Connect with us

Business Woman

Бојана Иванов и Елеонора Црвенкоска: Babyshop.mk е првата специјализирана онлајн продавница за деца и родители

Објавено

на

Бојана Иванов и Елеонора Црвенкоска се двете мајки кои стојат зад првата специјализирана онлајн продавница за деца во Македонија. Во овој заеднички проект тие ги сплотиле љубовта и грижата кон своите деца и желбата за успех и реализација на сопствен бизнис. Така се роди онлајн продавницата за деца и родители, Babyshop.mk

Идејата за Babyshop.mk постои неколку години и со огромна поддршка од страна на нашите партнери успеавме да ја реализираме. Пред да стартуваме, идејатa неколку пати претрпе измени со цел да дојдеме до онаа која ја сметавме за вистинска. Создадовме веб страница со онлајн продажба наменета за сите родители, баби и дедовци, тетки и чичковци, вујни и вујковци, комшии и пријатели кои сигурно во својот живот имаат по некое омилено дете.

Нашата цел е на едно место секој ден се повеќе и повеќе да имаме понуда од производители на облека и обувки, мебел, детска козметика, играчки, школски прибор, издавачи на книги, музика, креативни работилници, разни школи, бутици, игротеки кои своите производи или услуги ќе ги пласираат и продаваат преку нашиот веб сајт. Постоиме цели 10 месеци и позитивно сме изненадени од одзивот кој го добиваме.

Во однос на идните планови, работиме на тоа да ги прошириме нашите услуги, се со цел да ги задоволиме потребите на сите потрошувачи. Се надеваме дека планот кој го имаме зацртано да го оствариме до крајот на оваа година успешно ќе го реализираме, а истиот ќе ни донесе нови и уште посреќни соработници, купувачи или пак читатели на блогот.

Банкарство.мк: Колкав е потецијалот на Babyshop.mk на македонскиот пазар и дали можеби таргетирате и други пазари?

Бојана & Елеонора: Потенцијалот на македонски пазар во моментов е добар, со тоа што секако се надеваме на уште поголем интерес. Секако овој проблем го имаат сите кои се занимаваат со е-трговија, за тоа секако говорат и фактите колку од населението во Македонија купува онлајн. Во моментов немаме планови за проширување надвор од Македонија, но зошто да не. Секако не би ни сметало доколку го достигнеме истото.

Банкарство.мк: По што се разликува Babyshop.mk од конкуренцијата? Какви производи нудите? Која е вашата предност на пазарот?

Бојана & Елеонора: Во моментов можеме да кажеме дека конкуренцијата не е преголема, бидејќи барем ние не познаваме друг веб сајт кој продава исклучиво производи наменети само за деца и родители. Обично онлајн продавниците кај нас не се специјализирани за детски производи туку опфаќаат се. Секако сметаме дека конкуренцијата е здрава и треба да ја има.

Во однос на производите немаме ограничени тип на производи кои ги пласираме на сајтот, отворени сме за соработка за сите они кои сакаат да бидат дел од Babyshop.mk. За некои како дополнителен канал за продажба, а некои од нив како ексклузивен канал за пласман на нивните производи. Она што би сакале да го потенцираме, дека ние не продаваме само производи туку имаме и услуги, како организирање на работилници, изработка на роденденски видео покани, разни реквизити и слично. Туку што пуштивме и систем за купување на онлајн карти, кој на наше огромно задоволство го започнавме со најдобриот и најквалитетнит детски фестивал Златно Славејче.

Работиме на создавање и нови услуги и можности се со цел оваа таргет група да најде буквалне се на едно место за деца, трудници и родители.

Освен онлајн продавница, и е-карти, Babyshop.mk има и блог на кој пласира информации поврзани и користни за родителите, децата и трудниците на теми кои се актуелни, даваат одлични совети и препораки. Се трудиме и се почесто да правиме интервјуа со стручни лица на теми кои ја засегаат нашата публика.

Банкарство.мк: Каков е интересот за прозводите кои ги нудите?

Бојана & Елеонора:  За тоа колкав е интересот за производите кои ги имаме постојат многу параметри. Има производи кои се поатрактивни и се поинтересни за пошироката публика и обратно. Секако тука големо влијание има и маркетингот за истите. Имаме производи за кои интересот е многу поголем додека за други помал. Земено во глобала можеме да кажеме дека сме задоволни, но ќе бидеме искрени и ќе кажеме дека не постои некој лимит со кои би биле задоволни. Лимит не поставуваме, зошто тоа само ќе не ограничи, разочара или пак може да делува демотивирачки. Сакаме и работиме на тоа интересот да расте, прогресот е оној кој ни покажува дали се движиме по прав правец или не, и тоа е она што ќе не направи задоволни и ќе не натера да бидеме уште подобри.

Банкарство.мк: Со оглед на тоа дека се позиционирате на онлајн пазарот во Македонија кој е во нагорна линија, кои се вашите препораки, како да се поттикне е-трговија на македонскиот пазар?

Бојана & Елеонора:  Дефинитивно приоритет број 1 е едукација на граѓаните за безбедноста на онлајн купувањето . Луѓето треба да се информираат дека онлајн трговците немаат никаков пристап до картичките на купувачите. Единственото нешто што системот дозволува е да видат дали трансакцијата е успешна или не и веројатно причина зошто истата не е извшрена. За жал сеуште постои страв за онлајн купувањето во нашата држава. Единствено што збунува е фактот дека во оној мал процент кој купуваат онлајн, најголем дел од нив купуваат преку странските онлајн продавници. Ова е еден поразителен факт што ни укажува на тоа дека треба да се зголеми довербата за купување на домашниот пазар. Ова секако е предизвик за нас, бидејќи веруваме дека ние како дел од онлајн пазарот во Македонија  ќе помогнеме и ќе придонесеме кон зголемување на довербата и користењето на македонските онлајн продавници, со што ќе го донесеме онлајн купувањето во Македонија на повисоко ниво.

Business Woman

Црвенкоска: Сите попусти и намалени цени на едно место, Акции.мк ќе ви го олесни секојдневието

Објавено

на

Дали ги следите акциите на производите, барате ли каде е поевтино и каде може да добиете најдобра понуда? Доколку не сакате да гледате низ десетина сајтови или печатени каталози тогаш новиот мобилен продукт Акции.мк може да биде вистинско решение. Акции.мк на македонските корисници им нуди директен и електронски преглед на сите акции на производи со намалени цени во супер маркетите, веледрогериите, продавниците за електроника и други ланци. За развојот на Акции.мк разговараме со креаторот Елеонора Црвенкоска од компанијата Different која открива најпрво како настанала идејата за создавање на ваков вид на решение кое треба да ги поврзе купувачите и трговците, но и како планираат да го развијат нивниот бизнис модел. Колку една апликација како Акции.мк може да го олесни вашето секојдневие, прочитајте од интервјуто во продолжение.

Банкарство: Што ве мотивираше да ја изработите апликацијата akcii.mk, може ли да ни дадете повеќе за вашето досегашно искуство и како функционирате како тим?

Црвенкоска: До идејата дојдовме случајно и од потреба, имено како и секоја идеја која се раѓа од потреба така и akcii.mk има за цел да олесни некаков процес од нашето секојдневие односно корисникот да ја добие посакуваната информација на едно место.

Пресвртен момент беше кога една госпоѓа во еден маркет купувајќи ист продукт како и јас ме запраша која е цената, јас и одговорив и потоа ми кажа: „а не, ќе чекам до утре, ќе го купам од друг маркет, таму утре ќе биде на акција“. Разликата изнесуваше 4 ден, а самиот продукт чинеше 150 ден, што значи на акција истиот продукт во другиот маркет утредента изнесуваше 146 ден.

И тогаш си реков „ако може некој да чека еден ден и будно ги следи акциите на маркетите за толку мала разлика, а сепак самиот продукт и не е баш во буџет категорија тогаш би било многу фино доколку може да се интегрираат сите акции од сите маркети или малопродажни места од сите категории на едно место“, и така започна се, односно да креираме мобилна апликација и сајт кои ќе им овозможат на потрошувачите да може да ги прегледуваат сите акции од сите малопродажни места и категории на едно место.

Знаеме дека денес сите сме опкружени со информации кои ги црпиме преку нашите паметни телефони, а како канали на дистрибуција ги користиме социјалните мрежи или одредени апликации. Нашите навики секојднево се трансформираат, ако претходно повеќето податоци ги прибиравме преку хартиен медиум денес дигитализацијата се почесто се интегрира во нашето секојдневие.

Така и една од целите на нашата апликација akcii.mk е да ја замени хартиената форма на објавување на самите акции. Сигурна сум дека многу пати сите ние кога добиваме каталози во нашите поштенски сандачиња или на врата многу често ги фрламе без да ги погледнеме или пак само кратко фрламе поглед и потоа ги одложуваме во корпата за смет. Ова укажува на фактот дека информацијата не стигнува до посакуваниот консумент односно информацијата се дистрибуира масовно па на тој што му треба ќе ја анализира, а на тој што не му треба едноставно веднаш се ослободува од неа. Но, тоа креира непотребно користење на хартија, непотребни трошоци за да испечатите каталози и најважно од се непотребен смет по влезови од згради, улици и итн…

Банкарство: Може ли да ни објасните како се користи akcii.mk, кои се нејзините предности и на кои платформи е достапна?

Црвенкоска: Во нашиот сегмент односно нашата апликација од самиот почеток знаевме дека главните корисници на каталози за акции се потрошувачи со старосна возраст од +50 години, па затоа целта ни беше да самата апликација биде што полесна за користење, да не ги оптоварува корисниците со премногу опции и информации, да е лесно читлива и да може типкањето за пребарување или внесување на било какви информации или податоци да биде изведено во кирилично или латинично писмо односно да не мора корисникот да менува писмо туку веднаш апликацијата ќе го препознае јазикот и ќе ја презентира побараната информација без разлика со кое писмо е напишана.

Имено, апликацијата е достапна на iOS (Apple) и Android. Со нашата апликација корисникот дигитално ги добива во било кој момент сите информации од сите малопродажни места од сите категории: супермаркети, техника, дом и градина, аптеки, и најважно од се, може да се пребарува по продукт на нашата апликација. Тоа значи дека ако сега на вас ви е потребно да купите детергент, нов телевизор или пелени за бебе веднаш ќе добиете преглед на пребараниот продукт од наефтин кон најскап, по бренд и кај кој трговец, а притоа во самата апликација има и алатка да истиот продукт го внесете во вашата корпа и така ќе можете да креирате листа на продукти што ви требаат и од каде можете да ги набавите истите. Што значи, процесот комплетно го скратуваме, информацијата е достапна веднаш и во било кое време, и да не заборавиме допринесуваме кон почиста околина и средина бидејќи ја намалуваме потребата за печатење во хартиена форма за истите рекламни материјали.

Банкарство: На кој начин ги собирате податоците од страна на маркетите и колку истите се ажурираат?

Материјалите ги собираме електронски од сите поголеми трговци за храна, техника, дом и градина и дрогерии. Ги ажурираме во ист момент кога и самите трговци ги објавуваат.

Банкарство: Дали планирате да лансирате и десктоп верзија на akcii.mk за полесен пристап на корисниците од било кој уред?

Секако, но пред се сакаме да ја развиеме и распространиме употребата на апликацијата преку паметните телефони од причина што денешните web пребарувања се повеќе извршени преку паметните телефони а самата апликација го заменува класичното web пребарување но, сепак во план ни е да имаме и приказ преку web платформа.

Банкарство: Може ли akcii.mk да прерасне и во шопинг платформа во директна соработка со самите маркети, на кој начин би го развиле вашиот бизнис модел?

Уште од самиот почеток кога ја евалуиравме потребата за апликација како akcii.mk воочивме дека во иднина ќе можеме да интегрираме online купување како додадена вредноста за самите трговци, со други зборови, штом корисникот ќе го пронајде продуктот што го интересира ќе можеме да го поврземе со самиот трговец за online купување доколку и самиот трговец ја нуди истата можност.

Како би ја избегнале неизвесноста од тоа дали трговецот нуди online купување и дали истиот врши достава, нашата следна амбиција и цел е да оствариме соработка со компанија која има развиено добра логистичка мрежа за експрес достава и на тој начин ќе можеме да им понудиме на корисниците комплетно решение односно преглед на продукт и достава на истиот за не повеке од 45 минути.

Продолжи со читање

Business Woman

Три Македонки прогласени за „Најжена на 21 век“ во Белград

Објавено

на

Агенција „Марили“ која 24 години ја поддржува успешноста на жената во бизнисот како претприемач, менаџер и лидер се гордее со проширувањето на соработката на бизнисите предводени од жени на регионално ниво. Токму жените менаџери – лауреатки од манифестацијата на „Марили“ – „Избор на топ 10 најуспешни жени менаџери од Македонија“ се дел од наградените на регионалната манифестација „Најжена на 21. век“, што претставува верификација на напорите на агенција „Марили“ да ја промовира успешната жена во бизнисот во нашата земја, но и надвор од неа. (more…)

Продолжи со читање

Business Man

Challenger: Бизнисите да се приклучат на платформата за да бидат „зелени“

Објавено

на

Challenger е новата мобилна апликација за која мора да знаете, бидејќи кога ќе биде лансирана не смеете никако да ја пропуштите. Challenger е нов македонски стартап кој сака преку мобилна апликација да ги менува здравите навики на македонските граѓани, повеќе да поминуваат „зелени“ километри, да собираат поени, а со тоа и соодветни награди и признанија. Исто така Challenger сака да ги поттикне на општествена одговорност компаниите и институциите со цел да се креира нова зелена маркетинг платформа која ќе нуди многу предности. За начинот на кој функционираат како стартап, за пристапот до финансии за развој на идејата и техничкото решение, како и за тоа што ќе понуди апликацијата разговаравме со Теодора, Стефан, Олга и Митко од Challenger.

Што е Challenger? За кратко време успеавте да соберете многу внимание од јавноста која очекува многу интересен проект, особено пред почетокот на зимата кога се враќаат темите за загадувањето и проблемите со здравјето на луѓето?

Challenger e мобилна апликација за сите кои сакаат да добијат некоја награда за своите поминати зелени километри (пешки или на велосипед). Ние сакаме да ги предизвикаме нашите сограѓани, независно дали млади, студенти, родители, возрасни, активисти, оние кои се движат, кои сакаат да бидат промената во ова општество, или пак оние на кои им недостасува поттик да поминат километар повеќе, па и онаа група на луѓе кои се веќе наши локални еко супер херои.

Challenger ќе функционира на следниот начин:

1.Поминатите километри со пешачење или пак додека возите велосипед се претвораат во  Challenger поени
2. Challenger поените се заменуваат со кодови за попусти или пак бесплатни производи/услуги
3. Challenger е начин заедно да се избориме за почист воздух, да го намалиме секојдневниот сообраќаен метеж, затоа поставуваме предизвици (дневни,неделни или месечни) и за секое успешно исполнување се добиваат директни награди

Веројатно тоа што го привлече вниманието на јавноста, на наша голема среќа, е токму пристапот на нашето решение, а тоа е дека само како заедница на граѓани, бизниси и организации може да направиме промени. Затоа сакаме сите да ги повикаме да ни се приклучат во остварувањето на нашата цел, и заедно да бидеме дел од решението на аерозагадувањето, а не од проблемот.

Кој стои зад Challenger, може да ни раскажете како се склопи тимот и успевате ли да ја усогласите вашата визија, колку е голем предизвикот да се работи на ваков проект?

Приказната на Challenger започна на минатогодишниот StartupWeekend Скопје. Кога ќе се свртиме наназад сфаќаме дека работиме заедно веќе година дена, и тоа ни се чини нереално, бидејќи времето лета, како вчера да бевме во CeedHub. Еуфоријата која ја добивме не мотивираше да продолжиме првите месеци. Потоа дојдоа вистинските предизвици, кој од нас ќе продолжи да работи, како да го оформиме производот, да решиме во кој правец ќе продолжиме…. Процесот беше далеку од лесен, но едно е факт сите сме заљубени во Challenger, едноставно сонуваме да успее. Веројатно тој жар кај сите е тоа што не натера да аплицираме на различни натпревари каде што добивме и признанија. На кратко позади идејата на Challenger се Теодора, Стефан, Олга и Митко, кои воедно се основачи и на компанијата GreenIT. Наскоро ќе објавуваме и интересни текстови од нашиот тим, односно како се справувавме со нашите предизвици, избор на технологија, како ние го гледаме нашиот тим итн., така да следете го нашиот блог на www.challenger.mk 🙂

Кои ќе бидат главните цели на Challenger и како очекувате да се вклучи бизнис секторот во вашата приказна?

Главната цел на Challenger e да биде платформа преку која ќе се создава една општествено одговорна – зелена заедница, каде што луѓето развиваат навики да користат алтернативни методи на транспорт, а од друга страна локалните бизниси го подржуваат ова однесување.

Challenger е единствена платформа преку која бизнисите ќе можат да се вклучат на трендот, да бидат препознаени како зелени бизниси. На кратко бизнисите ќе може да спонзорираат предизвици и за истите да даваат директни награди на учесниците кои успешно го исполниле тој предизвик. Дополнително во нашата Challenger продавница бизнисите може да поставуваат бесплатни, или кодови за попуст за своите услуги и производи, а со самото тоа стимулираат и општествено одговорно однесување помеѓу своите сограѓани.

Ние велиме, времето да се биде ЗЕЛЕН бизнис е СЕГА, затоа им овозможуваме на бизнисите алатка без да трошат дополнителни ресурси.

Имате ли искуство со наоѓање на финансии од банкарскиот сектор, дали е тоа чекор на кој ќе треба да работите и што очекувате?

Во изминатиот период бевме во инкубациска програма подржана од банка, каде што се одборува кредит со ниска каматна стапка. Поради фактот дека сме на самиот почеток и се трудиме да го испробаме нашиот бизнис модел на пазарот, се уште не сме подготвени за подвиг на добивање финансии од банкарскиот сектор. Како нов startup, гледаме рационално и ефективно да ги користиме ресурсите кои ни се на располагање, па затоа се пријавуваме на различни настани каде што можеме да добиеме грантови или ко-финансирања. Се разбира кога ќе дојде моментот на експанзија и влегување на други пазари, тогаш финансиите од банкарскиот сектор ќе бидат потребни, но во овој момент се трудиме да најдеме алтернативни начини.

Како иновативен стартап модел дали Challenger го гледате на регионалниот и глобалниот пазар и што мислите за конкуренцијата?

Challenger е дефинитивно модел кој лесно се реплицира, и нашата првенствена замисла е Challenger да биде препознатлива алатка на Балканскиот пазар, со цел да ја развиеме Challenger и во другите Европски држави. За наша среќа на регионалниот пазар не постојат слични апликации како нашата, па конкуренцијата е занемарлива. Но, гледајќи го европскиот и глобален пазар, има апликации кои се веќе етаблирани и функционираат одлично во одредени држави, така да конкуренцијата таму е прилично силна. Се разбира, многу е рано да зборуваме за влегување на европски и светски пазари, додека не ја етаблираме Challenger на домашниот, па потоа и на регионалниот пазар. Затоа сакаме да ги имплементираме нашите планови чекор по чекор, и да оставиме пазарот и времето да ни покажат во која насока треба да се развиваме.

Продолжи со читање

Популарно