасно дефинирани улоги, одговорности и механизми за контрола.
„Веруваме дека доброто корпоративно управување е предуслов за стабилен и одржлив раст. Тоа значи не само почитување на прописите, туку и воспоставување на култура во која интегритетот е водилка во секоја одлука,“ истакнуваат од компанијата.
Со вакви практики, Иуте Македонија покажува дека усогласеноста и корпоративното управување не се административни формалности, туку суштински двигатели на стабилноста, репутацијата и конкурентноста на пазарот. Овој пристап ѝ овозможува на компанијата да остане посветен партнер за клиентите и одговорен играч во финансискиот сектор.
Овој текст е изработен од Иуте Македонија. Сите изнесени мислења и информации се соопштени од страна на нарачателот.
Бизнис
Вештачката интелигенција во фокусот на 8-та Регионална конференција за е-трговија
Во атмосфера полна со енергија, инспирација и нови идеи, овогодинешната 8-ма Регионална конференција за е-трговија уште еднаш покажа зошто е најочекуваниот настан за дигиталната заедница во регионот. Националната опера и балет на 4 ноември беше преполна со менаџери, маркетери, претприемачи, претставници на организации и лидери кои дојдоа да ја „забрзаат“ иднината под мотото „Fasten the Future“. Со повеќе од 900 учесници од над 10 земји и 25 говорници од водечки глобални и локални компании, конференцијата уште еднаш го постави Скопје на мапата на регионалните центри за е- трговија и дигитална трансформација.

Со две паралелни сцени кои создаваа динамичен простор каде идеите, технологијата и инспирацијата се преплетуваа, оваа година настанот го надмина концептот на класична конференција и се претвори во жив екосистем кој ги обедини податоците, однесувањето на потрошувачите, лидерството, маркетингот и вештачката интелигенција. Така, е-трговијата уште еднаш ја потврди својата централна улога во поврзувањето на бизнисите, потрошувачите и технологијата, создавајќи нови можности и стандарди.
Меѓу главните теми, особено се издвојуваше вештачката интелигенција (AI) – реалност што веќе го менува начинот на кој бизнисите размислуваат, комуницираат и создаваат вредност. Преку креативни презентации и дискусии на експерти од водечки компании како TikTok, Booking.com, Dolce & Gabbana и други, учесниците слушнаа како AI влијае врз маркетингот, персонализацијата, плаќањата и безбедноста, но и како иновативноста, креативноста и технологијата заедно ја обликуваат иднината на е-трговијата.

Од Асоцијацијата за е-трговија истакнуваат дека конференцијата годинава го надмина секое очекување и потврди дека заедницата расте со брзина на која треба да се гордееме. Тие нагласија дека темата за AI ја отвори значајната дискусија за тоа како технологијата може да ја подобри оперативноста и продуктивноста и со тоа да го забрза растот на е-трговијата, како и како да ја поттикне довербата, транспарентноста и иновативноста во дигиталниот свет.
Со инспиративни говори, одлична организација и рекордна посетеност, конференцијата уште еднаш ја потврди својата улога како водечки регионален настан што ги спојува иновацијата, технологијата и претприемништвото. Конференцијата испрати јасна порака: вештачката интелигенција е темел врз кој се гради иднината на е-трговијата и се овозможува на бизнисите да создаваат попаметни, поодговорни и поиновативни решенија.

Инаку, конференцијата оваа година беше поддржана од Visa како платинум партнер, Halkbank како стратешки партнер, Korpa како партнер за храна и достава, Brainster како AI партнер, A1 како дигитален партнер, а Ananas и Casys како златни партнери. Сребрени партнери беа Комерцијална банка, IUTE, Филип Морис Интернационал, Сава пензиско друштво, Гранд Скопје, Public Cloud Group и Wolt, заедно со повеќе бронзени партнери.
Останато
Ирена Вурмеска Боцевска е најдобриот службеник од Штедилница Можности за 2025 година
По повод на Светскиот ден на штедењето, Македонската банкарска асоцијација традиционално ги доделува признанијата за најдобрите банкарски службеници во земјата. Со овие награди се оддава признание на професионалноста, посветеноста и квалитетот во работењето што секојдневно го демонстрираат вработените во банкарскиот сектор.
Ирена Вурмеска Боцевска од Штедилница Можности ја доби наградата за најдобар службеник во 2025 година. Ирена е раководител во Службата за логистика на продажба, која веќе 15 години е дел од тимот на Секторот трансакции и логистика на продажба во Штедилницата.
„Упатуваме искрени честитки до нашата колешка Ирена Вурмеска Боцевска од Сектор Трансакции и логистика на продажба, која оваа година беше избранa за најдобар службеник со значаен придонес во резултатите од работењето и професионалното и одговорното извршување на работните задачи.” – велат од Штедилница Можности.
Со ваквите иницијативи, Македонската банкарска асоцијација ја истакнува важноста на човечкиот капитал во финансискиот систем и поттикнува култура на професионалност и извонредност.
Банки
Симона Трајковска, Халук Џафер и Амра Салијовска најдобри банкарски службеници од Халкбанк АД Скопје за 2025 година
По повод на Светскиот ден на штедењето, Македонската банкарска асоцијација традиционално ги доделува признанијата за најдобрите банкарски службеници во земјата. Со овие награди се оддава признание на професионалноста, посветеноста и квалитетот во работењето што секојдневно го демонстрираат вработените во банкарскиот сектор.
Во рамки на одбележувањето, признание за извонредни резултати и придонес во работењето добија и претставниците од Халкбанк АД Скопје – Симона Трајковска, Халук Џафер и Амра Салијовска.
Нивниот ангажман и посветеност во секојдневното работење се препознаени како пример за високи професионални стандарди, градење доверба кај клиентите и континуирано унапредување на банкарските услуги.
„По повод денот на штедење, во организација на МБА беа доделени признанија за најуспешните шалтерски службеници, кои со својата посветеност, љубезност и професионалност секојдневно допринесуваат за подобра услуга и задоволни клиенти. Честитки до нашите колеги – Симона Трајковска, Амра Силјановска и Халук Џафер за наградата“, велат од Халкбанк АД Скопје.
Со ваквите иницијативи, Македонската банкарска асоцијација ја истакнува важноста на човечкиот капитал во финансискиот систем и поттикнува култура на професионалност и извонредност.
-
Анализипред 2 месециАНАЛИЗА: Како платежните картички ја покажуваат трагата на македонската миграција?
-
Продуктипред 1 месецЌе ни донесе ли септември нова банка со Apple Pay?
-
Продуктипред 1 месецMastercard до 2030 ќе ги замени бројките на картичките со токени
-
Банкипред 2 месециАлта Банка влегува на македонскиот пазар со силна визија за развој
-
Продуктипред 1 месецХалкбанк со Промо депозит по повод месецот на штедење
-
Осигурувањепред 1 месецДигитализацијата во осигурувањето: SignPlus како пример за модерно и безбедно е-потпишување
-
Криптовалутипред 2 месециОбразование за крипто иднината: Binance ги стартува Learning Lab работилниците на Балканот
-
Анализипред 1 месецАНАЛИЗА: Потрошувачките кредити повторно во фокус: пониски камати, промоции и полесно аплицирање



