Connect with us

Колумни

Битно да е кредит, условите не се битни!

Објавено

на

Работите најчесто ги правиме без да размислиме за последиците од нив, воопшто не се прашуваме себеси дали сме можеле да донесеме подобра одлука или да направиме подобар избор. Не сакаме да се впуштиме во потрага по најдобрата понуда на пазарот, да анализираме и споредуваме – а, за жал тоа е така и кога аплицираме за кредит (без разлика дали е потрошувачки, станбен, автомобилски, итн).

Не донесувајте избрзани одлуки. Кога ни требаат пари донесуваме импулсивни одлуки кои најчесто се погрешни, затоа што ако се размисли и анализира подобро, можеби ќе изгубиме некој ден или недела – но на долг рок ќе заштедиме солидна сума на пари благодарение на подобрата понуда која на крајот ќе ја одбереме. Еве да претпоставиме дека ни требаат 600.000 МКД и сме решиле да аплицираме за кредит. Што најчесто правиме? ГРЕШКА! Зошто? Затоа што не го анализираме пазарот – туку по обичај одиме во банката каде што примаме плата и аплицираме за кредитот, без разлика дали пазарот нуди подобра опција или не.

Консултирајте се со роднини/пријатели. Дали некогаш сте се консултирале со некој близок кој аплицирал за кредит, претходно изработувајќи целосна анализа на постоечката понуда на пазарот во Македонија? Консултација со “искусни” банкарски клиенти кои веќе го поминале процесот на задолжување секогаш може да ви биде од полза. Оној што го анализирал пазарот има познавања за висината на каматните стапки, дополнително е запознаен и со скриени трошоци со кои ќе се соочите, а можеби и можете да ги избегнете доколку на крајот ја одберете најповолната понуда.

Барајте поволни услови. Ако сте клиент на истата банка со години и кога аплицирате за кредит не барате повластени услови тогаш самите сте виновни за финансиската состојба во која се наоѓате. Не се двоумете од вашата банка да побарате подобри услови затоа што 20 години сте клиент и ним им ги имате доверено вашите финансии. Секогаш постои можност да се “договорите” каматната стапка да биде за некој процентен поен пониска, можеби да добиете кредитна картичка без трошоци, патничко осигурување, гратис продукти од банката, итн.

Бидете искрени со референтот. Колку често на референтот во банка целосно сте му се “отвориле” да му ги кажете сите потреби, но, и проблеми со кои се соочувате за да може да ви креира идеален производ или комбинација од производи кои буквално прилегаат на вашите потреби. Многу ретко, затоа што егото ни е побитно од доброто финансиско решение и заштедата при изборот на кредит. Кога одлучуваш да земеш кредит, одбираш банка – партнер со која ќе бидеш подолго време…можеби 5, а можеби и 25 години. Затоа, подобро кажете се на почетокот кога аплицирате, затоа што вашиот банкар низ годините додека сте негов клиент ќе ја научи секоја ситница поврзана со вас и вашата финансиска состојба. Не заборавајте дека речиси секоја трансакција оди преку банка така што директно или индиректно вашата банка – партнер знае каде сакате да трошите пари. Банката знае дали користите кеш или картица, дали плаќате на ПОС или онлине, во Македонија или странство, каде патувате, кој ви се омилени места за шопинг, кафуле, итн…

Не се залетувајте со месечната рата. Секој од нас сака што побрзо да го отплати кредитот, но во животниот век ќе се соочите со огромен број непредвидени работи кои предизвикуваат непланирани трошоци…некои од нив за убави, некои за лоши работи. Затоа, подобро месечната рата да биде помала но сигурно да можете да ја плаќате без проблем, отколку да си имате работа со повици од банка, адвокати, извршители, итн. Ниту една банка не прави проблем ако уплаќате повеќе од ратата според амортизационен план, проблемите се јавуваат кога се плаќа помалку од предвидената месечна рата.

п.с. Ви нудиме мала помош со цел да ја утврдите најдобрата понуда за потрошувачки кредит во Македонија. Банкарство од неодамна нуди можност со само еден клик да ги споредите понудите од сите 14 банки во Македонија. Се што треба да направите е да ја посетите веб страната http://krediti.bankarstvo.mk/credit-type/potrosuvacki и да го направите вистинскиот избор!

До следната колумна…

(Филип)

Повеќе

Колумни

8 причини зошто сакате да ја напуштите работата

Објавено

на

Кога одите на интервју за нова работна позиција, треба да бидете подготвени да одговорите на прашањата зошто ја напуштате работата или зошто го оставивте претходниот работодавач. Наместо да се фокусираме на минатото – и какви било негативни искуства – вашиот одговор треба да ја отвори вратата за дискусија за тоа зошто оваа нова позиција е совршена работа за вас.

Содржината на вашиот одговор ќе зависи од тоа дали сте заминале доброволно или сте биле замолени да заминете, важно е да одговорите на начин што ве фрла во позитивно светло. Начинот и причините за да ја напуштите работата и да најдете нова, треба да бидат водени од вашите цели, но има неколку клучни аспекти кои мора да ги знаете и за другата страна.

Ние извдоивме неколку клучни аспекти кои треба да ги запазите:

  • Ако им кажете дека сакате кариерно да растете, тие мислат дека имате скриена политичка агенда.
  • Ако им кажете дека вашиот шеф е неправеден, тие ќе мислат дека имате проблеми со авторитетот.
  • Ако им кажете дека не сте задоволни со тековната плата, тие ќе мислат дека сте алчни.
  • Ако им кажете дека не се согласувате со некого, ќе мислат дека е тешко да работите во тим.
  • Ако кажете дека сакате да бидете поблиску до дома за да поминете повеќе време со вашето семејство, тие ќе мислат дека сте мрзливи.
  • Ако им кажете дека барате поголеми предизвици, тие ќе мислат дека не сте искрени.
  • Ако им кажете дека сакате да стекнете нови вештини, тие ќе мислат дека ќе ги напуштите кога ќе завршите со стекнување.
  • Ако им кажете дека тие се тие го иницирале контактот со вас и дека сте заинтересирани, ќе мислат дека се правите паметни.

Вистината е дека сите горенаведени причини се валидни и се вистинските причини зошто добрите луѓе се откажуваат. Едноставно ако сте квалитетни во своето работење и знаете дека можете да постигнете повеќе, ќе сакате нови и поголеми предизвици

Паметна тактика е да ја го промените прашањето и наместо да одговорите зошто сакате да си одите од работното место, да одговорите што го прави подобро новото работно место.

Продолжи со читање

Колумни

Жените со ниски потпетици се попродуктивни

Објавено

на

Жените секогаш се облекуваат елегантно за своето работно место, особено ако постои кодекс на облекување во нивните компании. Меѓутоа, тоа што ги разликува сите една од друга се потпетиците што ги носат, докажано е во најновите истражувања за женската продуктивност.

Најпродуктивни се оние жени кои не носат потпетици и не чувствуваат тежина од работењето. На крајот од работното време се многу поопуштени и релаксирани од останатите.

Вторите по ред се жени кои носат ниски потпетици. Удобноста докажано ја зголемува продуктивноста, а има ли поубаво нешто од удобни чевли?“, стои во резултатите од ова истражување.

Значи, пасијата на жените за купување на потпетици всушност е осигурување за нивната удобност и продуктивност.

Продолжи со читање

Колумни

Дали можеме да им веруваме на банките?

Објавено

на

На наједноставно ниво, довербата обезбедува врската помеѓу познатото и непознатото и ни овозможува да се поврземе со други луѓе и идеи.

Довербата во банките може да се подели на три нивоа;

  • Основни очекувања – дали банката ќе ги штити моите пари и мојот идентитет и моите финансиски информации;
  • Ветувања – дали банката ќе ги почитува ветувањата што ги направи, експлицитно или поинаку, во однос на основните услуги;
  • Основни вредности – дали банката е способна да ја прави вистинската работа за своите клиенти, дури и ако тоа значи помал приход по трансакција.

Банките треба да испорачуваат доверба кај своите клиенти на сите нивоа, но тоа е третото, зачувување на основните вредности е најважно. Првите две едноставно се сметаат за стандардни. За жал, ова е местото каде што повеќето институции не успеваат, особено кога нивните бизнис модели вклучуваат внатрешни субвенции на повеќе клиенти.

Банките имаат проблем со довербата, но начинот на кој довербата е перцепирана од општеството исто така се менува. Пријателите, сајтови за оценување, колегите, блоговите и медиумите се нови извори на доверба. Преку засилување и агрегација, технологијата ги комбинира овие извори на информации за да им овозможи на банките да изградат репутација.

Што значи ова за банките? На ниво на поединецот, довербата се воспоставува преку дејства, а не зборови. Затоа, секоја клиент преку интеракција треба да изгради доверба и да ја даде на банката.

Не постои средишна основа. Секоја интеракција го гради брендот или го уништува. Лојалноста е реципрочна врска која успева на взаемна доверба и разбирање. За Банките нема подобро место за почеток отколку со демонстрирање дека им веруваат на своите клиенти.

Продолжи со читање
P2_P_MK_300x250
[ccpw id="39761"]

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange