Connect with us

Колумни

Tip of the week – Имам идеја

Објавено

на

Остварувањето на идеите, односно тестирање на некоја идеја, досега никогаш не било полесно. Сигурно повеќето од вас се нашле во ситуација каде што имале генијална идеја, но се плашеле да ја споделат заради стравот од тоа што ќе речат другите, дали ќе им се допадне, како ќе ја прифатат, како ќе ја финансирате итн. Колку од вас се откажале од тие идеи заради тоа што не сте знаеле како ќе бидат прифатени или,пак, ризикот ви изгледал преголем? 

 

Но, постои еден концепт што се нарекува “crowdfunding”, и помага во реализирање на тие идеи. “Crowdfunding” е термин кој произлегува од зборот ‘crowdsourcing’ кој значи користење на моќта на многуте (CROWD – мнозина, SOURCING – извор). Во дигиталната ера, каде што имаме непресушен извор на информации, ги имаме сите информации на дланка за помалку од една секунда, и можеме да стапиме во контакт со секого низ светот во 2 лесни чекора. Ерата на посредниците веќе станува минато. 

НО ШТО Е CROWDFUNDING И КАКО ФУНКЦИОНИРА?

“Crowdfunding” е алтернативен начин на финансирање, односно практика за финансирање на проекти каде што голем број луѓе потпомагаат со мали суми, најчесто преку Интернет, за поддршка на некој нов концепт или производ. До неодамна, доколку бевте во потрага по финансиска поддршка за започнување на бизнис или лансирање на нов производ, беше потребно да се обратите кај фондови, банки, бизнис ангели, фамилија и други алтернативни извори. Сите овие посредници бараат од вас да креирате детален бизнис план, финансиски проекции и уште еден тон декументи кои би ви одземале месеци за да ги подготвите. Свесно се обраќате кај многу лимитиран број извори, а и дали ќе успеете е голем прашалник. 

Денес, постојат повеќе од 2.000 дигитални платформи кои ви овозможуваат финансиско поддржување во фаза на почетни концепти/идеи. Најпознати платформи од овој тип се Kickstarter и Indiegogo, преку кои само во 2015 година се имаат финансирано проекти во вредност од над 3 милјарди УСД. 

ЗОШТО CROWDFUNDING? 

Постојат милион и една причина зошто да се вклучите во еден ваков предизвик. Ние ги одбравме главните 6.

  1. Брзо тестирање – веднаш ќе знаете дали има интерес за вашиот производ или не и ќе добиете фидбек, како да го подобрите од идни корисници.
  2. Продажба пред производство – не е потребно да инвестирате еден цел кредит за производство на производ кој можеби нема да успее. На овој начин го продавате производот уште пред да се произведе и знаете точно колкаво количество е потребно.
  3. Анализа на потенцијал и пазар – сите правиме некакво истражување пред да лансираме нов производ, но никогаш не можеме да знаеме со сигурност колкав е потенцијалот пред да излезе производот. На овој начин може да се анализира потенцијалот најдобро. 
  4. Корисници на глобално ниво – во дигиталната ера зборот ‘локално’ полека бледее. Преку овие платформи имате можност да го понудите производот на корисници од сите континенти.
  5. Нови можности – отворете ги вратите кон нови можности. Кога се отворате глобално, никогаш не знаете какви сè можности ќе се отворат по пат. 
  6. Без посредници – “crowdfunding“ платформите овозможуваат да го претставите вашиот концепт на една огромна публика, односно голем број на потенцијални корисници и целосно да ги скокнете посредниците. 

ДАЛИ МОЖАМ ЈАС ДА СЕ ВКЛУЧАМ ВО ЕДЕН ВАКОВ ПРОЕКТ?

ДА! Секој што има интересна идеја, голема амбиција и желба за работа, може сам да се вклучи во “crowdfunding“, да претстави еден свој производ, дури и концепт за него. И ве охрабруваме сите што имате каква било идеја за иновативен производ, да ја разгледате оваа можност.

Но бидете подготвени! Подготовките на една ваква кампања бараат целосно вложување во проектот барем неколку месеци. Пред да се впуштите, консултирајте се, читајте и информирајте се што повеќе, со цел вашиот продукт да биде што поуспешен. 

Со успех во промените,

Драгана Нешовска  

Ко-основач и менаџер за отворени иновации

СОЛВЕО

Колумни

Дали парите се навистина важни?

Објавено

на

Парите не можат да ја купат среќата. 

Колку пати сте слушнале за ова? Многу пати, сигурно. Нашата култура ни испраќа две многу конфликтни пораки за пари. Првата, порака која ни кажува парите се сè во животот. Познати култури, богати и познати, алчноста на Волстрит, завист од љубомора што се чувствуваме кога гледаме куќа поголема од нашата, автомобили понови од нашиот автомобил.

Потоа, постои сосема спротивна порака, онаа која ги третира богатството – и богатите – со сомнеж, што работи напорно за да нè научи да не завидуваме, да ги видиме ограничувањата што ги има богатството и потенцијалните проблеми што може да ги предизвикаат.

Парите се важни затоа што ако имате пари значи дека нема да бидете сиромашни. Тоа значи дека не сте зависни од тоа да бидете вработени, да живеете плата за да платите и да морате да му се умилкувате на вашиот шеф затоа што ви е многу потребна вашата работа.

Парите се важни затоа што ви овозможуваат да имате поголема контрола врз вашиот живот, поголема слобода да издвоите свој пат и помалку ограничувања во изборот. Колкумина од нас се заглавени во кариера или во работа што ја мразиме, но не можеме да си дозволиме да ја изгубиме, бидејќи губењето на нашата работа би значело губење на нашата куќа и нашето здравствено осигурување?

Парите се важни затоа што тоа значи да бидете во можност да им го дадете најдоброто на вашите детца – најдоброто образование, најдобрата здравствена заштита, најдобриот почеток во животот. Секако, кога станува збор за децата, парите можат во голема мера да ги расипат, па затоа богатите родители треба да најдат начин да им дадат најдобро на своите деца, а сепак да ги поучат за вредноста на парите.

Парите се важни затоа што тоа значи помалку финансиски грижи. Секако, богатите се грижат премногу – тие се грижат за губење на своето богатство, на пример. Но, ова не е исто што и да се грижиш за да можеш да ја ставиш храната на масата.

Парите се важни затоа што ви овозможуваат да и се вратите на вашата заедница, да ги одберете добротворните организации и да предизвикате и останатите да придонесат за неа.

Парите се важни, бидејќи да се има пари значи дека животот не е постојан напор да ја држите главата над водата. Имајќи пари ви овозможува да живеете живот во потполност, да уживате во авантури и текстури и вкусови, да искористите најмногу од животот. Парите ќе ви овозможат да живеете поудобен живот.

И да, парите не ја купуваат среќата, но го олеснуваат животот.

Продолжи со читање

Колумни

Како парите влијаат на однесувањето на луѓето?

Објавено

на

Несомнено сонот на сите нас е да станеме богати, без разлика дали ќе станеме заради нашата работна ангажираност или ќе добиеме на лотарија.

Вашите мисли, однесување и активности се поврзани со вашата психологија, која е составена од голем број фактори кои се движат од вашиот генетски код до начинот на кој сте воспитани. Додека парите не го оформуваат точно вашиот систем на верување, тоа може да влијае на начинот на кој размислувате и постапувате кон другите. Во зависност од тоа дали имате повеќе или помалку пари има големо влијание врз вашето однесување.

Социјални и бизнис вредности.

Истражувачите Џејмс Хејман и Дан Арили создадоа експеримент со кој тие можеа да измерат колку е мотивиран човек да ја заврши задачата врз основа на пари. Групит беа замолени да ги повлечат круговите низ компјутерскиот екран. Од една група беше побарано да го сторат тоа како “услуга”. Од друга група беше побарано да го сторат тоа за 0,50 долари, а на последната група им беа понудени 5 долари. По тајмингот на групите, всушност групата од која беше побарано да ја изврши задачата како корист го направи најбрзо. Следна беше група од 5 долари, а последна беше групата од 0,50 долари.

Хејман и Арили претпоставуваа дека постојат две мотивации за завршување на одредена задача. Првиот е социјален. Со признавањето на општествената вредност на задачата, ние го гледаме како достоен влог на времето и дел од нашата општествена должност, и ние обично сме среќни да помогнеме. Но, кога парите се понудени како мотивација, сепак, почнуваме да размислуваме помалку од социјалниот аспект и повеќе за деловната вредност.

Се гледаат сами кадде припаѓаат.

Во едно истражување учествувале луѓе од две класи: богати и сиромашни. Требало да се увиди како се гледаат во општеството во однос на парите. Сиромашните имале многу подобро и повисоко мислење од сиромашните. Сиромашните верувале дека од самата личност зависи дали ќе биде богата или сиромашна, додека богатите сметаат дека ако се родиш богат или сиромашен таков и ќе останеш. Оваа теза ја поддржува и социологијата како наука.

Што мислите вие?

Култура и културни вредност.

Се верува дека богатите луѓе читаат минимум две книги неделно. Редовно одат на опера и балет, а не забораваат да одат и во театар. Едукацијата и културата за нив се од најголема важност. Тие градат сопствени културни вредности по кои се водат, а токму оваа навика е тоа што ги разликува од другите.

Продолжи со читање

Колумни

Изборот и слободата

Објавено

на

Колку повеќе опции имате, толку повеќе енергија и време се потребни да одлучите. Кој филм? Кои патики? Каде на одмор? Што да јадам? Кој прашок за перење на алишта? Кој автомобил? Која банка? Која кредитна картичка да ја искористам за новиот телевизор? Вашата енергија и внимание се трошат од овие одлуки и ќе ви остане помалку за својот живот.

Еден млад претприемач од САД го намали бројот на предмети што тој ги поседувал во последните 15 години (вклучувајќи облека, само еден пар фармерки). Неговата цел? Да се ​​намали изборот во неговата дневна рутина, за да може да го фокусира своето внимание на неговиот бизнис.

Многу луѓе намерно го елиминираат изборот и потребата за одлуки со усвојување на поставените распореди. Тие ја штедат енергијата за важни, а не рутински одлуки. Истражувањата за однесувањето на потрошувачите покажуваат дека луѓето имаат поголема веројатност да купуваат уреди со повеќе опции, но со помала е веројатноста дека ќе ги користат, бидејќи е потребно премногу време за да дознаете како да направите дури и наједноставната задача. Дел од клучот за успехот на Apple, на пример, е токму во намалувањето на изборот, со што нивните уреди се лесни и интуитивни за употреба.

Што ви дава изборот? Еден одговор е дека изборот ви овозможува да го обликувате вашиот свет според вашите желби.

Изборот е сомнителен благослов кога станува збор за духовна пракса, всушност, кога станува збор за какви било креативни напори. Големата уметност е често резултат на ограничување, во форма, во материјали, во теми, итн. Ограничувањата концентрираат внимание и ја поттикнуваат креативноста. Како да го зголемите вашиот капацитет во внимание? Со елиминирање на целиот избор. Еден став. Еден објект. Останете таму. Нема друг избор. И, како што сите знаеме, не е лесно.

Недостатокот на избор ве води директно во контакт со начинот на кој вообичаено ги игнорирате, затварате, манипулирате или контролирате вашите искуства. Кога немате друг избор, треба да научите како да се поврзете со она што животот го носи.

Што е слобода? Тоа е искуството од момент до моментот да не се управува од сопствени реактивни механизми. Дали тоа ви дава повеќе избор? Обично не. Кога не сте водени од реакции, ги гледате работите појасно, и обично има само еден, можеби два начина на дејствување кои всушност се остварливи. Слободата од тиранијата на реакцијата доведува до начин на доживување на животот кој ве остава со малку опции што да направите, но земете ја насоката што животот ви ја нуди во секој момент. Оттука, илузијата на избор е индикација за недостаток на слобода.

Да имате повеќе избор не значи да имате повеќе слобода. Токму спротивното, робство помеѓу опции.

Продолжи со читање
P2_P_MK_300x250
[ccpw id="39761"]

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange