Connect with us

Колумни

Започнување на процесот на регулирање на криптовалутите

Објавено

на

Анонимноста што ја нудат крипто-валутите одамна им е позната на криминалците и терористите. Работејќи независно и настрана од будното око на Централните банки, крипто-валутите, како што е биткоинот, се пренесуваат директно од личност до личност и не можат да бидат попречени, ограничени, замрзнати, запрени, конфискувани или вратени назад.

По дефиниција, крипто-валутите се децентрализирани и затоа се исклучително тешки за контрола. Плаќањата и трансферите направени со криптовалути се надвор од контролата на банките и владите и го напаѓаат опсегот на монетарната политика.

Криптовалута е дигитално средство дизајнирано да работи како медиум за размена што користи силна криптографија за да обезбеди финансиски трансакции, да го контролира создавањето на дополнителни единици и да го потврди преносот на средствата. Денес има над 3.000 крипто-валути низ целиот свет, а Биткоинот е јасен лидер на пазарот.

Суштината на крипто-валутите е дека тие се потпираат на консензуална база на математички податоци, обезбедени со силна криптографија за која е потребна огромна компјутерска моќ за да се додаде во дигиталната книга каде што се зачувуваат информациите, познато како блокчејн. Тие се обезбедени со милиони компјутери кои постојано соработуваат едни со други.

Иако постојат многу различни крипто-валути, сите тие работат на истите основни принципи:

  • Децентрализирани се и не се потпираат на ниту една владина или регулаторна контрола;
  • Се потпираат на тоа дека ќе бидат надгледувани од “peer-to-peer control” (Услугата peer-to-peer (P2P) е децентрализирана платформа со која две лица комуницираат директно едни со други, без посредство од трета страна.)
  • Шифрирана е во безбедна низа податоци

Така, во свет каде што перењето пари е огромно и се поттикнува од застрашувачко ниво на софистицираност, крипто-валутите нудат совршено маскирање и служат за засилување на прашањето за нелегални текови на пари.

Што тогаш, може да се стори за да се наруши оваа навидум недопирлива валута?

Одговорот започна со новата 5-та Директива за спречување на перење пари, која земјите-членки на ЕУ имаа рок до 20 јануари 2020 година да ја спроведат во нивниот национален закон.

5-та Директива, како што е исто така познато, ќе донесе поголема транспарентност во финансиските трансакции за подобрување на борбата против перење пари и финансирање тероризам низ цела ЕУ. Заедно со неколку други цели, 5-та директива против перење пари ќе спречи ризици поврзани со употребата на крипто-валути за финансирање тероризам.

Поради недостаток на каква било владина регулатива и леснотијата со која може да се префрлаат пари без откривање, многумина се загрижени дека крипто-валутите им даваат на криминалците алатки за пренесување на недозволени средства низ целиот свет. Како резултат на овие проблеми и зголемувањето на популарноста на крипто-валутите, 5-та директива се обидува да додаде елемент на регулација и отчетност кон крипто-валутите и оние што ги користат.

Преку 5-та директива, виртуелните валути како што е Биткоин ќе имаат законска дефиниција. Платформите за виртуелни валути исто така, ќе станат регулирани субјекти во рамките на директивата. Ова значи дека тие ќе ги имаат истите обврски како и другите правни лица за спроведување на превентивни мерки и пријавување сомнителна активност. Додека многумина веќе спроведуваат должно внимание и пријавуваат сомнителни трансакции. Овие субјекти ќе треба да бидат регистрирани за цели на АМЛ и ќе бидат регулирани за цели на АМЛ на ист начин како и правните лица кои нудат финансиски услуги (и подлежат на истите регулаторни обврски за АМЛ). Ваквите промени ќе бидат значајни за релевантните деловни субјекти и веројатно значително ќе ги зголемат трошоците за регулаторна усогласеност.

Според 5-та директива против перење пари, субјектите треба да соберат информации не само за своите клиенти, туку и за други трети лица кои не се во директна врска со соодветните обврзани субјекти, како што се вистинските сопственици.

Една од најважните работи е тоа што даночните и националните власти исто така ќе можат да добијат информации од размената на виртуелни валути. За возврат, ова ќе им овозможи да ги поврзат адресите на виртуелните валути со идентитетот на сопственикот на виртуелните валути. Банкарските и сметките за плаќање ќе можат да се совпаѓаат со нивните соодветни сопственици на сметки, носители на полномошници и вистински сопственици, со што се намалува анонимноста.

На субјектите ќе им биде потрбна огромна и прилагодлива стратегија за спречување перење пари за да обезбедат усогласеност со прописите за АМЛ, вклучително и ефективен софтвер за спречување перење пари за да помогне во идентификување и следење на нелегалните средства.

Со оглед на тоа што Македонија не е членка на ЕУ, согласно тоа не беше подлежна на имплементација на оваа директива до 20 јануари 2020 година. Меѓутоа најавите се дека во наредниот период државата ќе започне усогласување со директивата, со што ќе се овозможи регулираност и многу поголема контрола на крипто-валутите.

Христијан Блажовски – специјалист за спречување перење пари

Колумни

Што да очекуваме во 2022 година од аспект на спречување перење пари и финансирање на тероризам?

Објавено

на

Гледајќи наназад во 2020 и 2021 година и сите случувања поврзани со Ковид 19, би било многу тешко да предвидиме што може да очекуваме во годината што е пред нас, 2022 година. Сепак, кога би зборувале само за процесите кои што би ја опфатила активноста за спречување перење пари и финансирање на тероризам, во тој случај предвидувањата се малку полесни. (more…)

Продолжи со читање

Колумни

Дали комбинирањето на одговорните лица за спречување перење пари и анти – измама ќе даде подобри резултати?

Објавено

на

Кога станува збор за борбата против измамите и перењето пари, врската меѓу двете е критична бидејќи измамниците работат на изнаоѓање начин да ги легитимизираат нивните недозволени средства. Измамата е кривично дело и е главно дело (овие кривични дела често се основниот извор на перење пари). Приходите од криминални активности поврзани со измама треба да се “перат”, така што “перењето” пари често следи веднаш по појавата на измама. Обично, по успешна активност на перење пари, измамниците добиваат непосреден пристап до средствата и ги прикриваат приходите, правејќи ги да изгледаат автентични. (more…)

Продолжи со читање

Колумни

Нивото на финансиска писменост е суштински индикатор за способноста на луѓето да донесуваат финансиски одлуки

Објавено

на

Денес сите ние треба да бидеме поодговорни за своите лични финансии од кога било досега. Системите за пензиско осигурување и социјална помош се во една тешка и напната позиција, што особено се комплицира со зголемувањето на животниот век на населението. Финансиските пазари брзо се менуваат, технологијата, новите и посложени финансиски производи стануваат наше секојдневие. Опсегот на финансиски производи од кои луѓето треба да избираат е многу различен од она што беше во минатото: хипотеки, кредитни картички, инвестициски фондови, заеднички вложувања и ануитети, а одлуките поврзани со овие финансиски производи имаат импликации за индивидуалната благосостојба. (more…)

Продолжи со читање


Популарно