Connect with us

Останато

Како можат банките да преовладуваат со FinTech компаниите?

Објавено

на

Иднината на банкарството на мало е подобро дефинирана отколку што повеќето директори на финансиски услуги сакаат да признаат. Еден клучен елемент: Потрошувачите очекуваат информациите да се искористи за да се обезбедат исклучително персонализирани искуства. Нетрадиционалните фирми го разбираат ова и ги туркаат ограничувањата за испорака на решенија. За да напредуваат во оваа средина, банките и кредитните унии мора повторно да ги “дизајнираат“ своите улоги.

Од позитивната страна, финансиските институции сè уште имаат скалабилност, финансиски капитал, регулаторна поддршка, препознатливост на брендот, податоци за клиентите, дистрибутивни мрежи и покрај минатите проблеми, разумно ниво на доверба на клиентите.

Од негативната страна, банките и кредитните унии се претежно бавни, предвидливи, политички, ризични и несоодветни за промена, а најчесто се уште се потпираат на наследените технологии. Затоа  мора брзо да се прилагодат на новите промени.

Еве три трендови кои ги опфаќаат индустријата:

1. Клиенти од следната генерација. Millennials и iGen (оние кои пораснале со паметен телефон) имаат многу различни ставови за повеќето нешта во споредба со нивните родители. Поважно, тие се посамостални и помалку им простуваат на брендовите кои не испорачале услуга каква што тие очекувале. Истражувањето на потрошувачките банкарски активности во Северна Америка покажало дека 18%  потрошувачите ја смениле својата примарна банка во изминатите 12 месеци – во споредба со 10% од потрошувачите на возраст од 35-54 години и 3% од 55 и повеќе години.

2. Регулаторното опкружување. Финансиските регулативи за несреќа бараат зголемена транспарентност и поголема усогласеност, создавајќи огромни трошоци за банките.

3. Дигитална технологија. Fintechs и “techfins” (Амазон, Епл, Фејсбук, Гугл и кинескиот гигант, Алибаба) се повеќе се насочуваат кон финансиски услуги. Некои таканаречени “банки предизвикувачи” (Старлинг, Монцо, Варо) сеуште сеуште  не ја предизвикуваат индустријата со значителен степен, но тоа набрзо ќе се случи.

Многу Fintech фирми ќе ги соберат плодовите од воведување технолошки унапредувања во финансиската индустрија. На пример, Revolut во Велика Британија  (и пристигнува наскоро во САД) обезбедува високо удобен, мобилена,пријателска платформа за девизни курсеви, за подобро да им служи на небанкарските институции и домаќинствата.

Она што го прави ова особено опасно за традиционалните банки и кредитните унии е дека очекувањата на потрошувачите од следната генерација се поставени од страна на овие големи технолошки компании и многу fintech компании, кои нудат високо персонализирани услуги и интуитивни кориснички искуства низ сите уреди.

Повеќето fintech фирми се релативно мали и фокусирани на една услуга. Тие исто така се лесно регулирани според упатствата за усогласеност со е-пари. За да понудат целосен опсег на услуги, потребни се финансиски мускули, регулатива од земја до земја и длабоки сознанија за клиентите.

Големите технолошки фирми, од друга страна, би можеле да предизвикаат повеќе проблеми за традиционалните банкарски провајдери – со нови видови интернет-финансии што не беа видени досега. Ако ја имате технологијата, податоците за клиентите и дофат на гигант од Силиконската долина, можете да ги откриете целните категории.

Во последните неколку години, повеќето компании за финансиски услуги се фокусираа на дигитализација и отстранување на болните точки во корисничкото искуство. И двете се подеднакво важни. Но, за да се поттикне идниот раст, ќе се бара пореметено размислување, со фокус на идеи, предлози и приказни. Банките и кредитните унии треба повторно да замислат иднина каде што можат да станат експерти за потрошувачи, да ги искористат своите согледувања од големите бази на податоци кои ги поседуваат за да го подобрат искуството на клиентите и да обезбедат хипер персонализирани финансиски услуги во реално време.

Во крајна линија, банкарсите на иднината имаат потреба од диференцирана на нивниот бренд од останатите со цел да ги придобијат Millennials и iGens.

 

Останато

Тевдовски: Бесплатни банкарски сметки за ранливите категории

Објавено

на

Бесплатни банкарски сметки за ранливите категории е предвидено во работната верзија на Законот за платежни услуги и платни системи што го подготвува Министерството за финансии во соработка со Народна банка, најави денеска министерот за финансии Драган Тевдовски на потпишување на Меморандум за финансиска инклузија.

“Работната верзија предвидува сметката со основни функции да биде бесплатна за ранливите категории, односно по закон ќе добијат бесплатни услуги за отворање, водење сметка, уплати и исплати. За останатите потрошувачи, платежната сметка со основни функции ќе биде со разумен надоместок. Ќе напоменам, дека за да се отвори сметката, граѓаните не треба да поседуваат друга сметка со основни функции на свое име, како и дека на оваа сметка нема да можат да одат во минус”, изјави министерот за финансии Тевдовски.

Исто така, се воведуваат решенија во Законот за платежни услуги и платни системи, што ќе доведат до либерализација на пазарот на платежни услуги. Ова ќе придонесе за засилена конкуренција и нови, иновативни начини на плаќање, лесно достапни и со помали трошоци, рече Тевдовски.

Тевдовски посочи дека ова е првиот чекор кон поголема финансиска инклузија, што предвидува сите да имаат пристап до финансиски услуги и тоа на лесно достапен, безбеден начин и под прифатливи цени.

“Придобивките од финансиската инклузија се повисок раст на БДП и помала доходовна нееднаквост. Анализите на Меѓународниот монетарен фонд покажуваат дека преку обезбедување на пристап до сметки, кредити, за жените, за ранливите категории, се овозможува побрз и поинклузивен економски раст. Друга придобивка од финансиската инклузија е дека таа привлекува повеќе луѓе во формалниот сектор, што во фискалниот дел значи повеќе приходи во буџетот. Повеќе приходи во буџетот пак значат подобро здравство, образование, инфраструктура и други јавни услуги”, рече Тевдовски.

Финансиската едукација е исто така значаен инпут во финансиската инклузија, рече министерот за финансии. Тој ги повика заинтересирани училишта кои би сакале да организираат посети за учениците на Министерството за финансии или да им се организираат предавања во училиштата, да се пријават на маилот edukacija@finance.gov.mk.

Продолжи со читање

Осигурување

СЕ ЗГОЛЕМУВА КОНКУРЕНЦИЈАТА: Заваровалница Триглав е третиот пензиски фонд на македонскиот пазар

Објавено

на

Агенцијата за супервизија на капитално финансирано пензиско осигурување (МАПАС) издаде дозвола за основање на друштво за управување со задолжителни и доброволни пензиски фондови на Заваровалница Триглав ДД Љубљана, Република Словенија. (more…)

Продолжи со читање

Останато

Соработката помеѓу Асоцијацијата за е-трговија, Царинска управа и ДХЛ покажува резултати!

Објавено

на

Според последните достапни податоци од НБРМ кои се однесуваат на третиот квартал од 2018 година, со платежни картички се направени трансакции во вредност од 100 милиони евра за купување онлајн што претставува 28% пораст во однос на истиот период минатата година. Од направените онлајн купувања најголем дел (63%) биле потрошени за купувања од странски е-трговци или скоро 63,34 милиони евра. Големината на вредноста на средства потрошени кон странски е-трговци покажува и колку е значајно поедноставувањето на увозните постапки.

Со поедноставувањето на увозните постапки за брзи пратки крајните корисници ќе заштедат време, ќе се зголеми ефикасноста при испорака на пратки и ќе се избегнат административните процедури кои беше потребно да се обезбедат од страна на примачот пред да се подигне пратката.

Новата постапка за царинење на брзите пратки претставува поедноставување на самата царинска постапка за пратките коишто доаѓаат преку брзите пошти. 

Имено граѓаните и фирмите кои добиваат роба од интернет, во иднина нема да мораат да доаѓаат на царина како би извршиле декларирање, подигање и плаќање на самиот царински долг. Во овој случај брзите пошти стануваат декларант, со што се скратува постапката за царинско ослободување на стоката која доаѓа преку интернет и се овозможува скратување на времето за испорака, кое во некој просек досега се движише од околу 72 часови, а сега од 72 часови ќе се намали на 24 часови. – изјави директорот на Царинската управа, г-дин Ѓоко Танасоски

ДХЛ Експрес Македонија е првиот овластен декларант преку кој може да се овозможи оваа поедноставена постапка. ДХЛ ќе добиваат информации за какви пратки се доставуваат уште пред истите да бидат пристигнати во Македонија. Всушност додека пратката се транспортира од одредена адреса во Македонија, по претходно одобрување од страна на крајните примачи на пратките, ДХЛ Експрес Македонија во име на примачот ќе може да ги извриши сите административни работи за пријавување и царинење на стоката и подмирување на царинскиот долг, со што по пристигнување на пратката истата веднаш ќе се испорачува до примачот. Со ова ќе се зголеми ефикасноста при испорака на пратки, а крајниот примач ќе биде ослободен од административни процедури, без разлика од која вредност е пратката.

Сведоци сме дека пратки од ЕУ до нас пристигнуваат за 12 до 18 часа, но притоа за спроведување на постапката за увозно царинење и достава до крајниот корисник, потребни се не ретко 48-72 часа. Конкретно физичките лица за да оцаринат пратка којашто е пристигната во Р. Македонија за нив, трошеа многу време, пополнуваа многу документи, административните постапки беа многу долги. Сега со добивањето на одобрението всушност очекуваме дека ова време ќе биде скратено најмалку за 24 часа, притоа ќе им заштеди време во транспорт, логистика, пополнување на документи и секако правење на дополнителни трошоци за истото. Всушност ДХЛ Експрес Македонија ќе се јави како нивни застапник пред Царинаската управа, ќе ги плати сите потребни давачки во нивно име и следното утре пратката ќе ја достави на нивна адреса. – вели Биљана Мановска Наунчевска, оперативен менаџер на ДХЛ Експрес Македонија.

АЕТМ од своето основање работеше на мапирање на пречките, бариерите, предизвиците кои што стојат на патотот на развој на е-трговијата и секако на формирање на препораки. Со потпишување на меморандуми за соработка со клучните институции помогна за поттикнување на промени кои се однесуваат кон подобрување на е-трговијата.

Оваа промена за поедноставување на увозните постапки за брзи пратки повеќе се однесува на побарувачката во е-трговија, односно кога граѓаните прават онлјан нарачки на производи од странство. Не радува што Царинската управа е отворена за промена и се надевам дека ова е само една од низата промени кои ќе следат. Во текот на оваа година ќе бидеме фокусирани да иницираме повеќе промени коишто ќе значат и промени на страната на понудата, односно да ја зголемиме конкурентноста на домашните компании и да им го олесниме патот за да нивните производи може полесно да ги продадат и пласираат и на странски пазари, истакна Нина Ангеловска, претседател на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија.

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange