Connect with us

Интервјуа

Интервју со дел од Retail тимот на Капитал Банка АД Скопје

Објавено

на

Разговаравме со  Јана Дишлијев – Раководител на Секторот за физички лица, Катерина Бранова – Координатор за кредитирање и Сузана Бошковска Златаревска – Експерт за маркетинг и развој на нови производи.

Јана Дишлијев дипломира 2005 година отсек Маркетинг Економски Факултет при УКИМ, а своето банкарско искуство започнува да го гради 2007 година како Службеник во Служба логиситка на продажба – Кредитна аналитика во штедилница Можности. Од 2011година преминува во Поштенска Банка како Раководител на Службата за кредитирање на население. На професионален план од 2014 година продолжува како Раководител на експозитура Аеродром при Еуростандард Банка, за неодамна во месец ноември да се приклучи на тимот на Капитал Банка како Раководител на Секторот за физички лица.

Катерина Бранова има дипломирано на Машински факултет, а воедно во 2015 година се здобива со уште една диплома за дипломиран економист при Универзитетот за туризам и менаџмент. Веќе 13 години е дел од тимот на Капитал Банка, прво како Референт во Сектор за парични картички  во Интернационална Банка и од 2017 година е  Координатор на кредитирање за физички лица.

Сузана Бошковска Златаревска дипломира 2009 година, отсек финансиски менаџмент на Економскиот факултет Скопје. Во меѓувреме има започнато да ја гради својата кариера во КБ прво пензиско друштво како агент, а веднаш потоа од 2006 година да продолжи во ПроКредит Банка како Постар Стручен соработник во Сектор за физички лица. Од 2011 година е дел од тимот на Капитал Банка како Експерт за маркетинг и развој на нови производи.

 

Банкарство: Банката неодамна прослави 20 години постоење на банкарскиот пазар во Македонија. Дали може да се каже дека она што го зацртавте пред 20 години е остварено, а воедно кажете ни и каде ја гледате Капитал Банка за 20 години од сега?

Јана Дишлијев: Изминатите дваесет години успешно напредувавме заедно, растевме постепено, континуирано работеjќи на градење на довербата и посветеност кон клиентите, акционерите и вработените, поддржувајќи ги во остварување на нивните лични и бизнис цели, истовремено градејќи долгорочни релации и взаемна корист.

Како дел од Alfa Finance Holding, водечка Бугарска групација во полето на финансиски услуги, недвижнини и извори на чиста и обновлива енергија, активна низ Југоисточна Европа, веруваме и понатаму во подобрување на просперитетот на оние кои ги опслужуваме преку овозможување на нови вредности.

Банката во изминатата година дена активно се ориентираше кон креирање и градење на производи за физички лица и онлајн апликација за кредити  која на клиентите ќе им биде достапна на било кој уред и на било кое место.

Напредувавме во сите сегменти од банкарското работење.

Банкарство: Почетокот на 2018та година во Македонија донесе новитет кога станува збор за одобрување на кредити. Капитал Банка АД Скопје е првата и единствена Банка на пазарот која воведе бесконтактно потпишување на документација за кредит. Што значи ова за клиентите и за Вас како институција?

Сузана Бошковска Златаревска: Oфицијално станавме достапни до сите клиенти од сите градови низ земјата и им овозможивме на сите постоечки и нови клиенти да аплицираат и користат кредитни производи без да дојдат во експозитура на Банката.

Водејќи се од реалните потреби на клиентите да им заштедиме време и простор Капитал Банка го креираше Супер брз кредит, првиот банкарски кредит кој овозможува бесконтактно потпишување на документацијата за кредит. Откако ќе биде одобрен кредитот, секој клиент избира трансакциска сметка (во која и да е банка) каде ќе бидат префрлени средствата од кредитот.

Клиентите можат да аплицираат за износи на кредити до 60.000 МКД, со рок на исплата до 12 месеци од било кој уред, мобилен телефон, таблет или компјутер и од каде и да посакаат. Одобруването се извршува во рамките на 30 минути и исплатата е истиот ден.

Веруваме во успешноста на проектот, имајќи во предвид дека ги олеснивме сите процеси, посета во Банка, многу документација, жиранти и административни забрани…

Банкарство: Ако до пред неколку години табу-тема беше да се аплицира online за кредит, во последно време речиси целиот банкарски сектор се повеќе внимание обрнува на овие FinTech иновации. Капитал Банка од 2017 година започна со online апликација за потрошувачки кредити и одобрување за 30 минути од моментот на аплицирање. Како клиентите го прифатија овој канал на комуникација со Банката?

Сузана Бошковска Златаревска: Се повеќе е присутен трендот на примена на алтернативните канали на банкарско работење како замена на традиционалните. Клиентите ги препознаваат предностите на овие услуги (достапност 24/7, од каде и да посакаат, без чекање на ред и гужви на шалтер, без стрес во сообраќајот и барање на паркинг) се повеќе се насочуваат кон новите начини и канали на користење банкарски услуги.

Катерина Бранова: Наидовме на одличен прием, позитивни коментари од страна на клиентите. Во изминатата година Банката континуирано работеше на модифицирање на палетата на кредитни производи, со цел воведување на производ со кој ги олеснивме сите процеси како од аспект на аплицирање и докуметација, така и од аспект на обезбедување, што резултираше со лесна, брза и едноставна постапка за реализирање на кредитното барање.

Клиентите се задоволни од брзиот одговор во рок од 30 минути, едноставноста на прикачување на минималната документација, а воедно и исплата на средствата истиот ден.

Банкарство: FinTech иновациите во банкарскиот сектор стануваат незаменлива алка од секојдневието. Светските и Европските банки вложуваат се повеќе средства кон алтернативните канали на комуникација. Каква е ситуацијата во Македонија, дали сметате дека Банките ги следат трендовите и каков е ставот на менаџментот на Капитал Банка во однос на ова прашање?

Катерина Бранова: Овие движења се актуелни и во нашата економија. Континуирано се вршат анализи, истражувања и нивно имплементирање. Засиленото користење на интернет, користењето на мобилна и информатичка технологија, новиот модерен динамичен 24/7 живот ја создадоа потребата за користење на FinTech иновациите во банкарскиот сектор наспроти традиционалниот пристап.

Светските трендови, а секако и чекорите на банките во Европа се пример и насока за следните наши активности во насока на технолошки развој. Сметаме дека своите ресурси ги имаме насочено кон градење на посебни иновативни канали за комуникација со клиентите

Банкарство: Капитал Банка АД Скопје припаѓа во помалите банки во Македонија. Што можеме да очекуваме од Капитал Банка АД Скопје во текот на 2018 година, какви се плановите за развој и на кои сегменти Банката ќе посвети повеќе внимание?

Јана Дишлијев: Одговорно и транспарентно ќе продолжиме да градиме успешна приказна. Фокусот останува на воведување на современи услуги прилагодени на новото живеење, а ќе продолжиме и со соработка со физичките лица, малите и средни претпријатија. Посветено  ќе работиме на дигитализирање на начинот на работењето, мобилно банкарство до клиентите, не само во делот на онлајн плаќањето, туку и за советодавни канали за комуникација со клиентите. Продолжуваме со активности и реализирање на веќе започнати проекти кои се во насока на дигитализација на работењето на Банката и веруваме дека истото ќе придонесе за унапредување на нашите клиенти на секое поле.

Банкарство: Што можеме да очекуваме од банкарскиот сектор во Македонија (иновации, ризици). Што е она што мора да го има секоја банка за успешно да гравитира во банкарскиот систем?

Јана Дишлијев: Очекуваме зголемено ниво на кредитирање на население и на малите и средни македонски компании.

Конкурентноста и понатаму сметаме дека ќе биде насочена во поглед на понудената квалитетна услуга, додека помалку ќе биде насочена кон намалување на каматните стапки на кредитите, бидејќи истото ќе повлече дополнителна потреба за намалување на цената на депозитите како извори на средства.

Банката ќе настојува да ја зајакне конекцијата со постојните клиенти но паралелно ќе биде отворена и за нови проекти за кои ќе процени дека се профитабилни со прифатливо ниво на ризик.

Интервјуа

Интервју со Мартин Теов и Хелена Цветкоска: Бувчето Винко е најдобриот начин да штедите и да го осигурате вашето дете

Објавено

на

Бувчето Винко е производ за осигурување на деца, резултат на успешна соработка на Винер Лајф  и СН Осигурителен Брокер. Во овој случај покрај тоа што носи среќа за секој дом, се грижи за сигурноста и образованието на децата.

Позборувавме со раководителот за животно осигурување во СН Осигурителен Брокер, Хелена Цветкоска и Мартин Теов, Член на УО на Винер Лајф и одговорен за успешниот развој на продажните мрежи во сегментот на животното осигурување. (more…)

Продолжи со читање

Интервјуа

Интервју со Секторот за население на Силк Роуд Банка

Објавено

на

Поразговаравме со вработените во Секторот за население на Силк Роуд Банка АД Скопје за растот во кредитирањето на физичките лица во изминатиот период, како и за проширувањето и надополнувањето на широката палета на производи кои ги нудат на граѓаните.

Особено акцент се стави на глобалниот бренд American Express, за кој Силк Роуд Банка е единствен и екслузивен застапник, како и за соработката со Европскиот инвестиционен фонд за InnovFin програмата за поддршка на малите и средни претпријатија. (more…)

Продолжи со читање

Интервјуа

Интервју со г-дин Бернд Ахац, член на Управниот одбор на Винер Лајф

Објавено

на

Г-динот Бернд Ахац, Член на Управниот одбор на Винер Лајф, со својот одличен менаџерски потенцијал и долгогодишното искуство во финансиите, успеа да внесе австриски шмек во компанијата која беше основана во 2010 година и за само неколку години од неа да создаде една од најдобрите и најпрепознатливи компании за животно осигурување во Р.Македонија, која во својата палета нуди широк спектар на производи кои што се достапни и прифатливи за секој граѓанин.

Своето образование г-дин Ахац го има стекнато на Универзитетот Алпен Адриа Клагенфурт во Австрија, каде се стекнал со титулата доктор на науки од областа на трговијата. Својата професионална кариера ја започна во 2000 година во Австрија како финансиски аналитичар во компанијата Флекстроникс, од областа на ЕМС (electronic manufacturing services) за Централна и Источна Европа (CEE). Стигнува до позицијата финансиски директор на Корпоративниот Центар за управување со ликвидност во регионот на Централна и Источна Европа, пред да одлучи да ја напушти компанијата.

Во 2005 година г-дин Ахац беше еден од одговорните менаџери за стартување банкарски и лизинг бизнис во Црна Гора за Хипо Алпе Адриа Груп.

На крајот на 2008 година, заедно со глобалната финансиска криза г-дин Ахац е прераспределен на позицијата CEO, а подоцна и CFO на Хипо Алпе Адриа Лизинг ООД во Софија, Бугарија.

Во мај 2010 година Ахац е дел од управниот одбор на  Хипо Алпе Адриа Лизинг Тов (ДОО) во Киев, а подоцна во 2011 како CFO e член на Хипо Алпе Адриа Лизинг ДООЕЛ.

Во 2012 година, трите земји беа ставени под капата на регионалниот менаџмент или кластер менаџмент HETA, каде г-дин Ахац ја извршуваше функцијата COO, заедно со претходно наведените работни позиции во соодветните локални компании.

Во последниот квартал од 2013 година, г-дин Ахац својот потенцијал го посветува на ВИНЕР ЛАЈФ VIG во Македонија и стапи на функцијата, како член на Управниот одбор, на позицијата која ја извршува и денес.

Поразговаравме со г-динот Ахац за енормниот раст на Винер Лајф на македонскиот пазар во изминатиот период. Особено акцент се стави на банкоосигурувањето, кое е се поактуелно во последниов период.

Банкарство: Во 2010 година беше основана осигурителната компанија Винер Лајф. Од тогаш па се до денес, компанијата бележи континуиран раст, како во пазарното учество, така и во оcигурителните производи и услуги кои ги нуди. Што ве разликува како компанија од конкуренцијата?

Бернд Ахац: Верувам дека прашањето што го поставивте е всушност клучното прашање кое секоја компанија мора да си го постави и да отпочне со работа со полна пареа. Нашата стратегија од самиот почеток беше да ги задоволиме клиентите со докажани услуги на највисоко ниво во индустријата. Не се водевме по актуелните понуди во земјата, туку можностите во меѓународната индустрија. Со други зборови, погледнавме во нашата групација за да ги идентификуваме производите и услугите кои добро функционираат и резултираа со високо задоволство кај корисниците. Направивме прилагодувања за да постигнеме совпаѓање со локалните потреби и соодветно ги имплементиравме производите.

Она што го научивме е дека во осигурителната индустрија, особено во индустријата за животно осигурување, каде што осигурувањето е многу лична работа, не само што се важни покриеноста и бројките,  туку и начинот на кој услугата може да се понуди. Почнувајќи од првата точка на продажбата, па се до плаќањето по доспевање или настанувањето на осигурен случај, целиот процес и ланец на услуги е важен.

На овој начин, бевме првата компанија која го понуди производот Лајф Инвест (Unit Linked) во Македонија. Овој производ, дизајниран по најсовремените стандарди, а сепак базиран на локален македонски фонд управуван од WVP , а од друга страна поседувајќи интернационални удели во портфолиото, беше одлично прифатен од страна на нашите клиенти.

Да заклучиме, нашата стратегија е да бидеме првиот двигател на пазарот и да ја отвориме вратата за меѓународните стандарди.

Банкарство: Во последно време се поактуелно е банкоосигурувањето. Вие како компанија, влеговте во стратешко партнерство со Шпаркасе Банка Македонија. Секој кој ќе подигне потрошувачки кредит од банката “С-план”, ќе добие животно осигурување сo штедна компонента. Ова е прв ваков производ на пазарот. Може ли накратко да ни ги објасните какви се бенефициите за клиентите од овој пакет?

Бернд Ахац: Банкоосигурувањето е еден од столбовите на нашата стратегија. На ова поле, всушност бевме предвреме на пазарот, бидејќи пазарот на почетокот се уште не беше подготвен. Сега производите на банкоосигурувањето се еден од најголемите двигатели на раст во осигурувањето на живот. Ние нудиме покриеност за потрошувачки и хипотекарни кредити. Се разбира, покрај тоа, целиот спектар на нашите производи може да се најде и во Шпаркасе банка, како што е 3Д класично животно осигурување, дополнително животно осигурување, семеен премиум како и останатите наши производи.

Се чини како логично правило за мене, дека секој пат во животот – без разлика дали со деловни или приватни напори – носење на одлука значи да се измери потенцијалниот ризик наспроти очекуваните придобивки. Општо земено, кога земаме заем во банка за да ги покриеме нашите приватни средства, како станови, автомобили и други добра за широка потрошувачка кои ни се потребни или ги посакуваме, отплатата на истите треба да се обезбеди. Ова е прашање кое не сакаме да го базираме на шпекулации, дали ќе може да се врати кредитот или не. Значи, мерките за спротиставување на секој ризик поврзан со него, имаат смисла.

Главно зборуваме за осигурување од ризик на прво место. Заедно со тоа, никој не сака да биде оптеретен со голем дел од бирократијата при купување на осигурување. Банкарските и осигурителни производи се нудат во one stop shop решение. Клиентот го прави целиот договор во банка. Ова е она што го прави банкарското осигурување толку погодно за клиентите.

Банкарство: Објаснете ни како корисникот всушност успева да заштеди пари со самата исплата на кредитот.

Бернд Ахац: Во право сте, С-план е првиот производ на македонскиот пазар, каде што заедно со покривањето на преостанатиот износ на кредитот, корисниците воедно заштедуваат пари. Ние сме исклучително горди на тоа, бидејќи тоа е прв пат на пазарот, еден производ да биде со двојна корист за клиентот! Во исто време ќе добиете покриеност на ризик и заштеда, прилагодено со Шпаркасе банка, нашиот сигурен партнер за соработка!

Основната идеја е да се комбинира ризико осигурување во случај на смрт со опаѓачка осигурена сума со мешовито осигурување на живот. Најдовме точка, каде комбинацијата на ризико осигурување во случај на смрт со опаѓачка осигурена сума и мешовито осигурување на живот со фиксна осигурена сума, се вкрстуваат во производ, каде што акумулираната заштеда за времетраењето на кредитот од банка покрива, во зависност од времетраењето и возраста на клиентот,  повеќе од реалната премија за осигурувањето на ризик.

Исто така, тука би сакал уште еднаш да истакнам една важна точка во врска со банкоосигурувањето. Банкоосигурувањето е најпријателски настроено кон клиентот, бидејќи целиот административен товар кој е на клиентот е преземен од страна на експертот во банката, било да е тоа консултација или е со користење на софтверски решенија кои водат кон фактот дека клиентите не треба два пати да одговараат на исто прашање. Едно место и договорот е склучен.

Како што може да видите,  технички производот не е лесно да се објасни со неколку зборови, но резултатот е. Тоа е најевтиниот начин да се купи животно осигурување со покриеност на ризик и заштеда во исто време!

Банкарство: Која е важноста еден граѓанин да има животно осигурување?

Бернд Ахац: За ова прашање како одговор би сакал да ја споделам мојата лична гледна точка. Животното осигурување покрива неколку работи за мене. Како прво, ме ослободува од оставање на товар на моите сакани во случај да ме нема. Јас имам осигурување кое ќе истече кога ќе наполнам 65 години. Во исто време, гледајќи во мојата иднина како пензионер, ме ослободува од прашањето и стравот како ќе изгледа мојот финансиски живот по мојот работен век. За мене можам да кажам дека сум мошне активна и спортска личност, каде што, да бидеме реални, животното осигурување со дополнително осигурување во случај на траен инвалидитет ќе отстрани некои мои грижи, што би се случило во случај на инвалидитет, барем од финансиска гледна точка.

Последно, но не и најмалку важно, животното осигурување, особено мешовитото животно осигурување е важно, бидејќи ви дава повеќе опции во животот. Ако нешто се случи, вие сте покриени, ако ништо не се случи, ќе добиете пари исплатени на крајот за да уживате!

Банкарство: Се школувате во Австрија, долго сте живееле во Украина и Бугарија и сега сте во Македонија. Која е разликата во перцепцијата на луѓето за животното осигурување во сите овие држави?

Бернд Ахац: Повеќе би сакал да зборувам за сличностите на перцепцијата на луѓето од споменатите земји. Верувам дека доживуваме промена од малку “фаталистички” став кон неизвесностите што ги има иднината за сите нас, до пооснована и рационална одлука за тоа како да се справиме со потенцијалните ризици. Во последните неколку години полесно е  отворено да зборуваме не само за пријатните настани кои може да ни се случат, како и да најдеме начин  како да се справиме со нив. Ова се случува затоа што сега имаме повеќе алатки за заштита со кои можеме да ги искористиме. Животното осигурување е една од мерките што е се повеќе и повеќе прифатена во сите земји што ги спомнавте, за да се избегне потенцијалното влијание врз нашиот живот и животот на нашите семејства.

Доколку се направи споредба со Австрија, може да видите дека со текот на годините, животното осигурување со учество од 34% во 2017 година го има освоено првото место од сите категории на осигурување. Оваа бројка треба да се земе  предвид наспроти позадината на економскиот развој на пазарите, но тоа дава индикација за потенцијалот на животното осигурување во текот на годините. Овој позитивен развој во Македонија може да се забележи врз основ на импресивните стапки на раст на животно осигурување, каде што банкарското осигурување стана значаен двигател.

Банкарство: Винер Лајф е ориентирана кон иновации и максимално задоволство на клиентите. Што да очекуваме од Вас како компанија во периодот што претстои?

Бернд Ахац: Да ги слушаме нашите клиенти и нивните потреби и ако ја работиме нашата работа правилно, дури и да ги предвидиме нивните идните предизвици на оваа многу брза планета и да ги формулираме вистинските одговори.

Продолжи со читање
P2_P_MK_300x250
[ccpw id="39761"]

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange