Connect with us

Business Woman

Која е Кристалина Иванова Георгиева, новата директорка на ММФ?

Објавено

на

Кристалина Иванова Георгиева-Кинова родена на 13 август 1953 година е бугарски економист која неодамна дојде на чело на Меѓународниот монетарен фонд. Исто така, таа е главен извршен директор на Светската банка од 2017 година. Кристалина Иванова беше вршител на должноста претседател на Групата на Светска банка од 1. февруари 2019 до 8. април 2019 година. Таа претходно беше заменик претседател на Европската комисија под Жан-Клод Јункер од 2014 година до 2016 година.

Од 1993. до 2010. година, таа служеше на голем број позиции во Групацијата на Светска банка, со што на крајот стана и нејзин заменик претседател и корпоративен секретар во март 2008 година. Таа служеше и како член на одборот на доверители  и вонреден професор во Секторот за економија на Универзитетот за национална и светска економија во Бугарија.  На 27. септември 2016 година, бугарската влада ја номинираше Кристалина Георгиева за функцијата генерален секретар на Обединетите нации. Нејзиниот мандат како генерален секретар во ООН заврши по гласањето во Советот за безбедност на ООН на 5 октомври, каде Георгиева го рангираше бројот осум од десетте кандидати.  На истото гласање, Антонио Гутереш доби поддршка од Советот за безбедност за функцијата генерален секретар на ООН.  На 28. октомври, Светската банка објави дека Георгиева ќе стане првиот извршен директор на банката почнувајќи од 2. јануари 2017 година.

Георгиева беше прогласена за „Европејка на годината“ во 2010 година  и „ЕУ комесар на годината“  како признание за нејзината работа, особено, нејзиното справување со хуманитарните катастрофи на Хаити и Пакистан.

Таа има докторат по економија и е магистер по политичка економија и социологија од Вишиот институт за економски науки Карл Маркс, моментално на Универзитетот за национална и светска економија, во Софија. Нејзината теза беше на тема: „Политика за заштита на животната средина и економски раст во САД“. Таа исто така, направи постдипломски истражувања и студии за економија на природни ресурси и политика на животната средина на Лондонската Економска школа во крајот на 1980-тите и на Институтот за технологија во Масачусетс.  Таа има напишано над 100 академски трудови и исто така автор на учебник за микроекономија.

Таа држеше низа академски и консултантски позиции во Бугарија и САД, а предаваше на теми за развој на универзитетите, вклучувајќи ги и австралискиот национален универзитет, Институтот за технологија во Масачусетс, универзитетот Цингхуа, универзитетот Јеил, универзитетот Харвард, Лондонскиот факултет за економија, Универзитет на Јужен Пацифик и други.

Георгиева ја започна својата кариера во Групацијата на Светска банка во 1993 година како економист за животна средина за Европа и Централна Азија. После ова, таа служеше на различни позиции во банката и на крајот стана директор на Секторот за животна средина надлежен за стратегијата, политиките и кредитирањето на животната средина на Светската банка. Во оваа улога, таа надгледуваше околу 60% од работењето со заеми на Групацијата Светска банка. Од 2004-2007 година беше директор на институцијата и постојан претставник во Руската Федерација, со седиште во Москва.

Таа се врати во Вашингтон, за да стане директор на стратегија и операции за одржлив развој. Нејзината последна позиција во Светската банка, потпретседател и секретар на корпорацијата, ја пренесе водечката одговорност за врски со членовите на Одборот на директори на институцијата, претставувајќи ги акционерите на Банката (владите на земјата членка).  За тоа време, таа работеше на реформите во управувањето на Банката и придружувајќи го зголемувањето на капиталот.

Во јануари 2010 година, Георгиева ја објави намерата да си даде оставка од оваа функција заради нејзината номинација во Комисијата на Европската унија. Георгиева има одлично познавање на бугарски, англиски и руски јазик, а може да зборува и на француски јазик.

Политичка кариера

Откако поранешната бугарска кандидатка за функцијата Европски комесар за хуманитарна помош и управување со кризи, Румијана Јелева, се најде под оган за време на нејзиното потврдување на сослушувањето од членовите на Европскиот парламент за нејзината надлежност и наводите за празнини во нејзината изјава за финансиски интереси, таа ја повлече понудата. Бугарската влада тогаш ја предложи Кристалина Георгиева за свој нов кандидат.  На 21 јануари 2010 година претседателот на Европската комисија Хозе Мануел Баросо се состана со Георгиева и изрази одобрување, изјавувајќи дека „Г-ѓа Георгиева има солидно меѓународно искуство и знаење со кое ќе придонесе значително во нејзиниот капацитет како комесар на ЕУ“.

Потврдното сослушување на Георгиева се одржа во Европскиот парламент на 4 февруари 2010 година. Таа се соочи со прашања за нејзината соодветност за портфолиото. Георгиева го идентификуваше Хаити како приоритет, особено потребата да се обезбедат засолништа и здравствени услуги и да се вратат функциите и услугите на владата, со цел да се започне со работа на реконструкција и долгорочен развој. Другите клучни прашања поставени во дискусиите со европратениците беа подобрувањето на координацијата во рамките на ЕУ (и во рамките на Комисијата) и меѓу хуманитарните и воените играчи со цел да се исполнат двојниот предизвик поставен со проширување на потребите и намалување на буџетите. Исто така, се истакна потребата за подобрување на ефективноста на активностите на ЕУ и за подобар капацитет за одговор, заедно со формирање на Европски доброволен хуманитарен кор.

На Георгиева му беше даден топол одговор од европратениците, при што европратеничката на трудот Мајкл Кешман ја пофали нејзината „чесност и длабока ширина на знаењето“. Таа беше аплаудирана од членовите на комисијата кога she рече на британскиот конзервативен европратеник Нир Дева дека ќе се залага за интересите на ЕУ и ќе биде независен ум. Иво Вајгл, либерален европратеник, исто така, ја пофали, велејќи: „Дозволете ми да ве комплиментирам на вашиот мирен начин и самодовербата што денес ја издигнувате“. Нејзиниот настап на сослушувањето беше широко објавен во Бугарија и се емитуваше во живо на многу национални медиуми, каде се сметаше како прашање за враќање на националната чест по неуспешното сослушување на Јелева.

Вториот колеџ на Баросо Комисијата, вклучително и Георгиева, беше одобрен од страна на Европскиот парламент на 9 февруари 2010 година со гласање од 488 на 137, со 72 воздржани,  и таа ја презеде должноста наредниот ден.

Business Woman

Црвенкоска: Сите попусти и намалени цени на едно место, Акции.мк ќе ви го олесни секојдневието

Објавено

на

Дали ги следите акциите на производите, барате ли каде е поевтино и каде може да добиете најдобра понуда? Доколку не сакате да гледате низ десетина сајтови или печатени каталози тогаш новиот мобилен продукт Акции.мк може да биде вистинско решение. Акции.мк на македонските корисници им нуди директен и електронски преглед на сите акции на производи со намалени цени во супер маркетите, веледрогериите, продавниците за електроника и други ланци. За развојот на Акции.мк разговараме со креаторот Елеонора Црвенкоска од компанијата Different која открива најпрво како настанала идејата за создавање на ваков вид на решение кое треба да ги поврзе купувачите и трговците, но и како планираат да го развијат нивниот бизнис модел. Колку една апликација како Акции.мк може да го олесни вашето секојдневие, прочитајте од интервјуто во продолжение.

Банкарство: Што ве мотивираше да ја изработите апликацијата akcii.mk, може ли да ни дадете повеќе за вашето досегашно искуство и како функционирате како тим?

Црвенкоска: До идејата дојдовме случајно и од потреба, имено како и секоја идеја која се раѓа од потреба така и akcii.mk има за цел да олесни некаков процес од нашето секојдневие односно корисникот да ја добие посакуваната информација на едно место.

Пресвртен момент беше кога една госпоѓа во еден маркет купувајќи ист продукт како и јас ме запраша која е цената, јас и одговорив и потоа ми кажа: „а не, ќе чекам до утре, ќе го купам од друг маркет, таму утре ќе биде на акција“. Разликата изнесуваше 4 ден, а самиот продукт чинеше 150 ден, што значи на акција истиот продукт во другиот маркет утредента изнесуваше 146 ден.

И тогаш си реков „ако може некој да чека еден ден и будно ги следи акциите на маркетите за толку мала разлика, а сепак самиот продукт и не е баш во буџет категорија тогаш би било многу фино доколку може да се интегрираат сите акции од сите маркети или малопродажни места од сите категории на едно место“, и така започна се, односно да креираме мобилна апликација и сајт кои ќе им овозможат на потрошувачите да може да ги прегледуваат сите акции од сите малопродажни места и категории на едно место.

Знаеме дека денес сите сме опкружени со информации кои ги црпиме преку нашите паметни телефони, а како канали на дистрибуција ги користиме социјалните мрежи или одредени апликации. Нашите навики секојднево се трансформираат, ако претходно повеќето податоци ги прибиравме преку хартиен медиум денес дигитализацијата се почесто се интегрира во нашето секојдневие.

Така и една од целите на нашата апликација akcii.mk е да ја замени хартиената форма на објавување на самите акции. Сигурна сум дека многу пати сите ние кога добиваме каталози во нашите поштенски сандачиња или на врата многу често ги фрламе без да ги погледнеме или пак само кратко фрламе поглед и потоа ги одложуваме во корпата за смет. Ова укажува на фактот дека информацијата не стигнува до посакуваниот консумент односно информацијата се дистрибуира масовно па на тој што му треба ќе ја анализира, а на тој што не му треба едноставно веднаш се ослободува од неа. Но, тоа креира непотребно користење на хартија, непотребни трошоци за да испечатите каталози и најважно од се непотребен смет по влезови од згради, улици и итн…

Банкарство: Може ли да ни објасните како се користи akcii.mk, кои се нејзините предности и на кои платформи е достапна?

Црвенкоска: Во нашиот сегмент односно нашата апликација од самиот почеток знаевме дека главните корисници на каталози за акции се потрошувачи со старосна возраст од +50 години, па затоа целта ни беше да самата апликација биде што полесна за користење, да не ги оптоварува корисниците со премногу опции и информации, да е лесно читлива и да може типкањето за пребарување или внесување на било какви информации или податоци да биде изведено во кирилично или латинично писмо односно да не мора корисникот да менува писмо туку веднаш апликацијата ќе го препознае јазикот и ќе ја презентира побараната информација без разлика со кое писмо е напишана.

Имено, апликацијата е достапна на iOS (Apple) и Android. Со нашата апликација корисникот дигитално ги добива во било кој момент сите информации од сите малопродажни места од сите категории: супермаркети, техника, дом и градина, аптеки, и најважно од се, може да се пребарува по продукт на нашата апликација. Тоа значи дека ако сега на вас ви е потребно да купите детергент, нов телевизор или пелени за бебе веднаш ќе добиете преглед на пребараниот продукт од наефтин кон најскап, по бренд и кај кој трговец, а притоа во самата апликација има и алатка да истиот продукт го внесете во вашата корпа и така ќе можете да креирате листа на продукти што ви требаат и од каде можете да ги набавите истите. Што значи, процесот комплетно го скратуваме, информацијата е достапна веднаш и во било кое време, и да не заборавиме допринесуваме кон почиста околина и средина бидејќи ја намалуваме потребата за печатење во хартиена форма за истите рекламни материјали.

Банкарство: На кој начин ги собирате податоците од страна на маркетите и колку истите се ажурираат?

Материјалите ги собираме електронски од сите поголеми трговци за храна, техника, дом и градина и дрогерии. Ги ажурираме во ист момент кога и самите трговци ги објавуваат.

Банкарство: Дали планирате да лансирате и десктоп верзија на akcii.mk за полесен пристап на корисниците од било кој уред?

Секако, но пред се сакаме да ја развиеме и распространиме употребата на апликацијата преку паметните телефони од причина што денешните web пребарувања се повеќе извршени преку паметните телефони а самата апликација го заменува класичното web пребарување но, сепак во план ни е да имаме и приказ преку web платформа.

Банкарство: Може ли akcii.mk да прерасне и во шопинг платформа во директна соработка со самите маркети, на кој начин би го развиле вашиот бизнис модел?

Уште од самиот почеток кога ја евалуиравме потребата за апликација како akcii.mk воочивме дека во иднина ќе можеме да интегрираме online купување како додадена вредноста за самите трговци, со други зборови, штом корисникот ќе го пронајде продуктот што го интересира ќе можеме да го поврземе со самиот трговец за online купување доколку и самиот трговец ја нуди истата можност.

Како би ја избегнале неизвесноста од тоа дали трговецот нуди online купување и дали истиот врши достава, нашата следна амбиција и цел е да оствариме соработка со компанија која има развиено добра логистичка мрежа за експрес достава и на тој начин ќе можеме да им понудиме на корисниците комплетно решение односно преглед на продукт и достава на истиот за не повеке од 45 минути.

Продолжи со читање

Business Woman

Три Македонки прогласени за „Најжена на 21 век“ во Белград

Објавено

на

Агенција „Марили“ која 24 години ја поддржува успешноста на жената во бизнисот како претприемач, менаџер и лидер се гордее со проширувањето на соработката на бизнисите предводени од жени на регионално ниво. Токму жените менаџери – лауреатки од манифестацијата на „Марили“ – „Избор на топ 10 најуспешни жени менаџери од Македонија“ се дел од наградените на регионалната манифестација „Најжена на 21. век“, што претставува верификација на напорите на агенција „Марили“ да ја промовира успешната жена во бизнисот во нашата земја, но и надвор од неа. (more…)

Продолжи со читање

Business Man

Challenger: Бизнисите да се приклучат на платформата за да бидат „зелени“

Објавено

на

Challenger е новата мобилна апликација за која мора да знаете, бидејќи кога ќе биде лансирана не смеете никако да ја пропуштите. Challenger е нов македонски стартап кој сака преку мобилна апликација да ги менува здравите навики на македонските граѓани, повеќе да поминуваат „зелени“ километри, да собираат поени, а со тоа и соодветни награди и признанија. Исто така Challenger сака да ги поттикне на општествена одговорност компаниите и институциите со цел да се креира нова зелена маркетинг платформа која ќе нуди многу предности. За начинот на кој функционираат како стартап, за пристапот до финансии за развој на идејата и техничкото решение, како и за тоа што ќе понуди апликацијата разговаравме со Теодора, Стефан, Олга и Митко од Challenger.

Што е Challenger? За кратко време успеавте да соберете многу внимание од јавноста која очекува многу интересен проект, особено пред почетокот на зимата кога се враќаат темите за загадувањето и проблемите со здравјето на луѓето?

Challenger e мобилна апликација за сите кои сакаат да добијат некоја награда за своите поминати зелени километри (пешки или на велосипед). Ние сакаме да ги предизвикаме нашите сограѓани, независно дали млади, студенти, родители, возрасни, активисти, оние кои се движат, кои сакаат да бидат промената во ова општество, или пак оние на кои им недостасува поттик да поминат километар повеќе, па и онаа група на луѓе кои се веќе наши локални еко супер херои.

Challenger ќе функционира на следниот начин:

1.Поминатите километри со пешачење или пак додека возите велосипед се претвораат во  Challenger поени
2. Challenger поените се заменуваат со кодови за попусти или пак бесплатни производи/услуги
3. Challenger е начин заедно да се избориме за почист воздух, да го намалиме секојдневниот сообраќаен метеж, затоа поставуваме предизвици (дневни,неделни или месечни) и за секое успешно исполнување се добиваат директни награди

Веројатно тоа што го привлече вниманието на јавноста, на наша голема среќа, е токму пристапот на нашето решение, а тоа е дека само како заедница на граѓани, бизниси и организации може да направиме промени. Затоа сакаме сите да ги повикаме да ни се приклучат во остварувањето на нашата цел, и заедно да бидеме дел од решението на аерозагадувањето, а не од проблемот.

Кој стои зад Challenger, може да ни раскажете како се склопи тимот и успевате ли да ја усогласите вашата визија, колку е голем предизвикот да се работи на ваков проект?

Приказната на Challenger започна на минатогодишниот StartupWeekend Скопје. Кога ќе се свртиме наназад сфаќаме дека работиме заедно веќе година дена, и тоа ни се чини нереално, бидејќи времето лета, како вчера да бевме во CeedHub. Еуфоријата која ја добивме не мотивираше да продолжиме првите месеци. Потоа дојдоа вистинските предизвици, кој од нас ќе продолжи да работи, како да го оформиме производот, да решиме во кој правец ќе продолжиме…. Процесот беше далеку од лесен, но едно е факт сите сме заљубени во Challenger, едноставно сонуваме да успее. Веројатно тој жар кај сите е тоа што не натера да аплицираме на различни натпревари каде што добивме и признанија. На кратко позади идејата на Challenger се Теодора, Стефан, Олга и Митко, кои воедно се основачи и на компанијата GreenIT. Наскоро ќе објавуваме и интересни текстови од нашиот тим, односно како се справувавме со нашите предизвици, избор на технологија, како ние го гледаме нашиот тим итн., така да следете го нашиот блог на www.challenger.mk 🙂

Кои ќе бидат главните цели на Challenger и како очекувате да се вклучи бизнис секторот во вашата приказна?

Главната цел на Challenger e да биде платформа преку која ќе се создава една општествено одговорна – зелена заедница, каде што луѓето развиваат навики да користат алтернативни методи на транспорт, а од друга страна локалните бизниси го подржуваат ова однесување.

Challenger е единствена платформа преку која бизнисите ќе можат да се вклучат на трендот, да бидат препознаени како зелени бизниси. На кратко бизнисите ќе може да спонзорираат предизвици и за истите да даваат директни награди на учесниците кои успешно го исполниле тој предизвик. Дополнително во нашата Challenger продавница бизнисите може да поставуваат бесплатни, или кодови за попуст за своите услуги и производи, а со самото тоа стимулираат и општествено одговорно однесување помеѓу своите сограѓани.

Ние велиме, времето да се биде ЗЕЛЕН бизнис е СЕГА, затоа им овозможуваме на бизнисите алатка без да трошат дополнителни ресурси.

Имате ли искуство со наоѓање на финансии од банкарскиот сектор, дали е тоа чекор на кој ќе треба да работите и што очекувате?

Во изминатиот период бевме во инкубациска програма подржана од банка, каде што се одборува кредит со ниска каматна стапка. Поради фактот дека сме на самиот почеток и се трудиме да го испробаме нашиот бизнис модел на пазарот, се уште не сме подготвени за подвиг на добивање финансии од банкарскиот сектор. Како нов startup, гледаме рационално и ефективно да ги користиме ресурсите кои ни се на располагање, па затоа се пријавуваме на различни настани каде што можеме да добиеме грантови или ко-финансирања. Се разбира кога ќе дојде моментот на експанзија и влегување на други пазари, тогаш финансиите од банкарскиот сектор ќе бидат потребни, но во овој момент се трудиме да најдеме алтернативни начини.

Како иновативен стартап модел дали Challenger го гледате на регионалниот и глобалниот пазар и што мислите за конкуренцијата?

Challenger е дефинитивно модел кој лесно се реплицира, и нашата првенствена замисла е Challenger да биде препознатлива алатка на Балканскиот пазар, со цел да ја развиеме Challenger и во другите Европски држави. За наша среќа на регионалниот пазар не постојат слични апликации како нашата, па конкуренцијата е занемарлива. Но, гледајќи го европскиот и глобален пазар, има апликации кои се веќе етаблирани и функционираат одлично во одредени држави, така да конкуренцијата таму е прилично силна. Се разбира, многу е рано да зборуваме за влегување на европски и светски пазари, додека не ја етаблираме Challenger на домашниот, па потоа и на регионалниот пазар. Затоа сакаме да ги имплементираме нашите планови чекор по чекор, и да оставиме пазарот и времето да ни покажат во која насока треба да се развиваме.

Продолжи со читање

Популарно