Connect with us

Интервјуа

Очекувања на менаџментот на Охридска банка за случувањата во банкарскиот сектор во 2018 година

Објавено

на

На почетокот на тековната 2018 година, се обративме до менаџментот на Банките во Македонија, со цел објавување на очекувањата на водечките банкари во нашата земја од аспект на предизвиците со кои ќе се соочат Банките.

За таа цел во целост ги пренесуваме ставовите и очекувањата на менаџментот на Охридска банка Сосиете Женерал .

Банкарство: Дали очекувате позначајни промени на кредитата политика на Банките, од аспект на движењето на каматните стапки во банкарскиот сектор и како сето тоа ќе влијае на побарувачката на кредити во Македонија?

Мито Ѓорески: Банкарскиот сектор го има капацитетот како во обем така и во доволна стимулативност од ценовен аспект да ги опслужи инвестициските мотиви кај побарувачката во корпоративниот сектор. Каматните стапки кои се нудеа минататата година на домашниот пазар за соодветно кредитобилна и квалитетна побарувачка, особено во корпоративниoт сектор веќе се значително приближени до прагот на цената на пасивата односно на изворите на средства. Минатата година каматната статистика бележи еден од најголемите падови на просечните каматни стапки на кредити од околу 0,5 пп, додека истовремено, депозитите бележат намалување од само 0,2 пп и нема простор за поголеми движења.

Мито Ѓорески, Директор на Сектор Финансии и Контролинг

Банкарство: Во која насока ќе се движат каматните стапки кај депозитите за физичките лица во тековната година, дали очекувате зголемување на депозитното портфолио или можеби клиентите ќе се одлучат своите слободни средства да ги насочат кон една од алтернативите (животно осигурување, инвестирање во берза, итн.)?

Мито Ѓорески: Минатата година во делот на каматните стапки бевме сведоци на контрадикторни движења, кои индицирааат дека сепак секторот население преферира штедење во депозити во банки, но со запазен стимулативен мотив. Во услови на континуиран пад на просечните каматни  стапки на депозитите, на пазарот се појавија и сеуште се присутни понуди со значително повисоки каматни стапки кои покрај другото индицираат три доста значајни работи. Прво, дека сеуште има значаен потенцијал кај секторот населние кое е поврзано со соодветен приносен интeрес. Второ, дека тој интерес и покрај понудата на други инструменти како што се осигурување, берза и сл., сепак преферирана опција е штедење во банките, и трето, дека банкарскиот сектор и покрај достапноста на странски извори, сепак ќе биде упатен и на домашната акумулација, но со почитуван мотив на штедачите.

Банкарство: Fin Tech иновациите се повеќе се застапени во банкарскиот сектор. Дали банките во Македонија ќе бидат во чекор со светските трендови и какви иновации можеме да очекуваме во банкарскиот сектор во 2018 година?

Катерина Петровска: Банките во Македонија повеќе години наназад веќе ги применуваат Fin Tech иновациите, a развојот посебно се засили со појавата на мобилните апликации за мобилно банкарство, кои на стартот ја понудија услугата за преглед на сметките и вршење на трансфери, а постојано се надградуваат со дополнителни функционалности кои го олеснуваат пристапот и користењето на најразлични банкарски производи и услуги. Тоа од една страна влијае на зголемување на задоволството на клиентите, а од друга страна на банките им нуди можност за постојана,  индивидуална и таргетирана комуникација со секој свој клиент.

Катерина Петровска, Раководител на Дирекција за развој на производи и иновативни решенија

Имајќи ја предвид создадената база на електронски канали, сегмент во кој секако се очекуваат новитети е можноста клиентите по елекронски пат да ги доставуваат своите барања, да аплицираат за посакуваните производи и услуги, како и да го завршуваат комплетниот процес за реализација на одредено барање онлајн.

Не би било изненадување и доколку во текот на 2018 година бидеме сведоци на првите плаќања од мобилен телефон или најразлични уреди со можност за бесконтактни трансакции. Секако, тука мора да се спомне дека паралелно со развојот на дигитализацијата потребни се промени и во регулативата, која во голема мера ќе ги диктира можностите за воведување Fin Tech иновациите, но факт е дека и моменталниот потенцијал за усовршување на домашните банки на ова поле е голем и може да очекуваме позитивни и забрзани промени во текот на оваа година, бидејќи банките засилено работат на изнаоѓање начини клиентите да бидат услужени и да имаат пристап до производите и услугите, без физичка посета на експозитурите.

Банкарство: Што да очекуваме од Охридска Банка Сосиете Женерал во 2018 година?

Никола Миткоски: Охридска Банка Сосиете Женерал  во 2018 година останува фокусирана кон постигнување на одржлив и профитабилен раст и остварување на дополнително пазарно учество во сите сегменти, преку развивање на долгорочни и стабилни односи со постојаните и новите корпоративни и индивидуални клиенти.

Обезбедувањето на врвна услуга за клиентите, со понуда на нови иновативни решенија, нови канали на продажба и користење на банкарските услуги, симплификацијата, дигитализацијата и автоматизацијата на процесите за зголемено задоволство на клиентите, остануваат основни приоритети и предизвици и оваа година.

Иновацијата е една од основните вредности на Групацијата. Постоечките производи дополнително ќе се унапредуваат и развиваат со паралелно воведување на нови производии услуги во пресрет на се поспецифичните барања на клиентите.

Никола Миткоски, Член на УО, надлежен за сектор Управување со ризици

Растот на кредитните пласмани ќе продолжи и во наредната година, со планирана стапка на раст над просекот во банкарскиот сектор. Корпоративното кредитирање ќе се реализира со претпазливост, детална проценка  и диверзификација на ризикот. Банката ќе финансира стабилни, профитабилни и извозно ориентирани мали и средни компании со профитабилни и одржливи проекти.

Банката е во тек на развој на нови производи за тргување на девизниот пазар, наменети за извозно-ориентираните компании, кои имаат значајна трговска размена со странство, со што ќе се овозможи нивна дополнителна заштита од промените на интервалутарните курсеви.

Во сегментот население, во фокусот остануваат кредитоспособните клиенти, вработените со редовни и стабилни месечни приходи. Притоа,  дополнително ќе се  развиваат и унапредуваат различните канали на продажба, пакетите на производи и услуги и електронските канали за користење на услугите, се со цел да се овозможи на нашите клиенти побрз и поефикасен пристап до производите и услугите на банката.

За оваа година предвидено е и интензивирање на соработката со Општините и Јавните претпријатија, преку финансирање на проекти. Покрај развивање на еден нов сегмент на кредитирањето, преку соработка со овие институции, ќе бидеме во можност и за дополнителна соработка во сегментот население преку понуда на нашите производи и услуги на нивните вработени.

Интервјуа

Очекувања на г-дин Глигор Бишев [Шпаркасе Банка Македонија] за случувањата во банкарскиот сектор во 2018 година

Објавено

на

На почетокот на тековната 2018 година, се обративме до членовите на Управните одбори на Банките во Македонија, со цел објавување на очекувањата на водечките банкари во нашата земја од аспект на предизвиците со кои ќе се соочат Банките.

(more…)

Продолжи со читање

Интервјуа

Интервју со дел од Retail тимот на Капитал Банка АД Скопје

Објавено

на

Разговаравме со  Јана Дишлијев – Раководител на Секторот за физички лица, Катерина Бранова – Координатор за кредитирање и Сузана Бошковска Златаревска – Експерт за маркетинг и развој на нови производи. (more…)

Продолжи со читање

Интервјуа

Интервју СЕРГЕЈ ЗАФИРОСКИ: Максимална заложеност, постојан фокус и врвна професионалност се магичниот рецепт за успешен бизнис

Објавено

на

Сергеј Зафировски, еден од најперспективните млади менаџери и претприемачи, кој со својата агенција за истражување на пазарот и стретегиски маркетинг Insider ID го придвижува напред корпоративниот свет во Македонија. Својата кариера ја започнува во 2008 година и има искуство во повеќе компании на позициите за продажба и планирање, најчесто во средно или високо ниво на менаџмент. Во 2011 година одлучува да го напушти корпоративниот свет и да започне свој бизнис, кој од ден во ден прераснува во уште една успешна приказна. 

 

Банкарство: Сергеј како дојдовте до идејата за основање на Insider ID, кажете ни нешто повеќе за Вашите почетоци и накратко претставете ја Вашата агенција?

Сергеј Зафироски: Анализата и податоците долго време ме привлекуваа како професија, бидејќи верувам дека моментално, а уште повеќе во иднина успехот доаѓа од тој што ја има примарната информација. Конкретно за почетокот имав друг негативен поттик, но тоа не е целта на прашањето бидејќи тоа е интервју само за себе. Во кратки црти, компаниите во Македонија особено домашните, имаат потреба од навремена, точна и применлива информација во секојдневното работење.

Од друга страна, ние како економисти во бизнис секторот единственото што можеме да го направиме за нашето општество е да основаме и водиме компании во кои ќе се вработуваат луѓе, ќе се плаќа данок и ќе се придонесе за поуспешна и поперспективна држава. Воедно и наша обврска е во иднина да се прошири интернационално и да биде глобален играч, бидејќи општеството и светот се веќе глобализирани додека за “локалните патриоти” многу брзо ќе се изгуби простор на пазарот.

Што се однесува до самиот старт, во Македонија е исклучително тешко. Кога ќе кажам исклучително, луѓето што немале бизнис не можат тоа ни да го замислат. Живееме во исклучително тешко и непрофисонално општество каде меѓу другото и бизнис опкружувањето е поставено на чудни вредности и правила на игра.

Банкарство: Како е да се води мал бизнис во Македонија?

Сергеј Зафироски: Која е веројатноста да преживеете во обичен незаштитен скафандер на сред океан? Имате некоја екстремно мала веројатност, но најверојатно ќе се удавите колку и да сте физички подготвени! Е сега тие што се физички поспремни можеби и ќе можат да го дочекаат бродот за спасување.

Во главно така изгледа моменталната ситуација за водење на бизнис во Македонија. Работиме од наутро до доцна навечер за да обезбедиме само проста репродукција на компанијата и ништо повеќе. Дополнување на тешкото бизнис окружување е и самата негативност и инертност на жителите и потенцијални вработени во нашата земја. Кај нас секој чека некој нешто да му даде се разбира без да сработи ништо за тоа.
За среќа има одреден број на компании кои се екстремно сериозни и професионални и ми даваат ентузијазам и желба да продолжам со работењето и заеднички да направиме нешто. Всушност имаме компании во Македонија на кои можат да им позавидат и поголемите западни конкуренти, бидејќи успеале да се издигнат во окружување како балканското и да направат светски препознатливи брендови. Говорам и за компании од Србија, Бугарија и Албанија.

Првата можност за нас како мали компании од регионот е здружување во кластери, спојувања и аквизиции со што понудата и можноста за испорака на големи проекти ќе ја зголемиме неколкукратно. Но, и тука наидуваме на проблем, поради немање на историја во такви активности. Прво нема кој да даде совет како се извршува едно припојување, ниту од консултантскиот, адвокатскиот или било кој бизнис сектор. Едноставно спојувањето би го решавале сопствениците на “пазарџиски” начин што доведува до нејасно дефинирање на одговорностите, а со тоа и пропаѓање на компанијата. Всушност добро е доколку воопшто се достигне фазата на припојување бидејќи довербата помеѓу македонските бизнисмени е на ниво под нулата.

Втората можност е започнување на продажба на производите и услугите на странски пазари, кое доколку се комбинира со првата наведена би била многу поинтересна. Настапот на странски пазар самостојно е многу тежок, побарува многу средства и се разбира многу работа. Поделбата на сите работи помеѓу неколку членови на кластер и тоа како ќе ја поедностави работата и ќе ја зголеми веројатноста за успех.

Лично се обидувам да воспоставам посериозна партнерска мрежа помеѓу неколку компании со кои се зближивме во последните неколку години и истата можам со задоволство да кажам дека има солиден успех. Можеби формално правно не е решена, но од аспект на бизнис, преку поделба на контакти и ресурси кога за тоа има потреба сум презадоволен. 

Професионално кластерско здружување треба да биде насоката кон која треба да се движат македонските мали и средни претпријатија, а за тоа треба и соодветна правна и консултантска поткрепа која за жал моментално ја немаме.

Од позитивната страна сум посетил и како компанија соработуваме со фабрики во Македонија кои работат по највисоките светски стандарди и се држат до највисокоте правила на игра. Имаме менаџери кои апсолутно се покажаа како големи професионалци и можат да “играат”и во светски рамки.

Повторно треба да имаме во предвид дека за креирање на успешна компанија и себеси како добри нејзини менаџери потребно е екстремно многу работа и тим кој е подготвен на се.

Банкарство: Постои ли магичен рецепт за создавање успешен и растечки бизнис?

Сергеј Зафироски: Се разбира дека постои, 100 работни часа неделно, постојан фокус само на работата и врвна професионалност. На прв поглед многу едноставен рецепт, но тешко остварлив кај 99% од луѓето. Ретко кој може да се откаже од приближно се приватно и да се фокусира само на работата и тоа 24/7 до крајот на животот. Да тестираме колку млади луѓе се подготвени наместо во Петок и Сабота да излезат во гред, да работат до 2-3 часот наутро, точно ќе се дефинира зашто имаме толку неуспешна младина и неуспешни компании.

Вториот е фокусот кој треба да се има во бизнисот. Без фокус има само секојдневно “лутање” по тоа што треба бизнисот да прави и како да прави профит. Доколку сакате нешто да остварите фокусирајте се само на тоа, испланирајте го патот и не дозволувате странични активности и проблеми (вклучувајќи ги и приватните) да ве исфрлат од баланс.

Третиот е висока професионалност која треба да ја одржите постојано, секојдневно на секој проект кој го работите. Очекувано е дека ќе имате успони и падови и во професионалноста и во приватниот живот, но секогаш треба да останете максимално професионални.

Секогаш тоа го кажувам, дека досега не сум запознал сопственик на бизнис кој работи 2 часа на ден и поседува успешна компанија, и многу ретко запознавам менаџери кои успешно балансираат приватен со бизнис живот.

Банкарство: Што добиваат компаниите од услугите кои им ги нудите?

Сергеј Зафироски: Се обидуваме и успеваме во тоа, компаниите да добиваат нови и уникатни начини на водење на нивниот бизнис. Истражувањето само по себе е одлична алатка и начин на добивање на нови информации, но е безвредно доколку не биде имплементирано во секојдневното работење. Од истражувањето произлегува идната стратегија, која неретко ја правиме заедно со нашите клиенти/партнери се со цел да се унапреди нивното целокупно работење.

Банкарство: Дали имате незадоволни клиенти?

Сергеј Зафироски: Како и секој друг бизнис и ние имаме мал број проекти и активности со кои не би можеле да се пофалиме и не се гордееме. Сепак без нив не би можеле да одиме напред и да знаеме каде грешиме. Би било многу убаво да не учиме баш на такви грешки и да немаме назадоволни клиенти но сепак ги има.

Банкарство: Колку е долг и макотрпен процесот на создавање на атрактивен и неодолив производ или услуга за клиентите преку кој ќе успеете да го придобиете клиентот долгорочно?

Сергеј Зафироски: Е тоа е екстремно тешко. Иако секогаш велам дека не постои нешто што е тешко и нешто што не може да се постигне, сепак креирањето на услуга која ќе го привлече вниманието на потенцијалниот клиет и во исто време ќе донесе одлука во неговата глава дека тоа е тоа од што има потреба е вистинска уметност.

Реално веќе не постои нешто што е долгорочно, а со тоа и долгорочно атрактивен и неодолив производ. Секоја идеа, производ или услуга без разлика на нејзината сложеност или уникатност е подлежна на копирање. И ние самите со сигурност барем делови или бизнис модели сме превземале иако се обидуваме да бидеме уникатни.

Банкарство: Insider ID е веќе 4-та година на пазарот во Македонија. Гледано од денешна перспектива дали сметате дека ги остваривте целите кои ги имавте на почетокот и што е следно што можеме да очекуваме од Insider ID?

Сергеј Зафироски: Дали сме ги оствариле целите, парцијално да. Постигнавме голем успех, во тоа нема сомнеж, доколку се споредиме со позицијата од која почнавме, во моментов сме на едно многу понапредно ниво. Кога ќе се присетам на почетокот немавме пари за кафе надвор од канцеларија што е различно од турско да пиеме, а сега се појавуваме и презентираме на конференции како AllWeb, GS1, постојано имаме интервјуа, објави, статии и слично. Да не збориме колку клиенти и со колку луѓе се имаме запознаено и работено.

Додека парцијалното не, го пронаоѓам во најголем дел како грешки кај мене самиот, поради тоа што едноставно во одредени моменти немам мотивација, а и кондиција. Од друга страна оформувањето на тимот е екстремно тежок процес, кој еве после 4 години некако успеавме да започнеме со негово затворање и на крај нормално е целата состојба во државата и регионот.
Единственото нешто што не би сакал да го доживеам е главните приходи на фирмата да бидат од Македонија како што е тоа случај во моментов. Иако работиме во повеќе држави како соработници, немаме континуирано тим кој ќе работи во останатите балкански земји и кој ќе врши продажба и истражувања.

Мојата визија е да имаме претставништва во неколку балкански земји и континуирано да работиме на цел балкански полуостров. И за понатаму имаме планови, но сеуште е многу рано за воопшто и разговараме за истото.

Ако нешто не сакам и не поддржувам кај македонските компании е тоа да се задоволат да бидат “локал патриоти” на пазар кој да бидеме реални е екстремно мал.

 

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange