Бизнис
Design Thinking: Креативниот пристап што ги менува правилата на играта за младите претприемачи
Во свет каде што неизвесноста е единствената константа, успешните претприемачи се оние што знаат да се адаптираат, тестираат идеи и брзо донесуваат одлуки. Но, како да развиеш бизнис што навистина ги решава вистинските проблеми на пазарот? Како да го намалиш ризикот од неуспех, а истовремено да бидеш иновативен?
Одговорот го нуди Design Thinking – методологија што ја користат компании како Airbnb, Google и IBM за создавање услуги и продукти кои луѓето навистина ги сакаат и им требаат. Овој пристап одамна ја надминал границата на ИТ и технолошките компании – сега се користи и во финансии, производство, малопродажба, па дури и во здравствениот сектор.
На 19 февруари, за првпат во Битола, младите претприемачи од југозападниот регион ќе имаат можност бесплатно да научат како се применува Design Thinking, во рамките на работилницата „ProBiz Superpowers“, како дел од програмата за млади претприемачи поддржана од ПроКредит Банка и ЕБОР.
Зошто Design Thinking е важен за претприемачите?
99,7% од компаниите во Македонија се мали и средни претпријатија, а нивниот опстанок и раст зависат од способноста брзо да се адаптираат на пазарните услови.
„Design Thinking не е само алатка – тоа е начин на размислување кој ти помага да разбереш што навистина сакаат клиентите. Наместо да се претпоставува, се тестира, наместо да се инвестира во нешто несигурно, се создава решение што има реална вредност“, вели Александар Стамболиев, извршен директор на Бизнис Акцелератор УКИМ-БАУ.
Никола Огненовски, портфолио менаџер на УКИМ-БАУ, додава:“Она што го гледаме е дека стартапите и малите бизниси што го применуваат Design Thinking подобро ги презентираат своите идеи, побрзо наоѓаат инвеститори и полесно освојуваат нови пазари.”
Што ќе научат учесниците?
-Како да ги препознаваат вистинските потреби на корисниците.
-Како да дефинираат проблем што вреди да се решава.
-Како да генерираат идеи што носат вредност.
-Како да креираат прототипи и да ги тестираат пред да инвестираат во нив.
-Како да користат Design Thinking во развојот на својот бизнис.
Кој може да учествува?
Млади бизнис сопственици или управителидо 35 години. Работилницата е БЕСПЛАТНА, но бројот на места е ограничен.
Детали за работилницата
Локација: Utopia Business Club, Битола
Датум: 19 февруари 2025 (14:00 – 18:00)
Линк за пријавување: Design Thinking
Претприемништвото бара нови супермоќи – подготвени сте?
Ако сакате да го развивате својот бизнис како што тоа го прават најуспешните компании, оваа работилница е вашата можност да научите како Design Thinking може да ви помогне да создадете нешто што пазарот навистина го сака.
Резервирајте го вашето место веднаш!
Програмата ЕБОР “Млади во бизнис” е поддржана од Европската Унија, Шведска преку Шведската агенција за меѓународна развојна соработка, Италија преку Централноевропската иницијатива и Луксембург преку Фондот за малите бизниси на ЕБОР.
Програмата “Млади во бизнис” во Македонија единствено се пласира преку ПроКредит Банка и им помага на малите и средните претпријатија кои се во сопственост или управувани од млади претприемачи до 35 години да пристапат до знаење, експертиза, финансии и други клучни ресурси за да ги надминат своите предизвици и да го реализираат својот потенцијал. Целта на програмата е да поттикне раст, иновации и финансиско зајакнување, со што ќе се редефинира пејзажот за малите и средни бизниси кои се двигателите на економскиот развој во земјава.
ПР објава
Анализи
Македонците секојдневно активни на интернет за социјални медиуми, но не и за онлајн купување, е-банкарство и плаќање
Според податоците презентирани во Прегледот на Е-трговијата во Западен Балкан, 2025 година изработен од Асоцијацијата за е-трговија, користењето на интернетот во Македонија бележи силен и забрзан раст, односно во 2024 година, дури 91,1% од граѓаните користеле интернет во последните три месеци, што претставува највисок раст во регионот (+6,8 процентни поени) и ја позиционира Македонија веднаш под просекот на ЕУ-27 (92,8%). Овој резултат не е само статистика, тој е јасен сигнал дека дигиталниот потенцијал на пазарот е реален и активен. Сè повеќе граѓани се онлајн, сè почесто и сè подлабоко интегрирани во дигиталниот секојдневен живот.
Дополнително, 96,6% од нив го користат интернетот секојдневно, што ја става земјата над голем број развиени европски економии. Ова покажува дека, еднаш кога пристапот е обезбеден, интернетот станува навика, алатка и простор за комуникација, информирање и купување. Но, високата онлајн активност не значи сама по себе и силна е-трговија.

Имено, иако интернетот е секојдневие за поголемиот дел од граѓаните, само 63,2% од интернет корисниците практикуваат онлајн купување. Во развиените земји како Ирска, Холандија и Норвешка, над 90% од интернет корисниците купуваат онлајн, додека европскиот просек е 76,6%.
Прегледот на Е-трговијата во Западен Балкан, 2025 година укажува и на јасен парадокс: иако граѓаните во Македонија се многу активни онлајн, тоа не секогаш се претвора во економска активност. Користењето на интернет за комуникација односно телефонирање, видео пораки и инстант пораки го прават 97% од македонските корисници, што е повеќе во споредба со европскиот просек од 91,6%. Слично, учеството на социјални мрежи е високо застапено: 84,1% од македонските корисници ги користат, наспроти 70% од европските интернет корисници.
Сепак, кога станува збор за активности клучни за развојот на е-трговијата, Македонија значително заостанува зад Европа. Интернет банкарство користат само 43% од македонските корисници, во споредба со 72,4% на ниво на Европа. За онлајн продажба на производи интернетот го користат 13,8% од македонските корисници, додека европскиот просек изнесува 24,5%. Исто така, користењето на е-пошта е присутно кај 52,9% од македонските корисници, наспроти 86,6% од европските, што укажува на значително заостанување под европскиот просек.

„Фактот дека над 90% од граѓаните се онлајн, а речиси сите користат интернет секојдневно, покажува дека дигиталната основа за е-трговија во Македонија постои. Следниот чекор е таа масовна употреба да се претвори во економска вредност во главно преку градење доверба, зајакнување на дигиталните вештини и поддршка за онлајн бизнисите“, изјави Нина Ангеловска Станков, претседателка на Асоцијацијата за е-трговија во Северна Македонија.
Инаку, Прегледот на Е-трговијата во Западен Балкан, 2025 година е изработен од
Асоцијацијата за е-трговија и беше традиционално презентиран на 8-та регионална конференција за е-трговија. Како седмо издание од серијата, оваа публикација по втор
пат е објавена на англиски јазик и со проширен фокус кој го опфаќа целиот регион на
Западен Балкан: Албанија, Босна и Херцеговина, Косово, Црна Гора, Северна Македонија
и Србија.

Повеќе информации за „Прегледот на е-трговијата во Западен Балкан 2025“, како и можност за преземање и читање на извештајот, се достапни на следниот линк: https://ecommerce.mk/analizi-i-izveshtai/
Бизнис
MINT Ins донира училишен прибор за учениците во ОУ „Елпида Караманди“
MINT Ins продолжува со своите активности за поддршка на образованието и локалната заедница, овојпат преку донација на училишен прибор за учениците во ОУ „Елпида Караманди“.
Донацијата вклучува комплети со геометриски прибор, едукативни материјали и наставни помагала кои ќе придонесат за поквалитетна и подинамична настава, особено во делот на математиката и практичното учење. Со оваа поддршка, MINT Ins има за цел да создаде подобри услови за учење и да ги охрабри децата да го развиваат своето знаење со сигурност и љубопитност.

„Веруваме дека инвестицијата во образованието е инвестиција во иднината. Малите работи, како квалитетен училишен прибор можат да направат голема разлика во секојдневието на учениците и наставниците. Затоа со задоволство ја реализиравме оваа донација“, велат од MINT Ins.

Од ОУ „Елпида Караманди“ упатија благодарност за поддршката, истакнувајќи дека ваквите донации се значајна помош во унапредувањето на наставниот процес и создавањето позитивна средина за учење.
Во две основни училишта донирани се и клима уреди.
Оваа активност е дел од пошироката општествено одговорна стратегија на MINT Ins, насочена кон поддршка на образованието, децата и заедницата во која компанијата активно делува. Компанијата и понатаму ќе продолжи со иницијативи што носат реална вредност и долгорочно позитивно влијание.
Бизнис
Минт Кредит – Роденденска акција што носи подарок
Време е за нови можности и убави изненадувања, затоа што Минт Кредит слави роденден, а кога се слави роденден – подароците се задолжителни. Овој пат, Минт Кредит те изненадува со специјален роденденски Mint Store ваучер покрај брзата финансиска поддршка.
Избери износ што ти одговара и добиј подарок:
- Кредит до 30.000 МКД – ваучер од 1.000 МКД
- Кредит до 60.000 МКД – ваучер од 2.000 МКД
- Кредит до 300.000 МКД – ваучер од 3.000 МКД
Брзо, едноставно и без компликации:
- ✔️ Минимум 12 рати рок на отплата
- ✔️ Онлајн апликација од каде било
- ✔️ Одобрување за само 10 минути
Искористи ја роденденската акција и добиј повеќе вредност со секоја апликација финансиска поддршка плус Mint Store ваучер за шопинг.
Минт Кредит – Кога вредноста е двојна, изборот е јасен.
Аплицирај на Минт Кредит!
За повеќе информации јави се контактирај се на 15 107, или во една од нашите канцеларии.
*Подарокот важи за одобрени и исплатени кредити.
ПР објава
-
Продуктипред 2 месециШтедливи и еколошки домови преку Зелениот финансиски инструмент, помош со поврат на 30 отсто од средства за заем за физички лица
-
Осигурувањепред 2 месециОд клик до осигурителна полиса – онлајн без чекање
-
Бизниспред 1 месецКолкава е минималната сума што ќе ја добијат работниците по основ на регрес за годишен одмор попознат како К-15!?
-
Анализипред 2 месециАНАЛИЗА: Што ги мотивира граѓаните да штедат во банка – каматите или сигурноста на заштедите?
-
Банкипред 2 месециДевет месеци на раст, иновации и одговорно работење – НЛБ Банка го потврдува статусот на доверлив партнер!
-
Банкипред 2 месециКомерцијална банка со добивка од 4,25 милијарди денари во првите девет месеци од 2025 година
-
Интервјуапред 2 месециFinSight Интервју: Маја Стевкова Штериева | Комерцијална банка АД Скопје | Македонска банкарска асоцијација
-
Берзапред 2 месециКакви златни прачки купуваат инвеститорите?






