Connect with us

Анализи

Минатото на банкарството не ја одредува неговата иднина

Објавено

на

Ако погледнеме наназад во последните 10 години од патувањето на финансискиот сектор, многу работи се променија, давајќи впечаток дека поминал многу подолг временски период. Традиционалниот финансиски сектор имаше банки како главен, ако не и единствен играч. Се разбира, имаше и други финансиски организации, но тие секогаш функционираа како поддршка или како продолжување на услугите обезбедени од страна на банките, никогаш како конкуренти.

Последиците од последната финансиска криза ги натера банките да се променат, обидувајќи се да ја повратат довербата на клиентите од една страна, но исто така и да се обидат да го подобрат финансискиот модел кој, иако “високо регулиран”, се покажа дека има многу недостатоци. Воспоставен е нов сет на нови прописи и процедури кои ќе го избегнат тоа што се случи во 2008 година, трансформирајќи го веќе “крутото” банкарско опкружување во уште нетранспарентно.

Од последната деценија, бевме сведоци на технолошкиот бум кој влијаеше на сите сфери на животот, од професионален до личен, кои влијаат врз транспортот, здравството, малопродажбата, па дури и нашиот општествен живот. Финансиските и финансиските услуги не беа исклучок.

Она што беше научна-фантастика пред 10 години стана реалност, а технологијата го смени начинот на кој гледаме живот и комуницираме едни со други. Додека историски, банкарската индустрија беше разумно добра во следењето и интегрирањето на технолошките промени, со цел подобро да им служи на потрошувачите, индустријата не успеа да го задржи темпото по финансиската криза, бидејќи беше зафатена со справување со новите улоги, новите регулативни барања и обиди да се најде решение за овие промени.

Во исто време, иновацијата стана многу голем приоритет за банките, технологијата почна да биде менувач на играта во секојдневниот бизнис. Користејќи ја најсовремената технологија и искористувајќи ја регулативата која беше прилично попустлива, fintech фирмите почнаа да им нудат на потрошувачите сосема нов начин за справување со финансиските решенија – начин што беше многу полесен, поедноставен и помалку обемен од традиционалните понудени банки.

За неколку години, банкарскиот екосистем, поврзан исклучиво со наследените банки, ја поздрави новата типологија на финансиските претпријатија – понекогаш старт-ап, понекогаш и големи нетрадиционални играчи – со фокус што вклучуваше покривање на одредени делови на финансискиот пазар, -конвенционални услуги, зголемена флексибилност и силен предизвик за прописите.

Кога компаниите како Apple, Фејсбук, Амазон, Airbnb, WhatsApp и WeChat се соочија со пазарот, тие создадоа важна разлика помеѓу претходно понуденото и она што клиентите знаеле дека би можеле да добијат, особено од корисничкото искуство и убедувањето. И ова е истиот тип на јаз што почнаа да гo адресираат fintech фирми воведувајќи поинаков начин на справување со финансиските активности.

Преку иновативна употреба на технологијата во дизајнирањето и испораката на финансиските услуги, fintech фирмите трансформираа и сè уште ја трансформираат банкарската улога што беше претходно позната. Нештата како вештачка интелигенција, кредитирање од колегите меѓу врсници, блокчејн, публицирање и советници за роботи, се само неколку примери за иновацијата обезбедена од fintech фирмите. Тоа не треба да се смета за едноставна игра за технолошка интеграција, меѓутоа, како што фирмите за финансиски технологии донесоа на маса беше воведување на уникатно искуство со клиентите, особено во најпрофитабилните деловни области кои вообичаено ги нудат традиционалните банки.

Овие повеќекратни промени во опкружувањето, технологијата, новите играчи и новите процеси го означија почетокот на долг процес на трансформација. Тоа предизвика еволуција на финансискиот свет од статичен, крут модел со банката во центарот, до активен, флексибилен екосистем фокусиран на потребите на клиентите. Употребата на технологијата – од употребата на вештачка интелигенција за да се предвиди однесувањето на клиентите до воведувањето на виртуелни асистенти за да им помогне на клиентите – стана разликувач во секојдневните акции на потрошувачот.

Анализи

Се поголем е бројот на банкари – милионери!

Објавено

на

Банките се едни од најпрофитните организации, како во светот, така и во нашата земја. (more…)

Продолжи со читање

Анализи

Македонците сеуште практикуваат плаќање во кеш, но тој тренд полека се менува

Објавено

на

Статистичките податоци на Народната банка за септември 2018 година покажуваат дека од вкупниот број трансакции реализирани со кредитни трансфери или приближно пет милиони, во хартиена форма се реализирани 2.896.599 трансакции, додека електронски 2.069.280. (more…)

Продолжи со читање

Анализи

Колку се застапени жените во Управните одбори на банките во Македонија?

Објавено

на

Со цел утврдување на статусот на жената во општеството, Банкарство спроведе истражување на тема ,,Жените во Управните одбори на банките во Република Северна Македонија”. Истражувањето ја опфаќа процентуалната застапеност на жените во Управните одбори на банките во Македонија, па за таа цел беа анализирани сите банки. (more…)

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange