Connect with us
P2_P_MK_1600x400

Business Woman

Која е Кристалина Иванова Георгиева, новата директорка на ММФ?

Објавено

на

Кристалина Иванова Георгиева-Кинова родена на 13 август 1953 година е бугарски економист која неодамна дојде на чело на Меѓународниот монетарен фонд. Исто така, таа е главен извршен директор на Светската банка од 2017 година. Кристалина Иванова беше вршител на должноста претседател на Групата на Светска банка од 1. февруари 2019 до 8. април 2019 година. Таа претходно беше заменик претседател на Европската комисија под Жан-Клод Јункер од 2014 година до 2016 година.

Од 1993. до 2010. година, таа служеше на голем број позиции во Групацијата на Светска банка, со што на крајот стана и нејзин заменик претседател и корпоративен секретар во март 2008 година. Таа служеше и како член на одборот на доверители  и вонреден професор во Секторот за економија на Универзитетот за национална и светска економија во Бугарија.  На 27. септември 2016 година, бугарската влада ја номинираше Кристалина Георгиева за функцијата генерален секретар на Обединетите нации. Нејзиниот мандат како генерален секретар во ООН заврши по гласањето во Советот за безбедност на ООН на 5 октомври, каде Георгиева го рангираше бројот осум од десетте кандидати.  На истото гласање, Антонио Гутереш доби поддршка од Советот за безбедност за функцијата генерален секретар на ООН.  На 28. октомври, Светската банка објави дека Георгиева ќе стане првиот извршен директор на банката почнувајќи од 2. јануари 2017 година.

Георгиева беше прогласена за „Европејка на годината“ во 2010 година  и „ЕУ комесар на годината“  како признание за нејзината работа, особено, нејзиното справување со хуманитарните катастрофи на Хаити и Пакистан.

Таа има докторат по економија и е магистер по политичка економија и социологија од Вишиот институт за економски науки Карл Маркс, моментално на Универзитетот за национална и светска економија, во Софија. Нејзината теза беше на тема: „Политика за заштита на животната средина и економски раст во САД“. Таа исто така, направи постдипломски истражувања и студии за економија на природни ресурси и политика на животната средина на Лондонската Економска школа во крајот на 1980-тите и на Институтот за технологија во Масачусетс.  Таа има напишано над 100 академски трудови и исто така автор на учебник за микроекономија.

Таа држеше низа академски и консултантски позиции во Бугарија и САД, а предаваше на теми за развој на универзитетите, вклучувајќи ги и австралискиот национален универзитет, Институтот за технологија во Масачусетс, универзитетот Цингхуа, универзитетот Јеил, универзитетот Харвард, Лондонскиот факултет за економија, Универзитет на Јужен Пацифик и други.

Георгиева ја започна својата кариера во Групацијата на Светска банка во 1993 година како економист за животна средина за Европа и Централна Азија. После ова, таа служеше на различни позиции во банката и на крајот стана директор на Секторот за животна средина надлежен за стратегијата, политиките и кредитирањето на животната средина на Светската банка. Во оваа улога, таа надгледуваше околу 60% од работењето со заеми на Групацијата Светска банка. Од 2004-2007 година беше директор на институцијата и постојан претставник во Руската Федерација, со седиште во Москва.

Таа се врати во Вашингтон, за да стане директор на стратегија и операции за одржлив развој. Нејзината последна позиција во Светската банка, потпретседател и секретар на корпорацијата, ја пренесе водечката одговорност за врски со членовите на Одборот на директори на институцијата, претставувајќи ги акционерите на Банката (владите на земјата членка).  За тоа време, таа работеше на реформите во управувањето на Банката и придружувајќи го зголемувањето на капиталот.

Во јануари 2010 година, Георгиева ја објави намерата да си даде оставка од оваа функција заради нејзината номинација во Комисијата на Европската унија. Георгиева има одлично познавање на бугарски, англиски и руски јазик, а може да зборува и на француски јазик.

Политичка кариера

Откако поранешната бугарска кандидатка за функцијата Европски комесар за хуманитарна помош и управување со кризи, Румијана Јелева, се најде под оган за време на нејзиното потврдување на сослушувањето од членовите на Европскиот парламент за нејзината надлежност и наводите за празнини во нејзината изјава за финансиски интереси, таа ја повлече понудата. Бугарската влада тогаш ја предложи Кристалина Георгиева за свој нов кандидат.  На 21 јануари 2010 година претседателот на Европската комисија Хозе Мануел Баросо се состана со Георгиева и изрази одобрување, изјавувајќи дека „Г-ѓа Георгиева има солидно меѓународно искуство и знаење со кое ќе придонесе значително во нејзиниот капацитет како комесар на ЕУ“.

Потврдното сослушување на Георгиева се одржа во Европскиот парламент на 4 февруари 2010 година. Таа се соочи со прашања за нејзината соодветност за портфолиото. Георгиева го идентификуваше Хаити како приоритет, особено потребата да се обезбедат засолништа и здравствени услуги и да се вратат функциите и услугите на владата, со цел да се започне со работа на реконструкција и долгорочен развој. Другите клучни прашања поставени во дискусиите со европратениците беа подобрувањето на координацијата во рамките на ЕУ (и во рамките на Комисијата) и меѓу хуманитарните и воените играчи со цел да се исполнат двојниот предизвик поставен со проширување на потребите и намалување на буџетите. Исто така, се истакна потребата за подобрување на ефективноста на активностите на ЕУ и за подобар капацитет за одговор, заедно со формирање на Европски доброволен хуманитарен кор.

На Георгиева му беше даден топол одговор од европратениците, при што европратеничката на трудот Мајкл Кешман ја пофали нејзината „чесност и длабока ширина на знаењето“. Таа беше аплаудирана од членовите на комисијата кога she рече на британскиот конзервативен европратеник Нир Дева дека ќе се залага за интересите на ЕУ и ќе биде независен ум. Иво Вајгл, либерален европратеник, исто така, ја пофали, велејќи: „Дозволете ми да ве комплиментирам на вашиот мирен начин и самодовербата што денес ја издигнувате“. Нејзиниот настап на сослушувањето беше широко објавен во Бугарија и се емитуваше во живо на многу национални медиуми, каде се сметаше како прашање за враќање на националната чест по неуспешното сослушување на Јелева.

Вториот колеџ на Баросо Комисијата, вклучително и Георгиева, беше одобрен од страна на Европскиот парламент на 9 февруари 2010 година со гласање од 488 на 137, со 72 воздржани,  и таа ја презеде должноста наредниот ден.

Business Man

Challenger: Бизнисите да се приклучат на платформата за да бидат „зелени“

Објавено

на

Challenger е новата мобилна апликација за која мора да знаете, бидејќи кога ќе биде лансирана не смеете никако да ја пропуштите. Challenger е нов македонски стартап кој сака преку мобилна апликација да ги менува здравите навики на македонските граѓани, повеќе да поминуваат „зелени“ километри, да собираат поени, а со тоа и соодветни награди и признанија. Исто така Challenger сака да ги поттикне на општествена одговорност компаниите и институциите со цел да се креира нова зелена маркетинг платформа која ќе нуди многу предности. За начинот на кој функционираат како стартап, за пристапот до финансии за развој на идејата и техничкото решение, како и за тоа што ќе понуди апликацијата разговаравме со Теодора, Стефан, Олга и Митко од Challenger.

Што е Challenger? За кратко време успеавте да соберете многу внимание од јавноста која очекува многу интересен проект, особено пред почетокот на зимата кога се враќаат темите за загадувањето и проблемите со здравјето на луѓето?

Challenger e мобилна апликација за сите кои сакаат да добијат некоја награда за своите поминати зелени километри (пешки или на велосипед). Ние сакаме да ги предизвикаме нашите сограѓани, независно дали млади, студенти, родители, возрасни, активисти, оние кои се движат, кои сакаат да бидат промената во ова општество, или пак оние на кои им недостасува поттик да поминат километар повеќе, па и онаа група на луѓе кои се веќе наши локални еко супер херои.

Challenger ќе функционира на следниот начин:

1.Поминатите километри со пешачење или пак додека возите велосипед се претвораат во  Challenger поени
2. Challenger поените се заменуваат со кодови за попусти или пак бесплатни производи/услуги
3. Challenger е начин заедно да се избориме за почист воздух, да го намалиме секојдневниот сообраќаен метеж, затоа поставуваме предизвици (дневни,неделни или месечни) и за секое успешно исполнување се добиваат директни награди

Веројатно тоа што го привлече вниманието на јавноста, на наша голема среќа, е токму пристапот на нашето решение, а тоа е дека само како заедница на граѓани, бизниси и организации може да направиме промени. Затоа сакаме сите да ги повикаме да ни се приклучат во остварувањето на нашата цел, и заедно да бидеме дел од решението на аерозагадувањето, а не од проблемот.

Кој стои зад Challenger, може да ни раскажете како се склопи тимот и успевате ли да ја усогласите вашата визија, колку е голем предизвикот да се работи на ваков проект?

Приказната на Challenger започна на минатогодишниот StartupWeekend Скопје. Кога ќе се свртиме наназад сфаќаме дека работиме заедно веќе година дена, и тоа ни се чини нереално, бидејќи времето лета, како вчера да бевме во CeedHub. Еуфоријата која ја добивме не мотивираше да продолжиме првите месеци. Потоа дојдоа вистинските предизвици, кој од нас ќе продолжи да работи, како да го оформиме производот, да решиме во кој правец ќе продолжиме…. Процесот беше далеку од лесен, но едно е факт сите сме заљубени во Challenger, едноставно сонуваме да успее. Веројатно тој жар кај сите е тоа што не натера да аплицираме на различни натпревари каде што добивме и признанија. На кратко позади идејата на Challenger се Теодора, Стефан, Олга и Митко, кои воедно се основачи и на компанијата GreenIT. Наскоро ќе објавуваме и интересни текстови од нашиот тим, односно како се справувавме со нашите предизвици, избор на технологија, како ние го гледаме нашиот тим итн., така да следете го нашиот блог на www.challenger.mk 🙂

Кои ќе бидат главните цели на Challenger и како очекувате да се вклучи бизнис секторот во вашата приказна?

Главната цел на Challenger e да биде платформа преку која ќе се создава една општествено одговорна – зелена заедница, каде што луѓето развиваат навики да користат алтернативни методи на транспорт, а од друга страна локалните бизниси го подржуваат ова однесување.

Challenger е единствена платформа преку која бизнисите ќе можат да се вклучат на трендот, да бидат препознаени како зелени бизниси. На кратко бизнисите ќе може да спонзорираат предизвици и за истите да даваат директни награди на учесниците кои успешно го исполниле тој предизвик. Дополнително во нашата Challenger продавница бизнисите може да поставуваат бесплатни, или кодови за попуст за своите услуги и производи, а со самото тоа стимулираат и општествено одговорно однесување помеѓу своите сограѓани.

Ние велиме, времето да се биде ЗЕЛЕН бизнис е СЕГА, затоа им овозможуваме на бизнисите алатка без да трошат дополнителни ресурси.

Имате ли искуство со наоѓање на финансии од банкарскиот сектор, дали е тоа чекор на кој ќе треба да работите и што очекувате?

Во изминатиот период бевме во инкубациска програма подржана од банка, каде што се одборува кредит со ниска каматна стапка. Поради фактот дека сме на самиот почеток и се трудиме да го испробаме нашиот бизнис модел на пазарот, се уште не сме подготвени за подвиг на добивање финансии од банкарскиот сектор. Како нов startup, гледаме рационално и ефективно да ги користиме ресурсите кои ни се на располагање, па затоа се пријавуваме на различни настани каде што можеме да добиеме грантови или ко-финансирања. Се разбира кога ќе дојде моментот на експанзија и влегување на други пазари, тогаш финансиите од банкарскиот сектор ќе бидат потребни, но во овој момент се трудиме да најдеме алтернативни начини.

Како иновативен стартап модел дали Challenger го гледате на регионалниот и глобалниот пазар и што мислите за конкуренцијата?

Challenger е дефинитивно модел кој лесно се реплицира, и нашата првенствена замисла е Challenger да биде препознатлива алатка на Балканскиот пазар, со цел да ја развиеме Challenger и во другите Европски држави. За наша среќа на регионалниот пазар не постојат слични апликации како нашата, па конкуренцијата е занемарлива. Но, гледајќи го европскиот и глобален пазар, има апликации кои се веќе етаблирани и функционираат одлично во одредени држави, така да конкуренцијата таму е прилично силна. Се разбира, многу е рано да зборуваме за влегување на европски и светски пазари, додека не ја етаблираме Challenger на домашниот, па потоа и на регионалниот пазар. Затоа сакаме да ги имплементираме нашите планови чекор по чекор, и да оставиме пазарот и времето да ни покажат во која насока треба да се развиваме.

Продолжи со читање

Business Woman

Бојана Иванов и Елеонора Црвенкоска: Babyshop.mk е првата специјализирана онлајн продавница за деца и родители

Објавено

на

Бојана Иванов и Елеонора Црвенкоска се двете мајки кои стојат зад првата специјализирана онлајн продавница за деца во Македонија. Во овој заеднички проект тие ги сплотиле љубовта и грижата кон своите деца и желбата за успех и реализација на сопствен бизнис. Така се роди онлајн продавницата за деца и родители, Babyshop.mk (more…)

Продолжи со читање

Business Woman

На вкусен ручек со Ирина Јаневска од coolinari.mk

Објавено

на

Coolinari.mk е идеја во доменот на социјалното претприемништво. Како таква се развива успешно веќе неколку години и има големо влијание во дејноста на кулинарството и успева да направи промена.

Ирина Јаневска, ќе ни објасни кон што се стремат нивните кулинари, што постигнале до сега и што е тоа што ги прави социјално претрпријатие. (more…)

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange