Connect with us

Анализи

Аргументи за и против одржување на режим на фиксен девизен курс во Република Македонија

Објавено

на

Во денешното променливо и динамично опкружување, еднаш избран режим на девизен курс не подразбира негово постојано одржување. Изборот на соодветен режим на девизен курс за една земја зависи од специфичните околности и карактеристики на земјата како и од условите во даден временски период.

Дали Република Македонија треба и понатаму да одржува режим на дефакто фиксен девизен курс со постојната стратегија на таргетирање на девизниот курс или е кандидат за промена на режимот? Досегашните ефекти од фиксирањето на девизниот курс на денарот укажуваат на ефективност на постоечкиот режим и монетарната стратегија на таргетирање на девизниот курс. Меѓутоа, економистите ја потврдуваат потребата за промена на монетарната стратегија, откако таа ќе ги постигне целите за кои е воведена. Во случајот на Македонија, тоа е постигнување и одржување на ценовна стабилност во подолг временски период. Воведувањето на ваква промена ќе доведе и до еволуција на дефакто фиксниот режим на девизен курс. Утврдувањето на потребата за еволуирање кон нов режим ја акцентира значајноста на избор на соодветна излезна стратегија и успешно спроведување на ваквата промена.

Пред да се премине кон анализа на можните излезни стратегии од режимот на фиксен девизен курс, потребно е да се согледа вистинската состојба на македонската економија како последица од користењето на фиксен девизен курс, да се утврди дали се исцрпени сите користи од овој режим и кои аргументи ни укажуваат дека е најдобро да напушти сегашниот режим и девизниот курс да еволуира.

За тоа дали Република Македонија треба и понатаму да одржува режим на дефакто фиксен девизен курс со постојната стратегија на таргетирање на девизниот курс или треба да го промени режимот ќе зборува м-р по економски науки Ана Јовановска.

НАСТАН: Аргументи за и против одржување на режим на фиксен девизен курс.

Повеќе

Анализи

Референдумот и влезот во ЕУ ќе влијаат врз каматите на кредитите

Објавено

на

Откако Народната банка ја намали основната каматна стапка се очекува да дојде и до намалување на каматните стапки кај депозитите и кај банкарските кредити. Ликвидноста на банкарскиот систем е голема, а парите ќе мора да се пласираат во кредити за правни и физички лица. Банкарите забележуваат раздвижување во нивниот сектор и актуелно се бараат добри проекти за финансирање.

(more…)

Продолжи со читање

Анализи

Влијанието на Brexit врз банките во Велика Британија и САД

Објавено

на

Со месеци менаџментот на банките зборуваше за ограничувања поврзани со валидноста на нивните операции како последица на излезот на Велика Британија од Европската Унија. Менаџерите издадоа предупредувања за можностите за отпуштања во нивните лондонски канцеларии заедно со некои екстремни предупредувања за релокација како излез може да ги загрозат нивните европски операции.

Иако Brexit директно и индиректно влијае на изгледите на банките во САД, исто како и повеќето планови за прекин, оваа поделба може да потрае и пред целосното влијание да стане јасно.

Долго пред да има индикации за вонреден настан во кој Велика Британија всушност излегува од Унијата, банките во САД, како што се Банката на Америка и Ситигруп, веќе можеа да ги почувствуваат заканите од различни фронтови.

Иако можеби би помислиле дека претходните предупредувања од банките биле претерани, нема сомневање дека откако се активираше постапка за излез, банките ќе бидат принудени брзо да ги реструктуираат своите операции. Штом Велика Британија ќе одлучи да се повика на член 50 (кој се активираше на 28. март 2017 година), ќе има две години да преговара за условите на распадот.

Американските банки се принудени да го преиспитаат постоењето на нивните лондонски канцеларии. Со цел да се продолжи со усогласување на европските закони и финансиските регулативи, банките на САД кои работат во регионот на крајот ќе алудираат на можноста или да ги преместат менаџерите или да направат промени во нивните правни структури, или и двете. Дополнително, постои особена загриженост за перспективите на банкарите, трговците и вработените кои се државјани на Европската унија.

Економијата на САД стана многу почувствителна за надворешните ризици. Економистите во Банката на Америка, ги намалија своите прогнози за раст на БДП на САД за 0,2 процентни поени во текот на следните шест квартали по гласањето во Велика Британија. Со оваа глобална зараза по референдумот во Велика Британија, американскиот раст би можел да биде изложен на ризик и намалените очекувања на БДП би можеле да се претворат во ограничување на барањата за кредити и враќање на пазарите на капитал и да ја потиснат клиентската активност.

Како последица на тоа, активноста на банките може да страда, бидејќи глобалните последици од Brexit создаваат огромна неизвесност. Веројатноста за објавување на договорите, особено во Европа, може да се забележи екстремно забавување и да влијае врз заработката на банките на почетокот од следната година. Покрај тоа, предвидливо е и забавување на фиксниот приход.

Гласањето на Brexit и неговите последици не само што се заканија дека ќе го нарушат деловниот циклус, туку ги ставаат на ризик изгледите за зголемување на стапката. Во средината на оваа бура, централните банки низ целиот свет ќе треба да ја разгледаат оваа неизвесност кога дебатираат за монетарните политики.

Што се однесува до Банката на федерални резерви, кревкоста на глобалната економија и забавувањето во САД, зголемувањето на стапките е многу помалку веројатно сега. Централната банка се очекува да застане додека не се постигне финансиска стабилност. Дополнително, по превирањата во првиот квартал и гласањето за Brexit , намалувањето на каматните стапки може дополнително да ги притисне маргините, што не би било добро за банкарската индустрија. Намалувањето на трошоците ја ограничува способноста на банките да ги зголемат нето каматните маржи и оттаму нивната вкупна заработка.

 

 

Продолжи со читање

Анализи

Еврозона: што тоа значи и кои се условите за влез?

Објавено

на

Еврозоната е географски и економски регион кој се состои од земји во Европската унија (ЕУ) кои целосно го инкорпорираат еврото како нивна национална валута.

Од 2018 година, еврозоната се состоеше од 19 земји во ЕУ: Австрија, Белгија, Кипар, Естонија, Финска, Франција, Германија, Грција, Ирска, Италија, Латвија, Литванија, Луксембург, Малта, Холандија, Португалија, Словачка, Словенија и Шпанија.

Еврозоната е една од најголемите економски региони во светот, а нејзината валута, еврото, се смета за една од најликвидните во споредба со другите. Валутата на овој регион продолжува да се развива со текот на времето и зазема поистакнат став во резервите на многу централни банки.

Во 1992 година, земјите што ја сочинуваат Европската заедница (ЕК) го потпишаа Договорот од Мастрихт, со што се создаде ЕУ. Создавањето на ЕУ имаше неколку области со големо влијание – тоа промовираше поголема координација и соработка во политиката, општо земено, но имаше одредени ефекти врз граѓанската, безбедносната и одбранбената политика и економската политика.

Во однос на економската политика, Договорот од Мастрихт имаше за цел да создаде заедничка економска и монетарна унија, со централен банкарски систем (Европската централна банка (ЕЦБ)) и заедничка валута (еврото).

Со цел да го стори тоа, Договорот повика на слободно движење на капиталот помеѓу земјите-членки, кој потоа прерасна во зголемена соработка меѓу националните централни банки и зголеменото усогласување на економската политика меѓу земјите-членки. Последниот чекор беше воведувањето на самото евро, заедно со спроведувањето на единствена монетарна политика, која доаѓа од ЕЦБ.

Исто така, воведоа критериуми за конвергенција, или барања што треба да ги исполнат земјите за да го користат еврото како валута. Според CNN, овие вклучуваат

  1. Ограничувања за буџетски дефицит и јавен долг,
  2. Стабилност на девизниот курс,
  3. Стапки на инфлација во 1,5% од 3 земји на ЕУ со најниска стапка, и
  4. Долгорочни каматни стапки во рамките на 2% од трите најниски стапки во ЕУ.

Следната држава која ќе се обиде да влезе во еврозоната е Бугарија. Но претходно треба да ги исполни горенаведените услови, во малку модифицирана форма:

  1. Програма за супервизорски реформи и зајакната соработка со Европската централна банка;
  2. Планот, исто така, значи дека нема да може да влезе во механизмот на девизниот курс, додека нејзините банки немаат усвоено сеопфатен тест за стрес и преглед на квалитетот на средствата од страна на ЕЦБ;
  3. Зајакнување на надзорот на небанкарскиот финансиски сектор;
  4. Целосно да ги спроведе правилата за спречување на перење пари на ЕУ.
Продолжи со читање
P2_P_MK_300x250
[ccpw id="39761"]

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange