Connect with us

Интервјуа

Интервју ИВА МАРКОВСКА: Банкарството и технологијата одат рака под рака

Објавено

на

Разговараме со Ива Марковска, Менаџер за Односи со Јавност на Хуавеи Технолоџис Македонија. Ива е дипломиран економист на Универзитетот Св Кириј и Методиј во Скопје. Образованието го продолжува во Бизнис Школата за Организациски Менаџмент на ТАГ во Виена, Австрија. Својата кариера ја започнува во 2009 година во Вип оператор, каде работи 6 години. За време на својата работа во Вип оператор поминува еден месец во Випнет д.о.о. во Загреб, Хрватска.

 

Во компанијата Huawei Technologies работи од 2015 година, во подружницата на Huawei vo Mакедонија, со краток престој од 3 месеци во подружницата на Huawei во Софија. Дополнително е посветена на осовременување на семејниот бизнис кој е успешна приказна веќе 20 години.

Банкарство: Како ја гледате поврзаноста помеѓу банкарството и технологијата?

Ива Марковска: Банките се позиционирани како извор на стабилност и сигурност со векови. Секоја промена на нивниот бизнис мора да се изврши на начин што ќе избегне да се предизвика загриженост кај клиентите. Правењето промени лесно и безболно е дел од работата на банката, но ова може да создаде впечаток дека банките се неприлагодливи на промени и “слепи” за технолошкиот напредок.
За надворешниот свет изгледа како мантра на банкарскиот сектор да е “Ако не се скрши, не го поправај”. Но, реалноста е дека зад сцената, банките се иновативни и усвојуваат нови технологии за различните аспекти на нивниот бизнис. Банкарството и технологијата одат рака под рака во текот на децениите.
Еден пример за тоа се безготовинските плаќања. Кредитните картички, најзначајната форма на безготовинско плаќање, постојат повеќе од 60 години. Дебитни картички се појавија пред околу 30 години, овозможувајќи директни трансакции до и од банкарските сметки на клиентите – без вклучен кредит. Компаниите со кредитни картички сега нудат “swipe” и технологија на допир кои ги прават услугите што им се нудат на клиентите полесни и побрзи од кога било досега. И сега, скоро секаде во светот сето тоа е достапно со апликација за паметни телефони, што ги прави пластичните картички да станат застарени  во иднина.

Банкарство: Кои се главните предизвици со кои се соочува финансискиот сектор кога станува збор за дигитализација и cloud технологија?

Ива Марковска: Финансиските институции се соочуваат со три главни предизвици во текот на дигиталната трансформација: како да обезбедат channel услуги, како да додадат нови профити и како да ги контролираат трошоците. Прво, добивање на популарност на off-site банкарските услуги, банките имаат потреба да користат нови технологии за да изградат систем на финансиски услуги, да развијат онлајн предности и да обезбедат конзистентно искуство за клиентите во текот на целиот животен циклус. Второ, банките треба проактивно да воведат иновативни технологии (на пример, IoT (internet of Things)) за да ги трансформираат своите традиционални финансиски производи, да го подобрат нивниот процес на услуга и да бараат нови извори на профит. Трето, банките треба да ги трансформираат своите традиционални ИТ платформи, да ги пренесат своите деловни структури во cloud, да ја направат технологијата поедноставна и да ги намалат трошоците и да инвестираат во насока на овозможување бизнис трансформација.

Банкарство: Кои се главните производи и решенија на Huawei за финансискиот сектор?

Ива Марковска: Huawei им помага на финансиските институции побрзо да се дигитализираат на три нивоа: трансформација на платформа, иновации на производи и channel услуги. За поддршка на трансформацијата на платформата, Huawei го испорачува првиот 32-socket x86 сервер и финансиско cloud решеније во банкарската индустријата. Во однос на иновациите на производите, Huawei воведува иновативни производи, како што се користење на големи податоци за борба против fraud (измами). Во врска со channel услугите, Huawei обезбедува Virtual Teller Machine (VTM).

Банкарство: Што е планот на Huawei за иновирање на нови технологии, како што се контрола на ризикот во реално време?

Ива Марковска: Финансиското решение на Huawei за податоци овозможува обработка против fraud (измами) во реално време. Решението го поместува традиционалниот начин на следење на измами за контрола на fraud за време на обработката на податоците и интегрира обработка на големи податоци во реално време во финансиски услуги. Земете онлајн трансакција како пример. Кога е-трансакција се активира, таа прво оди во системот за анти-fraud во реално време, кој ќе процени дали трансакцијата е измама врз основа на модел на правило. Ако трансакцијата се чини дека е измама, системот ќе направи појдовен повик за потврда, ќе ја прекине трансакцијата, ќе го пријави случајот до надлежните органи за ракување или ќе преземе други мерки за контрола во случај. Кога сите сомнежи се исчистени, трансакцијата ќе оди во основниот систем за да врши плаќања. Според нашиот разговор со клиентите, латентноста на крајот од крајната финансиска трансакција треба да биде помала од 1 секунда. Инаку тоа негативно ќе влијае на искуството на клиентите. Бидејќи јадрото на системот треба 600ms за обработка на трансакцијата, остава помалку од 300ms за големата платформа за податоци за примена на различни деловни правила. Ова бара голема платформа за податоци, за обработка на голем број на истовремени трансакции.

Банкарство: Што спред вас е важно да се направи за одржлив бизнис?

Ива Марковска: Банките треба да се осигураат дека нивните услуги и производи се достапни на клиентите во секое времеи на сите канали. Корисничкото искуство (user experience) е многу важно. Секој бизнис има позитивни придобивки од богато корисничко искуство. За поддршка на ова ниво на свесност и одговорност, банките треба да гледаат подалеку од своите традиционални предности кон партнерства со поагилна платформа на технологија.

Интервјуа

Интервју со Мартин Теов и Хелена Цветкоска: Бувчето Винко е најдобриот начин да штедите и да го осигурате вашето дете

Објавено

на

Бувчето Винко е производ за осигурување на деца, резултат на успешна соработка на Винер Лајф  и СН Осигурителен Брокер. Во овој случај покрај тоа што носи среќа за секој дом, се грижи за сигурноста и образованието на децата.

Позборувавме со раководителот за животно осигурување во СН Осигурителен Брокер, Хелена Цветкоска и Мартин Теов, Член на УО на Винер Лајф и одговорен за успешниот развој на продажните мрежи во сегментот на животното осигурување. (more…)

Продолжи со читање

Интервјуа

Интервју со Секторот за население на Силк Роуд Банка

Објавено

на

Поразговаравме со вработените во Секторот за население на Силк Роуд Банка АД Скопје за растот во кредитирањето на физичките лица во изминатиот период, како и за проширувањето и надополнувањето на широката палета на производи кои ги нудат на граѓаните.

Особено акцент се стави на глобалниот бренд American Express, за кој Силк Роуд Банка е единствен и екслузивен застапник, како и за соработката со Европскиот инвестиционен фонд за InnovFin програмата за поддршка на малите и средни претпријатија. (more…)

Продолжи со читање

Интервјуа

Интервју со г-дин Бернд Ахац, член на Управниот одбор на Винер Лајф

Објавено

на

Г-динот Бернд Ахац, Член на Управниот одбор на Винер Лајф, со својот одличен менаџерски потенцијал и долгогодишното искуство во финансиите, успеа да внесе австриски шмек во компанијата која беше основана во 2010 година и за само неколку години од неа да создаде една од најдобрите и најпрепознатливи компании за животно осигурување во Р.Македонија, која во својата палета нуди широк спектар на производи кои што се достапни и прифатливи за секој граѓанин.

Своето образование г-дин Ахац го има стекнато на Универзитетот Алпен Адриа Клагенфурт во Австрија, каде се стекнал со титулата доктор на науки од областа на трговијата. Својата професионална кариера ја започна во 2000 година во Австрија како финансиски аналитичар во компанијата Флекстроникс, од областа на ЕМС (electronic manufacturing services) за Централна и Источна Европа (CEE). Стигнува до позицијата финансиски директор на Корпоративниот Центар за управување со ликвидност во регионот на Централна и Источна Европа, пред да одлучи да ја напушти компанијата.

Во 2005 година г-дин Ахац беше еден од одговорните менаџери за стартување банкарски и лизинг бизнис во Црна Гора за Хипо Алпе Адриа Груп.

На крајот на 2008 година, заедно со глобалната финансиска криза г-дин Ахац е прераспределен на позицијата CEO, а подоцна и CFO на Хипо Алпе Адриа Лизинг ООД во Софија, Бугарија.

Во мај 2010 година Ахац е дел од управниот одбор на  Хипо Алпе Адриа Лизинг Тов (ДОО) во Киев, а подоцна во 2011 како CFO e член на Хипо Алпе Адриа Лизинг ДООЕЛ.

Во 2012 година, трите земји беа ставени под капата на регионалниот менаџмент или кластер менаџмент HETA, каде г-дин Ахац ја извршуваше функцијата COO, заедно со претходно наведените работни позиции во соодветните локални компании.

Во последниот квартал од 2013 година, г-дин Ахац својот потенцијал го посветува на ВИНЕР ЛАЈФ VIG во Македонија и стапи на функцијата, како член на Управниот одбор, на позицијата која ја извршува и денес.

Поразговаравме со г-динот Ахац за енормниот раст на Винер Лајф на македонскиот пазар во изминатиот период. Особено акцент се стави на банкоосигурувањето, кое е се поактуелно во последниов период.

Банкарство: Во 2010 година беше основана осигурителната компанија Винер Лајф. Од тогаш па се до денес, компанијата бележи континуиран раст, како во пазарното учество, така и во оcигурителните производи и услуги кои ги нуди. Што ве разликува како компанија од конкуренцијата?

Бернд Ахац: Верувам дека прашањето што го поставивте е всушност клучното прашање кое секоја компанија мора да си го постави и да отпочне со работа со полна пареа. Нашата стратегија од самиот почеток беше да ги задоволиме клиентите со докажани услуги на највисоко ниво во индустријата. Не се водевме по актуелните понуди во земјата, туку можностите во меѓународната индустрија. Со други зборови, погледнавме во нашата групација за да ги идентификуваме производите и услугите кои добро функционираат и резултираа со високо задоволство кај корисниците. Направивме прилагодувања за да постигнеме совпаѓање со локалните потреби и соодветно ги имплементиравме производите.

Она што го научивме е дека во осигурителната индустрија, особено во индустријата за животно осигурување, каде што осигурувањето е многу лична работа, не само што се важни покриеноста и бројките,  туку и начинот на кој услугата може да се понуди. Почнувајќи од првата точка на продажбата, па се до плаќањето по доспевање или настанувањето на осигурен случај, целиот процес и ланец на услуги е важен.

На овој начин, бевме првата компанија која го понуди производот Лајф Инвест (Unit Linked) во Македонија. Овој производ, дизајниран по најсовремените стандарди, а сепак базиран на локален македонски фонд управуван од WVP , а од друга страна поседувајќи интернационални удели во портфолиото, беше одлично прифатен од страна на нашите клиенти.

Да заклучиме, нашата стратегија е да бидеме првиот двигател на пазарот и да ја отвориме вратата за меѓународните стандарди.

Банкарство: Во последно време се поактуелно е банкоосигурувањето. Вие како компанија, влеговте во стратешко партнерство со Шпаркасе Банка Македонија. Секој кој ќе подигне потрошувачки кредит од банката “С-план”, ќе добие животно осигурување сo штедна компонента. Ова е прв ваков производ на пазарот. Може ли накратко да ни ги објасните какви се бенефициите за клиентите од овој пакет?

Бернд Ахац: Банкоосигурувањето е еден од столбовите на нашата стратегија. На ова поле, всушност бевме предвреме на пазарот, бидејќи пазарот на почетокот се уште не беше подготвен. Сега производите на банкоосигурувањето се еден од најголемите двигатели на раст во осигурувањето на живот. Ние нудиме покриеност за потрошувачки и хипотекарни кредити. Се разбира, покрај тоа, целиот спектар на нашите производи може да се најде и во Шпаркасе банка, како што е 3Д класично животно осигурување, дополнително животно осигурување, семеен премиум како и останатите наши производи.

Се чини како логично правило за мене, дека секој пат во животот – без разлика дали со деловни или приватни напори – носење на одлука значи да се измери потенцијалниот ризик наспроти очекуваните придобивки. Општо земено, кога земаме заем во банка за да ги покриеме нашите приватни средства, како станови, автомобили и други добра за широка потрошувачка кои ни се потребни или ги посакуваме, отплатата на истите треба да се обезбеди. Ова е прашање кое не сакаме да го базираме на шпекулации, дали ќе може да се врати кредитот или не. Значи, мерките за спротиставување на секој ризик поврзан со него, имаат смисла.

Главно зборуваме за осигурување од ризик на прво место. Заедно со тоа, никој не сака да биде оптеретен со голем дел од бирократијата при купување на осигурување. Банкарските и осигурителни производи се нудат во one stop shop решение. Клиентот го прави целиот договор во банка. Ова е она што го прави банкарското осигурување толку погодно за клиентите.

Банкарство: Објаснете ни како корисникот всушност успева да заштеди пари со самата исплата на кредитот.

Бернд Ахац: Во право сте, С-план е првиот производ на македонскиот пазар, каде што заедно со покривањето на преостанатиот износ на кредитот, корисниците воедно заштедуваат пари. Ние сме исклучително горди на тоа, бидејќи тоа е прв пат на пазарот, еден производ да биде со двојна корист за клиентот! Во исто време ќе добиете покриеност на ризик и заштеда, прилагодено со Шпаркасе банка, нашиот сигурен партнер за соработка!

Основната идеја е да се комбинира ризико осигурување во случај на смрт со опаѓачка осигурена сума со мешовито осигурување на живот. Најдовме точка, каде комбинацијата на ризико осигурување во случај на смрт со опаѓачка осигурена сума и мешовито осигурување на живот со фиксна осигурена сума, се вкрстуваат во производ, каде што акумулираната заштеда за времетраењето на кредитот од банка покрива, во зависност од времетраењето и возраста на клиентот,  повеќе од реалната премија за осигурувањето на ризик.

Исто така, тука би сакал уште еднаш да истакнам една важна точка во врска со банкоосигурувањето. Банкоосигурувањето е најпријателски настроено кон клиентот, бидејќи целиот административен товар кој е на клиентот е преземен од страна на експертот во банката, било да е тоа консултација или е со користење на софтверски решенија кои водат кон фактот дека клиентите не треба два пати да одговараат на исто прашање. Едно место и договорот е склучен.

Како што може да видите,  технички производот не е лесно да се објасни со неколку зборови, но резултатот е. Тоа е најевтиниот начин да се купи животно осигурување со покриеност на ризик и заштеда во исто време!

Банкарство: Која е важноста еден граѓанин да има животно осигурување?

Бернд Ахац: За ова прашање како одговор би сакал да ја споделам мојата лична гледна точка. Животното осигурување покрива неколку работи за мене. Како прво, ме ослободува од оставање на товар на моите сакани во случај да ме нема. Јас имам осигурување кое ќе истече кога ќе наполнам 65 години. Во исто време, гледајќи во мојата иднина како пензионер, ме ослободува од прашањето и стравот како ќе изгледа мојот финансиски живот по мојот работен век. За мене можам да кажам дека сум мошне активна и спортска личност, каде што, да бидеме реални, животното осигурување со дополнително осигурување во случај на траен инвалидитет ќе отстрани некои мои грижи, што би се случило во случај на инвалидитет, барем од финансиска гледна точка.

Последно, но не и најмалку важно, животното осигурување, особено мешовитото животно осигурување е важно, бидејќи ви дава повеќе опции во животот. Ако нешто се случи, вие сте покриени, ако ништо не се случи, ќе добиете пари исплатени на крајот за да уживате!

Банкарство: Се школувате во Австрија, долго сте живееле во Украина и Бугарија и сега сте во Македонија. Која е разликата во перцепцијата на луѓето за животното осигурување во сите овие држави?

Бернд Ахац: Повеќе би сакал да зборувам за сличностите на перцепцијата на луѓето од споменатите земји. Верувам дека доживуваме промена од малку “фаталистички” став кон неизвесностите што ги има иднината за сите нас, до пооснована и рационална одлука за тоа како да се справиме со потенцијалните ризици. Во последните неколку години полесно е  отворено да зборуваме не само за пријатните настани кои може да ни се случат, како и да најдеме начин  како да се справиме со нив. Ова се случува затоа што сега имаме повеќе алатки за заштита со кои можеме да ги искористиме. Животното осигурување е една од мерките што е се повеќе и повеќе прифатена во сите земји што ги спомнавте, за да се избегне потенцијалното влијание врз нашиот живот и животот на нашите семејства.

Доколку се направи споредба со Австрија, може да видите дека со текот на годините, животното осигурување со учество од 34% во 2017 година го има освоено првото место од сите категории на осигурување. Оваа бројка треба да се земе  предвид наспроти позадината на економскиот развој на пазарите, но тоа дава индикација за потенцијалот на животното осигурување во текот на годините. Овој позитивен развој во Македонија може да се забележи врз основ на импресивните стапки на раст на животно осигурување, каде што банкарското осигурување стана значаен двигател.

Банкарство: Винер Лајф е ориентирана кон иновации и максимално задоволство на клиентите. Што да очекуваме од Вас како компанија во периодот што претстои?

Бернд Ахац: Да ги слушаме нашите клиенти и нивните потреби и ако ја работиме нашата работа правилно, дури и да ги предвидиме нивните идните предизвици на оваа многу брза планета и да ги формулираме вистинските одговори.

Продолжи со читање
P2_P_MK_300x250
[ccpw id="39761"]

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange