Connect with us

Анализи

Македонците најмногу купувале онлајн од Обединетото Кралство, Ирска и Унгарија

Објавено

на

Согласно објавените податоци од Народната Банка на Република Северна Македонија, Асоцијацијата за е-трговија на Македонија – АЕТМ го анализираше бројот и вредноста на реализирани онлајн трансакции со домашни платежни картички кон странски е-продажни места со цел да се креира слика каде најчесто Македонците купувале онлајн во текот на 2021 година.

Во текот на изминатата година македонците реализирале вкупно 14,2 милиони онлајн трансакции со вкупна вредност од 420,7 милиони евра. Од овој износ, 318,9 милиони евра се реализирани кон домашните е-продавници, што претставува значајни 75,8% во вкупната вредност на онлајн трансакции. Со домашни платежни картички во странство, во 2021 година реализирани се вкупно 2,9 милиони онлајн трансакции со вкупна вредност од 101,8 милиони евра, наспроти 1,7 милиони онкајн трансакции со вкупна вредност од 47,8 милиони евра во 2020 година што претставува раст од 66,3% во бројот на трансакции и 113% во вредноста на трансакциите.

Од Асоцијацијата за е-трговија коментираат дека растот во 2021 година е очекуван ако се земе предвид дека во 2020 година поради пандемијата не се патуваше и трансакциите за авио-билети и резервации на хотели беа драстично намалени, во 2021 година овие трансакции го надминаа нивото од пред пандемијата.

Од вкупната вредност на трансакции, кои македонците во текот на 2021 година го потрошиле онлајн за пазарење во странство, дури 75,7% од вредноста на трансакциите се реализирале во корист на ТОП 10 земји.

Станува збор за следниве земји:

Најголема вредност на трансакциите, односно најмногу онлајн плаќања македонците реализирале кон Обединето Кралство, Унгарија и Ирска и тоа до некаде е и очекувано имајќи предвид дека од овие земји потекнуваат Amazon UK, ASOS (Обединето Кралство), Facebook, Google (Ирска) и WizzAir (Унгарија).

Што се однесува до бројот на онлајн трансакции со македонски платежни картички во странство, високи 82,7% од трансакциите завршиле во корист на ТОП 10 земјите прикажани во табелата во продолжение. Најголем број на трансакции со домашни платежни картички (вкупно 693.460) се реализирани во корист на e-продавници од Луксембург каде што е регистрирана европската филијала на Amazon преку која се одвиваат трансакциите за најголемиот дел од Европските земји, без Обединето Кралство.

Од аспект на вредноста на трансакциите, просечна трансакција со платежни картички од земјава кон Обединето Кралство изнесува 58,5 евра и кон оваа земја е реализиран најголем износ на плаќања. Највисока просечна вредност се евидентира од e-плаќањата кон Унгарија, каде доминираат плаќања кон WizzAir и просечната вредност изнесува 129,5 евра, додека најмала просечна вредност се евидентира кон Луксембург на износ од 11,1 евра.

Анализи

(НЕ)Праведноста на даночната реформа – став на Аналитика тинк тенк за даночната реформа

Објавено

на

Во контекст на предложената даночна реформа од страна на Министерството за финансии, АНАЛИТИКА тинк тенк укажува на следното: (more…)

Продолжи со читање

Анализи

Инфлацијата во Австрија достигна највисоко ниво во последните 47 години

Објавено

на

Годишната инфлација во Австрија во јули беше највисока од февруари 1975 година – индексот на потрошувачките цени скокна за 9,3%, покажаа прелиминарните податоци на федералната канцеларија за статистика „Statistik Austria”. Така, индикаторот извести за своите највисоки вредности во последниве 47 години. (more…)

Продолжи со читање

Анализи

БАНКАРИТЕ ГО ИМААТ РЕЦЕПТОТ ЗА УСПЕХ – Трите најголеми македонски банки прокнижија добивка од 64,8 милиони евра во првата половина на 2022 година

Објавено

на

Податоците од направената анализа на Банкарство.мк покажуваат дека во првото полугодие од 2022 година водечките три домашни банки (Стопанска банка АД – Скопје, Комерцијална банка АД Скопје и НЛБ Банка Скопје) оствариле добивка од 3.987.695 илјади денари или 64,8 милиони евра. (more…)

Продолжи со читање

Популарно