Connect with us

НБРМ

Ангеловска-Бежоска: Според анкетата на Светската банка, Народната банка е домашна институција со најголема доверба

Објавено

на

Според анкетата на Светската банка, Народната банка е домашна институција којашто ужива најголема доверба во државата. Довербата на граѓаните и на институциите во нашата централна банка е на повисоко ниво и во однос на некои меѓународни институции, посочува гувернерката на Народната банка, Анита Ангеловска-Бежоска, во разговорот за емисијата „Каде се парите“ со Горан Теменугов на порталот „Пари“. Уште поважно е што и покрај последователните кризи во изминатите години, анкетата покажува дека довербата во централната банка во изминатите четири години е дополнително зголемена. Ова е потврда на позитивната оцена на јавноста за мерките и политиките коишто ги презема Народната банка како одговор на шоковите со коишто се соочуваме.

Анкетата, на која се осврнува гувернерката на Народната банка, ја спроведува Групацијата на Светската банка, секои четири години, врз испитаници од различни целни групи во земјава.

Гувернерката ја истакна важноста на довербата во централната банка од страна на јавноста, бидејќи таа е фактор за задржувањето на независноста на оваа клучна институција во системот, што, пак, е предуслов за задржување на макроекономската стабилност. „Независноста на централните банки зависи од неколку елементи. Првиот е регулативната рамка, односно колку е силна таа и колку ја заштитува независноста на централната банка од политички и други влијанија. Оцените коишто ги добиваме од ЕУ се високи и укажуваат на високо ниво на правна независност на централната банка. Друг многу важен фактор е кредибилитетот на луѓето, на раководството на централната банка, бидејќи не е доволно само да се има силна регулатива, туку и да може да се спроведува и некогаш да се носат и тешки одлуки, што говори за кредибилитетот на институцијата. Третиот фактор од кој зависи независноста на централната банка е довербата, бидејќи јавноста е најголемиот заштитник на независноста на централните банки. Една централна банка може да се заштити од влијанија, само ако ужива доверба во јавноста“, посочува гувернерката Ангеловска-Бежоска.

НБРМ

Учениците Кирил и Кристијан од Ресен по втор пат се национални победници на Европскиот квиз на парите

Објавено

на

Учениците Кирил Китевски и Кристијан Лазароски од СОУ „Цар Самоил“ од Ресен, под менторство на професорката Дијана Ѓоргиевска се победници на националниот натпревар за Европскиот квиз на парите, кој во организација на Македонската банкарска асоцијација (МБА), со поддршка на Народната банка и Комисијата за хартии од вредност се одржува шести пат, за време на Глобалната недела на парите. Ова е втора победа на двајцата ученици, оваа година како средношколци, откако и лани го освоија првото место на националниот натпревар. Тие ќе ја претставуваат нашата земја на европското финале, кое ќе се одржи на 19 април во Брисел, Белгија.

Второто место го освоија Стефани Георгиевска и Филип Клобучински од СЕПУГС Васил Антевски Дренсо менторката Билјана Ниновска, додека третопласирани беа Лара Росоманска и Елена Ризова од СОУ Гимназија „Добри Даскалов” – Кавадарци,  со менторката Лоска Давчева.

На националниот натпревар годинава се пријавија 525 тимови од 85 училишта, менторирани од 102 професори. На македонски јазик се натпреваруваа 479 тимови, а 46 тимови се натпреваруваа на албански јазик. На финалниот натпревар којшто се одржа во просториите на МБА, учествуваа најдобрите тимови од првиот круг и беше прогласен најдобриот национален тим.

Продолжи со читање

НБРМ

Подобрување на услугите за граѓаните: Народната банка овозможи бесплатно, дигитално добивање извештај од Кредитниот регистар

Објавено

на

Олеснувањето на процесите и подобрувањето на услугите, преку користењето на придобивките од дигитализацијата е заложба на Народната банка и таа како регулатор, но и преку личен пример, настојува да се зголеми искористувањето на технолошките придобивки.(повеќе…)

Продолжи со читање

НБРМ

Доновска-Гечева од Народната банка: Банките се должни да им дадат на граѓаните информативен документ за надоместоците коишто ги наплаќаат

Објавено

на

Банките се должни, на граѓаните, пред да пристапат кон користење на платежните услуги, да им дадат т.н. информативен документ со стандардизирана структура, поими, термини и дефиниции, за надоместоците коишто им ги наплаќаат. Целта е на граѓаните да им се даде поширока информација и можност за споредба на надоместоците, пред да донесат одлука од која банка ќе користат платежни услуги, посочува заменик-директорката на Дирекцијата за платни системи, при Народната банка, Биљана Доновска-Гечева, во гостување на телевизија Канал 5.(повеќе…)

Продолжи со читање

Популарно