Connect with us

Колумни

“СЕКОЈ Е ЗАМЕНЛИВ”

Објавено

на

Последниве години тенденција во банкарскиот сектор, па и пошироко, е да си заминуваат квалитетните кадри, а на нивно место да се вработат неколку класи помалку едуцирани вработени кои ќе се “обидат” да го надоместат отсуството на нивниот претходник.

И до некаде успеваат во тоа, го надоместуваат местото, но единствено во физичка смисла, односно на местото каде што седел искусниот вработен, кој веќе научил како да живее во институцијата, сега седнува неискусен вработен кој за жал, во најголем дел од ситуациите не се цени ниту самиот себе си бидејќи ја прифаќа работата на принципот “Абе какви ги има, прифати и не збори многу”.

Но, реалноста е многу различна. Реалноста е дека на онаа другата страна, страната на клиентите, и тоа како се чувствува недостатокот на претходниот, квалитетниот кадар.

Зошто е тоа така, ќе презентираме низ неколку ситуации:

Квалитетот на услуга оди во надолна линија

Секогаш кога си заминува квалитетен вработен, нивото на услуга која ја нудела организационата единица каде работел тој вработен губи на квалитет. И така е логично, бидејќи си заминува вработен кој ги познава сите процеси, процедури, останати вработени во институцијата, а на негово место доаѓа новајлија. Си заминува вработен кој уште кога ќе влезеш од врата може да претпостави за што доаѓаш, со поглед се разбирате. Не велам дека по одреден период (недели, месеци, години) новиот вработен нема и да го надмине претходниот – но на краток рок клиентот ќе почувствува дека нешто е променето во однос на услугата која дотогаш му била овозможена.

Максимизирање на профитот

Имам впечаток дека профитот е најважната работа на светот! Зошто? Затоа што се може да се случи, ама на профитот мора да се мисли и мора да се оствари. И за таа цел се поставуваат високи таргети. Не дека се неостварливи, но се високи и бараат сериозни, понекогаш и надчовечки напори за да се постигнат. А, кој не сака да си го оствари поставениот таргет? Кога сме кај таргетот, се зависи од него. Дали ќе одиш на годишен одмор, дали смееш да земеш боледување, дали ќе земеш бонус, дали ќе те пуштат на службено патување, итн…се е во насока на остварување на таргетот.

Е сега, да се вратиме на она кога си оди искусен вработен – кој е заменлив и на негово место доаѓа неискусен вработен – замената. Не знам дали е потребно овде дополнително да се дава образложение или само да појдете во било која институција и да го прашате вашиот банкар/осигурителен агент што за нив значи оваа промена и од самиот поглед се ќе ви стане јасно.

Со други зборови, таргетот останува ист – реално ништо не се менува но теретот на постоечките вработени се зголемува додека да се научи овој новиот.

Улогата на егото

“Модерниот” менаџмент не сака да признае дека загубата на одреден вработен е навистина тежок процес за компанијата. Дури и под претпоставка да си замине најдобриот вработен, менаџерот кој е одговорен за вработениот ќе најде толку добри изговори зошто вработениот и не е толку неопходен за институцијата, просто да поверувате дека навистина е така. И сето тоа, само за да не се признае дека си заминува човек со високи квалитети и да не се признае неговиот дотогашен ангажман. Ако е потребно и ќе се измисли некоја грешка, само за да му се “наштети” на вработениот кој си заминува од работа.

Мамини и татини синови и ќерки

Од сите зла на човештвото, ова е најголемото! Кога пријател ќе побара услуга да вработиш некој негов близок, па ќе ти вети дека работењето ќе го префрли преку конкретната институција (ќе работи со таа банка, ќе осигурува во таа осигурителна, ќе уплаќа во тој фонд, итн). Овде проблемот е неколкукратен. Прво, тој што ќе те вработи ќе очекува дека цел живот ќе му бидеш потчинет и ќе те гледа како средство за максимално да заработи на твој грб. Второ, ти ќе мислиш дека поради тоа што си таму со “врски” не треба многу да се вложуваш и лежерно ќе се однесуваш. Трето, потсвесно ќе придонесуваш кон раздор во компанијата.

Ретко се случува да се наиде на вработен од кој ќе се плаши пола институција дека може да им ги преземе позициите, тоа е зошто middle менаџментот сака да е комотен и во својата гранка од организационата шема бираат токму такви вработени кои најверојатно нема да ги загрозат. Но, долгорочно, со таков кадар не ни може да се очекуваат солидни резултати. Ограничен кадар носи ограничени резултати. Квалитетен кадар носи квалитетни резултати.

Сакаме квалитетен кадар во банките, осигурителните компании и останатите финансиски институции!

Затоа што секој НЕ е заменлив. Јас не сум заменлив/а, ти не си заменлив/а, ние не сме заменливи!

Затоа што ви ги доверуваме нашите пари!

(Банкарот)

Колумни

Криминалците ја користат кризата Covid-19 за финансиски криминали

Објавено

на

Пандемијата COVID-19 доведе до невидени глобални предизвици, човечко страдање и економско нарушување. Огромен број на канцелариски работници на глобално ниво може да работат од дома, вклучително и до 90% од банкарските и осигурителните работници. Повеќето од овие вработени се најавуваат на системите на нивните фирми од далечина, присуствуваат на состаноци користејќи ја технологијата, и имаат пристап до податоци кои што не се јавни преку Интернет – понекогаш преку домашни компјутери и приватни уреди. Бидејќи клиентите на повеќето финансиски институции, исто така, остануваат дома, вршењето финансиски трансакции преку Интернет станува не само погодност, туку и неопходност. (more…)

Продолжи со читање

Колумни

“Кешот” останува крал за перење пари

Објавено

на

Речиси сите криминални активности даваат профит, честопати во готовина. Затоа криминалците бараат начини истите да се перат преку најразлични начини. Ова се спроведува од страна на транснационални групи на организиран криминал, без оглед на нивното етничко потекло или географската локација. Активностите за перење пари се толку раширени од релативно едноставна причина: Организираниот криминал е деловна активност која работи за финансиска корист. (more…)

Продолжи со читање

Колумни

НЕДЕЛА НА ДИГИТАЛИЗАЦИЈА: Дигитална трансформација – прашање на избор или фундаментална деловна стратегија

Објавено

на

Последната деценија докажа дека дигиталната трансформација е неопходност за едни, комерцијално привлечна за други – но во секој случај предизвикувачка за сите. Имајќи го ова во предвид, што мислите, што ја прави транзицијата полесна за некои компании од останатите? (more…)

Продолжи со читање

Популарно