Connect with us

Анализи

АНАЛИЗА: Колку банките во Македонија користат социјални медиуми?

Објавено

на

Голем дел од банките во Македонија се’ уште се мошне претпазливи кога станува збор за ангажирање и користење на социјални медиуми, додека останатите ги истражуваат иновативните начини и применуваат разни тактики со цел да го постигнат посакуваниот ефект.

Модерното време им налага на банките кога размислуваат за својата иднина, да не ги игнорираат социјалните медиуми. Заклучно со јануари 2017 година, приближно 2.8 билиони луѓе ширум светот се активни на социјалните мрежи, согласно Digital in 2017 Global Overview извештајот од “We Are Social” и “Hootsuite“. Ова претставува зголемување од 21% или дополнителни 482 милиони активни корисници, анализирано во текот на изминатите 12 месеци. Согласно податоците вклучени во извештајот, просечниот корисник на социјалните медиуми дневно поминува 2 часа и 19 минути.

Додека некои банки сѐ уште ја држат главата во песок, многумина сфаќаат дека социјалните медиуми фундаментално го менуваат начинот на кој комуницираме. Социјалните медиуми во поново време се примарен канал преку кој потрошувачите комуницираат со инвеститорите и вработените, односно споделуваат информации во денешниот дигитален свет. Доколку банките не се присутни на социјалните медиуми, тие пропуштаат неверојатна можност. Исто како што потрошувачите ги споделуваат мислењата за рестораните и хотелите онлајн, исто така, тие објавуваат искрени мислења за финансиските производи и услуги. Споделените мислења се исклучително јавни и главно водени од личното искуство на корисникот.

Една од компаниите во Македонија која во своето работење целосно го има имплементирано користењето на социјалните мрежи, со преку 201.6 илјади следбеници на Facebook и 22.8 илјади следбеници на Instagram е Grouper.mk.

Користењето на социјалните мрежи од бизнис аспект денес веќе не е избор, туку е “a must”. Дури 63% од потенцијалните клиенти кога пребаруваат некаков бизнис онлајн, најпрво го прават тоа на еден од социјалните медиуми. Маркетингот на социјалните мрежи помага за валидизација на брендот. Присустноста на компаниите на социјалните мрежи, доколку се реализира на правилен начин, е еден од најдобрите методи за да им покаже на вашите клиенти дека вашиот бренд е активен и фокусиран на комуникација со клиентот. Понатаму, маркетингот и користење на социјалните мрежи од страна на брендовите може да ја зголеми лојалноста на клиентите. Покрај ова е еден од најбрзите и ефикасни начини за пренесување на информацијата до клиентите. Исто така, голем бенефит се и многуте метрики кои ги нуди овој начин на маркетинг, преку кои најбрзо ќе ги измерите резултатите и ќе извлечете заклучоци за понатамошни стратегии.” – вели Ива Трембелиева, специјалист за дигитален маркетинг во Grouper.mk

Официјални Facebook профили на банките во Република Македонија:

Шпаркасе Банка Македонија  40.6 илјади likes 

НЛБ Банка  38.1 илјади likes

Стопанска банка АД Скопје  69.4 илјади likes

Охридска Банка Сосиете Женерал  2.1 илјади likes

Халкбанк АД Скопје  19.1 илјади likes

ТТК Банка  2.2 илјади likes

УНИБанка  11.5 илјади likes

Централна Кооперативна Банка  4.2 илјади likes

Народна банка на Република Македонија  6.2 илјади likes

Капитал Банка  2.2 илјади likes

Еуростандард Банка  1 илјада likes

Силк Роуд Банка  4.7 илјади likes

Комерцијална банка – не користи официјален профил на Facebook

ПроКредит Банка – не користи официјален профил на Facebook

Стопанска банка А.Д. Битола – не користи официјален профил на Facebook

Помеѓу финансиските институции, Шпаркасе Банка Македонија преставува една од поактивните банки кога се во прашање социјалните медиуми. Оваа банка располага со речиси 41 илјади следбеници на Facebook и 1.1 илјади на Instagram.

Комуникацијата на актуелните понуди на Банката главно се спроведува преку употреба на традиционалните канали на комуникација, но во нашата маркетинг стратегија се поголемо и позначајно е присуството на дигиталните канали на комуникација преку користење на социјалните мрежи, интернет порталите, on-line пребарувачи и интернет каналите на Банката. Покрај актуелните рекламни објави и официјални информации, на нашите профили на социјалните медиуми се трудиме да пласираме објави со “engagement” содржина, како и да пренесеме важна порака преку прикажување на реализација на нашите CSR проекти рамките на „Sparkasse Life“ платформата.

Иако социјалните медиуми не бараат високи финансиски вложувања, сепак за нивно успешно управување е потребен постојан ангажман и посветеност. Бидејќи тие се еден од влијателните канали на комуникација, потребно е прилагодување на секојдневната комуникациска стратегија за да останеме доследни и интересни. Социјалните медиуми ни ја овозможуваат и „неформалната“ комуникација со нашите сегашни и потенцијални клиенти. Со нашата 24 часовна достапност ги споделуваме потребните информации и ги решаваме нивните забелешки, преку кои градиме релации на долгорочна лојалност и приврзаност кон брендот SPARKASSE. Особено значајни се релациите кои изминатите години успеавме да ги воспоставивме со помладите генерации и лицата на возрст до 35 години, што придонесе да бидеме избрани за најомилена банка помеѓу студентите и да го добиеме признанието STUBRAND за 2016 и 2017 година.

Ефикасното користење на социјалните медиуми може да придонесе кон остварување на бројни придобивки за компанијата. Покрај личното таргетирање на клиентите преку маркетинг кампањите, промовирањето на новите производи и услуги, една од најважните придобивки е директната интеракција со сегашните и потенцијалните клиенти. Доколку стратегијата за социјалните медиуми претставува соодветен микс на релевантни содржини, комуникација со пријателски тон и висока респонзивност на пораките, создавате маса на следбеници кои ќе го преферираат вашиот бренд, но не само поради вашите производи и услуги, туку тие ќе мислат и зборуваат за вашата компанија од позитивен аспект. Присуството на социјалните медиуми претставува важен и моќен ПР елемент, кој овозможува брзо ширење на информациите, но истовремено гради и долгорочни релации со широка популација.” – изјави Тодорка Сајкова, директор за Маркетинг и комуникации во Шпаркасе Банка Македонија.

Со едноставно објавување на содржини не завршува активноста на социјалните медиуми на банките. Постои огромна количина на содржини достапна онлајн поврзани со маркетинг на социјалните медиуми за банкарскиот и финансискиот сектор. Неопходно е да се анализираат сите достапни содржини од кои банките и финансиските институции воопшто можат да имаат огромен бенефит кои ќе го искористат за подобрување на стратегијата за маркетинг на социјалните медиуми.

Усогласеноста, безбедноста и приватноста се сеуште огромни предизвици за финансиските институции кога станува збор за социјалните медиуми. Од една страна, тие сакаат да ги исполнат барањата и потребите на нивните клиенти, особено помладите генерации кои се навикнати да прават сe онлајн. Од друга страна, банките треба да го прават она што се очекува од регулаторна гледна точка. Притоа, истражувањата велат дека за 50% се поголеми шансите да се споделат лоши искуства на социјалните медиуми отколку добри. За институцијата важно е да се реши проблемот пред пораката да биде прочитана од 10.000 корисници на социјалните медиуми.

Ова е причината зошто повеќето институции имаат креирано Фејсбук, Инстаграм, Твитер, Јутјуб или дури социјални профили, но сеуште не им дозволуваат на клиентите да вршат плаќања или да ги проверат своите салда на тие мрежи. Наместо тоа, тие ги нудат овие страници за да едуцираат, да обезбедат помош и да одговорат на прашања од клиентите во реално време.

 

Анализи

Аргументи за и против одржување на режим на фиксен девизен курс во Република Македонија

Објавено

на

Во денешното променливо и динамично опкружување, еднаш избран режим на девизен курс не подразбира негово постојано одржување. Изборот на соодветен режим на девизен курс за една земја зависи од специфичните околности и карактеристики на земјата како и од условите во даден временски период. (more…)

Продолжи со читање

Анализи

Резултати од спроведената анкета за квалитетот на практичната настава во македонските банки

Објавено

на

Со цел да ги дознаеме мислењата и да го измериме задоволството на студентите кои досега посетувале пракса во некоја од македонските банки тимот на банкарство.мк спроведе онлајн анкета. Собраните резултатите говорат за искуството што го стекнале студентите, но и за предностите и недостатоците на македонските банки од аспект на знаењета кои што ги стекнуваат студентите за време на практичната настава. Во изминатиот период беше спроведена анкета која опфати 9 прашања, дел од нив со повеќекратен избор и неколку отворени прашања во кои студентите можеа слободно да го изнесат своето мислење и да дадат одредени препораки како за банките така и за оние кои допрва ќе се одлучат да посетуваат пракса во некоја македонска банка. 

Онлајн анкетата наиде на одзив од 310 испитаници, сегашни или поранешни студенти кои некогаш посетувале практична настава во банка. 

Старосната граница  на испитаниците се движи од 19-33 години, но најголем дел од испитаниците се на возраст од 21-25 години (77,4%)

Бидејќи сите студенти сметаме дека наишле на различни искуства ние ги прашавме колку се задоволни од стекнатите знаења за време на праксата? Ова се одговорите кои ги добивме

                                                                   

 Добиените одговори говорат за фактот дека најголемиот дел од студентите кои посетиле пракса имале позитивно искуство (38.7%) , но и процентот на оние кои воопшто не се задоволни не е за потценување.(16.1%) 

 Бидејќи сите од испитаниците барем еднаш посетувале пракса во некоја банка следното прашање беше дали повторно би се одлучиле да посетат пракса?

Најголем дел од испитаниците (71%) одговориле дека повторно би посетиле пракса во некоја од македонските банки. 

Бидејќи често се дискутира околу тоа колку навистина им се посветува внимание на студентите кои се на практична настава, нашето прашање беше  “Дали вработените во Банката ви посветуваа доволно внимание?” На ова позитивно одговориле 64,5% од испитаниците, додека 35,5% од студентите одговориле дека не се задоволни од вниманието кое им било посветено од страна на вработените во банките каде посетувале пракса.

Општо земено, како најчести бенефити од посетата на практична настава се споменуваат: запознавање со банкарскиот сектор и активностите кои што се вршат во банките со истовремено утврдување на вештините на практикантот како и проширување на ,,базата” на професионални контакти. Практикантот истовремено работи на зголемување на сопствената самодоверба како и можност за понатамошен развој на кариерата, односно, вработување на полно работно време.

Со оглед дека најголемиот дел од испитаниците имале позитивно искуство од практичната настава во банка нашето следно прашање беше колку добиеното знаење  ќе имаат можност некаде да го применат во иднина?

 

На претходното прашање се надоврзува и ова прашање за сите оние кои се уште се во текот на своите студии. Дали посетата на пракса во Банка ќе ви помогне во понатамошното студирање?

 

Без разлика што испитаниците се студенти кои посетувале практична настава во различни банки им беше поставено прашањето со која банка тие би сакале да соработуваат во иднина на професионален план. Ги добивме следниве резултати.

НЛБ Банка АД Скопје (97)
Стопанска банка – АД Скопје (54)
Шпаркасе Банка Македонија (50)
Капитал Банка (11)
Халкбанк АД Скопје (31)
Комерцијална банка АД Скопје (34)
ПроКредит Банка АД Скопје (10)
Охридска банка АД Скопје (23)

За во целост да добиеме слика за мислењето на студентите како и за обврските кои тие ги извршувале поставивме две отворени прашања на кои тие слободно можеше да го изнесат своето мислење и искуство кое го имаат стекнато. Истовремено тие понудија и одредени препораки кои би им користеле на сите оние кои во иднина ќе се одлучат за посета на практична настава. Мора да забележиме дека наидовме на навистина интересни одговори. 

Што би им препорачале на вашите колеги од факултет?

– Да го одберат вистинското место за пракса не мора да е банка, да прашуваат, бараат задолжение повеќе од менторот, да размислуваат за праксата како да е тест период пред вистинска работа.

– Да одат секоја година на пракса со желба да научат.

– Да земат активно учество на обуки и пракси во текот и по завршување на студирањето, редовно да се информираат за нови можности за пракси преку паметно користење на социјалните мрежи.

– Потписот за пракса за да запишеме нов семестар не е само формалност. Што повеќе пракси, тоа поспремни за работа. Факултетот и професорите не можат да не научат на се, но ни даваат можност ние самите да го совладаме тоа.

– Редовна посета на пракса, потписот не е битен толку, колку што е битно знаењето стекнато и запознавањето на контакти.

– Да одат на пракса. Дури и да не им се допадне институцијата во која одат на пракса, мислам дека тоа ќе им помогне за полесно да се ориентираат во иднина, во поглед на работата.

– Задолжително да посетат пракса во Банка со што ќе видат како е да се биде дел од голема институција.

– Да посетуваат пракса задолжително. Искуството е неверојатно. Како апсолвент одам трет пат на пракса. Многу нови работи, примена на наученото, нови контакти, и огромни шанси за врабтување.

– Барајте платена пракса, бидејќи ги “болат” парите дадени за вие да трошите време на работи кои не се поврзани со работата на банката.

– Теоријата и праксата се сосема две различни работи.

– Да одат на практична настава, на практична настава се стекнува повеке знаење одколку на факултет.

Какви обврски најчесто добивавте од вашите ментори?

– Се што правеше менторот правев и јас. Работа на компјутер, приготвување документи за реализација на кредитно барање, комуницирање со клиенти.

– Следење на новости, законски прописи и нивни измени од областа на банкарското работење, составување на кратки извештаи, изготвување на извештаи за пречистени текстови на закони.

– Во зависност од тоа во кој сектор бев. Некаде даваа релативно лесни рутински работи, подредување по датум на документи, а некаде ми даваа конкретни обврски од кои многу научив.

– Секакви обврски од ажурирање на табели и фајлови до средување на документација.

– Да правиме кафе и да им купуваме доручек.

– Генерирање на извештаи, средување на документација и запознавање со процесите на Банката.

– Правење записници, издавање на картички, средување на документи, правење кредитни регистри, известување на клиент за новите промоции преку телефон.

– Скенирање апликации, девизни и денарски сметки, издавање на картички за банкомат.

– Пополнување на документи за кредити и кредитни картички, платни налози и други активности поврзани со банкарство.

– Многу одговорни, извршував задачи кои ги извршува мојот ментор. Работа со клиенти, работа со систем, подготовка на сите документи. Бев запознаена со целосната процедура на работа во тој сектор.

– Пополнување апликации за трансакциски сметки (апликациите можат самите клиенти да си ги пополнат), средување изводи (расфрлани по биро, па на госпоѓите најлесно им беше да ни ги дадат, да ги средиме, за што помалку да им се врткаме на биро додека работат), копирање лични карти (најчесто во простории на други катови), одење по бурек, цигари….

 

Заклучок:

Очекуваме дека добиените резултати од спроведената анкета ќе имаат придонес во понатамошното унапредување на практичната настава и дека банките ќе ги согледаат ставовите и мислењата на студентите и ќе почнат максимално да го користат нивниот потенцијал. На овој начин ќе се зголеми интересот и мотивацијата за дополнително посетување на практична настава кај студентите која нема да значи само формално добивање на потпис туку ќе биде вистинска подготовка за понатамошните предизвици во кариерата. 

Продолжи со читање

Анализи

ПАМЕТНИ ТЕЛЕФОНИ: Дури 66% од луѓето во 2018 година ќе користат паметни телефони

Објавено

на

Брзата експанзија на паметни телефони низ светот, која го трансформираше и начинот на кој огласувачите комуницираат со потрошувачите, полека забавува, бидејќи пенетрацијата во најразвиените пазари веќе достигна 80% – 90%. Бројот на сопственици на смартфони ќе се зголемува за 7% во 2018 година, што претставува помал процент на годишен пораст во однос на годишниот пораст од 10% во 2017, 14% во 2016 и 21% во 2015 година.

Раширувањето на паметните телефони и другите мобилни уреди го зголемува бројот на контакти меѓу брендовите и потрошувачите, давајќи им нови можности на корисниците да се поврзуваат со содржини на медиумите каде и да се наоѓаат, и во секое време во текот на денот. Некои од овие контакти имаат форма на платено рекламирање во содржини од трети страни, но мобилната технологија овозможува и пошироки искуства со брендовите, како што се брендираните содржини и активација на социјалните медиуми.

Западна Европа и Азискиот Пацифик продолжуваат да водат во светски рамки кога е во прашање распространетоста на паметните телефони. Медиумската агенција Зенит (Zenith)предвидува дека пет пазари ќе имаат пенетрација на паметни телефони над 90% во 2018 година: Холандија (94%), Тајван (93%), Хонг Конг (92%), Норвешка и Ирска (секоја со 91%). Ниво на пенетрација помеѓу 80% и 90% ќе имаат 11 пазари,повеќетоод нив од Западна Европа и Азискиот Пацифик со исклучок на Израел, каде пенетрацијата ќе изнесува 86%.

Земја со најголем број корисници на паметни телефони би била Кина, со 1,3 милијарди корисници, по што би следела Индија, со 530 милиони корисници. САД би биле трети, со 229 милиони корисници.

*52 земји вклучени во овој извештај се Аргентина, Австралија, Австрија, Белорусија, Белгија, Босна и Херцеговина, Бугарија, Канада, Кина, Колумбија, Чешка, Данска, Еквадор, Естонија, Финска, Франција, Германија, Грција, Хонг Конг, Унгарија, Индија, Ирска, Израел, Италија, Јапонија, Латвија, Литванија, Малезија, Мексико, Холандија, Нов Зеланд, Норвешка, Пакистан, Перу, Филипини, Полска, Португалија, Романија, Русија, Србија, Сингапур, Словачка, Јужна Африка , Јужна Кореја, Шпанија, Шведска, Швајцарија, Тајван, Тајланд, Украина, Велика Британија и САД, што претставува 65% од светското население.

Пенетрацијата на таблетите ќе се стабилизира на околу 20%

Сопствениците на таблетисе во помал број споредено со сопствениците на паметните телефони, делумно поради тоа што таблетитепочесто се користатво домашни услови, а делумно и затоа што потрошувачите на некои пазари претпочитаат да користат поголеми паметни телефони наместо таблети. Таблетите воопшто не се атрактивни во Кина, каде што оваа година се проценува дека нивната пенетрација изнесува само 4,8%, во споредба со 85,4% пенетрација кога се во прашање паметните телефони. Пенетрацијата на таблетите паѓа дури и во Тајланд.

Пенетрацијата на таблети варира во сите 52 земји во овој извештај; таа надминува 50% на 12 пазари и е помала од 10% во седум. Најголемае во Холандија (пенетрација од 74% годишно), Австралија (66%) и Ирска (65%).

На глобално ниво, распространетоста на таблетите ја проценуваме на ниво од 18,7% за оваа година, што е за малку повеќе од 17,8% во 2016 година. Се чини дека се стабилизира на околу 20%: ние проценуваме дека дека нивото на пенетрација во 2018 година ќе изнесува 19,5% и 20,1% во 2019 година.

73% од корисниците во 2018 година ќе пристапуваат на интернет преку мобилни уреди!

Мобилните уреди (вклучувајќи ги и паметните телефони и таблетите) за повеќето корисници сега се примарно средство за пристап до интернет и се предвидува дека нивниот удел во времето поминато на интернет во 2018 година ќе достигне 73%, наспроти 70% во 2017 и 65% во 2016 година. Користењето на интернет преку мобилни уреди е двојно зголеменово однос на 2011 година, кога изнесувало 36% од целата интернет употреба. До 2019 година се очекува тоа да достигне 76%.

Пазарите каде мобилните уреди имаат највисок удел во користењето на интернет се географски разновидни. Шпанија е на врвот, со околу 81% од користењето на интернет од мобилните уреди оваа година, по што следуваат Италија (78%), Кина и САД (секој со 77%) и Индија (73%).

59% од трошоците за интернет рекламирање во 2018 година ќе бидат за рекламирање на мобилни уреди.

Како што имаме наведено во нашите квартален извештај заПредвидувања за инвестиции во рекламирањето (Advertising Expenditure Forecasts), износот на средствата што се трошат на рекламирање на интернет преку реклами на мобилни уреди, за прв пат оваа година ја надмина сумата потрошена за десктоп рекламите. Зенит проценува дека во 2017 година 53% од сите интернет реклами ќе одат на реклами видени на мобилни уреди, и се предвидува дека тој процент ќе се зголеми на 59% во 2018 година и 62% во 2019 година. Во 2019 година рекламирањето на мобилни уреди ќе изнесува 156 милијарди долари, односно ќе биде 26% од рекламите во сите медиуми.

За повеќето потрошувачи и огласувачи, мобилниот интернет сега е нормален интернет“, вели Џонатан Барнард, раководител на одделот за медиумски проценки во Зенит и Директор на Global Intelligence (одделот на Зенит задолжен за прибирање на податоци за медиумите глобално). “Пенетрацијата на мобилните уреди почнува да се заситува на некои пазари, но има доволен простор за понатамошен раст во остатокот од светот“.

Виторио Бонори, Претседателот на Зенит глобално, истакна:

Бидејќи интернетот е сега мобилен, брендовите имаат можност да го користат за да комуницираат со потрошувачите во поголем дел од нивното време – кога купуваат, кога се дружат и патуваат, како и кога се на своето работно место. Со тоа што ќе можеме да допреме до потрошувачите во вистинско време со соодветно дизајнирани и осмислени пораки, брендовите ќе можат поефикасно да ги водат своите корисници низ процесот на осознавање на брендот до воспоставување трајна конекција.

 

Продолжи со читање

Популарно

Copyright © 2018 bankarstvo.mk. All Rights Reserved. Developed by Digital Orange