Connect with us
P2_P_MK_1600x400

Business Man

Интервју со Јоцо & Богдан, креатори на мобилната апликација “BonusCard”

Објавено

на

Секој од нас, барем еднаш во животот бил револтиран поради фактот дека во секојдневието располагаме со 10-тина картички (за попуст, за собирање на поени, дебитни, кредитни картички, итн) кои ни зафаќаат драгоцен дел од паричниците.

Но, Јоцо Тодоровски и Богдан Ничовски револтот кон пластиките успешно го конвертирале во одлична бизнис идеја која се вика виртуелен паричник за картичките – BonusCard.

Јоцо Тодоровски (лево) и Богдан Ничовски (десно)

Во продолжение разговараме со нив околу почетоците и идните планови поврзани со оваа иновација.

Банкарство: Кажете ни нешто повеќе за почетоците на BonusCard, како дојдовте до идеата за креирање на ваква апликација?

Јоцо & Богдан: Краткиот одговор е “од мака”. 🙂 Дома се собираат постојано картици за попуст/членство. Неколку пати се случи да сме излезени и јас да мислам дека картицата ја носи сопругата, таа да мисли дека јас ја носам, па ако картицата е кај неа, а јас сум на каса па ми ја слика, па ми ја праќа по Viber, па не ја скенира скенерот… Кулминацијата беше во декември минатата (2018та) година кога за празниците пак имаше хаос со картиците и му пишав на Богдан дали сака да направиме еден брз проект и да го решиме овој проблем. Му се допадна идејата и еве не сега со интервју на bankarstvo.mk 🙂

Банкарство: Кои беа и сеуште се најголеми предизвици со кои се соочувате при развивањето на апликацијата?

Јоцо & Богдан: Најголемиот предизвик во овој период е отвореноста на компаниите кон дигитализација на картичките за лојалност. Поточно, некои компании одбиваат да дозволат нивните клиенти на каса да покажат дигитална верзија од нивната картичка за лојалност/попуст. Но, имаме напредок и после еден месец постоење, гледаме како се повеќе и повеќе компании се отворени за да дозволат нивните клиенти да ја користат BonusCard за да ја чуваат и покажат картичката за попуст.

Банкарство: Колку корисници има регистрирано и дали имате статистика за тоа колку пати е искористена персонализирана картичка во апликацијата наместо класична картичка за поени?

Јоцо & Богдан: Во моментов кога го правиме ова интервју имаме над 5.000 активни корисници. Според статистиката со којашто располагаме, досега корисниците “покажале” картичка преку BonusCard 31.322 пати.

Банкарство: Покрај фактот дека Македонците во суштина се зависници од банкарски платежни картички (секој од нас има по неколку), дали подеднакво се застапени и картичките за бонус поени?

Јоцо & Богдан: Да, дефинитивно. Затоа и постои BonusCard. Во смисла, прво направивме “истражувачка кампања” во којашто прашавме отворено дали ова е проблем и доколку да, кои картици Ви го кинат паричникот во моментот. Од она што го видовме секој има по 5-6 картици бидејќи секој сака подобри услови кога оди да купува нешто.

Дури и во самите reviews на апликациите, нашите корисници споделуваат сценарија од типот: “доаѓам на каса, истурам 15 картици, ја барам онаа што ми треба, потоа ги собирам и ги враќам во чанта”.

Банкарство: Дали во иднина може да очекуваме да се дигитализираат и банкарски картички?

Јоцо & Богдан: Има неколку сегменти тука. Првиот е дали е технички возможно ова. Веќе има проекти/софтверски продукти во Европа што го овозможуваат ова дигитализирање на дебитните/кредитните картички. Вториот е дали луѓето се подготвени за ваков подвиг. Од она што можеме да го видиме со BonusCard веќе имаме барања и прашања од типот “Дали можам и картичката од Х банка да ја додадам во BonusCard. Третиот сегмент се институциите поврзани со финансиското работење во Македонија. Овде мислиме дека ќе оди бавно работата и сметаме дека одговорот на ова прашање најмногу зависи од колку брзо ќе се дигитализираат и унапредат процесите на институционално ниво.

Банкарство: Во која насока планирате да ја развивате апликацијата?

Јоцо & Богдан: Во последниот месец сме во директен контакт со корисниците и со компаниите. Првичната идеја беше да им помогнеме на луѓето да не си ги кинат паричниците и да не се фрустрираат на каса кога ќе заборават картица или не можат да ја најдат во чантите. Но, сега одиме чекор понатаму и призмата малку се зголеми бидејќи сакаме да им помогнеме на компаниите да направат подобри програми за лојалност и да го подобрат шопинг искуството на корисниците на BonusCard.

Банкарство: Претпоставувам дека сте во постојана комуникација со компаниите кои имаат сопствени бонус картички, каква е нивната реакција кога им ја презентирате идејата?

Јоцо & Богдан: Новите работи секогаш побудуваат доза на страв. Првичната реакција е дали е ова безбедно? Дали штом го скенираме баркодот од апликацијата ќе бидат регистрирани поените кај нас во систем? На што одговараме дека функцијата на BonusCard е само да ги дигитализира физичките картички. Во превод со скенирањето на баркодот, луѓето правата дигитална верзија на картичката што ја зачувуваат во нивниот телефон. Ние немаме пристап до картичките ниту до системите на компаниите. Така што да, сево ова е безбедно и за корисниците и за компаниите.

Банкарство: Имате ли повратна информација дали купувачите веќе самите бараат да внесат бонус поени преку апликацијата?

Јоцо & Богдан: Да. Секојдневно имаме по 15-ина различни барања. Веќе им овозможивме на корисниците сами да внесуваат картички што ги нема на листата.

Дополнително, (како што напоменав и претходно) имаме прашања и барања дали ќе биде возможно во иднина да се додадат и дебитните картички во BonusCard како и картичките за градски превоз.

 

Business Man

Challenger: Бизнисите да се приклучат на платформата за да бидат „зелени“

Објавено

на

Challenger е новата мобилна апликација за која мора да знаете, бидејќи кога ќе биде лансирана не смеете никако да ја пропуштите. Challenger е нов македонски стартап кој сака преку мобилна апликација да ги менува здравите навики на македонските граѓани, повеќе да поминуваат „зелени“ километри, да собираат поени, а со тоа и соодветни награди и признанија. Исто така Challenger сака да ги поттикне на општествена одговорност компаниите и институциите со цел да се креира нова зелена маркетинг платформа која ќе нуди многу предности. За начинот на кој функционираат како стартап, за пристапот до финансии за развој на идејата и техничкото решение, како и за тоа што ќе понуди апликацијата разговаравме со Теодора, Стефан, Олга и Митко од Challenger.

Што е Challenger? За кратко време успеавте да соберете многу внимание од јавноста која очекува многу интересен проект, особено пред почетокот на зимата кога се враќаат темите за загадувањето и проблемите со здравјето на луѓето?

Challenger e мобилна апликација за сите кои сакаат да добијат некоја награда за своите поминати зелени километри (пешки или на велосипед). Ние сакаме да ги предизвикаме нашите сограѓани, независно дали млади, студенти, родители, возрасни, активисти, оние кои се движат, кои сакаат да бидат промената во ова општество, или пак оние на кои им недостасува поттик да поминат километар повеќе, па и онаа група на луѓе кои се веќе наши локални еко супер херои.

Challenger ќе функционира на следниот начин:

1.Поминатите километри со пешачење или пак додека возите велосипед се претвораат во  Challenger поени
2. Challenger поените се заменуваат со кодови за попусти или пак бесплатни производи/услуги
3. Challenger е начин заедно да се избориме за почист воздух, да го намалиме секојдневниот сообраќаен метеж, затоа поставуваме предизвици (дневни,неделни или месечни) и за секое успешно исполнување се добиваат директни награди

Веројатно тоа што го привлече вниманието на јавноста, на наша голема среќа, е токму пристапот на нашето решение, а тоа е дека само како заедница на граѓани, бизниси и организации може да направиме промени. Затоа сакаме сите да ги повикаме да ни се приклучат во остварувањето на нашата цел, и заедно да бидеме дел од решението на аерозагадувањето, а не од проблемот.

Кој стои зад Challenger, може да ни раскажете како се склопи тимот и успевате ли да ја усогласите вашата визија, колку е голем предизвикот да се работи на ваков проект?

Приказната на Challenger започна на минатогодишниот StartupWeekend Скопје. Кога ќе се свртиме наназад сфаќаме дека работиме заедно веќе година дена, и тоа ни се чини нереално, бидејќи времето лета, како вчера да бевме во CeedHub. Еуфоријата која ја добивме не мотивираше да продолжиме првите месеци. Потоа дојдоа вистинските предизвици, кој од нас ќе продолжи да работи, како да го оформиме производот, да решиме во кој правец ќе продолжиме…. Процесот беше далеку од лесен, но едно е факт сите сме заљубени во Challenger, едноставно сонуваме да успее. Веројатно тој жар кај сите е тоа што не натера да аплицираме на различни натпревари каде што добивме и признанија. На кратко позади идејата на Challenger се Теодора, Стефан, Олга и Митко, кои воедно се основачи и на компанијата GreenIT. Наскоро ќе објавуваме и интересни текстови од нашиот тим, односно како се справувавме со нашите предизвици, избор на технологија, како ние го гледаме нашиот тим итн., така да следете го нашиот блог на www.challenger.mk 🙂

Кои ќе бидат главните цели на Challenger и како очекувате да се вклучи бизнис секторот во вашата приказна?

Главната цел на Challenger e да биде платформа преку која ќе се создава една општествено одговорна – зелена заедница, каде што луѓето развиваат навики да користат алтернативни методи на транспорт, а од друга страна локалните бизниси го подржуваат ова однесување.

Challenger е единствена платформа преку која бизнисите ќе можат да се вклучат на трендот, да бидат препознаени како зелени бизниси. На кратко бизнисите ќе може да спонзорираат предизвици и за истите да даваат директни награди на учесниците кои успешно го исполниле тој предизвик. Дополнително во нашата Challenger продавница бизнисите може да поставуваат бесплатни, или кодови за попуст за своите услуги и производи, а со самото тоа стимулираат и општествено одговорно однесување помеѓу своите сограѓани.

Ние велиме, времето да се биде ЗЕЛЕН бизнис е СЕГА, затоа им овозможуваме на бизнисите алатка без да трошат дополнителни ресурси.

Имате ли искуство со наоѓање на финансии од банкарскиот сектор, дали е тоа чекор на кој ќе треба да работите и што очекувате?

Во изминатиот период бевме во инкубациска програма подржана од банка, каде што се одборува кредит со ниска каматна стапка. Поради фактот дека сме на самиот почеток и се трудиме да го испробаме нашиот бизнис модел на пазарот, се уште не сме подготвени за подвиг на добивање финансии од банкарскиот сектор. Како нов startup, гледаме рационално и ефективно да ги користиме ресурсите кои ни се на располагање, па затоа се пријавуваме на различни настани каде што можеме да добиеме грантови или ко-финансирања. Се разбира кога ќе дојде моментот на експанзија и влегување на други пазари, тогаш финансиите од банкарскиот сектор ќе бидат потребни, но во овој момент се трудиме да најдеме алтернативни начини.

Како иновативен стартап модел дали Challenger го гледате на регионалниот и глобалниот пазар и што мислите за конкуренцијата?

Challenger е дефинитивно модел кој лесно се реплицира, и нашата првенствена замисла е Challenger да биде препознатлива алатка на Балканскиот пазар, со цел да ја развиеме Challenger и во другите Европски држави. За наша среќа на регионалниот пазар не постојат слични апликации како нашата, па конкуренцијата е занемарлива. Но, гледајќи го европскиот и глобален пазар, има апликации кои се веќе етаблирани и функционираат одлично во одредени држави, така да конкуренцијата таму е прилично силна. Се разбира, многу е рано да зборуваме за влегување на европски и светски пазари, додека не ја етаблираме Challenger на домашниот, па потоа и на регионалниот пазар. Затоа сакаме да ги имплементираме нашите планови чекор по чекор, и да оставиме пазарот и времето да ни покажат во која насока треба да се развиваме.

Продолжи со читање

Business Man

Максим Максимовиќ [Џангл Травел Македонија]: Патувајте со нашето насмеано племе по целиот свет

Објавено

на

Џангл Травел од Србија – регионален лидер во далечни патувања деновиве отвори канцеларија во центарот на Скопје и по повод отворањето подарува патување на Бали. Џангл Травел веќе 15 години постои во Србија, а последните неколку години е апсолутен лидер во далечни патувања во нашиот регион. Со свои канцеларии во Белград, Нови Сад, Подгорица, Сараево, Загреб, а од неодамна и во Скопје, Jungle Tribe е несекојдневна агенција која на луѓето сака да им овозможи поразличен вид на патувања. (more…)

Продолжи со читање

Business Man

Кирил Колемишевски со одлична иницијатива, парите од дневници ги искористи за садење дрвја

Објавено

на

Заменик министерот за економија, г-дин Кирил Колемишевски во текот на вчерашниот ден иницираше прекрасна работна акција која има за основна цел зазеленување на главниот град. (more…)

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange