Connect with us

Наградни игри

МФ, Народната банка и АСО ги доделија наградите по повод деновите на штедењето и осигурувањето: Преку финансиска едукација до посилна економија

Објавено

на

Преку подобрување на финансиската писменост кај граѓаните се овозможува тие да носат поефективни одлуки за личните финансии, што пак влијае на економијата во целост – затоа е потребно децата да се едуцираат финансиски уште од најмала возраст. Ова беше истакнато на доделувањето на наградите од традиционалниот конкурс за ликовни и литературни творби по повод Светскиот ден на штедењето и Денот на осигурувањето, кој го распишаа Министерството за финансии, Народната банка и Агенцијата за супервизија на осигурувањето.

На настанот кој се одржа во Министерството за финансии присуствуваа министерката за финансии, Нина Ангеловска, гувернерката на Народната банка, Анита Ангеловска-Бежоска и претседателот на Советот на експерти на Агенцијата за супервизија на осигурување, Климе Попоски.

Министерката за финансии, Ангеловска посочи дека анализите покажуваат дека кај развиените економии финансиската писменост е два до трипати повисока во однос на финансиската писменост кај економиите во развој. Таа истакна дека во време на широка понуда на финансиски инструменти и услуги, граѓаните треба да бидат финансиски едуцирани за да можат да ги носат вистинските одлуки.

“Кај нас, последното мерење што го направи агенцијата ГФК, покажа дека финансиската писменост на населението има многу простор да се подобрува преку финансиската едукација. Потребно е да се засили финансиската едукација, и тоа за сите возрасти, со цел прво да ги ползуваат бенефитите, а второ да се засилат механизмите за самозаштита кај самите потрошувачи, па врз основа на личното знаење да прават вистинска проценка. Унапредувањето на финансиската писменост е важно за да можат, кога зборуваме за кревање на фискалната транспарентност, тие податоци да ги разберат, со тоа да го формираат јавното мислење и да вршат и подобрување и притисок кон институциите, со цел сите заедно да се подобруваме” – рече министерката Ангеловска.

“Во изминатиот период и ние како централна банка интензивно вложуваме во сферата на финансиската едукација, а од годинава и во поттикнувањето на финансиската инклузија. Имајќи предвид дека анкетните истражувања покажуваат релативно пониска писменост кај помладите, односно дека само 40% од младите на возраст од  18 до 24 години располагаат со минимум потребни финансиски познавања, голем дел од нашите активности се фокусирани на помладата популација” – истакна гувернерката на Народната банка, Анита Ангеловска-Бежоска.

Таа соопшти и дека активно се работи на нашата прва Национална стратегија за финансиска едукација и финансиска инклузија, која се очекува да биде донесена следната година. Во неа ќе бидат вградени сето стекнато искуство изминатите години, препораките на релевантните меѓународни институции и организации и најдобрите практики во оваа сфера.

Претседателот на Советот на експерти на Агенцијата за супервизија на осигурување (АСО), Климе Попоски, истакна дека раната финансиска едукација претставува клучен фактор за долгорочен развој и стабилност на финансискиот систем во една земја. Истражувањата во развиените земји покажуваат висок степен на корелација помеѓу финансиската едукација и писменост и благосостојбата на населението.

Попоски рече дека АСО, како регулатор на пазарот на осигурување, години наназад презема многубројни активности на полето на финансиската едукација меѓу кои и издавање корисни брошури и памфлети, друштвени игри за помладите од кои учат за ризиците и управувањето со нив, како и организирање редовни предавања во основните и средните училишта. До крајот на оваа година ќе биде промовиран интерактивен портал со цел граѓаните да се едуцираат и да се зајакне свесноста од опасностите од постоење ризици и потребата за осигурување како инструмент за заштита од потенцијални финансиски загуби.

Инаку, конкурсот за литературни и ликовни творби на ученици по повод Светскиот ден на штедењето и Денот на осигурувањето, веќе е традиционален. Годинава, на конкурсот се пријавија над 1000 ученици од основните и средните училишта од целата земја, додека наградени беа 18, а пофалени 32 ученици. Целта на конкурсот е преку креативно учење и изразување да се засилат знаењата на учениците во областа на штедењето и осигурувањето.

Наградни игри

МојДДВ#МојаНаграда: Проверете дали сте еден од добитниците на 20.000 денари

Објавено

на

Вчеравечер се одржа извлекувањето на 15 награди од по 20.000 денари, како дел од наградната игра „МојДДВ #Моја награда“. (more…)

Продолжи со читање

Наградни игри

Нова наградна игра на Охридска банка во соработка со Виза – ВИЗАРАТА МОЖЕ СÈ!

Објавено

на

Охридска банка АД Скопје го проширува своето портфолио на производи со воведување на новата кредитна картичка од брендот Visa, наречена Визарата. (more…)

Продолжи со читање

Наградни игри

Финансиската едукација на младите – еден од приоритетите на Македонската банкарска асоцијација

Објавено

на

Македонската банкарска асоцијација ја известува јавноста дека како и во другите европски земји, заради пандемијата на ковид-19, националниот натпревар на Европскиот квиз на пари ќе се одржи на начин различен од претходно објавениот. (more…)

Продолжи со читање

Популарно