Connect with us

Интервјуа

Интервју со дел од Retail тимот на Капитал Банка АД Скопје

Објавено

на

Разговаравме со  Јана Дишлијев – Раководител на Секторот за физички лица, Катерина Бранова – Координатор за кредитирање и Сузана Бошковска Златаревска – Експерт за маркетинг и развој на нови производи.

Јана Дишлијев дипломира 2005 година отсек Маркетинг Економски Факултет при УКИМ, а своето банкарско искуство започнува да го гради 2007 година како Службеник во Служба логиситка на продажба – Кредитна аналитика во штедилница Можности. Од 2011година преминува во Поштенска Банка како Раководител на Службата за кредитирање на население. На професионален план од 2014 година продолжува како Раководител на експозитура Аеродром при Еуростандард Банка, за неодамна во месец ноември да се приклучи на тимот на Капитал Банка како Раководител на Секторот за физички лица.

Катерина Бранова има дипломирано на Машински факултет, а воедно во 2015 година се здобива со уште една диплома за дипломиран економист при Универзитетот за туризам и менаџмент. Веќе 13 години е дел од тимот на Капитал Банка, прво како Референт во Сектор за парични картички  во Интернационална Банка и од 2017 година е  Координатор на кредитирање за физички лица.

Сузана Бошковска Златаревска дипломира 2009 година, отсек финансиски менаџмент на Економскиот факултет Скопје. Во меѓувреме има започнато да ја гради својата кариера во КБ прво пензиско друштво како агент, а веднаш потоа од 2006 година да продолжи во ПроКредит Банка како Постар Стручен соработник во Сектор за физички лица. Од 2011 година е дел од тимот на Капитал Банка како Експерт за маркетинг и развој на нови производи.

 

Банкарство: Банката неодамна прослави 20 години постоење на банкарскиот пазар во Македонија. Дали може да се каже дека она што го зацртавте пред 20 години е остварено, а воедно кажете ни и каде ја гледате Капитал Банка за 20 години од сега?

Јана Дишлијев: Изминатите дваесет години успешно напредувавме заедно, растевме постепено, континуирано работеjќи на градење на довербата и посветеност кон клиентите, акционерите и вработените, поддржувајќи ги во остварување на нивните лични и бизнис цели, истовремено градејќи долгорочни релации и взаемна корист.

Како дел од Alfa Finance Holding, водечка Бугарска групација во полето на финансиски услуги, недвижнини и извори на чиста и обновлива енергија, активна низ Југоисточна Европа, веруваме и понатаму во подобрување на просперитетот на оние кои ги опслужуваме преку овозможување на нови вредности.

Банката во изминатата година дена активно се ориентираше кон креирање и градење на производи за физички лица и онлајн апликација за кредити  која на клиентите ќе им биде достапна на било кој уред и на било кое место.

Напредувавме во сите сегменти од банкарското работење.

Банкарство: Почетокот на 2018та година во Македонија донесе новитет кога станува збор за одобрување на кредити. Капитал Банка АД Скопје е првата и единствена Банка на пазарот која воведе бесконтактно потпишување на документација за кредит. Што значи ова за клиентите и за Вас како институција?

Сузана Бошковска Златаревска: Oфицијално станавме достапни до сите клиенти од сите градови низ земјата и им овозможивме на сите постоечки и нови клиенти да аплицираат и користат кредитни производи без да дојдат во експозитура на Банката.

Водејќи се од реалните потреби на клиентите да им заштедиме време и простор Капитал Банка го креираше Супер брз кредит, првиот банкарски кредит кој овозможува бесконтактно потпишување на документацијата за кредит. Откако ќе биде одобрен кредитот, секој клиент избира трансакциска сметка (во која и да е банка) каде ќе бидат префрлени средствата од кредитот.

Клиентите можат да аплицираат за износи на кредити до 60.000 МКД, со рок на исплата до 12 месеци од било кој уред, мобилен телефон, таблет или компјутер и од каде и да посакаат. Одобруването се извршува во рамките на 30 минути и исплатата е истиот ден.

Веруваме во успешноста на проектот, имајќи во предвид дека ги олеснивме сите процеси, посета во Банка, многу документација, жиранти и административни забрани…

Банкарство: Ако до пред неколку години табу-тема беше да се аплицира online за кредит, во последно време речиси целиот банкарски сектор се повеќе внимание обрнува на овие FinTech иновации. Капитал Банка од 2017 година започна со online апликација за потрошувачки кредити и одобрување за 30 минути од моментот на аплицирање. Како клиентите го прифатија овој канал на комуникација со Банката?

Сузана Бошковска Златаревска: Се повеќе е присутен трендот на примена на алтернативните канали на банкарско работење како замена на традиционалните. Клиентите ги препознаваат предностите на овие услуги (достапност 24/7, од каде и да посакаат, без чекање на ред и гужви на шалтер, без стрес во сообраќајот и барање на паркинг) се повеќе се насочуваат кон новите начини и канали на користење банкарски услуги.

Катерина Бранова: Наидовме на одличен прием, позитивни коментари од страна на клиентите. Во изминатата година Банката континуирано работеше на модифицирање на палетата на кредитни производи, со цел воведување на производ со кој ги олеснивме сите процеси како од аспект на аплицирање и докуметација, така и од аспект на обезбедување, што резултираше со лесна, брза и едноставна постапка за реализирање на кредитното барање.

Клиентите се задоволни од брзиот одговор во рок од 30 минути, едноставноста на прикачување на минималната документација, а воедно и исплата на средствата истиот ден.

Банкарство: FinTech иновациите во банкарскиот сектор стануваат незаменлива алка од секојдневието. Светските и Европските банки вложуваат се повеќе средства кон алтернативните канали на комуникација. Каква е ситуацијата во Македонија, дали сметате дека Банките ги следат трендовите и каков е ставот на менаџментот на Капитал Банка во однос на ова прашање?

Катерина Бранова: Овие движења се актуелни и во нашата економија. Континуирано се вршат анализи, истражувања и нивно имплементирање. Засиленото користење на интернет, користењето на мобилна и информатичка технологија, новиот модерен динамичен 24/7 живот ја создадоа потребата за користење на FinTech иновациите во банкарскиот сектор наспроти традиционалниот пристап.

Светските трендови, а секако и чекорите на банките во Европа се пример и насока за следните наши активности во насока на технолошки развој. Сметаме дека своите ресурси ги имаме насочено кон градење на посебни иновативни канали за комуникација со клиентите

Банкарство: Капитал Банка АД Скопје припаѓа во помалите банки во Македонија. Што можеме да очекуваме од Капитал Банка АД Скопје во текот на 2018 година, какви се плановите за развој и на кои сегменти Банката ќе посвети повеќе внимание?

Јана Дишлијев: Одговорно и транспарентно ќе продолжиме да градиме успешна приказна. Фокусот останува на воведување на современи услуги прилагодени на новото живеење, а ќе продолжиме и со соработка со физичките лица, малите и средни претпријатија. Посветено  ќе работиме на дигитализирање на начинот на работењето, мобилно банкарство до клиентите, не само во делот на онлајн плаќањето, туку и за советодавни канали за комуникација со клиентите. Продолжуваме со активности и реализирање на веќе започнати проекти кои се во насока на дигитализација на работењето на Банката и веруваме дека истото ќе придонесе за унапредување на нашите клиенти на секое поле.

Банкарство: Што можеме да очекуваме од банкарскиот сектор во Македонија (иновации, ризици). Што е она што мора да го има секоја банка за успешно да гравитира во банкарскиот систем?

Јана Дишлијев: Очекуваме зголемено ниво на кредитирање на население и на малите и средни македонски компании.

Конкурентноста и понатаму сметаме дека ќе биде насочена во поглед на понудената квалитетна услуга, додека помалку ќе биде насочена кон намалување на каматните стапки на кредитите, бидејќи истото ќе повлече дополнителна потреба за намалување на цената на депозитите како извори на средства.

Банката ќе настојува да ја зајакне конекцијата со постојните клиенти но паралелно ќе биде отворена и за нови проекти за кои ќе процени дека се профитабилни со прифатливо ниво на ризик.

Интервјуа

Очекувања на г-дин Глигор Бишев [Шпаркасе Банка Македонија] за случувањата во банкарскиот сектор во 2018 година

Објавено

на

На почетокот на тековната 2018 година, се обративме до членовите на Управните одбори на Банките во Македонија, со цел објавување на очекувањата на водечките банкари во нашата земја од аспект на предизвиците со кои ќе се соочат Банките.

(more…)

Продолжи со читање

Интервјуа

Очекувања на менаџментот на Охридска банка за случувањата во банкарскиот сектор во 2018 година

Објавено

на

На почетокот на тековната 2018 година, се обративме до менаџментот на Банките во Македонија, со цел објавување на очекувањата на водечките банкари во нашата земја од аспект на предизвиците со кои ќе се соочат Банките.

(more…)

Продолжи со читање

Интервјуа

Интервју СЕРГЕЈ ЗАФИРОСКИ: Максимална заложеност, постојан фокус и врвна професионалност се магичниот рецепт за успешен бизнис

Објавено

на

Сергеј Зафировски, еден од најперспективните млади менаџери и претприемачи, кој со својата агенција за истражување на пазарот и стретегиски маркетинг Insider ID го придвижува напред корпоративниот свет во Македонија. Својата кариера ја започнува во 2008 година и има искуство во повеќе компании на позициите за продажба и планирање, најчесто во средно или високо ниво на менаџмент. Во 2011 година одлучува да го напушти корпоративниот свет и да започне свој бизнис, кој од ден во ден прераснува во уште една успешна приказна. 

 

Банкарство: Сергеј како дојдовте до идејата за основање на Insider ID, кажете ни нешто повеќе за Вашите почетоци и накратко претставете ја Вашата агенција?

Сергеј Зафироски: Анализата и податоците долго време ме привлекуваа како професија, бидејќи верувам дека моментално, а уште повеќе во иднина успехот доаѓа од тој што ја има примарната информација. Конкретно за почетокот имав друг негативен поттик, но тоа не е целта на прашањето бидејќи тоа е интервју само за себе. Во кратки црти, компаниите во Македонија особено домашните, имаат потреба од навремена, точна и применлива информација во секојдневното работење.

Од друга страна, ние како економисти во бизнис секторот единственото што можеме да го направиме за нашето општество е да основаме и водиме компании во кои ќе се вработуваат луѓе, ќе се плаќа данок и ќе се придонесе за поуспешна и поперспективна држава. Воедно и наша обврска е во иднина да се прошири интернационално и да биде глобален играч, бидејќи општеството и светот се веќе глобализирани додека за “локалните патриоти” многу брзо ќе се изгуби простор на пазарот.

Што се однесува до самиот старт, во Македонија е исклучително тешко. Кога ќе кажам исклучително, луѓето што немале бизнис не можат тоа ни да го замислат. Живееме во исклучително тешко и непрофисонално општество каде меѓу другото и бизнис опкружувањето е поставено на чудни вредности и правила на игра.

Банкарство: Како е да се води мал бизнис во Македонија?

Сергеј Зафироски: Која е веројатноста да преживеете во обичен незаштитен скафандер на сред океан? Имате некоја екстремно мала веројатност, но најверојатно ќе се удавите колку и да сте физички подготвени! Е сега тие што се физички поспремни можеби и ќе можат да го дочекаат бродот за спасување.

Во главно така изгледа моменталната ситуација за водење на бизнис во Македонија. Работиме од наутро до доцна навечер за да обезбедиме само проста репродукција на компанијата и ништо повеќе. Дополнување на тешкото бизнис окружување е и самата негативност и инертност на жителите и потенцијални вработени во нашата земја. Кај нас секој чека некој нешто да му даде се разбира без да сработи ништо за тоа.
За среќа има одреден број на компании кои се екстремно сериозни и професионални и ми даваат ентузијазам и желба да продолжам со работењето и заеднички да направиме нешто. Всушност имаме компании во Македонија на кои можат да им позавидат и поголемите западни конкуренти, бидејќи успеале да се издигнат во окружување како балканското и да направат светски препознатливи брендови. Говорам и за компании од Србија, Бугарија и Албанија.

Првата можност за нас како мали компании од регионот е здружување во кластери, спојувања и аквизиции со што понудата и можноста за испорака на големи проекти ќе ја зголемиме неколкукратно. Но, и тука наидуваме на проблем, поради немање на историја во такви активности. Прво нема кој да даде совет како се извршува едно припојување, ниту од консултантскиот, адвокатскиот или било кој бизнис сектор. Едноставно спојувањето би го решавале сопствениците на “пазарџиски” начин што доведува до нејасно дефинирање на одговорностите, а со тоа и пропаѓање на компанијата. Всушност добро е доколку воопшто се достигне фазата на припојување бидејќи довербата помеѓу македонските бизнисмени е на ниво под нулата.

Втората можност е започнување на продажба на производите и услугите на странски пазари, кое доколку се комбинира со првата наведена би била многу поинтересна. Настапот на странски пазар самостојно е многу тежок, побарува многу средства и се разбира многу работа. Поделбата на сите работи помеѓу неколку членови на кластер и тоа како ќе ја поедностави работата и ќе ја зголеми веројатноста за успех.

Лично се обидувам да воспоставам посериозна партнерска мрежа помеѓу неколку компании со кои се зближивме во последните неколку години и истата можам со задоволство да кажам дека има солиден успех. Можеби формално правно не е решена, но од аспект на бизнис, преку поделба на контакти и ресурси кога за тоа има потреба сум презадоволен. 

Професионално кластерско здружување треба да биде насоката кон која треба да се движат македонските мали и средни претпријатија, а за тоа треба и соодветна правна и консултантска поткрепа која за жал моментално ја немаме.

Од позитивната страна сум посетил и како компанија соработуваме со фабрики во Македонија кои работат по највисоките светски стандарди и се држат до највисокоте правила на игра. Имаме менаџери кои апсолутно се покажаа како големи професионалци и можат да “играат”и во светски рамки.

Повторно треба да имаме во предвид дека за креирање на успешна компанија и себеси како добри нејзини менаџери потребно е екстремно многу работа и тим кој е подготвен на се.

Банкарство: Постои ли магичен рецепт за создавање успешен и растечки бизнис?

Сергеј Зафироски: Се разбира дека постои, 100 работни часа неделно, постојан фокус само на работата и врвна професионалност. На прв поглед многу едноставен рецепт, но тешко остварлив кај 99% од луѓето. Ретко кој може да се откаже од приближно се приватно и да се фокусира само на работата и тоа 24/7 до крајот на животот. Да тестираме колку млади луѓе се подготвени наместо во Петок и Сабота да излезат во гред, да работат до 2-3 часот наутро, точно ќе се дефинира зашто имаме толку неуспешна младина и неуспешни компании.

Вториот е фокусот кој треба да се има во бизнисот. Без фокус има само секојдневно “лутање” по тоа што треба бизнисот да прави и како да прави профит. Доколку сакате нешто да остварите фокусирајте се само на тоа, испланирајте го патот и не дозволувате странични активности и проблеми (вклучувајќи ги и приватните) да ве исфрлат од баланс.

Третиот е висока професионалност која треба да ја одржите постојано, секојдневно на секој проект кој го работите. Очекувано е дека ќе имате успони и падови и во професионалноста и во приватниот живот, но секогаш треба да останете максимално професионални.

Секогаш тоа го кажувам, дека досега не сум запознал сопственик на бизнис кој работи 2 часа на ден и поседува успешна компанија, и многу ретко запознавам менаџери кои успешно балансираат приватен со бизнис живот.

Банкарство: Што добиваат компаниите од услугите кои им ги нудите?

Сергеј Зафироски: Се обидуваме и успеваме во тоа, компаниите да добиваат нови и уникатни начини на водење на нивниот бизнис. Истражувањето само по себе е одлична алатка и начин на добивање на нови информации, но е безвредно доколку не биде имплементирано во секојдневното работење. Од истражувањето произлегува идната стратегија, која неретко ја правиме заедно со нашите клиенти/партнери се со цел да се унапреди нивното целокупно работење.

Банкарство: Дали имате незадоволни клиенти?

Сергеј Зафироски: Како и секој друг бизнис и ние имаме мал број проекти и активности со кои не би можеле да се пофалиме и не се гордееме. Сепак без нив не би можеле да одиме напред и да знаеме каде грешиме. Би било многу убаво да не учиме баш на такви грешки и да немаме назадоволни клиенти но сепак ги има.

Банкарство: Колку е долг и макотрпен процесот на создавање на атрактивен и неодолив производ или услуга за клиентите преку кој ќе успеете да го придобиете клиентот долгорочно?

Сергеј Зафироски: Е тоа е екстремно тешко. Иако секогаш велам дека не постои нешто што е тешко и нешто што не може да се постигне, сепак креирањето на услуга која ќе го привлече вниманието на потенцијалниот клиет и во исто време ќе донесе одлука во неговата глава дека тоа е тоа од што има потреба е вистинска уметност.

Реално веќе не постои нешто што е долгорочно, а со тоа и долгорочно атрактивен и неодолив производ. Секоја идеа, производ или услуга без разлика на нејзината сложеност или уникатност е подлежна на копирање. И ние самите со сигурност барем делови или бизнис модели сме превземале иако се обидуваме да бидеме уникатни.

Банкарство: Insider ID е веќе 4-та година на пазарот во Македонија. Гледано од денешна перспектива дали сметате дека ги остваривте целите кои ги имавте на почетокот и што е следно што можеме да очекуваме од Insider ID?

Сергеј Зафироски: Дали сме ги оствариле целите, парцијално да. Постигнавме голем успех, во тоа нема сомнеж, доколку се споредиме со позицијата од која почнавме, во моментов сме на едно многу понапредно ниво. Кога ќе се присетам на почетокот немавме пари за кафе надвор од канцеларија што е различно од турско да пиеме, а сега се појавуваме и презентираме на конференции како AllWeb, GS1, постојано имаме интервјуа, објави, статии и слично. Да не збориме колку клиенти и со колку луѓе се имаме запознаено и работено.

Додека парцијалното не, го пронаоѓам во најголем дел како грешки кај мене самиот, поради тоа што едноставно во одредени моменти немам мотивација, а и кондиција. Од друга страна оформувањето на тимот е екстремно тежок процес, кој еве после 4 години некако успеавме да започнеме со негово затворање и на крај нормално е целата состојба во државата и регионот.
Единственото нешто што не би сакал да го доживеам е главните приходи на фирмата да бидат од Македонија како што е тоа случај во моментов. Иако работиме во повеќе држави како соработници, немаме континуирано тим кој ќе работи во останатите балкански земји и кој ќе врши продажба и истражувања.

Мојата визија е да имаме претставништва во неколку балкански земји и континуирано да работиме на цел балкански полуостров. И за понатаму имаме планови, но сеуште е многу рано за воопшто и разговараме за истото.

Ако нешто не сакам и не поддржувам кај македонските компании е тоа да се задоволат да бидат “локал патриоти” на пазар кој да бидеме реални е екстремно мал.

 

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange