Connect with us

Интервјуа

Интервју со Никола Јошевски, директор на СН Финансии, првата Финтек компанија во Битола

Објавено

на

Поразговаравме со г-дин Никола Јошевски, директор на СН Финансии, Финтек компанија која неодамна ја прослави годишнината од своето постоење, во која се пријатно изненадени од македонските граѓани и од нивната подготвеност да ги користат финансиските услуги кои ги нуди СН Финансии комплетно онлајн. Разговаравме за тоа колку финансиските друштва се сериозен конкурент на банките, за скептицизмот на граѓаните кон новите работи, како и за новата димензија која ја нудат овие компании, дигиталната револуција и онлајн кредитирањето.

Банкарство: СН Финансии на 15 март оваа година прослави една година постоење. Може ли да ни кажете дали во текот на оваа година се исполнија очекувањата кои ги имавте?

Никола Јошевски: СН Финансии беше и се уште е првата Финтек компанија во Битола, но исто така е и прва Финтек компанија во Македонија со домашен капитал.

Најпрво, со анализата која што ја направивме после првата завршна сметка увидовме дека финансиските очекувања се исполнети, но не е само тоа. Во оваа прва година од функционирањето, ние сме пријатно изненадени од македонските граѓани и од нивната подготвеност да ги користат нашите финансиски услуги кои ги нудиме комплетно онлајн.

Ќе бидам искрен кога почнувавме постоеше одреден скептицизам, како македонските граѓани ќе го прифатат нашиот начин на работа, но тој скептицизам исчезна уште во првите седум дена од нашиот почеток.

Банкарство: Кои се услугите кои ги нудите како финансиско друштво?

Никола Јошевски: Ние како Финансиско друштво имаме лиценца за: одобрување кредити и кредитни картички, издавање гаранции како и факторинг. Во моментот сме фокусирани на одобрување и исплата на кредити, но исто така работиме и со издававање гаранции и факторинг.

Банкарство: Може ли да ни кажете, кој од Вашите кредитни производи е најмногу побаруван? И зошто е тоа така, според Вашето мислење?

Никола Јошевски: Уште при основањето, ние инвестиравме значителни средства и напор за да развиеме технологија со којa ќе можеме да понудиме комплетен процес на онлајн кредитирање. Инвестицијата која ја направивме се исплатеше и токму тие кредити што ги нудиме онлајн во моментот се најбарани и сочинуваат 90% од нашето портфолио.

Банкарство: Споменавте комплетен процес на онлајн кредитирање. Дали можете да ни го објасните накратко тој процес?

Никола Јошевски: Комплетен процес на онлајн кредитирање значи дека клиентот може да аплицира за кредит, да потпише договор и да ги добие парите без воопшто физички да ги посети нашите канцеларии.

Банкарство: Што е клучното, зошто клиентите да Ве одберат токму Вас?

Никола Јошевски: Нашиот проактивен пристап кон клиентите, квалитетот на услугата и брзината на одобрување и исплата, несомнено се клучни фактори кои влијаат на граѓаните да се одлучат за нас.

Банкарство: Која категорија на граѓани се Ваши клиенти?

Никола Јошевски: Според возраста не можам да издвојам некоја категорија бидејќи нашиот најмлад клиент е 18 години додека нашиот најстар клиент е 72 години. Можам да направам некоја сегментација според регионот каде живеат нашите клиенте и според тоа: 50% од клиентите се од скопскиот регион, а само 10% се од пелагонискиот регион, каде што се наоѓа нашето седиште.

Банкарство: Колку сте задоволни од она што го постигнавте во текот на првата година од постоењето и котирањето на македонскиот пазар?

Никола Јошевски: Сите цели за првата година кои ги зацртавме со моите партнери пред основањето се остварени и надминати. Така што, морам да кажам дека досега сум задоволен.

Банкарство: Дали според вас, финансиските друштва последниот период се наметнуваат како сериозен конкурент на македонскиот кредитен пазар?

Никола Јошевски: Финтек компаниите употребуваме технолошки иновации кои ни овозможуваат повисок степен на ефикасност во своето работење и побрзо процесирање на кредитните апликации. Исто така дигиталната револуција која се случува во последните години ни овозможува да бидеме многу блиску до нашите потенцијални клиенти.

Исто така, тука важно е да се напомене дека од 13 јануари 2018 во ЕУ стапи на сила новата европска регулатива PSD2 според која банките не се единствени носители на платниот промет, туку тоа можат да го прават и трети лица. Сето ова укажува на фактот дека во наредните 5 години, Финтек компаниите ќе се наметнат како сериозна конкуренција на македонскиот кредитен пазар.

Банкарство: Колку време беше потребно за граѓаните да се информираат за услугите кои што ги нудите и да почнат ги користат? Постоеше ли доза на скептичност на почетокот?

Никола Јошевски: Кога се нуди нешто ново, нешто различно од постоечкото, секогаш постои недоверба и скептичност, но кога компанијата што го нуди тоа е сериозна и квалитетна, тогаш таа скептичност и недоверба многу брзо се надминува.

Банкарство: Што е она што го планирате за во иднина? Можеби нови услуги и производи?

Никола Јошевски: Македонија е само почеток на нашата приказна, на крајот од оваа година или почетокот на наредната планираме нашите услуги да почнеме да ги нудиме и надвор од Македонија.

Интервјуа

Влијанието на банкоосигурувањето во Македонија – партнерство помеѓу Шпаркасе Банка и ВинерЛајф Осигурување

Објавено

на

Во пресрет на десетгодишнината од основањето на Шпаркасе Банка на пазарот во Македонија имавме можност да дознаеме повеќе за производите кои банката ги нуди во делот на банкоосигурувањето. Партнер на банката во доменот на животното осигурување е компанијата Винер Лајф. (more…)

Продолжи со читање

Интервјуа

Влијанието на банкоосигурувањето во Македонија – партнерство помеѓу Охридска Банка Сосиете Женерал и Граве Осигурување АД Скопје

Објавено

на

Во изминатиов период од особена важност за банките и осигурителните компании е банкоосигурувањето. Во Македонија се создадоа повеќе партнерства на банки и осигурителни компании, преку кои им се нудат многу поволни иновативни производи на клиентите.

Деловното партнерството помеѓу две реномирани компании со долгогодишен успех во своето работење, Охридска Банка Сосиете Женерал и Граве Осигурување АД Скопје датира од 2012 година и веќе шест години успешно функционира на пазарот.

Поразговаравме со Катерина Петровска, Раководител на Дирекција за маркетинг во Охридска Банка Сосиете Женерал.

Банкарство.мк: Што точно претставуава банкоосигурувањето?

Катерина: Со овој назив се именуваат производите кои претставуваат микс од банкарски производи и животно осигурување, при што осигурувањето значи заштита на клиентот во случај на осигурен настан – смрт, губење на деловна способност или траен инвалидитет. При настанување на осигурен настан, долгот кон банката го подмирува осигурителната компанија, така што клиентот или најблиското семејство на клиентот е ослободено од долгот кон банката.

Банкарство.мк: Каква е придобивката на клиентите од овој тип на осигурување, при подигнување на кредит во банка?

Катерина: Клиентите со користењето на банкарски производи со осигурителна компонента, добиваат заштита во случај на немил настан, долгот кон банката да не падне на нивен товар или на товар на најблиските, туку да биде целосно подмирен од страна на осигурителната компанија. Клиентите се повеќе го прифаќаат овој производ и ги препознаваат бенефитите од користење на кредитно животно осигурување со оглед дека истото значи посигурна иднина за нив и нивните најблиски, а самиот трошок е вклучен во месечната рата на кредитите и на тој начин минимално влијае на нивниот буџет.

Банкарство.мк: Охридска Банка е единствената банка која во моментов на клиентите им нуди можност покрај осигурувањето при подигнување на кредит (потрошувачки, станбен, хипотекарен…), да можат да го осигураат и искористениот износ кај кредитните картички и дозволеното пречекорување. Можеме ли во иднина да очекуваме некоја нова иновативна понуда?

Катерина: Охридска Банка Сосиете Женерал постојано работи на зголемување на својата понуда како во делот на банкарските производи и услуги така и во комбинирање на банкарските со осигурителните производи.

Најновите производи кои претставуваат спој на животно осигурување и банкарски производи се осигурување на трансакциска сметка и осигурување на депозит кои како концепт нудат итна поткрепа и можност за повеќе полиси. Финансиските бенефиции од осигуран настан подразбираат вкупен надомест со максимален лимит до 2.500 евра по полиса за осигурувањето на трансакциска сметка и до 3.000 еур по полиса за осигурувањето на депозит, согласно условите на осигурувањето. Клиентот може да аплицира за максимум три полиси, и оттука максималниот осигуран износ тројно би се зголемил.

Корисниците на картички на Охридска банка Сосиете Женерал, истовремено бесплатно добиваат осигурување на картички – “IN-cards“ со кое сите МастерКард и ВИЗА платежни картички – се покриени со неколку осигурителни покритија.

Осигурувањето на картичките е неживотно осигурување на клиентите и вклучува одредени настани кои се покриени и се надополнуваат во зависност од типот на картичката (на пример: надомест за изгубен багаж при патување).

Освен што ваквото осигурување е компатибилно решение во однос на патничкото осигурување, вклучените придобивки овозможуваат: осигурување што е валидно веднаш без потреба од апликација и без дополнителни трошоци, финансиска безбедност за имателот на картичката и неговото семејството во случај на осигурен настан, покриеност за неограничен број на патувања, медицинска помош, осигурен багаж и многу друго.

Банкарство.мк: Зошто ваквите партнерства се важни и за банките и за осигурителните компании и како влијаат врз целокупниот финансиски сектор?

Катерина: Бенефит од ваквите партнерства, покрај претходно наведените за клиентите, имаат секако и банките и осигурителните компании. За банките, можноста за вклучување на осигурителните производи во својата понуда значи збогатување на палетата на производи, заштита од ненаплата на побарувања при настанување на осигуран случај, финансиски бенефит и зголемување на задоволството на клиените поради овозможувње на нивна заштита со производите од кредитно животно осигурување.

За осигурителните компании ваквите производи исто така значат збогатување на понудата, зголемување на дистрибутивната и продажна мрежа, а со тоа и зголемување на портфолиото на клиенти, диверзификација на ризикот и крајно подобри финансиски резултати.

Банкарство.мк: Колкав е степенот на развиеност на банкоосигурувањето во светот и дали банкоосигурувањето во Р.Македонија се движи во таа насока?

Катерина: Постојат многу разлики во однос на развојот на банкоосигурувањето во светот и истото зависи во голем дел од регулативата како и од најразлични културолошки и социодемографски фактори, но евидентен е глобален тренд на раст на значењето на банкоосигурувањето. Во некои европски земји, банкоосигурувањето е главен канал за продажба на животното осигурување.

Во Р.Македонија од пионерскиот чекор на Охридска Банка Сосете Женерал во 2012 година со воведување на првиот ваков производ – кредитно животно осигурување, до денес евидентен е постојан раст на понуда на ваков тип на производи и воведување на производот од страна на повеќе банки на пазарот, така што можеме да кажеме дека степенот на развој и свесноста на клиентите за постоењето и за бенефитите од овој производ е на солидно ниво и во одредени случаи има и пресудно влијание за изборот на производот кој ќе го користи клиентот.

Продолжи со читање

Интервјуа

Влијанието на банкоосигурувањето во Македонија – партнерство помеѓу НЛБ Банка и Кроациа Осигурување – Живот

Објавено

на

Во изминатиов период од особена важност за банките и осигурителните компании е банкоосигурувањето. Во Македонија се создадоа повеќе партнерства на банки и осигурителни компании, преку кои им се нудат многу поволни иновативни производи на клиентите.

Веќе подолго време на пазарот опстојува и успешно функционира партнерството помеѓу НЛБ Банка АД Скопје и Кроациа Осигурување – Живот.

Поразговаравме со Љупка Ѓоргиевска, Директор на Сектор за развој на понуда и маркетинг во НЛБ Банка АД Скопје и Христина Џамбазовска Анастасов, Директорот на Сектор за деловни операции и потпорни процеси во Кроациа Осигурување – Живот. (more…)

Продолжи со читање
P2_P_MK_300x250

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange