Connect with us
P2_P_MK_1600x400

Анализи

Банкарската индустрија не е подготвена за новата ера на маркетинг

Објавено

на

Извештајот за Водич за Финансиски маркетинг во 2018 година, спонзориран од Deluxe, е најдобриот ресурс на индустријата за да се разбере распределбата на буџетите, приоритизацијата на стратегиите и предизвиците со кои се соочуваат финансиските пазари на глобално ниво. За прв пат овој извештај, исто така, обезбедува разбирање на алатките за дигитален маркетинг што се користат од страна на финансиските институции за да се подобри насочувањето, да се автоматизира испораката и да се генерираат подобри резултати.

Споредено со другите индустрии, банкарската индустрија заостанува во примената на овие напредни маркетиншки технологии, влијаејќи и на ROI на маркетинг иницијативите и на задоволството на клиентите со маркетинг комуникацијата. Со оглед на намалувањето на трошоците и зголемената достапност на напредни аналитички алатки, достапноста на современи маркетинг платформи и намалувањето на трошоците за онлајн комуникација, чуден е недостатокот на зрелост на дигиталниот маркетинг од страна на повеќето организации.

Како што видовме во најновите финансиски изданија на Дигиталниот банкарски извештај, додека финансиските продавачи наведуваат дека сакаат да го подобрат таргетирањето, персонализацијата и мерењето на резултатите, посветеноста кон овие приоритети не се рефлектира во инвестициите што се прават. Организации ќе страдаат ако зборуваме за подобрен маркетинг, затоа што финансиските институции само тоа и го прават… продолжуваат со разговор.

Како што беше случај во секоја година од истражувањето, “продлабочувањето на тековните односи ” продолжува да биде најчесто споменатиот  маркетиншки приоритет во 2018 година (споменато како најважно кај 51% од испитаниците), што е намалување од предходниот ранг од 54% во 2017 година. еше за секоја претходна година на нашето истражување.

Преземање на второ место на приоритетната листа беше потребата да се генерира раст на депозитите. Во 2018 година, 47% од испитаниците наведоа “раст на депозит” како главен приоритет во споредба со 31% минатата година. Ова беше најголемата промена (или нагоре или надолу) од страна на кој било приоритет во 2018 година. Всушност, растот на депозитите беше најчесто споменатиот “врвен приоритет” во 2018 година (споменато од 25% од испитаниците).

Нешто контраинтуитивно, приоритизацијата за стекнување на нови клиенти / членови продолжи да паѓа во 2018 година, како и приоритетот на усвојувањето на дигиталниот канал. Процентот на испитаници кои го споменаа значењето на стекнување клиенти се намали од 35% на 30% од минатата година, со важноста од зголемување на употребата на дигиталните канали што опаѓаат од 38% на 32%. Нешто повеќе изненадува тоа што само 7% од сите испитаници ја истакнаа важноста на промовирањето на дигиталните канали како главен приоритет оваа година.

Со оглед на потребата да се зголеми севкупната база на клиенти и потребата за поддршка на дигиталниот канал, овие резултати во приоритизацијата се загрижувачки.

Повторно во 2018 година, распределбата на буџетот  не беше во корелација со маркетиншките приоритети. На пример, 54% од финансиските институции потрошиле 30% или повеќе за нови купувачи, додека само 25% од организациите потрошиле 30% или повеќе од нивниот буџет за крос-продажба или за над-продажба на клиенти / членови. Додека дел од оваа варијанта на распределба може да се припише на повисоки трошоци за да дојдат до клиентите, поверојатно е дека буџетот наменет за генерирање на продажба од тековните клиенти е недоволно застапен.

Додека подобрувањето на искуството на клиентите е врвниот тренд на банкарско работење во последните три години, само 5% од организациите одвоиле 30% или повеќе од нивните буџети за оваа цел. Ова може да биде затоа што некои организации не го одредувааат буџетите за корисничко искуство самостојно или можно е тоа да не е маркетинг трошок кај некои организации.

Како и во минатото, иако организациите не го споменуваат брендирањето како главен приоритет, проширувањето на брендот на организацијата продолжува да биде поголемо од очекуваното. На пример, во 2018 година, 32% од организациите одвоиле повеќе од 30% од нивниот буџет за маркетинг за да ја зголемат свестаза нивниот бренд кај корисниците. Во ерата на персонализирана комуникација и дигитално поврзување, ова ниво на акцент на развојот на брендот се чини дека е повеќе од потребно.

Со цел да се изгради персонализирана комуникација која ги одразува промените во животниот стил на потрошувачите, банките и кредитните унии треба да престанат да прават скромни прилагодувања на претходните маркетинг планови и целосно да ги преработат стратегии и тактики кои се подготвени за 2020 година и периодот понатака.

Анализи

Што се негативни каматни стапки и какви се последиците од нив?

Објавено

на

Европската централна банка не само што веќе подолг период ги одржува негативните каматни стапки познати и како казнени камати, туку наскоро планира и нивно дополнително намалување. Какви ќе бидат последиците? Ова се најважните прашања во врска со негативните каматни стапки.

Што се негативни или казнени каматни стапки?

Примената на казнените каматни стапки започна од средината на јуни 2014 година, кога на комерцијалните банки им беше наложено дека треба да платат камата кога депонираат вишок пари во Европската централна банка (ЕЦБ). Во моментов оваа камата изнесува 0,4 процентни поени.

Зошто ЕЦБ го стимулира ова?

Со оваа мерка банките треба да се стимулираат да издаваат повеќе кредити, наместо да го ограничуваат протокот на пари со тоа што вишокот пари ги депонираат во ЕЦБ. Ова треба да ги поттикне инвестициите и потрошувачката во еврозоната, што пак треба да го поттикне растот и инфлацијата.

Факти: Економскиот раст во еврозоната ја губи важноста. Бруто домашниот производ порасна за само 0,2 процентни поени во последниот квартал. Во исто време, стапката на инфлација се оддалечува од целта на нешто помалку од 2 процентни поени, што ЕЦБ смета дека е ниво што обезбедува ценовна стабилност. Инфлацијата беше 1,1 процент во јули, најниска од февруари 2018 година.

Колку тоа ги чини комерцијалните банки?

Според пресметките на Федералното здружение на германски банки, банките во еврозоната моментално треба да плаќаат повеќе од 600 милиони евра месечно поради негативните каматни стапки за вишок ликвидност кои ги наметна ЕЦБ. Пребројувајќи на годишно ниво, тоа изнесува околу 7,5 милијарди евра. Германските банки кои традиционално имаат вишок депозити од клиентите, се особено погодени од казнената камата на ЕЦБ. Според тоа, тие носат околу една третина од негативните депозити во еврозоната.

Какви понатамошни последици имаат негативните каматни стапки врз комерцијалните банки?

На банките и штедилниците веќе долго време им се советува да издаваат повеќе кредити отколку да прибираат пари во вид на депозити од штедачите. Но, изобилство на вишок пари од е историја: ЕЦБ ги намали каматните стапки на рекордно ниско ниво, разурнувајќи ги приходите од камати во банкарската индустрија.

Проблемите на банкарската индустрија станаа многу поголеми со негативните каматни стапки. Тие веќе страдаат од жестоката конкуренција и од економски пад. Покрај тоа, дигитализацијата сама по себе наметнува високи регулаторни трошоци и скапа инвестиција. Традиционалните банки со своите филијали и подружници, исто така, се борат со конкурентите и со финтек предизвикувачите.

На што треба да обрнат внимание инвеститорите за време на казнената камата и какви последици имаат казнените каматни стапки за штедачите?

Банките и штедилницте ги пренесуваат негативните каматни стапки на компаниите, големите инвеститори како што се инвестициските фондови и на богатите приватни клиенти. Според студијата спроведена од biallo.de, 30 институции во Германија наплаќаат т.н. чувар на имот за приватни клиенти, за износи до 100.000 евра. За повеќето, оваа провизија е 0,4 процентни поени. Но, поголемото мнозинство купувачи се заштитени од негативните каматни стапки.

Дали наскоро од овие мерки на ЕЦБ ќе бидат погодени и обичните штедачи?

Во моментов обичните штедачи не се погодени од овие мерки на ЕЦБ и нема изгледи дека во блиска иднина тоа би се променило, бидејќи доколку тоа се случи клиентите ќе се насочат кон алтернативни производи. „Не верувам дека ќе добиеме негативни стапки од сите страни“, вели Херман-Јозеф Тенхаген, извршен директор на Finanztip во интервју за n-tv.de. „Првата штедилница или банка што ќе го стори тоа ќе добие толку многу вишок пари што ќе треба да платат провизија кон ЕЦБ што ќе биде двојно поголема а, можеби и повеќе”. – додаде Тенхаген.

Дали комерцијалните банки можат на друг начин да ги пренесат трошоците?

Можат, а некои веројатно и ќе се обидат. Колку подолго трае негативната каматна стапка, толку е поголема веројатноста институциите да ги зголемуваат таксите и провизиите. Зголемувањето на каматните стапки е постојана тема во банкарската индустрија.

„Вие не можете да ги ловите каматните стапки само со намалување на трошоците“, рече извршниот директор на Дојче Банк, Кристијан Севинг, на Ханделсблат кон средината на јули – кратко време по објавувањето на планот за наплата што вклучува отказ за илјадници работни места. „Не можам да замислам дека банките кои во моментов нудат бесплатна сметка дека тоа истото ќе го сторат и со каматните стапки во следните неколку години“. Доколку тоа се случи, тоа ќе биде пораз за банкарската индустрија” – додаде Севинг.

Дали  на повидок се гледа крајот на е казнената каматна стапка?

Не, баш напротив. ЕЦБ неодамна предложи сегашната казнена каматна стапка од 0,4 проценти дополнително да се зголеми.

Пораст на каматните стапки на кои се надеваа штедачите засега нема да има, но добра околност е што може дополнително да се намалуваат каматните стапки на кредитите.

Продолжи со читање

Анализи

КУРСНА ЛИСТА

Објавено

на

ОФИЦИЈАЛНА КУРСНА ЛИСТА НА НАРОДНА БАНКА НА РЕПУБЛИКА СЕВЕРНА МАКЕДОНИЈА


КУРСНА ЛИСТА НА БАНКИТЕ

 

БАНКА
Курсна Листа
Комерцијална банка АД Скопје
– Курсна Листа –
НЛБ Банка АД Скопје
– Курсна Листа –
Стопанска банка АД – Скопје
– Курсна Листа –
Халкбанк АД Скопје
– Курсна Листа –
Охридска банка Сосиете Женерал
– Курсна Листа –
Шпаркасе Банка Македонија
– Курсна Листа –
УНИБанка АД Скопје
– Курсна Листа –
Стопанска банка а.д. Битола
– Курсна Листа –
ПроКредит Банка АД Скопје
– Курсна Листа –
Капитал Банка АД Скопје
– Курсна Листа –
Централна кооперативна банка АД Скопје
– Курсна Листа –
Еуростандард банка АД Скопје
– Курсна Листа –
ТТК Банка АД Скопје
– Курсна Листа –
Силк Роуд Банка АД Скопје
– Курсна Листа –
Продолжи со читање

Анализи

Две третини од Македонците користат платежна картичка најмалку еднаш неделно

Објавено

на

Мастеркард ги објави резултатите од MasterIndex истражувањето за финансиските потреби и навики на активните сопственици на картички во Северна Македонија. Оваа студија нагласува дека земјава е пазар со доминантно дебитно плаќање – 93.7% од испитаниците поседуваат дебитна картичка, додека 22% од испитаниците имаат и дебитна и кредитна картичка. Само кредитни картички имаат 28% од испитаниците. (more…)

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange