Connect with us

Колумни

Дали комбинирањето на одговорните лица за спречување перење пари и анти – измама ќе даде подобри резултати?

Објавено

на

Кога станува збор за борбата против измамите и перењето пари, врската меѓу двете е критична бидејќи измамниците работат на изнаоѓање начин да ги легитимизираат нивните недозволени средства. Измамата е кривично дело и е главно дело (овие кривични дела често се основниот извор на перење пари). Приходите од криминални активности поврзани со измама треба да се “перат”, така што “перењето” пари често следи веднаш по појавата на измама. Обично, по успешна активност на перење пари, измамниците добиваат непосреден пристап до средствата и ги прикриваат приходите, правејќи ги да изгледаат автентични.

Световите на перење пари и измама станаа повеќе испреплетени од кога и да било и постои зголемена потреба финансиските институции да ги следат обединетите и конзистентни процеси на истрага и контроли во рамките на нивните програми за измама и AML. Фирмите можат да постигнат значителна деловна ефикасност со интегрирана платформа за истраги за измами и AML.

Секојдневно се соочуваме со вести за секакви видови измами, од злогласната шема на Понзи на Берни Медоф, вредна повеќе милијарди долари, преку интернет фишинг измами итн.

Луѓето зборуваат и за тоа како се поврзани перењето пари и измамите. Порано се работеше само за измама, но на сликата се појави и перењето пари и во ограничен степен финансирање тероризам. Но, зошто?

Перењето пари и финансирањето на тероризмот добиваат поголемо внимание бидејќи ML/TF им овозможува на криминалците можност да уживаат во приходите од нивниот криминал. Во случајот на терористите, тоа им овозможува да уживаат во сцените на уништување што ги испорачуваат со користење на парите добиени од криминал.

Во многу финансиски институции, постојат посебни одделенија кои се обидуваат да ја заштитат институцијата од перење пари и измами. Во многу случаи, одделот за измама и AML одделот не комуницираат или работат заедно на заканите за ML/TF со кои се соочуваат нивните соодветни оддели.

Одделенијата за AML често вршат работа што е слична по природа на онаа на измама, но причините за тоа може да бидат сосема различни. На пример, одделот на AML работи на усогласување со регулаторните барања за AML, додека одделот на измама се обидува да ја заштити организацијата од финансиски загуби. Измамата има полесен момент за демонстрација на вредност за парите бидејќи може да го квантифицира во валута влијанието на нејзините напори против измама врз крајната линија. AML често се гледа како центар на трошоци што е во корист на финансискиот систем како целина и на општеството во целина, но перцепцијата е дека допринесува помалку за организацијата за да ги надомести постојано зголемените трошоци за усогласеност.

Мрежата за спроведување на финансиски криминал (FinCEN) издаде совети за различни активности поврзани со измами, како што се измами со хипотеки, идентификување на кражба, измама со враќање на данок, измама во здравството и злоупотреба на постарите лица. Дури и кога не постои позната врска помеѓу лажна трансакција и перење пари, финансиските институции имаат обврска да поднесат извештај за сомнителна активност (SAR).

Спречувањето на перење пари (AML) често е надгледувано одговорно лице за усогласеност, а борбата против измама често е надгледувана од одговорно лице за ризик. Историски гледано, тие ги гледаат своите мисии како одвоени, и покрај фактот што вршат слична работа фокусирана на остроумни обрасци што може да укажуваат на проблем, истражувајќи ги предупредувањата генерирани од системот и идентификување на лошо однесување.

Двете области често не доволно комуницираат, не работат заедно или не споделуваат системи за управување со случаи или следење, и се натпреваруваат за буџет, ресурси и внимание на повисокото раководство. Ова значи дека одговорното лице за борба против измами веројатно нема да знае дека некое лице е под истрага и за перење пари, и обратно.

Комбинирањето на AML и функциите против измама имаат многу предности

Клучно е дека голем дел од податоците потребни за откривање на перење пари се истите податоци што се потребни за да се спречи измама. На пример, слични типови на производи, како што се меѓународните трансфери обично се следат повнимателно. Исто така, каналите за испорака, како што се онлајн и далечинскиот пристап, се изложени на поголем ризик и за перење пари и за измама. AML и анти-измама, исто така, ги користат истите трансакциски параметри, информации за сметки и клиенти, дефиниции на врснички групи, списоци за следење и модели за откривање. И од деловна и од перспектива на усогласеност, има вредност во обединетата база на податоци која обезбедува холистички поглед на односот на клиентот со банката и секоја загриженост што ја покренува врската.

Процедурите за AML запознајте ги вашите клиенти и документацијата за очекуваната активност на клиентот може да послужат како важна алатка за измама. Згора на тоа, AML и програмите за борба против измами споделуваат многу политики и процедури, вклучително и упатување информации до органите за спроведување на законот, прекин на деловен однос на клиентите поради несоодветна активност и следење со засилено внимание.

Како една институција може да ги максимизира придобивките од АМЛ и консолидацијата против измама, додека ги минимизира трошоците, оптоварувањето и неефикасноста?

Одговорот е – да се продолжи полека и методично. Потегот за комбинирање на двете групи можеби на почетокот не е исправен. Тоа би барало, меѓу другото, создавање на единствен систем за следење на трансакциите со правила за измама и AML и цел нов сет на политики, процедури и процеси.

Подобра тактика би можело да биде да се држат групите одвоени, но да се формализира односот со двете области во начинот на известување. Треба да има редовни состаноци помеѓу групите за да се разговара за стратегиите, да се даде повратна информација и да се споделат информации за случаите. Институцијата ќе одржува посебни бази на податоци и системи за следење трансакции, но сега персоналот за AML и измами ќе бидат специјално обучени да внимаваат, разбираат и споделуваат информации и црвени знамиња во корист на двете одделенија. Ако предупредувањето за AML не се покаже позитивно, сепак може да укаже на присуство на измама и обратно.

Христијан Блажовски – специјалист за спречување перење пари

Колумни

Како ќе влијае меѓународната банкарска криза врз глобалната економија?

Објавено

на

Банкарската криза што ја погоди „Silicon Valley Bank” (СВБ) минатата недела се прошири. Со ужас се сеќаваме на прелевањето на двете неодамнешни финансиски кризи: азиската финансиска криза од 1997 година, која доведе до длабока азиска рецесија и големата финансиска криза од 2008 година, која доведе до глобална рецесија. Новата банкарска криза ја погодува глобалната економија веќе нарушена од пандемии, војни, санкции, геополитички тензии и климатски проблеми. (more…)

Продолжи со читање

Колумни

Бесими: Намалувањето на сивата економија е суштинска компонента на даночните реформи и економскиот раст

Објавено

на

Минатата недела во јавноста се актуелизираше дискусијата за концептот на даночната реформа. Консултациите инаку, се започнати од 2020 година, напоредно со анализите за перформансите на даночниот систем и неговото унапредување. Концептот на даночната реформа во суштина се однесува на зголемувањето на наплатената маса на даноците, главно преку зголемувањето на опфатот, односно преиспитувањето на преференцијалниот третман на одредени категории, но и воведување на повеќе обврзници во системот, односно намалување на неформалната економија. (more…)

Продолжи со читање

Колумни

Што да очекуваме во 2022 година од аспект на спречување перење пари и финансирање на тероризам?

Објавено

на

Гледајќи наназад во 2020 и 2021 година и сите случувања поврзани со Ковид 19, би било многу тешко да предвидиме што може да очекуваме во годината што е пред нас, 2022 година. Сепак, кога би зборувале само за процесите кои што би ја опфатила активноста за спречување перење пари и финансирање на тероризам, во тој случај предвидувањата се малку полесни. (more…)

Продолжи со читање

Популарно