Connect with us

Колумни

Бидете продуктивни, не само присутни на работното место

Објавено

на

Бидете продуктивни, зголемете ја продуктивноста – често слушаме од нашите претпоставени, па се трудиме да го исполниме тоа.

 

Продуктивноста се определува на повеќе начини – сооднос на произведеното и вложениот труд, барање да се оствари одредено количество услуги или производи со помал потрошок на напор (труд), создадена вредност во однос на потрошено време, но како и да се дефинира упатува на едно нешто, а тоа е да се зголеми вредноста на создаденото со помалку вложено време, односно помалку потрошен труд во насока на ист обем, или исто потрошено време, а поголем излезен елемент. Бидејќи не сме овде да теоретизираме, но да бидеме практични, затоа да прејдеме на конкретни совети за зголемување на продуктивноста, лична и колективна.

Приоритет. Најпрво, мора да се одредат и подредат според важност обврските за следниот работен ден – не е се подеднакво важно за бизнисот и не е се подеднакво опасно ако не се заврши навреме. Ако утрешните обврски се стават во компјутерот или се запишат во роковникот, однапред сте завршиле дел од задачата – ментално скицирате што и како треба да се исполни, а мозокот потсвесно во текот на ноќта прави шема на реализирање на обврските. Утредента кога ќе пристигнете на работното место, нам ален е стресот бидејќи веќе знаете во голем дел што треба да се направи, а за непредвидените и ненадејни обврски би имале дел од времето. Тоа не значи дека во текот на цело попладне треба да мислите на утрешните обврски, но доволно е само пред спиење да се присетите кои задачи ви претстојат следниот работен ден.

Мала пауза. Претпоставените, многу често и скоро секогаш, сметаат дека вработениот треба цело време да седи на работното биро и да го држи погледот вперен во компјутер или друг вид документација. Сосема погрешно – повремена мала пауза позитивно влијае на продуктивноста. Јас сум од оние кои на 25-30 минути седење пред компјутерот имам потреба барем да станам и отидам до апаратот за вода или направам крукче во канцеларијата. Така, се “регенерирам” и правам мал “рифреш”, за да потоа поенергично и поефикасно ја извршувам задачата. Совет: на половина час работа тргнете се на минута-две од столчето, без оглед како на тоа ќе гледаат колегите или претпоставениот, кои тоа истото не го прават за да изгледа дека се презафатени, па наместо тоа мини паузата ја користат вперувајќи го погледот бесцелно во некој дел од работните материјали или мониторот, со што дополнително го заморуваат мозокот и ја намалуваат продуктивноста.

Работење различни задачи наизменично. Во денешно време практикуваме да се пофалиме дека сме способни да извршуваме повеќе задачи истовремено, но тоа влијае обратнопропорционално на продуктивноста. Треба да се прави разлика помеѓу мултитаскинг – от и наизменично вршење на повеќе задачи; вторoтo влијае позитивно на продуктивноста. Наизменичното извршување на различни задачи ја намалува монотонијата, врши “разбранување” на мозочните функции, а со тоа и зголемување на степенот на продуктивност. Особено ова има влијание ако некоја задача Ви се чини помалку интересна, па наместо да чекате да Ви дојде инспирација или желба да ја завршите, префрлете се на онаа што е поинтересна, па откако ќе го завршите интересниот дел од работата, вратете се на оној “подосадниот”. Така, сатисфакцијата од добро завршениот дел од задачата ќе Ви даде сили да го завршите и она што претходно за кратко сте го одложиле.

Користење слушалки. Како љубопитни единки, својствено за нас е насочување на слухот кон муабетите кои се прават во канцеларијата, без оглед дали сакаме или не. Не само што тоа ни го одвлекува вниманието, туку и многу често не тера да се вклучиме во муабетите, кои се се само не поврзани со работата. За да се избегне оваа замка, но и да не влијае на продуктивноста, Ви советувам да користите слушалки при работењето. Така, од една страна сте изолирани од шумовите во средината кои го одземаат вниманието, а од друга страна слушате музика која релаксира и ја поттикнува концентрацијата. Иако постојат претпоставени кои се против ова решение, нивните аргументи дека така нема да чуете телефон или потешко ќе комуницирате со колегите не “држат вода” – се повеќе комуникацијата оди преку електронска пошта или преку мобилен телефон, кои не верувам дека можете да ги игнорирате, погледот Ви е постојано вперен во мониторот, а и мобилниот телефон Ви е секогаш до Вас и по навика постојано погледнувате во него.

Електронска пошта. Значителен дел од времето на работа посветуваме на проверување на електронската пошта, што ја намалува концентрацијата врз тековната работна задача, одзема време, а преку потрошеното време се намалува и продуктивноста. Затоа, обидете се тоа да го правите во подолги временски интервали, на два-три часа, а не по инерција да кликнувате на икончето за пошта постојано. Иако известувањата на мејлот се појавуваат на екранот, тоа не значи дека мора веднаш да се отвори пораката, да се прочита и постапи по нејзе. Доколку е нешто итно и особено важно, најдобро е да биде пропратено со повик од претпоставениот за да се даде приоритет. Во спротивно, оставајќи ја напола завршена работата за да го прочитате и постапите по мејлот, се оддалечувате од тековниот проблем, го пренасочувате вниманието, барате време за концентрација на новиот момент и кога ќе се свестите, поминало драгоцено време, кое ќе Ви треба многу повеќе за да подоцна се вратите на старата задача и ја завршите.

Рокови. Настојувајте да си наметнувате лични рокови за извршување на задачата и нека тоа биде еден вид натпревар во кој треба да победите. Независно од официјалниот рок кога треба да биде завршена задачата, поставете свој, кој треба да биде пократок, а времето кое ќе го заштедите нека биде награда која можете да ја искористите како сакате, без оглед дали ќе биде мало размрдување низ канцеларијата, освежителен напиток или земање ужина. Така, преку внатрешен, личен натпревар ќе се присилите да дадете се од себе, ќе почувствувате возбуда и директно со тоа ќе влијаете врз продуктивноста. Немојте да покажете дека умеете да ги завршувате задачите пред рокот, само ќе добивате нови и нови, но наместо тоа, дискретно и без многу манифестации, искористете си ја кратката пауза, која ќе ви ја обнови енергијата и ќе придонесе кон успешен старт на следната задача.

Работни состаноци. Што помалку состаноци, толку подобро. Можеби звучи нелогично, но во голем дел од случаите непотребно време се губи на организирање и реализација на работни состаноци, што придонесува кон намалување на продуктивноста. Пред да започне состанокот вработените се подготвуваат, ментално и технички, потоа присуствуваат на состанокот кој може да се развлече и стане неефективен, за да на крај се толкува и дискутира што и како сакал да каже претпоставениот со она што го изнесол на состанокот. Наместо тоа, треба да се настојува состаноците да се одржуваат поретко, и тоа во случаи кога се работи за некој нов момент или проект за компанијата, а за секоја помала или со ограничен делокруг на влијание задача во работната едница, тоа да се сведе на лични инструкции со поединечните извршители, па и без физичко присуство, но преку телефон, електронска пошта, Viber, Skype.

Тимска работа. Одредени задачи, кои се покомплексни и бараат диверзифицирано знаење, упатуваат на работење во тим. Правилно структурираниот тим, составен од соодветни извршители, ја зголемува продуктивноста преку скратување на времето и напорот за завршување на зададената обврска, а гарантира подобри резултати. Ова не значи дека секоја задача треба да се работи во тим. Ако природата на работата бара поединечен ангажман, непотребното формирање тим може да значи загуба на време, а со тоа и намалување на продуктивноста. Искусниот работник знае кога може сам, а кога мора да побара дополнителна помош од колегите за исполнување на работните обврски. Основно овде е да се надмине егото и да се признае дека ни е потребна помош и дека секоја задача не можеме сами да ја завршиме – така ќе ги “ослободиме” и колегите да ја побараат нашата помош кога им е потребна.

Вашата задача е на прво место. Често, добронамерните колеги, сакајќи да помогнат, се дистанцираат од моменталните обврски и се посветуваат на задачата на колегата. Во ред е да се помогне, но сопствените работни задачи не се помалку важни од оние на колегите, секој одговара за сопствените резултати. Помагајте, но тоа нека биде повеќе преку инструкции како колегите да ја завршат задачата, што нема да влијае на Вашиот работен процес и личната продуктивност, а истовремено ќе се дистанцирате од одговорноста која треба да ја носи колегата, па и реченицата од типот “Не работев сам, колегата беше вклучен” ќе изостане. Ова не би било толку опасно доколку не потекнува од нашиот менталитет, каде почесто се споделуваат грешките отколку заслугите, па зошто да бидете одговорни за нешто кое не е Ваша задача.

Социјална сфера. Ова можеби нема да Ви се допадне, но има значителна улога при детерминирање на продуктивноста, а се однесува на времето кое се троши за приватни телефонски разговори и прелистување на социјални мрежи на смартфоните. Можеби не сме свесни, но голем дел од работниот ден ни поминува во примање и испраќање повици до членовите на семејството и пријателите. Овде се зборува за тривијални, секојдневни активности, кои одземаат време и не отргнуваат и деконцентрираат од задачите на кои моментално работиме. Особено е тоа изразено кај фамилијарните колеги, кои мораат да добијат детален извештај што децата јаделе, какви оценки добиле, итн. Иако во голем дел од компаниите е забранет пристапот до социјалните мрежи преку службените компјутери, вработените најчесто пристапуваат преку своите смартфони, што ја “поткопува” продуктивноста и работниот учинок. Затоа, обидете се да се воздржите од несуштински муабети по телефон, но тоа нека се прави само во нужни случаи. А, социјалните мрежи се однесуваат на приватната сфера, што нема допирна точка со службениот дел од денот.

Автор: д-р Пане Илиев

Колумни

Лидерството е избор, а изборот е твој!

Објавено

на

Имате лидерска позиција, но не чувствувате дека ја добивате потребната почит од вашиот тим? Дури помислувате дека не им се ни допаѓате. Многу луѓе можат да ја добијат менаџерската позиција, но никогаш да не го добијат потребното “одобрување” од нивниот тим. Тука се појавува вечната борба помеѓу менаџерите наспроти лидерите: тие умешно го менаџираат својот тим, НО не се лидери на истиот. Што е она кое ги раздвојува менаџерите од лидерите?

(more…)

Продолжи со читање

Колумни

Електронски шалтер?

Објавено

на

Сакале да признаеме или не тоа е иднината…кога ќе размислиш подобро тоа е веќе минато во некои иновативно напредни земји…но ние зборуваме за Македонија. Тука малку побавно се одвиваат работите и сеуште требаат многу аргументи кои се ЗА користење на електронско банкарство.

 

(more…)

Продолжи со читање

Колумни

Ако немаш работа, твоја работа е да најдеш работа!

Објавено

на

Ако немаш работа, твоја работа е да најдеш работа. Кое е всушност значењето на оваа реченица? Многу едноставно, без никакви скриени пораки, тоа значи дека ако немате работа, а сакате, ваша работа е да ја најдете истата. 

Според тоа, 8 часа во денот, од 9 до 17 часот, со пауза за ручек и/или паузи за цигари вие сте должни да работите на наоѓањето на работа. 

Дисциплинирано, преговарачки, инспиративно и упорно, секој ден додека не најдете работа.

Тој процес сигурно ќе ги вклучува следните нешта:

1. Конкурирање на многу места со водење на евиденција каде, кога и за која позиција сте конкурирале за кога ќе ве побараат веднаш да знаете за што станува збор со цел да не оставите погрешен прв впечаток.

2. Креирање на CV според потребите на работното место. Некогаш ова знае да биде многу заморно и досадно, но не заборавајте дека некогаш тоа е и пресудниот, клучен факто во изборот некој да ве повика во првиот круг.

3. Учење и развивање. Ја избравте индустријата која ја сакате, следно, изберете ги правците во истата кои би ви користеле. Кандидатот кој знае 3 работи е подобар од кандидатот кој знае 2 работи. Често и само познавањето, без длабока пракса може да биде корисен фактор. 

4. Читањето на огласи за работа. Често работодавците ставаат високи критериуми за да ги одбијат луѓето кои не се доволно самоуверени и упорни во желбата да ја добијат работата. Затоа, доколку ви се допаѓа работата и мислите дека вашето искуство дури и во најмала рака може да одговара, пријавете се! (И следете го советот број 2).

5. Верувајте! – Точно, ова е Македонија, точно има врски и секакви работи, но не е така секаде и секогаш. Бидете храбри и самоуверени и добрата работа ќе ви се појави како награда. И не заборавајте, дури и во моментите кога нештата ви имаат најмалку смисла тогаш најмногу верувајте во себе. 

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange