Connect with us

Колумни

Бидете продуктивни, не само присутни на работното место

Објавено

на

Бидете продуктивни, зголемете ја продуктивноста – често слушаме од нашите претпоставени, па се трудиме да го исполниме тоа.

 

Продуктивноста се определува на повеќе начини – сооднос на произведеното и вложениот труд, барање да се оствари одредено количество услуги или производи со помал потрошок на напор (труд), создадена вредност во однос на потрошено време, но како и да се дефинира упатува на едно нешто, а тоа е да се зголеми вредноста на создаденото со помалку вложено време, односно помалку потрошен труд во насока на ист обем, или исто потрошено време, а поголем излезен елемент. Бидејќи не сме овде да теоретизираме, но да бидеме практични, затоа да прејдеме на конкретни совети за зголемување на продуктивноста, лична и колективна.

Приоритет. Најпрво, мора да се одредат и подредат според важност обврските за следниот работен ден – не е се подеднакво важно за бизнисот и не е се подеднакво опасно ако не се заврши навреме. Ако утрешните обврски се стават во компјутерот или се запишат во роковникот, однапред сте завршиле дел од задачата – ментално скицирате што и како треба да се исполни, а мозокот потсвесно во текот на ноќта прави шема на реализирање на обврските. Утредента кога ќе пристигнете на работното место, нам ален е стресот бидејќи веќе знаете во голем дел што треба да се направи, а за непредвидените и ненадејни обврски би имале дел од времето. Тоа не значи дека во текот на цело попладне треба да мислите на утрешните обврски, но доволно е само пред спиење да се присетите кои задачи ви претстојат следниот работен ден.

Мала пауза. Претпоставените, многу често и скоро секогаш, сметаат дека вработениот треба цело време да седи на работното биро и да го држи погледот вперен во компјутер или друг вид документација. Сосема погрешно – повремена мала пауза позитивно влијае на продуктивноста. Јас сум од оние кои на 25-30 минути седење пред компјутерот имам потреба барем да станам и отидам до апаратот за вода или направам крукче во канцеларијата. Така, се “регенерирам” и правам мал “рифреш”, за да потоа поенергично и поефикасно ја извршувам задачата. Совет: на половина час работа тргнете се на минута-две од столчето, без оглед како на тоа ќе гледаат колегите или претпоставениот, кои тоа истото не го прават за да изгледа дека се презафатени, па наместо тоа мини паузата ја користат вперувајќи го погледот бесцелно во некој дел од работните материјали или мониторот, со што дополнително го заморуваат мозокот и ја намалуваат продуктивноста.

Работење различни задачи наизменично. Во денешно време практикуваме да се пофалиме дека сме способни да извршуваме повеќе задачи истовремено, но тоа влијае обратнопропорционално на продуктивноста. Треба да се прави разлика помеѓу мултитаскинг – от и наизменично вршење на повеќе задачи; вторoтo влијае позитивно на продуктивноста. Наизменичното извршување на различни задачи ја намалува монотонијата, врши “разбранување” на мозочните функции, а со тоа и зголемување на степенот на продуктивност. Особено ова има влијание ако некоја задача Ви се чини помалку интересна, па наместо да чекате да Ви дојде инспирација или желба да ја завршите, префрлете се на онаа што е поинтересна, па откако ќе го завршите интересниот дел од работата, вратете се на оној “подосадниот”. Така, сатисфакцијата од добро завршениот дел од задачата ќе Ви даде сили да го завршите и она што претходно за кратко сте го одложиле.

Користење слушалки. Како љубопитни единки, својствено за нас е насочување на слухот кон муабетите кои се прават во канцеларијата, без оглед дали сакаме или не. Не само што тоа ни го одвлекува вниманието, туку и многу често не тера да се вклучиме во муабетите, кои се се само не поврзани со работата. За да се избегне оваа замка, но и да не влијае на продуктивноста, Ви советувам да користите слушалки при работењето. Така, од една страна сте изолирани од шумовите во средината кои го одземаат вниманието, а од друга страна слушате музика која релаксира и ја поттикнува концентрацијата. Иако постојат претпоставени кои се против ова решение, нивните аргументи дека така нема да чуете телефон или потешко ќе комуницирате со колегите не “држат вода” – се повеќе комуникацијата оди преку електронска пошта или преку мобилен телефон, кои не верувам дека можете да ги игнорирате, погледот Ви е постојано вперен во мониторот, а и мобилниот телефон Ви е секогаш до Вас и по навика постојано погледнувате во него.

Електронска пошта. Значителен дел од времето на работа посветуваме на проверување на електронската пошта, што ја намалува концентрацијата врз тековната работна задача, одзема време, а преку потрошеното време се намалува и продуктивноста. Затоа, обидете се тоа да го правите во подолги временски интервали, на два-три часа, а не по инерција да кликнувате на икончето за пошта постојано. Иако известувањата на мејлот се појавуваат на екранот, тоа не значи дека мора веднаш да се отвори пораката, да се прочита и постапи по нејзе. Доколку е нешто итно и особено важно, најдобро е да биде пропратено со повик од претпоставениот за да се даде приоритет. Во спротивно, оставајќи ја напола завршена работата за да го прочитате и постапите по мејлот, се оддалечувате од тековниот проблем, го пренасочувате вниманието, барате време за концентрација на новиот момент и кога ќе се свестите, поминало драгоцено време, кое ќе Ви треба многу повеќе за да подоцна се вратите на старата задача и ја завршите.

Рокови. Настојувајте да си наметнувате лични рокови за извршување на задачата и нека тоа биде еден вид натпревар во кој треба да победите. Независно од официјалниот рок кога треба да биде завршена задачата, поставете свој, кој треба да биде пократок, а времето кое ќе го заштедите нека биде награда која можете да ја искористите како сакате, без оглед дали ќе биде мало размрдување низ канцеларијата, освежителен напиток или земање ужина. Така, преку внатрешен, личен натпревар ќе се присилите да дадете се од себе, ќе почувствувате возбуда и директно со тоа ќе влијаете врз продуктивноста. Немојте да покажете дека умеете да ги завршувате задачите пред рокот, само ќе добивате нови и нови, но наместо тоа, дискретно и без многу манифестации, искористете си ја кратката пауза, која ќе ви ја обнови енергијата и ќе придонесе кон успешен старт на следната задача.

Работни состаноци. Што помалку состаноци, толку подобро. Можеби звучи нелогично, но во голем дел од случаите непотребно време се губи на организирање и реализација на работни состаноци, што придонесува кон намалување на продуктивноста. Пред да започне состанокот вработените се подготвуваат, ментално и технички, потоа присуствуваат на состанокот кој може да се развлече и стане неефективен, за да на крај се толкува и дискутира што и како сакал да каже претпоставениот со она што го изнесол на состанокот. Наместо тоа, треба да се настојува состаноците да се одржуваат поретко, и тоа во случаи кога се работи за некој нов момент или проект за компанијата, а за секоја помала или со ограничен делокруг на влијание задача во работната едница, тоа да се сведе на лични инструкции со поединечните извршители, па и без физичко присуство, но преку телефон, електронска пошта, Viber, Skype.

Тимска работа. Одредени задачи, кои се покомплексни и бараат диверзифицирано знаење, упатуваат на работење во тим. Правилно структурираниот тим, составен од соодветни извршители, ја зголемува продуктивноста преку скратување на времето и напорот за завршување на зададената обврска, а гарантира подобри резултати. Ова не значи дека секоја задача треба да се работи во тим. Ако природата на работата бара поединечен ангажман, непотребното формирање тим може да значи загуба на време, а со тоа и намалување на продуктивноста. Искусниот работник знае кога може сам, а кога мора да побара дополнителна помош од колегите за исполнување на работните обврски. Основно овде е да се надмине егото и да се признае дека ни е потребна помош и дека секоја задача не можеме сами да ја завршиме – така ќе ги “ослободиме” и колегите да ја побараат нашата помош кога им е потребна.

Вашата задача е на прво место. Често, добронамерните колеги, сакајќи да помогнат, се дистанцираат од моменталните обврски и се посветуваат на задачата на колегата. Во ред е да се помогне, но сопствените работни задачи не се помалку важни од оние на колегите, секој одговара за сопствените резултати. Помагајте, но тоа нека биде повеќе преку инструкции како колегите да ја завршат задачата, што нема да влијае на Вашиот работен процес и личната продуктивност, а истовремено ќе се дистанцирате од одговорноста која треба да ја носи колегата, па и реченицата од типот “Не работев сам, колегата беше вклучен” ќе изостане. Ова не би било толку опасно доколку не потекнува од нашиот менталитет, каде почесто се споделуваат грешките отколку заслугите, па зошто да бидете одговорни за нешто кое не е Ваша задача.

Социјална сфера. Ова можеби нема да Ви се допадне, но има значителна улога при детерминирање на продуктивноста, а се однесува на времето кое се троши за приватни телефонски разговори и прелистување на социјални мрежи на смартфоните. Можеби не сме свесни, но голем дел од работниот ден ни поминува во примање и испраќање повици до членовите на семејството и пријателите. Овде се зборува за тривијални, секојдневни активности, кои одземаат време и не отргнуваат и деконцентрираат од задачите на кои моментално работиме. Особено е тоа изразено кај фамилијарните колеги, кои мораат да добијат детален извештај што децата јаделе, какви оценки добиле, итн. Иако во голем дел од компаниите е забранет пристапот до социјалните мрежи преку службените компјутери, вработените најчесто пристапуваат преку своите смартфони, што ја “поткопува” продуктивноста и работниот учинок. Затоа, обидете се да се воздржите од несуштински муабети по телефон, но тоа нека се прави само во нужни случаи. А, социјалните мрежи се однесуваат на приватната сфера, што нема допирна точка со службениот дел од денот.

Автор: д-р Пане Илиев

Колумни

Електронска банка за правни субјекти – лесен и сигурен одговор на модерните предизвици

Објавено

на

Примарната дејност на Банките е да посредуваат помеѓу сопствениците на вишок капитал и оние кои имаат потреба од капитал. При извршувањето на својата дејност банките секогаш се трудат да ги задоволат потребите на клиентите, да го пратат и поддржуваат нивниот развој и да понудат беспрекорни услуги. Следејќи ги потребите на клиентите, пазарните движења и развојот на новите технологии, банките развиваат и усовршуваат платформи (меѓу кои и електронската банка), преку што ја унапредуваат соработката со своите клиенти, на начин кој значително им го олеснува работењето, особено во платниот промет кој е суштинска банкарска операција. (more…)

Продолжи со читање

Колумни

Клиент заглавен во експозитура на банка

Објавено

на

Стануваш наутро и сфаќаш дека денот нема да тргне на добро. Навиката ти вика користи мобилна апликација и плаќај што сакаш. Реалноста ти вика за тоа да го направиш мора да одиш да си ставиш пари на сметка. Стигаш кај најблиските банкомати, сфаќаш дека картичката што овозможува да ставиш пари од банкомат е истечена.

(more…)

Продолжи со читање

Колумни

It’s a Digital, Digital world!

Објавено

на

Да, ова е дигитален свет и иако не се родивме во таков, дефинитивно ни годи!

Добар дел од компаниите и брендовите во денешницата се создадени на овој фронтиер и се пред своето време, друг дел одлично се адаптирани, но постојат и оние кои не се снаоѓаат најдобро во истиот. Затоа одвојте дел од вашето скапоцено време, за да позборуваме за социјалните медиуми и дигиталниот маркетинг.

Ќе почнам со најинтересното и воедно најкрупното нешто кое ни се случува – социјалните медиуми. Колку и што од можеме да добиеме од нив?

Имено, на почетоците од мојата кариера со малку искуство, малку познавање на графички дизајн, малку контакти, но многу желба и идеи, социјалните мрежи беа „тука за мене“. Ми понудија начин да експериментирам во комуникацијата со различните целни групи. Открив многу интересни модели на однесување на публиката. Сето ова ме чинеше само: интернет, струја и некоја кутија цигари… Тогаш, да бидам искрен не замислував дека од оваа социјална мрежа ќе се роди цела индустрија и ќе биде еден од водечките канали застапен во буџетите. За мене на маркетинг тронот се уште беа традиционалните медиуми и пристапи. Но, еве после 10 години сум горд застапник на социјалните мрежи и дигиталните комуникации и тврдам дека нивното време допрва доаѓа.

Последните 6 години сум во автомобилската индустрија во која маркетинг буџетите драстично се намалија во изминатите 8 години. Слабата продажба и увозот на користени автомобили, значително ја отежнаа работата на луѓето и агенциите задолжени за маркетинг. Социјалните мрежи во овие „кризни времиња“ се покажаа како секирче на мраз за да се продолжи качувањето нагоре.

Секој корисник на различна социјална мрежа има различна природа или е од различен вид. Така на пример, ако го земеме просечниот корисник на најпопуларната мрежа Facebook, тој се карактеризира со потреба да му се обратите лично. Затоа ги имаме оние коментари како „cena?”„ima 38?“… Ова од вас бара поголема посветеност и ресурси, но од друга страна овозможува директно да допрете до корисникот од овој вид. Со последните новини кои овозможуваат на секој коментар да одговорите во приватна порака, апсолутно се подобрува директното обраќање и ви се овозможува на корисникот да му дадете “tailor made” понуда. Социјалните мрежи, како и корисниците се жива материја. Тие се менуваат регуларно. Она што допрва доаѓа и ќе се покаже „поживо“ од било што друго е Вештачката интелигенција. Иронично нели?

Останатите новини коа беа воведени конкретно на Facebook во последните години како Instant Articles го задржуваат корисникот на мрежата дури и кога тој мисли дека веќе излегол. Апсолутно сите истражувања покажуваат дека користењето на социјалните мрежи расте и дека порталите т.е. веб страните се борат за 30 до 60 секунди внимание кое корисникот би го потрошил на нивниот сајт и веднаш би се вратил да “скрола“ на мрежата. Ова е уште еден факт за исплатливоста на инвестицијата во платен маркетинг на социјалните мрежи.

Но, внимавајте, во буџетот секогаш да предвидите микс од Онлајн, Дигитални и Социјални медиуми. Бидејќи со дедицирање на целиот закуп само на социјални медиуми ризикувате да не добиете доволна ПР поддршка кај веб страните кои се од интерес за вашата целна група.

Друго на што морате да обратите внимание се „синовите и ќерките“ на Социјалните мрежи, т.е. таканаречените Инфлуенсери. Оваа категорија оди чекор понатаму во онаа директна комуникација и потреба за идентификација на корисниците. Да, луѓето се идолизирани и чувствуваат дека тоа можат да бидат и тие и дека тоа е нивен “cool” пријател.

Инфлуенсерите добиваат многу поголем reach во последно време особено во Македонија поради неколку факти:
Прво, по целиот скандал од бастионот на “fake news“ во светот, Титов Велес по старо, Трампов Велес по ново, Facebook значително го ограничи и го скрати reach-от на сите Facebook страни кои доаѓаат, се водат, или на било кој начин се поврзани со Македонија;
Второ, множењето на медиуми во просторот и социјалните мрежи кои ни ги донесе политичката нестабилност и политичката пропаганда, се оформија и зрачат многу медиуми кои не постојат за целта на реално, критичко известување, туку за други помалку или повеќе познати цели.

Трката за број еден социјална мрежа почнува да биде густа меѓу Facebook и „посинокот“ Instagram. Иако по број на корисници можеби доминира Facebook, во поглед на опфатот и ефектот на пораките Instagram со воведувањето на опцијата Stories, како да доби силен ветер во грбот и брзо гази напред.

Во некоја друга прилика, ќе ги споменеме и останатите социјални мрежи, некои успешни стратегии, како и моќните SEM, Programmatic и слично.
Морам да одам, имам некои постови и кампања за одобрување…

Извор: marketing365.mk

Продолжи со читање
P2_P_MK_300x250

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange