Connect with us
P2_P_MK_1600x400

Business Woman

На вкусен ручек со Ирина Јаневска од coolinari.mk

Објавено

на

Coolinari.mk е идеја во доменот на социјалното претприемништво. Како таква се развива успешно веќе неколку години и има големо влијание во дејноста на кулинарството и успева да направи промена.

Ирина Јаневска, ќе ни објасни кон што се стремат нивните кулинари, што постигнале до сега и што е тоа што ги прави социјално претрпријатие.

Банкарство: Како дојде до идејата за coolinari.mk?

Ирина: Долгата приказна раскажана на кратко, е дека пред неколку години, решени дека сакаме да работиме заедно, со еден пријател посетувавме обука за отварање на стартап, и бевме воодушевени од младите угостители кои вториот ден од обуката беа задолжени за припрема и послужување на ручекот за сите учесници. По самото завршување на обуката се појави повик за поддршка на социјално претприемништво, и така, еден ИТ мозок и една активистка, одлучија да побараат поддршка за финансирање на идејата „Младинска професионална кујна: нови технологии за социјален бизнис“. Поддршка добивме, проектот доби свои мобилни апликации „ Рецептко“ и „Мојкетеринг“ и брендинг со препознатлив слоган „Кул е да си кулинар“. Така почнавме и така coolinari.mk стана еден од најпрепознатливите проекти на здружението „АРНО“.

Банкарство: Интересно е да се напомене дека работите со средношколци од СУГС “Лазар Танев„ за неформална едукација околу кулинарството. Тука се и часовите за готвење. Какво влијание имаат вашите активности врз средношколците, но и врз општеството?

Ирина: Младите ученици-готвачи се големи сунѓерџиња. Програмата за неформално образование ја почнуваме секоја година  со гледање и дискусија на филмот „Рататуи“- филм за глувче кое сонува да стане познат готвач. Во текот на годината организиравме Часови за готвење на кои самите ученици беа асистенти на познатите готвачи (Марк де Јонг, Маре Јаневска и др.),но им помагаа и на учесниците. На почетокот секој час за готвење го отвара ученик- готвач со вовед во хигиена, правилно држење на нож и техники за сецкање. За време на викендите со учениците одржуваме работилници заCV, фотографирање на храна, објавување на Фејсбук и твитер за себе-промоција, обуки за лидерство, комуникациски вештини. Сите овие обуки генерираат млади кои не само што се помотивирани за својата кариера, туку се и подобро подготвени со соодветни вештини за пазарот на труд. Тие полесно наоѓаат работа, преговараат за плата, и свесни се дека треба да напредуваат и учат.

Банкарство: Вие сте еден од победниците на Наградата за социјално претприемништво. Како оваа награда го смени патот на coolinri.mk?

Ирина: Првиот наш обид беше доста амбициозен за 2013-та година, користењето на ИТ техологии беше неколку чекори понапред од вистинска слика во реалност. Благодарение на Наградата за социјално претприемништво се вративме во офлајн светот. Сфативме дека за вистински да ги мотивираме учениците, пред се, треба да ги изградиме нивните вештини, а од друга страна за да го промовираме стручното образование треба да покажеме колку готвењето е атрактивно и посакувано, и за кариера , и за хоби. Преку Наградата за социјално претприемништво исто така вистински „се пробавме“ на пазарот, и сфативме колку е различен комерцијален наспроти НВО-пристап. Со искуството зад себе, сега повторно ќе нудиме/продаваме „Часови за готвење“ во соработка со „Лазар Танев“ , но овој пат и во проширено партнерство заедно со Здружението за заштита, промоција и едукација за храна „Слоу фуд Водно“.

Банкарство: Која според Вас е важноста на социјалното претприемништво за едно општество, а особено за држава која сеуште е во развој?

Ирина: За мене социјалното претприемништво е граѓански одговор на капитализмот. Во свет со ваква динамика и односи, во целата трка за профит, компаниите ги забораваат оние на маргините и не се грижат многу  за еколошките ризици. Социјалните претпријатија наспроти тоа, поради силната социјална мисија се грижат за сите, и се грижат и за околината.  Одржливоста на социјалните претпријатија е потешка, потребна е голема свест кај граѓаните и сите чинители. За државите во развој, или на пример во Македонија каде пазарот е мал,  тешко е, но не и неизводливо  функционирањето на социјалните претпријатија. Ние имаме и пример за кооперативи од минатото, а имаме и голем индекс на солидарност што ќе каже всушност дека луѓето ценат кога некој производ/услуга има повисока социјална цел.

Банкарство: Како дојдовте до идејата за mojketering.mk?

Ирина: СУГС „Лазар Танев“ во рамки на своето работење нуди  кетеринг  услуги, кои се дел од нивна социјално- претприемничка активност. Токму овие кетеринг услуги беа нашиот прв контакт и  не’ воодушевија и инспирираа да работиме со училиштето.  Она што го забележавме  е дека иако има голема понуда, пристојни цени и професионална услуга, граѓаните малку знаат за кетерингот. Одлучивме да ангажираме фотограф кој изработи фотографии од целата понуда, веб дизајнер и програмер кои ја создадоа дестинацијата www.mojketering.mk . Ние преку различни активности ја промовираме оваа услуга од училиштето. Институциите во голема мера ги користат услугите, а благодарение на промоцијата од „АРНО“ оваа веб-страница беше вистински посетена и користена.

Банкарство: Која е Вашата најголема мотивација во работењето?

Ирина: Доколку зборувам за coolinari.mk, нема да кријам дека како гурман особено ме привлекуваат многуте вкусови, заедничкото готвење, учењето еден од друг и дружбата со младите. Сепак најголема мотивација ми е кога гледам со колку малку интервенција и поттик можеме да смениме животи. Особено ме радува кога наместо првична замисла на учениците-готвачи да работат како келнери поради бакшиш, тие се враќаат кон своите готвачки кариери и напредуваат, се вработуваат во реномирани локали и се отворени да учат и понатака.

Business Man

Challenger: Бизнисите да се приклучат на платформата за да бидат „зелени“

Објавено

на

Challenger е новата мобилна апликација за која мора да знаете, бидејќи кога ќе биде лансирана не смеете никако да ја пропуштите. Challenger е нов македонски стартап кој сака преку мобилна апликација да ги менува здравите навики на македонските граѓани, повеќе да поминуваат „зелени“ километри, да собираат поени, а со тоа и соодветни награди и признанија. Исто така Challenger сака да ги поттикне на општествена одговорност компаниите и институциите со цел да се креира нова зелена маркетинг платформа која ќе нуди многу предности. За начинот на кој функционираат како стартап, за пристапот до финансии за развој на идејата и техничкото решение, како и за тоа што ќе понуди апликацијата разговаравме со Теодора, Стефан, Олга и Митко од Challenger.

Што е Challenger? За кратко време успеавте да соберете многу внимание од јавноста која очекува многу интересен проект, особено пред почетокот на зимата кога се враќаат темите за загадувањето и проблемите со здравјето на луѓето?

Challenger e мобилна апликација за сите кои сакаат да добијат некоја награда за своите поминати зелени километри (пешки или на велосипед). Ние сакаме да ги предизвикаме нашите сограѓани, независно дали млади, студенти, родители, возрасни, активисти, оние кои се движат, кои сакаат да бидат промената во ова општество, или пак оние на кои им недостасува поттик да поминат километар повеќе, па и онаа група на луѓе кои се веќе наши локални еко супер херои.

Challenger ќе функционира на следниот начин:

1.Поминатите километри со пешачење или пак додека возите велосипед се претвораат во  Challenger поени
2. Challenger поените се заменуваат со кодови за попусти или пак бесплатни производи/услуги
3. Challenger е начин заедно да се избориме за почист воздух, да го намалиме секојдневниот сообраќаен метеж, затоа поставуваме предизвици (дневни,неделни или месечни) и за секое успешно исполнување се добиваат директни награди

Веројатно тоа што го привлече вниманието на јавноста, на наша голема среќа, е токму пристапот на нашето решение, а тоа е дека само како заедница на граѓани, бизниси и организации може да направиме промени. Затоа сакаме сите да ги повикаме да ни се приклучат во остварувањето на нашата цел, и заедно да бидеме дел од решението на аерозагадувањето, а не од проблемот.

Кој стои зад Challenger, може да ни раскажете како се склопи тимот и успевате ли да ја усогласите вашата визија, колку е голем предизвикот да се работи на ваков проект?

Приказната на Challenger започна на минатогодишниот StartupWeekend Скопје. Кога ќе се свртиме наназад сфаќаме дека работиме заедно веќе година дена, и тоа ни се чини нереално, бидејќи времето лета, како вчера да бевме во CeedHub. Еуфоријата која ја добивме не мотивираше да продолжиме првите месеци. Потоа дојдоа вистинските предизвици, кој од нас ќе продолжи да работи, како да го оформиме производот, да решиме во кој правец ќе продолжиме…. Процесот беше далеку од лесен, но едно е факт сите сме заљубени во Challenger, едноставно сонуваме да успее. Веројатно тој жар кај сите е тоа што не натера да аплицираме на различни натпревари каде што добивме и признанија. На кратко позади идејата на Challenger се Теодора, Стефан, Олга и Митко, кои воедно се основачи и на компанијата GreenIT. Наскоро ќе објавуваме и интересни текстови од нашиот тим, односно како се справувавме со нашите предизвици, избор на технологија, како ние го гледаме нашиот тим итн., така да следете го нашиот блог на www.challenger.mk 🙂

Кои ќе бидат главните цели на Challenger и како очекувате да се вклучи бизнис секторот во вашата приказна?

Главната цел на Challenger e да биде платформа преку која ќе се создава една општествено одговорна – зелена заедница, каде што луѓето развиваат навики да користат алтернативни методи на транспорт, а од друга страна локалните бизниси го подржуваат ова однесување.

Challenger е единствена платформа преку која бизнисите ќе можат да се вклучат на трендот, да бидат препознаени како зелени бизниси. На кратко бизнисите ќе може да спонзорираат предизвици и за истите да даваат директни награди на учесниците кои успешно го исполниле тој предизвик. Дополнително во нашата Challenger продавница бизнисите може да поставуваат бесплатни, или кодови за попуст за своите услуги и производи, а со самото тоа стимулираат и општествено одговорно однесување помеѓу своите сограѓани.

Ние велиме, времето да се биде ЗЕЛЕН бизнис е СЕГА, затоа им овозможуваме на бизнисите алатка без да трошат дополнителни ресурси.

Имате ли искуство со наоѓање на финансии од банкарскиот сектор, дали е тоа чекор на кој ќе треба да работите и што очекувате?

Во изминатиот период бевме во инкубациска програма подржана од банка, каде што се одборува кредит со ниска каматна стапка. Поради фактот дека сме на самиот почеток и се трудиме да го испробаме нашиот бизнис модел на пазарот, се уште не сме подготвени за подвиг на добивање финансии од банкарскиот сектор. Како нов startup, гледаме рационално и ефективно да ги користиме ресурсите кои ни се на располагање, па затоа се пријавуваме на различни настани каде што можеме да добиеме грантови или ко-финансирања. Се разбира кога ќе дојде моментот на експанзија и влегување на други пазари, тогаш финансиите од банкарскиот сектор ќе бидат потребни, но во овој момент се трудиме да најдеме алтернативни начини.

Како иновативен стартап модел дали Challenger го гледате на регионалниот и глобалниот пазар и што мислите за конкуренцијата?

Challenger е дефинитивно модел кој лесно се реплицира, и нашата првенствена замисла е Challenger да биде препознатлива алатка на Балканскиот пазар, со цел да ја развиеме Challenger и во другите Европски држави. За наша среќа на регионалниот пазар не постојат слични апликации како нашата, па конкуренцијата е занемарлива. Но, гледајќи го европскиот и глобален пазар, има апликации кои се веќе етаблирани и функционираат одлично во одредени држави, така да конкуренцијата таму е прилично силна. Се разбира, многу е рано да зборуваме за влегување на европски и светски пазари, додека не ја етаблираме Challenger на домашниот, па потоа и на регионалниот пазар. Затоа сакаме да ги имплементираме нашите планови чекор по чекор, и да оставиме пазарот и времето да ни покажат во која насока треба да се развиваме.

Продолжи со читање

Business Woman

Која е Кристалина Иванова Георгиева, новата директорка на ММФ?

Објавено

на

Кристалина Иванова Георгиева-Кинова родена на 13 август 1953 година е бугарски економист која неодамна дојде на чело на Меѓународниот монетарен фонд. Исто така, таа е главен извршен директор на Светската банка од 2017 година. Кристалина Иванова беше вршител на должноста претседател на Групата на Светска банка од 1. февруари 2019 до 8. април 2019 година. Таа претходно беше заменик претседател на Европската комисија под Жан-Клод Јункер од 2014 година до 2016 година. (more…)

Продолжи со читање

Business Woman

Бојана Иванов и Елеонора Црвенкоска: Babyshop.mk е првата специјализирана онлајн продавница за деца и родители

Објавено

на

Бојана Иванов и Елеонора Црвенкоска се двете мајки кои стојат зад првата специјализирана онлајн продавница за деца во Македонија. Во овој заеднички проект тие ги сплотиле љубовта и грижата кон своите деца и желбата за успех и реализација на сопствен бизнис. Така се роди онлајн продавницата за деца и родители, Babyshop.mk (more…)

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange