Connect with us

Колумни

Електронски шалтер?

Објавено

на

Сакале да признаеме или не тоа е иднината…кога ќе размислиш подобро тоа е веќе минато во некои иновативно напредни земји…но ние зборуваме за Македонија. Тука малку побавно се одвиваат работите и сеуште требаат многу аргументи кои се ЗА користење на електронско банкарство.

 

1. Личност на возраст до 40 години ако влезе во експозитура на Банка и му даде на референтот на шалтер едно “туце” налози за плаќање (било за струја, вода, кредитна картица, кредит, полиса за животно осигурување, итн…) тогаш треба провизијата за тие налози да биде 5 пати поскапа од стандардниот тарифник. ЗОШТО? Затоа што не е ОК млад, образован човек во овој динамичен свет да губи дел од драгоценото време за чекање да му дојде редното бројче, да бара место за паркинг, да се расправа со “само да прашам нешто” клиенти итн…

 

2. Ми стигнува платата на сметка, си ги знам тековните обврски…седнувам дома како господин отварам PC после работа или пред да си легнам и една по една си ги ликвидирам обврските. Дел си префрлам на штедна книшка, дел враќам долг кон другар или родител, плаќам режиски трошоци, плаќам полиса за животно осигурување, рата за автоодговорност и зелен картон и среќен можам да кажам дека за 10 минути сум ги завршил сите финансиски обврски што ги имам за месецот. Толку е едноставно! Не сакам да помислам дека има такви клиенти кои викаат “Се плаќа апликацијата” како изговор за да не ја користат. Ова другово хартиеново не се плаќа директно…ама индиректно малку посолено ќе го платите.

 

3. Статистиката на НБРМ ни дава податок дека од вкупно 57.446.973 безготовински трансакции во 2016 година, 34.127.349 се во хартиена форма или на шалтерите на банките (59,4%), додека 23.319.624 трансакции се во електронска форма (40,6%). Притоа, распределбата на електронските налози по медиуми е следна:

– мобилен телефон: 1,0%

– банкомат: 0,3%

– компјутер: 98,7%

Само за напомена, во електронските трансакции не влегуваат оние плаќања со картичка на ПОС, интернет итн. Статистиката се однесува конкретно на безготовински плаќања во банка или преку алтернативните канали кои се на располагање. Значи не е баш сјајна ситуацијата со користењето на овие алтернативни канали, треба уште многу да се работи на обука на населението и совладување на препреките и ограничувањата.

 

4. Мора да се “пофалат” и вработените во Банка кои треба иницијално – првиот пат малку повеќе минути да ти посветат за да ти објаснат како се инсталира, активира, користи апликацијата (било електронско или мобилно банкарство). Нема шанси, мора се да знаеш од моментот на влегување во експозитура…каков клиент си ти ако не знаеш како се инсталира и користи нивната технологија. И универзалниот одговор на најголемиот дел од банкарите е “Ако имате било каков проблем, јавете се на бројот на веб страната се ќе ви објаснат колегите”. Неколку причини се клучни за таквиот однос и тоа:

  • нема никаква контрола на работењето;
  • пола од вработените ни самите не ги користат овие алтернативни канали и не знаат да објаснат или надминат проблем;
  • зошто јас кога може некој друг.

Да нема лутење, секоја чест на исклучоците кои се спротивни од ова погоре и искрено се трудат на клиентот колку што можат повеќе да му помогнат (а, не дека му помагаат само си ја вршат работата за која се платени). Едно големо БРАВО за овие личности, затоа што банкарот е “доктор” за трансакциска сметка…замисли болен си и докторот ти вика, јави се на тој бројот на веб (подобро и да не замислуваме натаму).

 

5. Математиката е мошне едноставна. Во секој случај користењето на електронско/мобилно банкарство е поисплатливо од плаќањето на шалтер, во продолжение ќе наведеме пет предности. Прво, затоа што провизијата за налози секогаш е пониска преку електронско/мобилно банкарство, отколку ако одиш и плаќаш во експозитура. Второ, кога одиш во експозитура имаш дополнителен трошок за паркинг и гориво (скоро секаде се плаќа паркинг). Трето, изгубено драгоцено време кое секогаш може да се искористи за друга намена. Четврто, референтот во експозитура не треба да знае што плаќаш и колку плаќаш – се зависи од самиот тебе. Петто, си имаш онлине проверка на се во истиот момент кога ќе посакаш.

 

6. Изводи по пошта. Не можам никако да разберам како може подобра опција да е изводот да го чекаш да ти стигне во поштенско сандаче – испечатен. Јас да сум поштар намерно би ги “губел” хартиените изводи се додека не се освестат луѓето и не почнат да користат online извод.

 

НАРАВОУЧЕНИЕ: Апел до помладите, кога ќе треба да донесете одлука со која банка ќе соработувате – одберете ја онаа која е најиновативна. Бидете мангупи, не се појавувајте во банка – а завршувајте си ги сите обврски. Користете ги сите FinTech услуги, ќе дојде време кога сите ќе зависиме од тоа (ако веќе не зависиме). Дури и кога ви треба информација за некој кредит или друг производ за кои треба да ги споредите условите во неколку банки, денес веб страните содржат доволно информации за да имате јасна слика, а поголем дел од банките имаат online аплицирање за производи. Буквално СЕ можете да правите ONLINE!

 

Не заборавајте да читате совети за безбедно користење на апликациите и постојано да се усовршувате, бидејќи верувајте дека тоа е иднината за сите.

 

До следната колумна, Ве поздравувам…

 

(Филип)

Повеќе

Колумни

Клиент заглавен во експозитура на банка

Објавено

на

Стануваш наутро и сфаќаш дека денот нема да тргне на добро. Навиката ти вика користи мобилна апликација и плаќај што сакаш. Реалноста ти вика за тоа да го направиш мора да одиш да си ставиш пари на сметка. Стигаш кај најблиските банкомати, сфаќаш дека картичката што овозможува да ставиш пари од банкомат е истечена.

(more…)

Продолжи со читање

Колумни

It’s a Digital, Digital world!

Објавено

на

Да, ова е дигитален свет и иако не се родивме во таков, дефинитивно ни годи!

Добар дел од компаниите и брендовите во денешницата се создадени на овој фронтиер и се пред своето време, друг дел одлично се адаптирани, но постојат и оние кои не се снаоѓаат најдобро во истиот. Затоа одвојте дел од вашето скапоцено време, за да позборуваме за социјалните медиуми и дигиталниот маркетинг.

Ќе почнам со најинтересното и воедно најкрупното нешто кое ни се случува – социјалните медиуми. Колку и што од можеме да добиеме од нив?

Имено, на почетоците од мојата кариера со малку искуство, малку познавање на графички дизајн, малку контакти, но многу желба и идеи, социјалните мрежи беа „тука за мене“. Ми понудија начин да експериментирам во комуникацијата со различните целни групи. Открив многу интересни модели на однесување на публиката. Сето ова ме чинеше само: интернет, струја и некоја кутија цигари… Тогаш, да бидам искрен не замислував дека од оваа социјална мрежа ќе се роди цела индустрија и ќе биде еден од водечките канали застапен во буџетите. За мене на маркетинг тронот се уште беа традиционалните медиуми и пристапи. Но, еве после 10 години сум горд застапник на социјалните мрежи и дигиталните комуникации и тврдам дека нивното време допрва доаѓа.

Последните 6 години сум во автомобилската индустрија во која маркетинг буџетите драстично се намалија во изминатите 8 години. Слабата продажба и увозот на користени автомобили, значително ја отежнаа работата на луѓето и агенциите задолжени за маркетинг. Социјалните мрежи во овие „кризни времиња“ се покажаа како секирче на мраз за да се продолжи качувањето нагоре.

Секој корисник на различна социјална мрежа има различна природа или е од различен вид. Така на пример, ако го земеме просечниот корисник на најпопуларната мрежа Facebook, тој се карактеризира со потреба да му се обратите лично. Затоа ги имаме оние коментари како „cena?”„ima 38?“… Ова од вас бара поголема посветеност и ресурси, но од друга страна овозможува директно да допрете до корисникот од овој вид. Со последните новини кои овозможуваат на секој коментар да одговорите во приватна порака, апсолутно се подобрува директното обраќање и ви се овозможува на корисникот да му дадете “tailor made” понуда. Социјалните мрежи, како и корисниците се жива материја. Тие се менуваат регуларно. Она што допрва доаѓа и ќе се покаже „поживо“ од било што друго е Вештачката интелигенција. Иронично нели?

Останатите новини коа беа воведени конкретно на Facebook во последните години како Instant Articles го задржуваат корисникот на мрежата дури и кога тој мисли дека веќе излегол. Апсолутно сите истражувања покажуваат дека користењето на социјалните мрежи расте и дека порталите т.е. веб страните се борат за 30 до 60 секунди внимание кое корисникот би го потрошил на нивниот сајт и веднаш би се вратил да “скрола“ на мрежата. Ова е уште еден факт за исплатливоста на инвестицијата во платен маркетинг на социјалните мрежи.

Но, внимавајте, во буџетот секогаш да предвидите микс од Онлајн, Дигитални и Социјални медиуми. Бидејќи со дедицирање на целиот закуп само на социјални медиуми ризикувате да не добиете доволна ПР поддршка кај веб страните кои се од интерес за вашата целна група.

Друго на што морате да обратите внимание се „синовите и ќерките“ на Социјалните мрежи, т.е. таканаречените Инфлуенсери. Оваа категорија оди чекор понатаму во онаа директна комуникација и потреба за идентификација на корисниците. Да, луѓето се идолизирани и чувствуваат дека тоа можат да бидат и тие и дека тоа е нивен “cool” пријател.

Инфлуенсерите добиваат многу поголем reach во последно време особено во Македонија поради неколку факти:
Прво, по целиот скандал од бастионот на “fake news“ во светот, Титов Велес по старо, Трампов Велес по ново, Facebook значително го ограничи и го скрати reach-от на сите Facebook страни кои доаѓаат, се водат, или на било кој начин се поврзани со Македонија;
Второ, множењето на медиуми во просторот и социјалните мрежи кои ни ги донесе политичката нестабилност и политичката пропаганда, се оформија и зрачат многу медиуми кои не постојат за целта на реално, критичко известување, туку за други помалку или повеќе познати цели.

Трката за број еден социјална мрежа почнува да биде густа меѓу Facebook и „посинокот“ Instagram. Иако по број на корисници можеби доминира Facebook, во поглед на опфатот и ефектот на пораките Instagram со воведувањето на опцијата Stories, како да доби силен ветер во грбот и брзо гази напред.

Во некоја друга прилика, ќе ги споменеме и останатите социјални мрежи, некои успешни стратегии, како и моќните SEM, Programmatic и слично.
Морам да одам, имам некои постови и кампања за одобрување…

Извор: marketing365.mk

Продолжи со читање

Колумни

Банки без филијали се банки на иднината

Објавено

на

Во Европската унија лани бројот на банкарски филијали се намали на вкупно 189.270 или 9.100 помалку за само една година. Само за споредба во 2008 имало 237.700 филијали што значи дека за само една деценија бројот на филијали во ЕУ се намалил за над 47.000. (more…)

Продолжи со читање
P2_P_MK_300x250
[ccpw id="39761"]

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange